5 Tanda Hubungan Yang Toksik Bertahan Atau Tinggalkan


 Assalamualaikum
Setiap orang mengimpikan sebuah perhubungan yang bahagia dan sentiasa bersama hingga ke akhir hayat. Tetapi dalam masa yang sama tidak semua perhubungan itu berjalan dengan baik dan pasti ada liku-liku permasalahan yang terjadi. Sebolehnya kita mahu pertahankan hubungan itu, tetapi ada hal-hal yang perlu difikiran apabila ianya menjadi hubungan yang toksik. Sebagai contoh : 
Pertama : Dia mengharapkan duit kamu
Dalam situasi ini yang acik nak sampaikan dari dua-dua pihak dari pihak lelaki dan perempuan. Kalau lelaki yang jenis, kalau pergi makan semua perempuan yang bayar, dia tak nak kerja, kamu bayarkan keperluan dia tiap bulan, bil eletrik dia,bagi duit makan. Ini ada yang terjadi, sampai bila ? dia tak akan sedar. Tinggalkan dia jangan biarkan buat hidupmu menderita.
(iklan) untuk kaum hawa nak tahu rahsia tentang cepat dpt jodoh ? ada rahsia untuk kamu di sini --> cari jodoh
Kalau kamu dapat pasangan perempuan apa-apa belum nikah tapi minta iphone, minta jam mahal-mahal, malu kalau kamu naik motor ataupun kereta kecil. Lebih baik fikirkanlah, belum apa-apa dah kaki kikis apalagi dah nikah nanti ? Agarkan kesederhanaan dalam segala sesuatu. Kita lelaki, kita ketua keluarga bawalah ke cara yang benar.
Kedua : Jenis yang baran dan suka maki
Ada jenis lelaki maupun perempuan yang jenis baran, salah sikit tak boleh. Salah sikit naik tangan, pukul. Salah cakap sikit habis disepak terajang,sampai bengkak-bengkak muka. Ada yang masih dalam proses berkenalan dah berani pukul dan ancam. Tapi aku sayang dia acik !, kata Aisyah.
Sayang ? Tapi sanggup dipukul ! di hina di herdik macam anak kecil ? 
 Kalau dapat pula perempuan yang suka maki hamun, Fikirlah.Jangan sia-siakan hidup kamu.
 Ketiga : Terlalu cemburu berlebihan 
cemburu tak salah, faham sayang pasangan kita. Lagi kalau dia nak keluar dengan kawan dia yang lain. Lepas itu tak bagitahu kita, marahlah kita. Okey kita ada point tapi jangan sampailah kontrol dia sampai pakai aplikasi ceroboh whatsapp dia sampai kita dapat notifikasi di chat dengan siapa, call dengan siapa. Sampai satu tahap kita letakkan lokasi dia dimana. Setiap masa call dia tanya dia kat mana ? dengan siapa ? 
Itu dah melampau, seadanya sahajalah. Dia pun perlukan waktu dia untuk bersendirian. Ingat Kalau dia milik kita yang telah dijodohkan oleh ALLAH pasti akan bersatu tapi seandainya bukan, kita jagalah seketat apapun kalau bukan tetap bukan.
Keempat : Jenis yang body shamming 
Ada ke ? mestilah ada, yang jenis suka membezakan kamu dengan rakan-rakan dia. Awak ni gemuk ! tengok girlfriend si B tu molek je! 
Kenapalah muka awak ni banyak jerawat! malu nak bawa pergi majlis!
Mungkin ini sebahagian tetapi banyak lagi kata-kata yang menyakitkan hati kita apabila di dengar. Dan ianya sendiri pernah terjadi pada acik, dipermalukan kerana size badan dulunya.
Kata menerima seseorang itu seadanya kadang hanya di bibir tapi hakikatnya yang handsome dan cantik itu lebih diutamakan. 
 Kelima : Apabila dia banyak "kawan" atau adik/abang angkat  
Berkawan tak masalah, setiap orang mempunyai hak untuk berkawan dengan sesiapa sahaja. Tetapi seandainya dia kata kawan, tapi dia malam telephon hampir setiap hari. sering berjumpa berkawan macam mana tu ? 
Ada juga kes yang beradik abang angkat demi menghalalkan perhubungan yang akrab. Hakikatnya lain seperti yang kita bayangkan. Berkawan tak salah tetapi jagalah batas-batas pergaulan, lagipun kamu sudah ada dia. Untuk apalagi ada yang lain?
Tak salahkan kita banyak pilihan ? 
Memang tak salah kalau awak itu masih sendiri tapi kalau sudah ada seseorang orang yang lagi taaruf dan dalam proses ke alam perkahwinan. Jagalah hubungan itu. Kamu mau yang baik, kamu juga perlu jadi baik. 
Mungkin ini hanya berlaku kepada mereka dalam proses dan taaruf.Jika ada 5 hal di atas, fikir-fikirlah. 
Masih boleh diselamatkan jika saling muhasabah diri, tetapi ingat kesempatan boleh diberikan sehingga 2 kali sahaja, Lebih dari itu jangan kerana dia akan mempergunakan sebagai senjata dalam dia.
 Kenapa acik dengan nada tegas kerana hanya mereka yang pernah merasa sakitnya patah hati dan kecewa. Mereka akan faham bagaimana susahnya untuk bangkit dari sakit itu. 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.akupenghibur.com/2022/05/5-tanda-Hubungan-yang-toksik-bertahan-atau-tinggalkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Amber Heard Hidap Penyakit Mental Punca Hubungan Toksik

Amber Heard Hidap Penyakit Mental Punca Hubungan Toksik

papar berkaitan - pada 30/4/2022 - jumlah : 69 hits
Ketika ini nama pelakon Amber Heard menjadi bualan hangat apabila sikap buruknya terbongkar di dalam mahkamah apabila pelbagai bukti menunjukkan dia mendera bekas suaminya aktor Johnny Depp ketika mereka berkahwin Namun sebelum ini Amber me...
Jangan Nangis Atau Mati Kerana Mereka

Jangan Nangis Atau Mati Kerana Mereka

papar berkaitan - pada 3/5/2022 - jumlah : 109 hits
Kepada semua investors dan pelanggan Always remember untnk top up ilmu ekosistem emas QM Sebab sekarang politik competitor adalah QM character assassination Of course ada juga yang percaya sebab mereka ada follower dan berjaya juga dengsn s...
Bersalam Cium Tangan Sunah Atau Budaya

Bersalam Cium Tangan Sunah Atau Budaya

papar berkaitan - pada 4/5/2022 - jumlah : 62 hits
Bersalam Cium Tangan Sunah Atau Budaya Alhamdulillah untuk SOP kali ini sambutan Hari Raya Aidilfitri kita sudah dibenarkan untuk saling bersalam salaman namun masih perlu menjaga keselamatan dengan mencuci tangan atau menggunakan pembasmi ...
Bank Digital Mahu Tolong Orang Susah Atau Beri Pinjaman Korporat

Bank Digital Mahu Tolong Orang Susah Atau Beri Pinjaman Korporat

papar berkaitan - pada 2/5/2022 - jumlah : 72 hits
Bank digital Mahu tolong orang susah atau beri pinjaman korporat Posted By on May 01 2022Pengumuman kerajaan untuk mewujudkan bank digital mungkin dianggap usaha paling hebat pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Ismail sabri Yaakob dalam ...
Raya 2 Mei Atau 3 Mei 2022

Raya 2 Mei Atau 3 Mei 2022

papar berkaitan - pada 30/4/2022 - jumlah : 96 hits
Raya 2 Mei atau 3 Mei 2022 Timbul pula isu sambut Hari Raya Aidilfitri awal 2 Mei walaupun pada takwim bertanda 3 Mei 2022 Ada baca satu perkongsian di facebook boleh baca ni untuk lebih faham kenapa jadi kekeliruan tarikh Hari Raya Aidilfi...
Keluar Sarawak Atau Lupakan Bentuk Kerajaan Seterusnya Pn Diberitahu

Keluar Sarawak Atau Lupakan Bentuk Kerajaan Seterusnya Pn Diberitahu

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 94 hits
Keluar Sarawak atau lupakan saja bentuk kerajaan seterusnya PN diberitahu Perikatan Nasional perlu menarik diri dari Sarawak sekiranya ia menaruh sebarang harapan untuk membentuk kerajaan persekutuan seterusnya kata penganalisis politik Fel...
Resipi Kek Jagung Tanpa Guna Telur Bakar Guna Oven Atau Atas Dapur Gas

Resipi Kek Jagung Tanpa Guna Telur Bakar Guna Oven Atau Atas Dapur Gas

papar berkaitan - pada 7/5/2022 - jumlah : 98 hits
Kehabisan bekalan telur di rumah tapi hendak buat kek Kini tiada masalah lagi Anda kini boleh buat kek tanpa menggunakan telur Resipi Kek Jagung tanpa menggunakan telur yang dikongsikan oleh ini cukup mudah disediakan Rasanya pun sedap dan ...
Emas Pelaburan Atau Barang Kemas Mana Lebih Baik

Emas Pelaburan Atau Barang Kemas Mana Lebih Baik

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 133 hits
Emas sebenarnya terbahagi kepada dua kategori Kategori pertama adalah emas yang digunakan untuk melabur manakala kategori kedua pula adalah emas untuk tujuan dijadikan barang kemas Ia adalah dua perkara yang berbeza Sebagai contoh emas labu...
Bagaimana Jika Ibu Hamil Ingin Ambil Minyak Ikan Selamat Atau Tidak

Bagaimana Jika Ibu Hamil Ingin Ambil Minyak Ikan Selamat Atau Tidak

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 53 hits
Anda mungkin pernah mendengar tentang khasiat dan kebaikan minyak ikan untuk kesihatan bayi yang baru lahir Walau bagaimanapun adakah pengambilan minyak ikan untuk ibu hamil ini benar benar selamat Ini apa yang anda perlu tahu sebelum menga...
Sangat Sukar Joo Won Ulas Babak Pergaduhan Tidak Berpakaian Dalam Carter

Obat Covid 19 Buatan China Mulai Dijual Harganya Cukup Terjangkau

Rumah Ronald Mcdonald Di Hospital Wanita Dan Kanak Kanak Sabah Bakal Dibuka 2023

Selain Kapal Tldm Kapal Apmm Pun Tak Siap Lagi

Memohon Lanjutan Pengambilan Pekerja Asing Baharu Sidang Media Ppim 09 08 2022

Senarai Drama Dan Filem Menarik Di Netflix Malaysia Bulan Ogos 2022

9 Ogos 1965 Terpisahnya Singapura Dari Malaysia

5 Tokoh Hantu Perempuan Di Film Horor Indonesia Yang Jadi Urban Legend Mana Yang Paling Seram



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Ash Dan Aish Slot Megadrama Astro Ria

5 Sisi Gelap Perceraian Yang Jarang Orang Ceritakan

Sejarah Telefon Wireless Ciptaan Alexander Graham Bell Yang Tak Ramai Tahu

Biodata Haqiem Stopa Personaliti TikTok Ikon Permotoran Malaysia

5 Konsol Playstation Paling Rare Dan Paling Mahal


Happy Anniversary Kepada Saya Dan Suami

Skandal Kapal Tempur Malaysia Rm6 Bilion Lesap

Drama Ash Aish Adaptasi Novel Ash Aish Karya Maya Adira

Puma And Manchester City Host Their First Ever Metaverse Kit Launch On Roblox To Unveil The New 2022 23 Third Kit

Sampai Sini Je Hubungan Kita Mak Nak Menantu Kerja Kerajaan Bergaji Besar Lelaki Kecewa Ditinggalkan Kekasih

Pas Wil Not Join Gta Takiyuddin