Wahai Suami Melukai Hati Isteri Boleh Membuatkan Pintu Rezeki Sempit Benarkah




Suami yang merupakan imam memiliki kedudukan penting keluarga. Mereka bertugas menjadi pemimpin dan memastikan kebutuhan keluarga tercukupi. Dengan kedudukan yang krusial ini, tidak jarang suami yang tidak menghargai posisi istri.

Terlebih jika istri tidak bekerja dan hanya menjadi ibu rumah tangga saja. Maka dengan dominasi finansial ini, suami kerap kali melakukan tindakan seenaknya yang dapat melukai hati istri.

Padahal menyakiti istri merupakan tindakan yang dapat menutup rezeki.  Membahagiakannya menjadi salah satu jalan pembuka pintu rezeki yang paling lebar untuk keluarga. Lantas bagaimana bisa melukai hati istri bisa buat rezeki seret?


1. Mood Istri yang Buruk Akan Menular

Jika tidak bisa mengungkapkan kepada suami tentang sakit hati yang dirasakannya, biasanya istri akan memendam perasaan kecewa tersebut. Dalam kadar yang besar, perasaan sakit hati dan kecewa ini akan memperburuk mood mereka. Perasaan negatif ini lama-lama akan semakin membesar dan berpengaruh kepada seluruh keluarga. Perasaan yang buruk akan menunda rezeki baik yang akan datang.

Untuk itu segeralah untuk memperbaiki kondisi mood istri. Sudah banyak terjadi suami yang bertengkar dengan istri selalu terhalang-halangi saat mencari rezeki. Bisa saja ban kendaraan pecah, bahkan hingga kecelakaan yang sering dialami setelah dua orang ini saling bertengkar.

2. Istri Menjadi tidak Bersyukur

Suami yang menyakiti istri baik dalam bentuk ucapan atau tindakan sebaiknya berhati-hati. Pasalnya doa mereka terhadap para suami dalam kondisi terluka ini akan segera dihijabah. Mereka juga menjadi tidak bersyukur atas apa yang sudah anda berikan kepadanya.

Bahkan terkadang suami justru didoakan tidak diberi rezeki agar menjadi lebih baik kepadanya. Karena biasanya, pria akan berubah ketika memiliki uang lebih. Sehingga tidak jarang dalam hati istri mendoakan agar suami justru tidak diberi rezeki agar kembali menjadi pribadi yang baik kepadanya.

3. Suami tidak Dilayani dengan Baik

Hal ini tentu sering dilakukan oleh istri yang hatinya dilukai. Mau tidak mau tindakan mereka mencerminkan hati yang sakit yang mereka rasakan. Hati istri yang terluka biasanya tidak ikhlas ketika melayani suaminya.

Hal ini tentu membuat suami juga menjadi tidak tenang dalam mencari nafkah. Ketika sudah lelah dengan banyak pekerjaan, mereka pun harus menghadapi istri yang muram di rumah. Akhirnya karena sama-sama berpikiran negatif, maka akan menutup kebaikan yang akan datang termasuk urusan rezeki. Suami pun menjadi tidak semangat ketika harus bekerja dengan kondisi seperti ini.

4. Suami Tidak Didukung

Tidak bisa dipungkiri perasaan sakit hati ketika disakiti suami akan berdampak terhadap tindakan istri. Salah satunya istri tidak lagi menjadi pendukung yang hebat bagi suaminya. Suami dibiarkan berjuang sendirian karena istri berpaling tidak mempedulikannya lagi. Dengan begini, suami tidak punya semangat untuk selalu bangkit lagi setiap menghadapi kesulitan.

5. Berpengaruh dalam Mendidik Anak

Istri yang tidak bahagia tidak bisa diandalkan dalam mendidik anak yang bahagia dan berguna. Kekecewaan terhadap suami akan berdampak pada perilaku mereka terhadap anak. Padahal rezeki bisa datang darimana saja, termasuk dari anak. Rezeki juga bukan hanya berupa uang, tapi juga berupa anak-anak sholeh yang menemui orangtuanya dengan wajah bahagia setiap hari.

Nah, itulah alasannya kenapa istri yang tidak bahagia bisa bikin rezeki seret. Mungkin saja diantara anda ada yang pernah mengalami hal ini. Untuk itu bersegeralah saling introspeksi diri dan minta maaf. Bukankah dia adalah satu-satunya orang yang akan menemani anda hingga tua?  Karena anak-anak anda akan lebih memilih hidup bersama dengan suami atau istrinya ketika mereka sudah berkeluarga, dan hanya ada istri yang setia menemani hingga masa tua.

Jika artikel ini bermanfaat bagikan ke orang terdekatmu

Sumber: http://www.wajibbaca.com © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2018/12/wahai-suami-melukai-hati-isteri-boleh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahu Anak Kembar Doktor Pakar Sakit Puan Ini Kongsi Beberapa Tips Untuk Suami Isteri Supaya Boleh Dapatkan Anak Kembar

Mahu Anak Kembar Doktor Pakar Sakit Puan Ini Kongsi Beberapa Tips Untuk Suami Isteri Supaya Boleh Dapatkan Anak Kembar

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 515 hits
Mahu anak kembar Doktor pakar sakit puan ini kongsi beberapa tips untuk suami isteri supaya boleh dapatkan anak kembar Melihat telatah comel pasangan kembar pasti akan mencairkan hati siapa pun sehingga membuatkan ramai pasangan suami ister...
Rezeki Jadi Sempit Akibat Tabiat Si Suami Suka Menipu Isterinya

Rezeki Jadi Sempit Akibat Tabiat Si Suami Suka Menipu Isterinya

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 687 hits
Seorang suami mengadu rezekinya asyik sempit Semua serba tak cukup Terasa dunia ni sempit Dah usaha macam macam Semua cara dah buat Hati pun resah dan rasa nak marah jer kenapa yer ustaz Abang ada ibubapa lagi ke Mak ayah saya dah tiada Aba...
3 Senarai Dosa Suami Isteri Yang Boleh Bahayakan Rumah Tangga

3 Senarai Dosa Suami Isteri Yang Boleh Bahayakan Rumah Tangga

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 472 hits
3 Senarai Dosa Suami Isteri Yang Boleh Bahayakan Rumah Tangga Bercakap tentang dosa dosa isteri amatlah mudah jika disenaraikan oleh para suami lidah mereka lancar menyebut satu persatu kelemahan isteri seperti fitnah wanita isteri nusyuz w...
Kunci Allah Nak Bagi Rezeki Suami Jangan Sakiti Isteri Anak Anak Kerana Doa Mereka Ajaib

Kunci Allah Nak Bagi Rezeki Suami Jangan Sakiti Isteri Anak Anak Kerana Doa Mereka Ajaib

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 474 hits
Kunci Allah Nak Bagi Rezeki Suami Jangan Sakiti Isteri Anak Anak Kerana Doa Mereka Ajaib Jika anda tergolong di kalangan suami yang sering kesempitan hidup dikelilingi hutang dan rezeki seolah olah tersekat cuba renung renungkan diri anda A...
Hati Sentiasa Teringat Anak Dan Isteri 2 Cara Yang Diajarkan Rasullullah Kita Kena Contohi Suami Take Note

Hati Sentiasa Teringat Anak Dan Isteri 2 Cara Yang Diajarkan Rasullullah Kita Kena Contohi Suami Take Note

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 366 hits
Sebaik baik perkara adalah sentiasa berbuat baik titipkan penuh kasih sayang pada anak dan isteri kita Inilah yang sepatutnya dilakukan oleh seorang suami buat keluarganya Nak pastikan hati sentiasa dekat dengan keluarga dan anak anak ada c...
Suami Jagalah Isteri Masa Berpantang Betul Caranya Boleh Lebih Cantik Dari Anak D4ra Rileks Media

Suami Jagalah Isteri Masa Berpantang Betul Caranya Boleh Lebih Cantik Dari Anak D4ra Rileks Media

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 425 hits
Suami tolong jangan ambil mudah dengan keadaan isteri yang berpantang bersa lin jagalah dia Kena faham lepas bersalin isteri sebenarnya baru saja melalui fasa bertarung nyawa antara hidup dan matinya Sebaik isteri anda melahirkan ba yinya t...
Apakah Hukum Jika Suami Bukak Beg Duit Dan Ambil Duit Isteri Tanpa Kebenaran Lepas Tu Tak Mengaku

Apakah Hukum Jika Suami Bukak Beg Duit Dan Ambil Duit Isteri Tanpa Kebenaran Lepas Tu Tak Mengaku

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 987 hits
Juara Pencetus Ummah musim ke 2 Azman Syah Alias atau lebih dikenali dengan panggilan PU Azman antara pendakwah terkenal dalam media sosial melalui pendekatan dakwah santai berjaya menarik perhatian golongan muda PU Azman rajin membalas per...
Benda Sudah Halal Tapi Tidak Boleh Bersama Geram Saja Kadang Kadang Tengok Isteri Walaupun Kami Dah 6 Bulan Kahwin

Benda Sudah Halal Tapi Tidak Boleh Bersama Geram Saja Kadang Kadang Tengok Isteri Walaupun Kami Dah 6 Bulan Kahwin

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 609 hits
Assalamualaikum semua aku Ameer Aku dah berkahwin hampir 6 bulan Tapi sampai sekarang aku dan wife aku tidur asing2 Sebelum kitaorang kahwin kami masing2 tak kenal antara satu sama lain Kira wife aku ni mak ayah aku tolong carikan sebab aku...
Tanda Tanda Awal Perziinaan Bermula Di Tempat Kerja Jagalah Suami Isteri Sebelum Terlambat

Tanda Tanda Awal Perziinaan Bermula Di Tempat Kerja Jagalah Suami Isteri Sebelum Terlambat

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 383 hits
Sudah hampir enam tahun aku berkerja dalam industri Saja aku tidak nyatakan dalam industri mana tapi aku akan bagi contoh berdasarkan pemerhatian aku terhadap diri sendiri dan kawan kawan aku dalam bidang kerjaya Mulanya nak guna perkataan ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik

Pertiwi Trending Boikot Bangkit Usahawan Bumiputera Tv Pertiwi 23 04 2024