Suami Jagalah Isteri Masa Berpantang Betul Caranya Boleh Lebih Cantik Dari Anak D4ra Rileks Media


Suami tolong jangan ambil mudah dengan keadaan isteri yang berpantang bersa lin, jagalah dia. Kena faham lepas bersalin, isteri sebenarnya baru saja melalui fasa bertarung nyawa antara hidup dan matinya.
Sebaik isteri anda melahirkan ba yinya, tempoh 44 hari isteri perlukan untuk melalui proses berpantang. Waktu itu, isteri perlu dijaga rapi sepanjang melalui tempoh berpantang. Itulah masa untuk isteri recover balik dari kesa kitan ‘putus urat’ sebab nak keluarkan 1 lagi nya wa.
Jangan nanti, sudahlah suami tak ambil peduli. Selesai saja tempoh berpantang, suami complaint, isteri tak lagi cantik macam dulu. Wah! Bukan main suami ya.. isteri sebenarnya boleh jadi lebih cantik dari anak dara kalau suami pandai jaga sepanjang isteri melalui tempoh berpantang.
Nak suami lebih faham, tolonglah hadamkan apa yang Mizan Dzai kongsikan ini. Betapa pentingnya menjaga isteri dalam pantang. Bukan sekadar fizikal, emosi isteri itu pun part paling penting untuk suami jaga sama.
Suami Jangan Reti Nak Komplen Je Kau sebagai suami jangan reti nak komplen je isteri tak cargas macam dulu, pelupa memanjang, lembik dan malas je gaya dia.
Konon dia tak pandai ketatkan balik, sibuk melayan anak dan dah tak fokus kat kau lepas bersalin.
Sekali sekali cuba cermin dan tanya diri sendiri, cukup ke rehat isteri kau masa berpan tang? Kau ingat me neran tu macam jogging 30 minit?
Keperluan berpantang dia kau dah sediakan semua ke? Tukang urut kau panggil datang rumah tak? Ada ke kau take over kejap kerja kerja kat rumah masa dia berpantang?
Masalah jiwa aku tengok sekarang ramai sangat kaum lelaki terutamanya suami yang ambik mudah bab berpantang lepas bersalin ni. Semua asal boleh je. Kolot kata kau.
Tak ada dalam Islam lah, syirik lah.
Kang bila isteri kau dapat penyakit sebab tak jaga masa pantang betul betul, sebab nak ikut cakap suami macam kau yang pandai pandai sendiri tu, baru kau tahu langit tinggi ke rendah. Tak ada kerja lain ke selain merungut?
Tu yang kau mula meluahkan perasaan kat perempuan yang tunggu masa nak ngap kau, yang tunggu masa nak runtuhkan rumah tangga kau. Kononnya tak boleh pendam sorang-sorang, kena ada tempat meluahkan perasaan.
Kau pergi meluahkan perasaan kat perempuan yang slim tak pernah beranak, yang mulut macam mesin basuh, merembes dengan mencanang alasan-alasan kenapa lelaki main kayu tiga.
Kononnya isteri dia tak pandai jaga suami.
Kau sebagai suami, dah pakai isteri sampai beranak, pandai-pandailah repair balik. Pandai-pandailah cantikkan balik. Ini tak, dah pakai sampai ada anak lepas tu buang.
Kau kena ingat, berpantang ni kalau ikut cara yang betul, boleh jadi cantik lebih dari anak dara tau.
Kau Jangan Lupa, Kau Ada Mak, Adik, Kakak Lagi satu, kau jangan ingat semua anak da ra kat luar tu elok sangat. Berlambak yang ada masalah keputihan, hormon dan lain-lain. Ingat aku tak tau ke?
Kemon.
Bagi yang belum berkahwin, aku tahu mulut kau orang ni kekadang suka terlepas cakap benda yang menyakitkan hati orang lain.
Kau tak tau isteri si suami yang meluahkan perasaan kat kau tu bertarung nyawa, berputus urat dengan menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri dan juga ibu.
Kang kau buat orang, nasib kau macam mana? Silap silap kau pun kena benda yang sama. Yang kita lelaki ni jangan lah gatal nak try power sama macam bujang dulu ke tak. Ada lagi ke tak taring lama.
Jangan cari penya kit.
Konsep aku simple je, kau buat isteri atau perempuan macam tu, kau layan macam barang yang dah tak ada nilai, kau jangan lupa kau ada mak, ada adik ada kakak.
Jagalah rumahtangga kita sendiri, tak perlu sibukkan orang lain punya hal. Jaga keperluan anak-anak, senangkan hati isteri, senangkan ekonomi keluarga.
Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber: Mingguan Wanita
Source link
The post Suami Jagalah Isteri Masa Berpantang, Betul Caranya Boleh Lebih Cantik Dari Anak D4ra – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/suami-jagalah-isteri-masa-berpantang-betul-caranya-boleh-lebih-cantik-dari-anak-d4ra-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Doa Yang Sangat Mustajab Untuk Suami Dan Anak Anak Yang Panas B4ran Ibu Ibu Kena Amalkan In Syaa Allah Rileks Media

Doa Yang Sangat Mustajab Untuk Suami Dan Anak Anak Yang Panas B4ran Ibu Ibu Kena Amalkan In Syaa Allah Rileks Media

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 539 hits
Masalah sikap panas b4ran atau cepat melenting suami terhadap isteri dan anak anak memang tidak dapat dielakkan pada mana mana rumahtangga yang aman Sudah menjadi lumrah hidup Bak kata perpatah melayu Sedang lidah lagi tergigit Tetapi sikap...
Suami Sedia 7 Nafkah Wajib Ini Dulu Jangan Ungkit Duit Isteri Bekerja Melainkan Rileks Media

Suami Sedia 7 Nafkah Wajib Ini Dulu Jangan Ungkit Duit Isteri Bekerja Melainkan Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 456 hits
Kebanyakan isteri sekarang bekerja demi membantu ekonomi keluarga Walau isteri bekerja ada situasi yang suami tak boleh sentuh perihal wang gaji isteri Sebabnya keperluan memberi nafkah tetap jadi tanggungjawab suami Ini yang diulas oleh Dr...
Para Isteri Wajib Baca Ini Janganlah Pernah Jerkah Suami Inilah Hukum Menjerkah Suami Menurut Islam Rileks Media

Para Isteri Wajib Baca Ini Janganlah Pernah Jerkah Suami Inilah Hukum Menjerkah Suami Menurut Islam Rileks Media

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 303 hits
Dalam kehidupan Rumah Tangga berjalan sedikit perbedaan pendapat pada suami istri yaitu hal yang wajar dengan kondisi seperti apapun seorang istri mesti memelankan suaranyaketika bicara dengan suaminya walaupun dia mengganggap gagasannya be...
Mahu Anak Kembar Doktor Pakar Sakit Puan Ini Kongsi Beberapa Tips Untuk Suami Isteri Supaya Boleh Dapatkan Anak Kembar

Mahu Anak Kembar Doktor Pakar Sakit Puan Ini Kongsi Beberapa Tips Untuk Suami Isteri Supaya Boleh Dapatkan Anak Kembar

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 515 hits
Mahu anak kembar Doktor pakar sakit puan ini kongsi beberapa tips untuk suami isteri supaya boleh dapatkan anak kembar Melihat telatah comel pasangan kembar pasti akan mencairkan hati siapa pun sehingga membuatkan ramai pasangan suami ister...
8 Amalan Boleh Dilakukan Dalam Masa Satu Minit Tetapi Besar Ganjarannya Rileks Media

8 Amalan Boleh Dilakukan Dalam Masa Satu Minit Tetapi Besar Ganjarannya Rileks Media

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 395 hits
Di dalam kesibukan dunia hari ini minit demi minit berlalu dengan cukup pantas Sehinggakan timbul rasa menyesal di dalam diri kita kerana gagal mencari waktu dan masa untuk beribadah kepada Tuhan Di dalam kesibukkan dunia hari ini minit dem...
Tak Sangka Awak Sudah Pergi Selamanya Masa Saya Berbisik Terima Kasih Sebab Lahirkan Anak Kita Rileks Media

Tak Sangka Awak Sudah Pergi Selamanya Masa Saya Berbisik Terima Kasih Sebab Lahirkan Anak Kita Rileks Media

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 382 hits
Abg saya cuma nak jadi satu satunya perempuan yang awak igt Kata kata isterinya Saat Berkenalan Saya igt lagi masa mula mula kita kenal dulu Saya baru habiskan master tgh usung sijil ke hulu ke hilir mintak kerja Dan masa tu saya tgh frust ...
Suami C1umlah Kening Isteri Ketika Hendak Pergi Kerja Anda Akan Terk3jut Dengan Kesannya Rileks Media

Suami C1umlah Kening Isteri Ketika Hendak Pergi Kerja Anda Akan Terk3jut Dengan Kesannya Rileks Media

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 409 hits
Sebelum berangkat bekerja dipagi hari biasakanlah ci um anak dan isteri Anda Dengan begitu ada kebahagiaan yang mereka dapatkan dari ayah tercinta Ci um kening mereka satu persatu dan ci umlah pipi kanan dan kiri mereka dengan penuh kelembu...
8 Amalan Ini Boleh Di Lakukan Dalam Masa 1 Minit Tetapi Ganjarannya Sangat Besar Rileks Media

8 Amalan Ini Boleh Di Lakukan Dalam Masa 1 Minit Tetapi Ganjarannya Sangat Besar Rileks Media

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 396 hits
Di dalam kesibukkan dunia hari ini minit demi minit berlalu dengan cukup pantas Sehinggakan timbul rasa menyesal di dalam diri kita kerana gagal mencari waktu dan masa untuk beribadah kepada Tuhan Kita selalu merasakan diri kitalah yang ter...
Tak Salah Pun Suami Bantu Jaga Anak Ringankan Beban Isteri Papa Take Note

Tak Salah Pun Suami Bantu Jaga Anak Ringankan Beban Isteri Papa Take Note

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 496 hits
Seharian menguruskan kerja rumah menyiapkan makanan memasak dan mengemas sememangnya memenatkan Ditambah pula dengan karenah anak anak yang menambahkan kepenatan Namun itu semua tidak menjadi rungutan buat ibu kerana merasakan ianya satu ta...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide