Tiba Tiba Menangis Kera Liar Seret Bayi 50 Hari Hampir Satu Meter Ketika Di Ruang Tamu


Seorang bayi lelaki berusia 50 hari cedera parah akibat digigit kera jantan dewasa dalam kejadian di Kampung Manggis, Sungai Puyu di sini, Sabtu lepas.
Diseret kira-kira satu meter
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara SPU ACP Noorzainy Mohd Noor berkata dalam kejadian pukul 2.15 petang itu, bayi tersebut baru bangun dari tidur dan berada di ruang tamu rumahnya manakala ibu dan neneknya berada di dapur.

Ketika kejadian, semua tingkap jenis nako dan pintu rumah kampung itu tertutup manakala ibu serta nenek mangsa yang berada di dalam rumah berkenaan sedang membancuh susu dan memasak di dapur. Sementara ayahnya baru keluar ke kedai runcit berdekatan.
“Ibu bayi itu terkejut setelah tiba-tiba mendengar tangisan kuat bayinya dan terus meluru ke ruang tamu, sebelum mendapati bayinya sudah berlumuran darah dan dipercayai diseret kira-kira satu meter dari tilamnya. Seekor kera jantan didapati terus keluar menerusi pintu (rumah),” katanya.
Tambah beliau, ibu mangsa terus menghubungi suaminya memaklumkan kejadian yang menimpa anak sulungnya itu dan pemeriksaan awal mendapati terdapat kesan gigitan di kepala, perut dan pipi bayi berkenaan, sebelum mangsa dikejarkan ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) untuk rawatan.
“Bagaimanapun, bayi itu dipindahkan ke Hospital Pulau Pinang (HPP) pada jam 10 malam (hari sama) dan menjalani pembedahan kecil di bahagian perut selain dijahit di beberapa bahagian yang digigit haiwan itu pada pagi Ahad.
Noorzainy berkata, hasil keterangan doktor, mangsa tidak mengalami kecederaan pada ususnya yang mana, pembedahan tersebut hanya untuk mencantumkan bahagian kulit perut yang koyak.
“Mangsa masih dirawat di HPP dan dilaporkan stabil. Dia masih dibawah pemantauan doktor dan akan dirawat di wad dalam tempoh dua minggu lagi.

Ditembak mati
Sementara itu, dalam laporan terbaru, haiwan liar tersebut telah ditembak mati dalam operasi polis bersama Jabatan Perhilitan pada jam 11.30 pagi Isnin.
Menurut Noorzainy, siasatan awal mendapati, kera jantan berwarna hitam itu bersaiz besar serta berbulu agak panjang. Ia bergerak sendirian dan sering berada di kawasan rumah keluarga mangsa serta jiran di situ,” katanya.
Sering berdengus dengan penduduk setempat
Jelasnya, kejadian itu merupakan serangan pertama haiwan tersebut sehingga mendatangkan kecederaan kepada manusia.
“Sebelum ini, kera itu sering berdengus menunjukkan garangnya kepada kanak-kanak serta orang tua yang bermain di luar rumah. Haiwan itu juga sering menyelongkar peralatan periuk belanga di dapur, dipercayai kelaparan.
Kredit: Bernama & Sinar Harian
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post “Tiba-Tiba Menangis.” Kera Liar Seret Bayi 50 Hari Hampir Satu Meter Ketika Di Ruang Tamu appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tiba-tiba-menangis-kera-liar-seret-bayi-50-hari-hampir-satu-meter-ketika-di-ruang-tamu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bayi 50 Hari Parah Diserang Kera Tunggal

Bayi 50 Hari Parah Diserang Kera Tunggal

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 248 hits
Bayi 50 hari parah selepas digigit kera tunggal jantan di Pulau Pinang PETALING JAYA Bayi berusia 50 hari cedera di kepala perut dan pipi akibat digigit seekor kera tunggal pada 9 Jan lalu yang turut menyebabkannya menjalani pembedahan keci...
Bayi Lelaki Berusia 50 Hari Cedera Parah Digigit Kera

Bayi Lelaki Berusia 50 Hari Cedera Parah Digigit Kera

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 163 hits
165 total views 165 views today BUTTERWORTH 11 Jan Seorang bayi lelaki berusia 50 hari cedera parah akibat digigit kera jantan dewasa dalam kejadian di Kampung Manggis Sungai Puyu di sini Sabtu lepas Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara ...
Kepala Luka Perut Bayi Koyak Sampai Nampak Usus Angkara Kera Liar

Kepala Luka Perut Bayi Koyak Sampai Nampak Usus Angkara Kera Liar

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 198 hits
Kepala luka perut bayi koyak sampai nampak usus angkara kera liarSeorang bayi lelaki berusia dua bulan cedera parah akibat digigit dan diseret kera dalam kejadian yang berlaku di kediamannya semalam lapor Ketua Polis Daerah Seberang Perai U...
Lirik Satu Hari Nanti Najwa Latif

Lirik Satu Hari Nanti Najwa Latif

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 364 hits
Aku inginkan hidup senangAku inginkan hati tenangSetiap doaku untukkuSetiap doaku untukmu Bawaku bawaSemuaku sayangku bawaBawaku bawaSemuaku sayangku bawa Tadi pagiku patah hatiDia tak mungkinkan
Jangan Risikokan Nyawa Anak Orang Doktor Kongsi 6 Perkara Ketika Ziarah Bayi Baru Lahir

Jangan Risikokan Nyawa Anak Orang Doktor Kongsi 6 Perkara Ketika Ziarah Bayi Baru Lahir

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 324 hits
Sistem imun bayi yang baru dilahirkan masih belum matang dan ini memudahkan mereka mendapat jangkitan Menjadi lumrah masyarakat akan teruja bila mendengar kelahiran baru dari keluarga mahupun kenalan Sifat bayi yang comel membuatkan ramai y...
Kalau Boleh Pergi Pasar Setiap Hari Kenapa Tak Dapat Berkumpul Satu Hari Untuk Mengundi Ahmad Maslan

Kalau Boleh Pergi Pasar Setiap Hari Kenapa Tak Dapat Berkumpul Satu Hari Untuk Mengundi Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 274 hits
Kalau boleh pergi pasar setiap hari kenapa tak dapat berkumpul satu hari untuk mengundi Ahmad MaslanKenyataan Ahli Parlimen Pontian Ahmad Maslan baru baru ini yang mengatakan rakyat Malaysia yang tidak mempunyai pendidikan tinggi takkan fah...
Bacaan Meter Elektrik Tnb Diteruskan Seperti Biasa Sepanjang Pkp Dan Darurat Tiada Pemotongan Ketika Pkp

Bacaan Meter Elektrik Tnb Diteruskan Seperti Biasa Sepanjang Pkp Dan Darurat Tiada Pemotongan Ketika Pkp

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 244 hits
Bermula hari ini sebanyak enam buah negeri melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan sekaligus mengimplementasi kembali sejumlah perkara seperti PKP asal Mac 2020 lepas Apa pun kini menyentuh mengenainya pihak Tenaga Nasional mengatakan baca...
2021 Bumi Disebut Berputar Lebih Cepat Dalam 50 Tahun Terakhir Satu Hari Tak Lagi Berwaktu 24 Jam Ada Apa Ini

2021 Bumi Disebut Berputar Lebih Cepat Dalam 50 Tahun Terakhir Satu Hari Tak Lagi Berwaktu 24 Jam Ada Apa Ini

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 398 hits
Tahun 2020 lalu memang rasanya seperti sangat cepat berlalu begitu saja Terlalu sering di rumah akibat lockdown dirasa membuat waktu berjalan lebih cepat Bagaimana jika perasaan bahwa waktu berlalu begitu cepat itu ternyata bukan sekadar pe...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Boarding Pass Tak Mention Am Pm Pelajar Kolej Terlepas Flight Kerana Salah Waktu

Leadership Skills For Owners

Konsert Aku Muzik Kamu 2 0

Tomislav Steinbruckner Enggan Melatah

Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah

Rukun Wuduk Niat Doa Selepas Wuduk