Tempat Menarik Di Gold Coast Brisbane Australia


AUSTRALIA - bila sebut je perkataan Australia perkata pertama yang muncul dalam kepala otak AbangRock adalah beruang Koala. Comey sungguh la beruang kecik ni. Kalau dapat sekor bela sampai ke besar mesti seronok.... eh lupa pulak, satu lagi Kanggaroo. haa ni pun AbangRock teringin juga nak bela. Banyak pula keinginan abang ni kan? Ntah pa pe..


Jarak antara Malaysia dan Austaralia adalah sejauh 4,738 kilometer yakni ia memakan masa selama 6-8jam untuk sampai dengan menaiki kapalterbang.

Matawang yang di gunakan di Australia adalah 'Australian Dollar'. Nilai terkini untuk Australian Dollar dengan duit kita adalah 1 dollar = RM3.15. Jadi kalau nak melancong ke Australia alamatnya kena siap ongkos yang agak lebih sikit la.


Gold Coast merupakan merupakan bandar ke enam terbesar di Australia dan ke dua terbesar di wilayah Queensland selepas ibu negerinya, Brisbane. Gold Coast ada segalanya. Bermula dari pantai yang cantik memanjang, hutan yang menghijau sehinggalah kepada bangunannya yang tinggi mencakar langit. Maka tidak hairanlah jika nama Gold Coast meniti dari mulut ke mulut.

Pemandangan utama yang paling menarik di Gold Coast adalah pada pantainya yang cantik dan bersih. Kat sini korang boleh lakukan pelbagai aktiviti sukan air yang menarik. Salah satu daripadanya adalah Jet Boating. Kalau sekadar nak lepak-lepak pun boleh kerana kemudahan tempat duduk dan barbeku turut di sediakan.


Jika nak lihat haiwan rare yang hanya ada di Australia khususnya seperti Koala dan Kanggaroo, korang harus pergi ke Currumbin Wildlife Sanctuary. Ada macam-macam haiwan dan AbangRock yakin memang satu family akan teruja habis.


Jika nak lihat haiwan yang lebih extrem seperti buaya, korang kena pergi ke Australia Zoo. Bila sebut Australia Zoo ni AbangRock teringat pada Steve Irwin. AbangRock yakin korang mesti kenal juga siapa Steve Irwin ni. Walau dia sudah meninggal tetapi AbangRock puji tahap kecintaan dan keberanian dia terhadap haiwan liar ni, kalau AbangRock memang tak berani. Jangan kata nak pegang buaya, nak dekat pun AbangRock minta maaf awal-awal.

Ohya, Zoo Australia ni diasaskan oleh ibu dan ayah Steve Irwin sendiri.


Jika mahukan suasana yang lebih tenang, korang boleh jalan-jalan ambil angin di Tamborine Rainforest. Kat sini korang akan dapat lihat keindahan hutan hujan yang menghijau dan menyejukkan mata. Bayangkan dapat mandi mandi dengan air semulajadi yang sejuk, perghh syok.


Sebelum balik ada satu tempat lagi yang perlu di kunjungi.Tempat ni adalah yang paling awesome sekali dan sentiasa mendapat kunjungan daripada seluruh dunia bagi saban tahun. Tempat yang abang maksudkan ini adalah taman tema Australia yang terdiri daripada beberapa bahagian iaitu Warner Bros Movie World, Dream World, Sea World dan Wet n' Wild.


Kalau ke taman tema ni sehari suntuk pun tak habis teroka alamatnya. Tapi jangan risau kerana restoran halal dan tempat solat yang turut telah di sediakan.

Kalau korang pening dan takut-takut kalau sesat ke apa... AbangRock sarankan korang amik je pakej perlancongan dengan agent perlancongan yang boleh di percayai. Salah satu daripadanya pakej perth 2018 ni. 

Bagi Abang Rock pakej perlancongan ni memang banyak membantu sebabnya mereka dapat bantu rancangkan perjalanan  dari hari pertama hingga akhir terakhir. Lepas tu harga melalui pakej sebegini sebenarnya jauh lebih murah daripada harga melancong secara sendiri. Korang bayar harga pakej pastu follow je semuanya, dah tak yah risaukan apa-apa lagi baik dari tempat nak melawat, tempat tidur, tempat makan dan lain-lain lagi.

Pendek kata, dah tak perlu pening kepala dan buang masa untuk buat research bagai sebab semuanya dah diuruskan 100%. Apa yang korang kena buat hanyalah bawa sejumlah duit untuk shopping. Mereka juga ada buat visa australia online murah bagi yang masih belum arif cara-cara untuk memohon visa untuk ke Australia.

Haaa... apa tunggu lagi? JOM MAKAN ANGIN!! =D



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.abangrock.com/2017/12/tempat-menarik-di-gold-coast-brisbane.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Tempat Penginapan Menarik Unik Di Selangor Dekat Je

10 Tempat Penginapan Menarik Unik Di Selangor Dekat Je

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 721 hits
10 Tempat Penginapan Murah Unik Di Selangor Dekat Je Cuti sekolah datang lagi Ibu ayah mesti tak menang tangan nak rangkakan aktiviti untuk anak anak Ada yang bawa balik kampung ada yang rancang percutian bersama keluarga Bagi yang ingin pe...
10 Tempat Menarik Di Genting Highland Yang Ramai Tak Tahu Rugi Tak Datang

10 Tempat Menarik Di Genting Highland Yang Ramai Tak Tahu Rugi Tak Datang

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 1119 hits
10 Tempat Menarik di Genting Highland Yang Ramai Tak Tahu Rugi Tak Datang Genting Highlands juga anda boleh bercuti berhibur dan berseronok bersama keluarga serta kawan kawan Jika anda tinggal di kawasan KLCC jaraknya hanyalah 56 Kilometer ...
Detail Tempat Menarik Di Cameron Highland

Detail Tempat Menarik Di Cameron Highland

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 743 hits
Siapa nak bercuti di Cameron Highlands wajib tahu info ini kerana inilah harga dan detail tempat yang menarik di Cameron Highlands Ladang teh1 Bharat Valley Tea House2 Bharat Valley Tea House 2 3 Ladang Teh Boh Sungai Palas4 Boh Tea Garden ...
Tempat Menarik Dan Pelancongan Di Terengganu Mengikut Kategori

Tempat Menarik Dan Pelancongan Di Terengganu Mengikut Kategori

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 2876 hits
SENARAI 8 PELANCONGAN TERENGGANU MENGIKUT KATEGORI Negeri Terengganu Darul Iman merupakan satu negeri destinasi percutian dan pelancongan yang sering menjadi tumpuan pelancong terutamanya untuk pelancong yang sukakan aktiviti aktiviti yang ...
11 Tempat Menarik Di Penang Wajib Anda Lawati Rugi Kalau Tak Datang Sini

11 Tempat Menarik Di Penang Wajib Anda Lawati Rugi Kalau Tak Datang Sini

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 832 hits
11 Tempat Menarik di Penang Wajib Anda Lawati Rugi kalau Tak Datang Sini Pulau Pinang sememangnya salah satu destinasi yang cukup popular dalam kalangan pelancong tidak kira dari luar mahupun di dalam Malaysia Sering kali dirujuk sebagai sy...
Kalau Pergi Sarawak Ini 5 Tempat Menarik Dan Unik Korang Kena Singgah

Kalau Pergi Sarawak Ini 5 Tempat Menarik Dan Unik Korang Kena Singgah

papar berkaitan - pada 13/12/2019 - jumlah : 588 hits
Kalau Pergi Sarawak Ini 5 Tempat Menarik Dan Unik Korang Kena Singgah Sarawak Bumi Kenyalang adalah negeri terbesar di Malaysia Terletak di pulau Borneo ia adalah lokasi percutian popular bagi pelancong dari dalam dan luar negara Terdapat b...
Tempat Menarik Di Kars Turki Musim Salji Paling Menarik

Tempat Menarik Di Kars Turki Musim Salji Paling Menarik

papar berkaitan - pada 17/12/2019 - jumlah : 845 hits
Tempat Menarik Di Kars Turki Musim Salji Paling Menarik Ya ini antara destinasi Musim Sejuk popular di Turki yang jarang orang Malaysia lawat kerana lokasinya yang agak jauh dari Istanbul Mengikut kata mereka yang pernah ke sana Kars boleh ...
Top 10 Tempat Menarik Paling Popular Di Malaysia

Top 10 Tempat Menarik Paling Popular Di Malaysia

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 769 hits
Top 10 Tempat Menarik Paling Popular Di Malaysia Teringin bercuti tetapi tidak mahu pergi terlalu jauh atau berbelanja sakan Hei tiada masalah Malaysia memiliki pelbagai destinasi yang indah dan sesuai untuk percutian hujung minggu anda Dan...
Apa Yang Menarik Di Jalan Jalan Japan M3 Mall

Apa Yang Menarik Di Jalan Jalan Japan M3 Mall

papar berkaitan - pada 17/12/2019 - jumlah : 635 hits
Trend sekarang ni shopping barang barang pre love atau bundle ni bukan lagi sesuatu yang memalukan ye tak Ramai jerr yang tak kisah sangat pasal membeli belah barang barang pre love ni asalkan ia masih dalam keadaan yang masih elok dan bole...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024

Selamat Hari Gawai Maksud Dan Contoh Ucapan