Tamrin Tun Ghafar Apa Perlunya Darurat





Tamrin Tun Ghafar

 

Selasa - 12/1/21

( 1 - 25 )

 

1.   Mungkin  tindakan mengisytiharkan DARURAT atau EMERGENCY  yang diumumkan  YDP Agong  SETELAH mendapat nasihat Perdana Menteri dan SETELAH   berbincang  dan   mendapat persetujuan Raja - Raja Melayu adalah khusus   untuk tujuan menangani penuluaran  COVID 19.

 
2.   Tidak lama dahulu Agong dengan persetujuan Raja - Raja Melayu telah MENOLAK  cadangan Kerajaan Muhyiddin untuk mengisytiharkan darurat.
 
3.  Jika alasan Proklamasi  Darurat yang diberi semata - mata  kerana ingin menangani  masalah  penularan COVID 19 maka rata - rata berpendapat ia adalah  amat PELIK DAN  AJAIB.
 
4.  Rakyat tidak mempertikaikan kuasa  Agong di bawah Perkara 150 Perlembagaan Malaysia untuk menangani COVID 19, cuma apa perlunya darurat tersebut?
 
5.  Atas nasihat Perdana Menteri, Agong boleh isytihar Pembubaran Parlimen dan Pilihanraya Umum boleh diadakan; begitu juga selepas ROMPAKAN KUASA Muhyiddin PERNAH TANGGUHKAN  Sidang Parlimen dari bulan Mac ke Mei 2020.
 
6.  Apabila Sidang Parlimen Dibuka Rasmi pada bulan Mei oleh Agong yang sama, Wakil Rakyat TIDAK dibenarkan berucap - isu COVID 19 dijadikan alasan... yang ramai berpendapat alasan BODOH.
 
7. Jadi apa perlunya darurat?
 
8.  Apabila TIDAK ada Rampasan Kuasa Tentera dan rakyat pula  masih bebas  menjalankan tugasan harian, malah pada petang semalam pula  Muhyiddin sudah pun mengumumkan langkah - langkah tertentu bagi menangani COVID 19, perlaksanaan darurat ini tentu saja menimbulkan tanda tanya.
 
9.  RAMPASAN  KUASA   SEBENAR  ialah yang telah dilakukan oleh Muhyiddin dan rakan - rakannya pada bulan Februari 2020.
 
10.  TIADA  siapa  yang  mempunyai otak waras yang mahu menggagalkan segala usaha menangani COVID 19 dan  ekonomi.
 
11.  Sebenarnya dengan Perisytiharan Darurat ini ia bukan sahaja MEMBUKTIKAN  KEGAGALAN  Kerajaan Pakatan Nasional atau PN pimpinan Muhyiddin mengatasi isu COVID  dan masalah rakyat, malah ia dilihat lebih kepada MENYELAMATKAN  diri beliau daripada dijatuhkan.
 
12.  Dengan Perisytiharan ini Kerajaan BEBAS   MELAKUKAN  APA SAHAJA termasuk amalan salaguna kuasa yang boleh membawa kepada perbuatan rasuah.
 
13.  Oleh kerana  2 orang Wakil Rakyat sudah tiada, dan 2 orang MP telah menarik balik sokongan, maka Kini Muhyiddin hanya mempunyai 108 sokongan dari jumlah 220 atau hanya 49% Wakil - Wakil Rakyat dalam Parlimen.
 
14.  Walaupun sudah diisytiharkan  Darurat di mana Parlimen digantung  namun ia TIDAK  BERERTI  Ahli - Ahli Parlimen yang lain khasnya UMNO tidak boleh meneruskan rancangan MENARIK  SOKONGAN terhadap Kerajaan PN.
 
15.  Dalam  situasi begini di mana nyawa Muhyiddin tak ubah seperti :
 

     'Nyawa - Nyawa

      Ikan'

 
atau buah durian yang pasti gugur apabila ditiup angin, Muhyiddin  AKAN  GUNAKAN   DAN  BUAT  APA  SAHAJA bagi mengekalkan jawatan yang diambil melalui  RAMPASAN  KUASA yang telah dilakukannya.
 

16.  Mungkin  hari ini Muhyiddin dan rakan - rakan  boleh berpesta  kerana telah  berjaya meyakinkan  Agong namun TIDAK  MUSTAHIL  mulai malam ini beliau akan diburu MIMPI  NGERI!!

 
17.  TERSERAHLAH kepada Wakil - Wakil Rakyat atau MP  UMNO  khususnya  sama ada  mahu terus BERDOSA   menyokong  Kerajaan RAMPASAN  KUASA  ini atau sebaliknya.
 
18.  Mungkin  hari ini  Saudara juga boleh turut sama berpesta dan bergembira dengan beliau  tapi  jangan lupa HANYA  ALLAH  SWT  Sahaja  yang PASTI  menarik balik nyawa yang dipinjamkan kepada kita dan selepas itu kita akan berhadapan dengan Malaikat di alam Kubur dan seterusnya dibangkirkan semula di Akhirat kelak.
 
19.  Sudah 2 orang rakan Saudara di dalam Parlimen yang telah pergi.
 
20.  Kita Bila Pulak ?
 
21.  ‘TEPUK  DADA 
        TANYA  SELERA'

 
22.  Rakyat  SEKALI  LAGI DIPERDAYAKAN oleh Muhyiddin dan rakan - rakannya yang MABUK  KUASA -  untuk  apa ;  jawapannya ada pada mereka dan terserahlah pula kepada kita mengagaknya.
 
23.  Untuk rakyat Perintah Kawalan Perjalanan ( PKP )  dilaksanakan 2 minggu tapi untuk  SELAMATKAN diri Perintah Darurat dengan Penggantungan Parlimen selama 8 bulan.
 
24.   Diharap Agong  akan MENILAI  DENGAN  TELITI prestasi Kerajaan Perikatan Nasional  sejak RAMPASAN  KUASA  dilakukan mereka setahun yang lepas.
 
25.  Saya percaya cakap - cakap atau kiasan kononnya Muhyiddin telah 'MEMBELI'   Agong dengan  beberapa projek raksasa  yang memberi keuntungan  lumayan  HANYALAH  FITNAH  semata - mata.
 
Wassalam
Terima Kasih.

 

 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2021/01/tamrin-tun-ghafar-apa-perlunya-darurat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Perlunya Darurat Jika Menjejaskan Masa Hadapan Rakyat

Apa Perlunya Darurat Jika Menjejaskan Masa Hadapan Rakyat

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 132 hits
POSTED BY AMIR WRLR14 01 2021 Perisytiharan darurat tidak diperlukan untuk membendung jangkitan Covid 19 kerana telah dibuktikan Perintah Kawalan Pergerakan mampu menangani wabak berkenaan Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Johor Sye...
Tak Perlu Darurat Kerajaan Ada Kuasa Kawal Covid 19 Kata Tun M

Tak Perlu Darurat Kerajaan Ada Kuasa Kawal Covid 19 Kata Tun M

papar berkaitan - pada 12/1/2021 - jumlah : 267 hits
PUTRAJAYA Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat kerajaan mempunyai kuasa yang cukup untuk menangani penularan COVID 19 tanpa perlu mengisytiharkan darurat Bekas Perdana Menteri berkata ia berikutan rakyat di negara ini patuh kepada arahan ker...
Adakah Proklamasi Darurat Sah

Adakah Proklamasi Darurat Sah

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 170 hits
Perkara 150 Perlembagaan Persekutuan menyatakan seperti berikut Jika Yang di Pertuan Agong berpuas hati bahawa suatu darurat besar sedang berlaku yang menyebabkan keselamatan atau kehidupan ekonomi atau ketenteraman awam di dalam Persekutua...
Pkp Darurat Buat Ekonomi Lumpuh

Pkp Darurat Buat Ekonomi Lumpuh

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 165 hits
Terima hakikat kerajaan ini tiada majoritiKedutaan beri amaranPKP DARURAT BUAT EKONOMI LUMPUHHari ini pelbagai komen dari kedutaan di negara ini yg mengatakan tindakan darurat akn membuat ekonomi negara merudum dan byk syarikat besar dan ke...
Intipati Proklamasi Darurat Covid 19

Intipati Proklamasi Darurat Covid 19

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 189 hits
by1Media my January 13 2021KUALA LUMPUR 12 Jan Berikut adalah intipati Proklamasi Darurat yang diisytiharkan oleh Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah untuk memerangi wabak COVID 19 dan pengumuman sus...
Darurat Kuasa Tiada Batasan Kerajaan Boleh Langgar Sekatan Dalam Perlembagaan

Darurat Kuasa Tiada Batasan Kerajaan Boleh Langgar Sekatan Dalam Perlembagaan

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 211 hits
malaysiadateline comPakar Perlembagaan Dr Abdul Aziz Bari bimbang proklamasi darurat sehingga Ogos ini akan memberikan kuasa mutlak tanpa batasan kepada kerajaan Perikatan Nasional yang hanya memiliki sokongan 109 Ahli Parlimen sahaja Tegas...
Darurat Dan Parlimen Digantung Tidak Menghalang Perlantikan Pm Baru

Darurat Dan Parlimen Digantung Tidak Menghalang Perlantikan Pm Baru

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 172 hits
Sementara kita menjunjung kasih kepada Yang Dipertuan Agong atas perintah darurat yang diperkenankan baginda untuk dilaksanakan sejak semalam harus juga difahami ia dikuatkuasakan setelah mendapat nasihat daripada Muhyiddin Yassin selaku Pe...
Mapim Tak Setuju Kerajaan Isytihar Darurat

Mapim Tak Setuju Kerajaan Isytihar Darurat

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 186 hits
Presiden Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia Mohd Azmi Abdul Hamid ketika menyampaikan ucapan pada Majlis Penyerahan Replika Cek Bantuan Selimut Untuk Musim Sejuk Kashmir oleh MAPIM di Kedutaan Pakistan Kuala Lumpur Foto AFIQ HAMBA...
Pertikai Darurat Penderhaka Harus Dihukum Muhammad Faiz

Pertikai Darurat Penderhaka Harus Dihukum Muhammad Faiz

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 153 hits
Dr Muhammad Faiz Na aman KUALA LUMPUR Sebarang ejekan sindiran dan putar belit niat sebenar proklamasi darurat yang diperkenan Yang di Pertuan Agong semalam boleh dianggap sebagai derhaka Sama ada dilakukan orang biasa atau golongan ternama...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau