Taiwan Part 9 Tamsui Ningxia Night Market

Assalamualaikum

Sampai di Tamsui pukul 6.00petang.. hujan dah berhenti waktu ni..tapi masih gerimis. Kami masuk 7e. redho lah dengan apa yang jumpa. Seharian kami tak makan..gile

Akhirnya beli juga sweet potato dan aku jumpa Banana Milk yang sama masa aku pergi Korea dulu. Maka berlepaklah aku dan Iera tepi sungai Tamsui dan makan ..sob..sob..makan ubi je wei

Selesai makan..hari makin gelap..gerimis pun mencurah lagi. Mula tu plan nak jalan sampai Statue D Mackay..hari dah gelap..kami pun jalanlah kat lorong yang meriah dengan kedai ni..akhirnya di sapa penjual seafood goreng.

Aku ni, dengan sotong memang tak lepas langkah. Aku tanya dia.. no pork? no alchohol? dia kata no..no.. cattle fish..mushroom.. mmm apalagi.. bismillahitawakaltu allallah.. ngap

Dekat sini baru jumpa orang jual souvenir. Tapi harga ya ampun..tak boleh bawak berbincang !

Jalan-jalan lagi jumpa ni
Believe It or Not Curiosity Cabinet. Tak masuk pun tangkap gambar aje.

Hujan mula lebat..kami pun berlari lah ke Tamsui Station dengan sotong goreng semerbak basil leaves di tangan..dengan selamba naik MRT terus balik ke Taipei. turun di Zhongshan Station.

Tamsui Station - view dari Sungai Tamsui

Jalan menghala ke hotel aku ni, adalah sehala jalan ke Ningxia Night Market. Alang-alang lalu, singgah ajelah sebab tak hujan

Pasar malam dia hanya banyak makanan dan mainan aje. Pada aku tak ada yang menarik dan tak boleh nak tumpang beli. Masuk juga dengan harapan kot-kot ada orang jual FM ke..Tshirt ke.. hampaaaa
Penat jalan, balik ke hotel..Ada lagi cerita pasal hotel..esok aku sambungPEN BIRU...menulis

Taiwan Part 8 Yehliu Geopark

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 284 hits
AssalamualaikumKami sampai di Tamsui Station lebih kurang pukul 12 Melilau juga masa ni sebab nak cari tempat bas shuttle ke Yehliu Aku tanya kat Information Counter ok katanya 1day pass beli dalam bas dekat driver Keluar dari Tamsui Statio...
Taiwan Part 3 Taipei City Tour

papar berkaitan - pada 12/5/2019 - jumlah : 336 hits
DAY 2 22 MAC 2019Taipei City Tour XinchengAssalamualaikum Letih tidur tak cukup Pukul 7 30 kami mula gerak Check out terus Mujur hotel yang aku duduk tu sebelah je dengan 7e Masuk ke 7e beli mineral dan print tiket train untuk ke Xincheng T...
Taiwan Part 1 Preparation

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 316 hits
AssalamualaikumKetika aku menulis entri ini hati aku masih lagi dalam keadaan hiba kehilangan abah yang aku sayangi setelah 1 hari aku tiba di Malaysia Mujurlah Allah sempatkan aku berjumpa abah berbual mohon ampun dan maaf halalkan segalan...
Taiwan Part 14 Beimen Station To Airport

papar berkaitan - pada 23/5/2019 - jumlah : 247 hits
Assalamualaikum Bersambung sikit lagi dari dari entri semalam Dari Yangming Park naik bas ke Jiantan Station kemudian ambik MRT turun di Zhongshan Station dan tukar ke Green Line Xindian dan turun di Beimen Station Tiba disini aku menghala ...
Taiwan Part 10 National Palace Museum Taipei Zoo

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 439 hits
DAY 5 25 MAC 2019National Palace Museum Taipei ZooAssalamualaikumKalau ikutkan itenari aku atur dah cantik dah Patut selepas ke National Palace terus ke Yangmingshan Park sebab dah tak jauh Apakan daya hujan Mujurlah aku dah cekap pasal sta...
Taiwan Part 5 Xincheng To Taroko

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 309 hits
DAY 3 23 MAC 2019Xincheng Taroko GorgeAssalamualaikumPagi kami bermula jam 7 pagi Kalau ikutkan itenari yang aku susun pukul 7 dah sepatutnya tunggu bas ke Taroko Tapi terlewat disebabkan lambat check out 5minit jer terlepas bas Starry Inn ...
Taiwan Part 13 Qingtiangang Yangmingshan Park

papar berkaitan - pada 22/5/2019 - jumlah : 272 hits
Assalamualaikum Panjangkan entri pasal Taiwan ni Aku tak reti nak pendekkan sebab banyak tips dan petua yang aku nak kongsikan kepada korang Rakyat Malaysia terutama melayu ni jarang nak ke Taiwan Info mengenainya agak terhad Sebab itulah a...
Taiwan Part 11 Jalan Jalan Cari Makan

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 289 hits
Assalamualaikum Segalanya berubah itenary yang tersusun cantik tak dapat diikut Selesai jalan jalan di Zoo aku ambik keputusan nak kembali ke Ximending untuk cari ole ole Ambik MRT dari Zoo terus ke Ximen Station Sini pun masih hujan rintik...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Meneladani 3 Nilai Semangat Ki Hajar Dewantara Sebagai Bapak Pendidikan Indonesia

Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu

Jangan Nanti Plot Twist Didakwa Ambil Barang Terlarang Sarah Yasmine Tak Takut Buat Ujian Air Kencing