Taiwan Part 8 Yehliu Geopark

Assalamualaikum

Kami sampai di Tamsui Station  lebih kurang pukul 12. Melilau juga masa ni sebab nak cari tempat bas shuttle ke Yehliu . Aku tanya kat Information Counter, ok, katanya 1day pass beli dalam bas dekat driver

Keluar dari Tamsui Station, belok kanan dan jalan terus sampai ke hujung. Dari jauh dah nampak deretan bas. Kalau korang berhajat nak ke Yehliu Geopark aje, bolehlah naik mana-mana bas yang tulis Yehliu. Tapi kalau nak atur 2-3 tempat, naiklah shuttle dan beli 1day pass. Ok, kali ni dah bijak sikit dari semalam, beli pass pakai cash.  Harga NTD160. Kalau sempat bolehlah turun ke lain-lain tempat.

Cari tulisan ni kat lantai dan beratur.
Yang bangangnya, driver boleh pulak takde duit tukar. So aku nasihatkan korang siapkan duit ngam-ngam. Takut nanti jumpa driver tak paham English.

Seperti biasa..kami ajelah yang bertudung... dah rasa diri macam alien kat sini, semua orang pandang-pandang.

Aku naik bas shuttle nama North Coast Shuttle No.862. Kecik je pulak shuttlenya. Laju macam ribut.

Hujan buat segala-galanya spoil. Kalau tak hujan memang aku nak turun 2-3tempat yang cantik untuk tangkap gambar. Apakan daya ..aku shot dari dalam bas ajelah

2jam ..sampai di Yehliu Geopark. Hujan oh hujan..suhu 14c.. dengan pakai jacket jeans..kau rasa?? Dekat sini , tiket masuk kena bayar cash. Easycard dia tak nak. So bayarlah NTD80.

Aku sajikan pemandangan di Yehliu Geopark.

Jam sudah pukul 3.00..perut dah keroncong lapar. Mengharap jumpa apa-apa yang boleh dimakan. Iera beli buah potong..hujan masih lagi renyai. Tunggu shuttle bus untuk balik ke Tamsui dengan harapan cuaca di Tamsui cerah..bolehlah tengok sunset.
Bersambung.
PEN BIRU...menulis

Taiwan Part 10 National Palace Museum Taipei Zoo

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 437 hits
DAY 5 25 MAC 2019National Palace Museum Taipei ZooAssalamualaikumKalau ikutkan itenari aku atur dah cantik dah Patut selepas ke National Palace terus ke Yangmingshan Park sebab dah tak jauh Apakan daya hujan Mujurlah aku dah cekap pasal sta...
Taiwan Part 5 Xincheng To Taroko

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 309 hits
DAY 3 23 MAC 2019Xincheng Taroko GorgeAssalamualaikumPagi kami bermula jam 7 pagi Kalau ikutkan itenari yang aku susun pukul 7 dah sepatutnya tunggu bas ke Taroko Tapi terlewat disebabkan lambat check out 5minit jer terlepas bas Starry Inn ...
Taiwan Part 14 Beimen Station To Airport

papar berkaitan - pada 23/5/2019 - jumlah : 247 hits
Assalamualaikum Bersambung sikit lagi dari dari entri semalam Dari Yangming Park naik bas ke Jiantan Station kemudian ambik MRT turun di Zhongshan Station dan tukar ke Green Line Xindian dan turun di Beimen Station Tiba disini aku menghala ...
Taiwan Part 1 Preparation

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 316 hits
AssalamualaikumKetika aku menulis entri ini hati aku masih lagi dalam keadaan hiba kehilangan abah yang aku sayangi setelah 1 hari aku tiba di Malaysia Mujurlah Allah sempatkan aku berjumpa abah berbual mohon ampun dan maaf halalkan segalan...
Taiwan Part 9 Tamsui Ningxia Night Market

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 343 hits
Assalamualaikum Sampai di Tamsui pukul 6 00petang hujan dah berhenti waktu ni tapi masih gerimis Kami masuk 7e redho lah dengan apa yang jumpa Seharian kami tak makan gile Akhirnya beli juga sweet potato dan aku jumpa Banana Milk yang sama ...
Taiwan Part 3 Taipei City Tour

papar berkaitan - pada 12/5/2019 - jumlah : 336 hits
DAY 2 22 MAC 2019Taipei City Tour XinchengAssalamualaikum Letih tidur tak cukup Pukul 7 30 kami mula gerak Check out terus Mujur hotel yang aku duduk tu sebelah je dengan 7e Masuk ke 7e beli mineral dan print tiket train untuk ke Xincheng T...
Taiwan Part 13 Qingtiangang Yangmingshan Park

papar berkaitan - pada 22/5/2019 - jumlah : 272 hits
Assalamualaikum Panjangkan entri pasal Taiwan ni Aku tak reti nak pendekkan sebab banyak tips dan petua yang aku nak kongsikan kepada korang Rakyat Malaysia terutama melayu ni jarang nak ke Taiwan Info mengenainya agak terhad Sebab itulah a...
Taiwan Part 11 Jalan Jalan Cari Makan

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 289 hits
Assalamualaikum Segalanya berubah itenary yang tersusun cantik tak dapat diikut Selesai jalan jalan di Zoo aku ambik keputusan nak kembali ke Ximending untuk cari ole ole Ambik MRT dari Zoo terus ke Ximen Station Sini pun masih hujan rintik...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis