Tahfiz Gay Apa Motif Rtm Part 1


SOSMED | Episode satu : Drama Demi Tuhan Aku Bersaksi menjadi kontroversi di laman sosial berikutan dianggap mempromosikan budaya LGBT dan cubaan untuk menjatuhkan institusi tahfiz.


Kritikan yang tersebar meluas itu disampaikan oleh Rohidzir Rais di Facebooknya semalam.

Oleh : Rohidzir Rais

Tahfiz Gay...! Apakah itu yang cuba disampaikan oleh drama #demituhanakubersaksi terbitan Prokuya Studios.

Menurut FB rasmi penerbit ini, drama ini mengisahkan "pengamal LGBT yang belajar di sekolah Tahfiz"!

Tahun lepas kita baru sahaja diusik dengan imej pengganas berserban dalam Polis Evo yang secara sengaja telah mencalarkan imej berserban dan berjubah sebagai ganas dan teroris. Kali ini, sebuah drama yang akan ditayangkan di RTM pula mengaitkan pusat Tahfiz dengan gejala LGBT.
 

 
Imej pelajar tahfiz yang berserban dan sering bersama al-Quran akan digambarkan dalam drama ini sebagai kaki liwat dan gangster Tahfiz!

Realistik?

Ya seperti biasa mereka akan beralasan bahawa kes LGBT berlaku di mana sahaja termasuk di Tahfiz. Tetapi jika betul mahu realistik perlu juga dikaji bahawa kes jijik seperti ini telah menjadi perkara normal di sekolah-sekolah kebangsaan hingga tidak menjadi isu lagi. Seingat saya, sejak zaman saya sekolah menengah lagi isu sotong dan kunyit ini telah kedengaran di sekolah-sekolah berasrama.

Atau jika mahu lebih realistik lagi buat sahaja cerita menteri bersem****t ! Itu lebih real.
 

 
Bagaimana RTM boleh meluluskan tema seperti ini? Ini persoalan yang bermain difikiran saya dan netizen lain. Tetapi lebih mengejutkan, menurut penerbit drama ini, tema ini dicadangkan oleh RTM!

Jika penerbit drama ini bertujuan mengangkat tema LGBT dan memberikan petunjuk kepada golongan ini untuk kembali ke pangkal jalan, kita sokong. Tetapi berapa peratus LGBT ini lahir di Tahfiz? Atau mereka yang masuk ke Tahfiz dalam keadaan sudah terpalit dengan LGBT?

Tengok dahulu baru kecam?

Alasan selamat produksi seperti ini apabila isu sensitif dibawakan bagi menimbulkan kontroversi dengan harapan ia mampu menaikan jumlah penonton. Jika sudah ditayangkan sudah terlambat untuk dinilai.

Jalan cerita yang baik semata-mata tidak memadai. Ini kerana kuasa visual atau gambaran "bercakap sendiri." Maksudnya, imej negatif pelajar berserban yang jahat, jijik dan kaki kunyit ini yang akan diingati oleh penonton bukan keseluruhan cerita. Damage has been done!

Kenapa Tahfiz dan pengajian Islam dimusuhi?

Media sejak sekian lama, dilihat amat memusuhi apa sahaja yang berkaitan dengan Islam, dan sekolah Tahfiz dan pondok antara sasaran yang paling digemari. Saya tidak akan pernah lupa bagaimana media arus perdana mengecam dan menjatuhkan kreadibiliti sekolah pondok selepas kebakaran Pondok Pak Ya di Kedah. Perkara yang sama dilakukan oleh media hari ini dalam kes pembunuhan anak-anak Tahfiz yang dilakukan oleh pelajar-pelajar sekolah kebangsaan!

Demikian apabila terdapat kes dakwaan dera dan liwat di sekolah agama, media tidak tunggu lama untuk menyalak menyalahkan pengusaha dan guru-guru sekolah agama. Seolah-olah semua guru Tahfiz adalah peliwat. Sedangkan yang sebenarnya, Islamlah yang disumbat dalam kandang pesalah tanpa diberikan ruang membela diri.

Cemburu dengan Sekolah Tahfiz?

Memang patut pun jika ada pihak yang cemburu melihat sambutan ibubapa terhadap sekolah-sekolah Tahfiz dan Pondok. Bukan hanya sekolah Tahfiz tubuh bagaikan cendawan selepas hujan, tetapi kebanyakan Tahfiz menerima kemasukan yang melimpah setiap tahun hingga terpaksa menolak. Boleh bayangkan, bagi sekolah Tahfiz yang terkenal, kekosongan pelajar hanya 100 tempat, tetapi yang datang temuduga mencecah seribu!

Malah ibubapa yang menghantar anak-anak ke institusi pengajian Islam pula adalah dalam kalangan terpelajar, pensyarah, ahli perniagaan, dan malah guru-guru sekolah kebangsaan sendiri.

Kalau bukan kita yang bersuara menjaga institusi pengajian agama Islam ini, siapa lagi? - 3 Ogos 2019.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://laiyeker.blogspot.com/2019/08/tahfiz-gay-apa-motif-rtm-part-1.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rtm Masih Pertimbang Siar Telemovie Songsang Budak Tahfiz

Rtm Masih Pertimbang Siar Telemovie Songsang Budak Tahfiz

papar berkaitan - pada 4/8/2019 - jumlah : 429 hits
03 Ogos 2019 11 42 PM KUALA LUMPUR Jabatan Penyiaran Malaysia melalui RTM masih membuat pertimbangan penyiaran telemovie kontroversi yang didakwa berkisar mengenai kegiatan songsang pel
Drama Terbaru Sekolah Tahfiz Sebagai Pusat Amalan Gay Lgbt Apa Kata Anda

Drama Terbaru Sekolah Tahfiz Sebagai Pusat Amalan Gay Lgbt Apa Kata Anda

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 634 hits
Tahfiz Gay Apakah itu yang cuba disampaikan oleh drama demituhanakubersaksi terbitan Prokuya Studios Menurut FB rasmi penerbit ini drama ini mengisahkan pengamal LGBT yang belajar di sekolah Tahfiz Tahun lepas kita baru sahaja diusik dengan...
Demi Tuhan Aku Bersaksi Bukan Burukkan Tahfiz Tapi Kisah Maknyah Kembali Ke Pangkal Jalan Part 2

Demi Tuhan Aku Bersaksi Bukan Burukkan Tahfiz Tapi Kisah Maknyah Kembali Ke Pangkal Jalan Part 2

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 727 hits
SOSMED Episode kedua Semalam tular kritikan terhadap drama Demi Tuhan Aku Bersaksi yang ditulis oleh Rohidzir Rais menerusi Facebooknya Rohidzir mendakwa drama yang belum ditayangkan itu seolahnya mahu memburukkan institusi tahfiz Penulisan...
Berakhirnya Percutian Di London Hari 14 Part 2

Berakhirnya Percutian Di London Hari 14 Part 2

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 508 hits
Akhirnya saya telah sampai ke catatan terakhir perjalanan percutian kami dari UK ke Eropah dan balik semula ke UK Lega sebab dah selesai kerana saya boleh fokus pada banyak entri resepi yang telah tertangguh Saya membuat catatan perjalanan ...
London Yang Menggamit Hari 12 Part 2

London Yang Menggamit Hari 12 Part 2

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 218 hits
Catatan ini masih lagi di hari ke 12 dari Folkestone ke London Boleh klik di untuk entri sebelum ini Perjalanan ke London dari Folkestone adalah lebih kurang 2 jam Sejauh 64 batu Jalan agak jam di sepanjang perjalanan kerana banyak kerja ke...
Cerita Bumi Thailand Part 1 Hatyai

Cerita Bumi Thailand Part 1 Hatyai

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 392 hits
Cerita Bumi Thailand Part 1 Hatyai Allhamdulillah 3 Julai hingga 6 Julai 2019 yang lalu berlepas la kami lima beranak ke bumi Thailand Pukul 9 15 pagi kami berlima dan seorang sahabat saya keluar rumah terus ke sempadan Imegresen Bukit Kayu...
Apa Yang Aku Beli Guna Duit Google Adsense Part 2

Apa Yang Aku Beli Guna Duit Google Adsense Part 2

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 322 hits
Kalau dalam entry aku ada cerita apa yang aku beli guna duit Google Adsense tu masa dapat second payment tu Kali ini untuk bayaran ketiga dari Google Adsense tu aku decide untuk repair laptop lama aku Laptop lama aku tu jenama Asus dan takd...
150 Blog Post Ideas For Future Blog Updates Part 2

150 Blog Post Ideas For Future Blog Updates Part 2

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 331 hits
AssalamualaikumBismillahThere is a time when we were stuck on writing because of writer s block Here are 150 ideas for blog post in case you need to update but don t have any idea what to write 1 Activities Free coloring pages Printable col...
Demi Tuhan Aku Bersaksi Ini Penjelasan Rtm

Demi Tuhan Aku Bersaksi Ini Penjelasan Rtm

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 226 hits
KONTROVERSI membabitkan drama Demi Tuhan Aku Bersaksi yang didakwa seolah olah menyindir dan memperlekeh institusi sekolah tahfiz hangat diperdebatkan sejak minggu lalu Biarpun drama arahan Eyra Rahman itu masih belum ditayangkan namun bany...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal