Berakhirnya Percutian Di London Hari 14 Part 2

Akhirnya saya telah sampai ke catatan terakhir perjalanan percutian kami dari UK ke Eropah dan balik semula ke UK. Lega sebab dah selesai kerana saya boleh fokus pada banyak entri resepi yang telah tertangguh. Saya membuat catatan perjalanan ini sebagai rujukan untuk saya di masa masa hadapan.

Selepas selesai shopping dan balik dari Oxford Street, kami terus berjalan kaki ke hotel. Tapi sebab telah check out, kami terus ke kereta. Pukul 2 kami bergerak untuk terus ke Euston station untuk menghantar Juita. Nasib baik juga cepat kerana jalan jam di sana sini.
Juita balik ke Manchester dengan train. Saya dan Nelly hantar Juita ke platform 2 manakala Hubby tunggu di kereta kerana tak jumpa jalan yang boleh dilalui kereta. Dia sampai di platform ngam ngam pukul 2.54 untuk train pukul 3 petang.
Dari Euston Station kami bertolak ke airport Heathrow dengan perjalanan dalam 1 jam. Jalan jam sangat. Memang kena bertolak awal jika tidak mahu terlewat membuat urusan claim tax refund.
Kami terus ke SixT untuk menghantar kereta. Mereka memerlukan masa 5 hari untuk memulangkan deposit £500. Dari situ, kami menaiki bas yang disediakan untuk ke airport.
Kami mengambil lift untuk naik ke tingkat perlepasan. Kemudian terus turun ke tempat claim VAT. Kebetulan orang tidak ramai. Jadi cepat sahaja urusan chop borang VAT. Kami kemudian naik semula ke atas menunggu kaunter check in dibuka. Selepas selesai check in, saya ke kaunter untuk mendapatkan duit VAT. Semasa beratur untuk menunggu di chop borang VAT, sempat berkenalan dengan Datin Johanna yang telah sudi menegur saya.

Kami naik semula untuk ke tingkat 1 untuk menunaikan solat di multi faith prayer sebelum masuk ke ruang pelepasan. Saya baru perasan rupanya, di situ ada juga ruang solat di antara pintu 3 dan 4. Hmm lain kali solat di sini jer. Lebih mudah.

Sementara Hubby minum, kami berjalan ke butik LV, Gucci dan kedai parfum. Hmm kalau dah melihat lihat, mesti ada jer yang nak membeli. Itu pun terpaksa control kerana bag kami telah terlebih muatan sehingga banyak juga terpaksa dipegang.

Sementara menunggu untuk boarding, kami bersembang dengan YB Khairi dan Mai. Saya dapat hadiah harijadi dari mereka. Masuk jer flight, terus tertidur kepenatan. Penerbangan ke Kuala Lumpur memakan masa selama 12 jam setengah. Kami tiba di KLIA pukul 5.24 petang.

Dengan itu, berakhirlah percutian yang sangat indah buat saya kerana hajat saya untuk bercuti di negara Eropah dengan kereta akhirnya menjadi kenyataan.
Kami telah ke 5 negara bermula dari United Kingdom, France, Switzerland, Netherland dan Belgium. Perjalanan lebih 5000 kilometer termasuk dari London ke Manchester. Kereta Ford Ranger yang kami naiki juga sangat selesa di mana kami adalah penyewa pertama kereta baru tersebut. Pesanan saya, bila mahu membuat booking kena check berkenaan insurans dan deposit kerana akhirnya deposit saya langsung tidak dipulangkan. Kadar sewa kereta sehari kelihatan seperti murah tapi setelah dikira insurans £1000 dan  deposit £500, jatuh mahal.
Insya Allah jika panjang umur, ada rezeki pastinya ia bukan percutian yang terakhir. Saya akan ke Switzerland dan mungkin Netherland lagi. Ada beberapa tempat yang saya tidak dapat pergi kerana ditutup atau kerana kami kesuntukan masa.

Percutian Musim Sejuk Ke Europe Part 1 London

papar berkaitan - pada 13/8/2019 - jumlah : 475 hits
Assalamualaikum dan Hi Dah terlalu lama sangat blog i ni bersawang so since sekarang i tengah dok cuti semester tetiba mood nak berblogging tu datang balik rindu uiiii nak blogging macam dulu dulu so harap sangat kali ni blog i tak ke lauta...
London Yang Menggamit Hari 12 Part 2

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 218 hits
Catatan ini masih lagi di hari ke 12 dari Folkestone ke London Boleh klik di untuk entri sebelum ini Perjalanan ke London dari Folkestone adalah lebih kurang 2 jam Sejauh 64 batu Jalan agak jam di sepanjang perjalanan kerana banyak kerja ke...
Perjalanan Ke Brussels Hari 10 Part 2

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 209 hits
Dari Keukenhorf di kami kemudian bertolak ke Brussel Dalam perjalanan kami singgah semula di Rotterdam untuk ke butik Louis Vuitton di De Bijenkorf Mall yang terletak sebelah bangunan hotel kami Selepas selesai urusan membeli kami bertolak ...
Percutian Musim Sejuk Ke Europe Part 2 Paris

papar berkaitan - pada 13/8/2019 - jumlah : 371 hits
Assalamualaikum dan Hi Perjalanan dari London ke Paris kami naik high speed train Eurostar tempoh masa diambil lebih kurang 2jam15minit jer untuk sampai di station Paris Gare Du Nord harga tiket 45 pax untuk tiket train ni i beli online mas...
Keindahan Bunga Tulip Di Keukenhof Hari 10 Part 1

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 335 hits
Kami telah berada pada hari ke 10 percutian yang tidak terasa pun kerana keseronokan bercuti tanpa sedar kami telah menghampiri hari hari akhir percutian Boleh klik entri sebelum ini di Hari ini kami akan melawat Keukenhorf untuk melihat bu...
Trip Bajet Ke Guangzhou Hong Kong 6 Hari 5 Malam Part 1

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 212 hits
Tempat borong paling murah didunia adalah di negara China Paling menjadi tumpuan destinasi Guangzhou adalah bandar yang menawarkan pelbagai produk murah untuk reseller serata dunia Ini adalah perkongsian saya Trip Bajet Ke Guangzhou Hong Ko...
Peringati Hari Konservasi Alam Sedunia 8 Orangutan Dilepas Ke Hutan Alami Kalteng

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 129 hits
Yayasan Borneo Orangutan Survival bekerja sama dengan BKSDA Kalimantan Tengah Balai Taman Nasional Bukit Baka Bukit Raya dan USAID LESTARI hari ini kembali melepasliarkan 8 orangutan ke habitat alaminya
Keistimewaan 10 Hari Di Bulan Zulhijjah Yang Perlu Kita Tahu

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 451 hits
Keistimewaan 10 hari di bulan Zulhijjah yang perlu kita tahu Alhamdulillah Hari ni 1 Zulhijjah 1440H Moga para jemaah yang mengerjakan The post appeared first on
Hari Kebangsaan 2019 Logo Dan Tema

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 559 hits
Hari Kebangsaan 2019 Logo dan tema Sayangi Malaysiaku Malaysia Bersih ditetapkan sebagai tema Hari Kebangsaan 2019 dimana ianya menekankan kepentingan perpaduan dan semangat cintakan negara bagi memastikan kesejahteraan dan kemakmuran negar...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria