London Yang Menggamit Hari 12 Part 2

Catatan ini masih lagi di hari ke 12 dari Folkestone ke London. Boleh klik di SINI untuk entri sebelum ini. Perjalanan ke London dari Folkestone adalah lebih kurang 2 jam. Sejauh 64 batu. Jalan agak jam di sepanjang perjalanan kerana banyak kerja kerja membaiki jalan. Kami tiba di London pukul 2.00 petang melalui Big Ben yang sedang dalam pembinaan. Hati seronok tidak terkira selepas kami mula menghampiri Big Ben yang memang orang sentiasa ramai berjalan di sepanjang jambatan.

Dari situ, kami melalui Trafalgar Square sebelum masuk gate menghala ke Buckingham Palace. Teringat saya pernah berjalan masuk melalui gate ini untuk ke Buckingham Palace. Tapi separuh jalan kami terpaksa berpatah balik kerana saya tidak larat. Keluar dan ambil bas terus ke Oxford Street. Langsung tak jadi ke Buckingham Palace.

Jalan banyak ditutup di sana sini kerana adanya demonstrasi climate change. Terpusing pusing di tempat sama. Aduh memang stress sangat kerana kami memang mengejar masa. Berjam jam juga sangkut di dalam bandar. Oxford Street dah melambai lambai. Esok pagi pagi dah nak ke Manchester. Kami terpaksa mencari jalan dan lorong belakang Oxford Street untuk sampai ke apartment.

Kami kemudian check in di Stay-In Apartment Marble Arch. Rupanya apartment ini ini terletak belakang apartment di Porchester Road yang kami duduk tahun Januari 2018. Kalau tahu macam tu, baik sewa di apartment yang sama kerana rate pun hampir sama sahaja. Nelly dan Juita terus ke Oxford Street. Saya dan Hubby relax relax dulu.

Selepas check in berjalan kaki ke Oxford Street kerana tiada bas sebab jalan banyak ditutup oleh mereka yang membuat protes Climate Change. Penat berjalan kaki kerana terpaksa berjalan laju dalam hujan renyai. Hahaha payung tak bawa.

Kami ke Oxford Street mencari kasut adidas cucu di Schuh. Kemudian kami masuk ke Selfridges Oxford Street untuk membeli Diorrama wallet on chain buat Juita. Kemudian naik ke tingkat 4 untuk urusan tax refund.

Dari Selfridges, kami berjalan ke John Lewis untuk mencari stroller buat cucu yang bakal lahir dan toys buat Ammar. Tapi setelah ditimbang, kami tak beli stroller kerana masalah muatan. Nanti boleh sahaja beli di Malaysia.
Kami bertiga berjalan kaki balik ke apartment. Nelly balik sendiri. Dalam perjalanan balik, kami singgah makan malam di restoran Yemen yang banyak terdapat di sepanjang Edgeware Road. Saya memesan nasi kabsa dengan ayam bakar.

Balik bilik, terus berehat dek kepenatan. Hubby dengan anak anak mula mengemas barang ke dalam bag. Itu memang antara kelemahan saya. Saya memang tak reti membuat packing barangan dalam bag. OK setakat ini dahulu, nantikan catatan seterusnya perjalanan dari London ke Manchester.

Berakhirnya Percutian Di London Hari 14 Part 2

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 509 hits
Akhirnya saya telah sampai ke catatan terakhir perjalanan percutian kami dari UK ke Eropah dan balik semula ke UK Lega sebab dah selesai kerana saya boleh fokus pada banyak entri resepi yang telah tertangguh Saya membuat catatan perjalanan ...
Trip Bajet Ke Guangzhou Hong Kong 6 Hari 5 Malam Part 1

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 212 hits
Tempat borong paling murah didunia adalah di negara China Paling menjadi tumpuan destinasi Guangzhou adalah bandar yang menawarkan pelbagai produk murah untuk reseller serata dunia Ini adalah perkongsian saya Trip Bajet Ke Guangzhou Hong Ko...
Perjalanan Ke Brussels Hari 10 Part 2

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 209 hits
Dari Keukenhorf di kami kemudian bertolak ke Brussel Dalam perjalanan kami singgah semula di Rotterdam untuk ke butik Louis Vuitton di De Bijenkorf Mall yang terletak sebelah bangunan hotel kami Selepas selesai urusan membeli kami bertolak ...
Keindahan Bunga Tulip Di Keukenhof Hari 10 Part 1

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 335 hits
Kami telah berada pada hari ke 10 percutian yang tidak terasa pun kerana keseronokan bercuti tanpa sedar kami telah menghampiri hari hari akhir percutian Boleh klik entri sebelum ini di Hari ini kami akan melawat Keukenhorf untuk melihat bu...
Percutian Musim Sejuk Ke Europe Part 1 London

papar berkaitan - pada 13/8/2019 - jumlah : 475 hits
Assalamualaikum dan Hi Dah terlalu lama sangat blog i ni bersawang so since sekarang i tengah dok cuti semester tetiba mood nak berblogging tu datang balik rindu uiiii nak blogging macam dulu dulu so harap sangat kali ni blog i tak ke lauta...
Kopi Minuman Pilihan Generasi Muda Hari Ini

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 200 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Hari Kebangsaan 2019 Logo Dan Tema

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 559 hits
Hari Kebangsaan 2019 Logo dan tema Sayangi Malaysiaku Malaysia Bersih ditetapkan sebagai tema Hari Kebangsaan 2019 dimana ianya menekankan kepentingan perpaduan dan semangat cintakan negara bagi memastikan kesejahteraan dan kemakmuran negar...
Ini Cara Niat Puasa 10 Hari Pertama Bulan Dzulhijjah

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 408 hits
Niat merupakan aktivitas pertama dan utama dalam memulai sebuah ibadah Bahkan keabsahan dan kesempurnaan sebuah ibadah tergantung pada niat Tak terkecuali dalam melakukan puasa di sepuluh hari pertama Dzulhijjah harus dimulai dengan niat te...
10 Ide Pre Wedding Ceria Penuh Warna Simbol Sambut Hari Bahagia Penuh Cerita

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 245 hits
Nggak harus selalu di alam dengan tone warna warm bisa juga di dalam ruangan dengan berbagai warna Mau coba
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

Belajar Menerima Keluarga Pasangan Anda

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1