Suami Baru Je Selesai Kahwin Lain Ini Luahan Hati Rosyiiah Selepas Hidup Bermadu


Sejak semalam tular gambar seorang wanita mengiringi ke majlis pernikahan suami sendiri.
Hantaran yang ditulis wanita terbabit, “Ke majlis sanding suamiku..” bersama beberapa keping gambar suaminya lengkap persalinan perkahwinan telah mencuri tumpuan ramai.
Mungkin sesetengah orang bukan mudah menerima hakikat dirinya dimadukan dan terpaksa berkongsi kasih apatah lagi untuk membuat persiapan majlis perkahwinan baharu suami.
Siapa sangka, guru sains di Maktab Mahmud Padang Terap, RosyiIah Abd Rashid, 42, bukan sahaja membuat persiapan majlis perkahwinan malah menemani suaminya, Khubaib Ramli, 36, semasa majlis akad nikah ketiga di Masjid Kampung Kubang Palas, Ahad lalu.
Perkongsian RosyiIah mengenai persiapan majlis perkahwinan suami bersama isteri baharunya, Nurul Ain Md Soleh, 21, dan gambar bersama mereka bertiga yang dimuat naik sendiri olehnya tular di media sosial sehingga mendapat pelbagai reaksi netizen.
RosyiIah berkata, dia turut menjadi tulang belakang dengan membuat persiapan perkahwinan termasuklah menyarungkan cincin tunang ke jari Nurul Ain sehinggalah majlis persandingan suaminya yang juga merupakan pengetua sekolah agama di Padang Terap.
Asiah Jalil kata toksahlah nak sanjung..Namun ketika orang ramai memuji RosyiIah sebab wanita hebat seperti yang dikongsikan oleh sebuah laman Facebook, seorang peguam kntroversi berpandangan sebaliknya.
Menerusi satu hantaran, peguam dan aktivis dikenali, Asiah Abd Jalil berkongsi tangkap layar yang mengucapkan tahniah dan memuji RosyiIah.
Asiah turut mengulas perkara itu dengan meminta orang ramai tidak menyanjung RosyiIah.
” Isteri-isteri Nabi pun kalau diberi pilihan, tak nak hidup bermadu. Setiap kali Nabi mengahwini isteri baru, isteri-isteri sedia ada akan bermasam muka.
” Ironinya, Nabi menghar4mkan puteri baginda, Fatimah, daripada dimadukan oleh Saidina Ali.
” Walhal Nabi sendiri praktis poIigami. Sebab Nabi tahu, poIigami sangat melukakan hati seorang perempuan.
” So toksahlah nak sanjung perempuan-perempuan lembik yang terima poIigami sebagai jalan ke syurga.” tulis Asiah.

Terdahulu, RosyiIah memberitahu dia tidak pernah menghalang suaminya berpoIigami sama ada dengan anak dara atau pun janda, malah dia sendiri membantu mencari calon isteri lain buat suami.
Gambar RosyiIah yang juga jurumekap artis sambilan itu menemani suaminya ke majlis perkahwinan di lalu di Kampung Kubang Palas, Kuala Nerang yang tular di media sosial.
Berikut pula perkongsian terbaru beliau di FB
Cukup lah Jujur Dengan Diri Sendiri“CUKUPLAH SEKADAR JUJUR DENGAN DIRI SENDIRI..KERANA ITULAH NILAI DIRI KITA SEBENAR.No need to please org lain akibat ketidaksempurnaan kita atau ketidaksempurnaan mereka.
“Alhamdulillah.Home sweet home.. Rasa tenang dan damai walaupun exhausted… Selesai 2 interview, 1 dgn cosmo ptg ni, 1 dgn metro malam tadi.Tiba2 org nak interview… Mcm pelik sgt je kan
“Maybe akak tak berada di tempat uols akak tak blh rasa apa yg uols rasa kerana jiwa kita sgt berbeza. Apa pun akak terima segala ucapan uols dgn hati terbuka tak kisahla ia baik atau buruk… Dan akak ucapkan terima kasih ye sudi singgah ramai2 sampai crowded wall akak ni.
“Tq sgt atas ucapan semua..Tq jugak kpd semua whatsapp akak tanda prihatin dan melaporkan apa2 viral serta bertanya khabar hati dan diri akak… Ramai sgt tak terhitung.
“Yg sebenarnya bukan hobi akak membaca kisah viral… Alang2 terjebak secara tiba2, akak terbaca jugak la sikit kisah sendiri.Tq jugak uols yg rajin melakarkan bermacam2 kisah di sebalik posting2 akak tu ye.. Pandainyerr uols.. Tq so much.
Dalam pada itu, ada juga netizan yang m3ngecam, ini reaksi beliau
“Nah la akak kasi awak femes jugak ye… Ambiklaaa Uols tlg femeskan adik ni haaa Kesian dia…takut merana tak dpt femes” tulis RosyiIah

Madu adalah calon ke-8Katanya, madunya itu adalah calon kelapan buat suaminya sebagai isteri selepas gagal dalam pencarian sebelum ini.
“Saya tidak halang suami untuk berpoligami lagi sebab suami hajat untuk berpoligami selepas kami berkahwin.
“Sebelum ini ada tujuh calon, namun mereka semua menolak disebabkan oleh tidak setuju dengan poligami ini,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di rumahnya di Jalan Padang Sanai, Kuala Nerang di sini hari ini.
Suami ada syarikat sendiri
Katanya, calon kelapan ini kebetulan hadir temuduga pada 1 Februari bagi jawatan eksekutif pemasaran syarikat milik suaminya.
“Semasa temuduga saya tengok reaksi suami suka pada wanita itu dan saya boleh baca dan faham keadaannya selepas dia diterima kerja sehari kemudian.
“Seminggu selepas itu suami menyatakan hasrat kepada Ain dan setuju untuk kahwin sebelum mereka bertunang pada 15 Mac lalu,” katanya.
Rosyilah berasal dari Alor Janggus, Alor Setar adalah ibu tunggal kepada dua anak perempuan mendirikan rumah tangga bersama Khubaib pada 2015 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan.
Suaminya itu pula mempunyai enam cahaya mata iaitu dua perempuan serta empat lelaki hasil perkahwinan pertama dan lapan anak tinggal bersama mereka, manakala anak bongsu Khubaib tinggal dengan bekas isteri pertama di Kelantan.
Tambah Rosyilah yang juga merupakan jurumekap artis sambilan berkata, beliau bersedia untuk berpoligami selepas membuat persiapan lebih awal sejak lima tahun lalu.
“Selepas berkahwin, saya berjanji dengan diri sendiri, kalau ada orang lain nak masuk dalam kehidupan ini (poligami) saya terima selepas tanya pendapat kawan-kawan lain untuk fahami poligami.
“Kita bila dah reda tentang poligami benda jadi biasa walaupun pada awalnya agak sukar. Saya sudah bersedia lebih awal untuk masuk dalam dunia berkongsi kehidupan seperti ini,” katanya
 
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Kini
Sumber: FB Syiela Rashid


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/09/suami-baru-je-selesai-kahwin-lain-ini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Semalam Bekas Suami Kahwin Lain Harini Ds Vida Pula Meng4muk Gara2 Cikb Kena Kec4m

Semalam Bekas Suami Kahwin Lain Harini Ds Vida Pula Meng4muk Gara2 Cikb Kena Kec4m

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 599 hits
BEKAS suami Datuk Seri Vida Fairuz Ahmad Zainuddin 42 telah selamat bernikah semula semalam dengan gadis pilihannya Fairuz orang Ipoh memilih seorang usahawan dari Kuala Terengganu Suhaila Adnan 43 sebagai suri hatinya Kami jumpa dua kali d...
Majlis Sanding Suamiku Isteri Teman Suami Kahwin Lain

Majlis Sanding Suamiku Isteri Teman Suami Kahwin Lain

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 591 hits
Selain memberi keizinan buat suami tercinta untuk berkahwin dua seorang wanita yang dikenali sebagai Syiela Rashid berjaya mencvri tumpuan netizen apabila dia sanggup mengikuti proses ijab dan kabul suaminya itu Wanita tersebut turut memuat...
Selamat Pengantin Baru Abang Isteri Terima Suami Kahwin Lagi Siap Terima Madu Bagaikan Adik

Selamat Pengantin Baru Abang Isteri Terima Suami Kahwin Lagi Siap Terima Madu Bagaikan Adik

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 456 hits
Keterbukaan seorang wanita menerima wanita lain sebagai madunya mengundang pelbagai reaksi netizen yang rata ratanya memuji keikhlasannya itu Di kala yang lain sukar berkongsi kasih wanita bernama Syiela Rashid ini bukan sahaja memberi keiz...
Ngo Tidak Puas Hati Gesa Ambika Didakwa Dengan Pertuduhan Baru

Ngo Tidak Puas Hati Gesa Ambika Didakwa Dengan Pertuduhan Baru

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 233 hits
Keputusan Mahkamah Rayuan mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi yang membebaskan majikan yang dituduh membunuh pembantu rumah warga Indonesia dua tahun lalu mengundang ketidakpuasan hati pihak yang terlibat NGO Tenaganita menggesa Jabatan P...
Luluh Hati Suami Isteri Terbaring Kaku

Luluh Hati Suami Isteri Terbaring Kaku

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 361 hits
Kulim Luluh hati seorang suami apabila melihat isterinya terbaring di atas jalan dan dipercayai meninggal dunia selepas digilis sebuah treler dalam kemalangan di Jalan Sungai Ular di sini hari ini Dalam kejadian pada 1 tengah hari itu Ahmad...
Engkau Mati Satu Kali Namun Hidup Selamanya Amirah Anak Baru 16 Bulan Isteri Pergi Kerana

Engkau Mati Satu Kali Namun Hidup Selamanya Amirah Anak Baru 16 Bulan Isteri Pergi Kerana

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 274 hits
Seluruh dunia sedang bertungkus lumus menangani Pandemic Covid 19 yang masih menular ke seluruh dunia Bukan sahaja Malaysia malah negara jiran kita Indonesia juga masih belum habis berjuang melawan pandemic ini Kehilangan isteri tercinta sa...
Cara Perbaiki Gambar Thumbnail Yang Kabur Selepas Tukar Template Baru

Cara Perbaiki Gambar Thumbnail Yang Kabur Selepas Tukar Template Baru

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 304 hits
hi there blog mrs pip ada masalah gambar thumbnail jadi blur selepas tukar template baru Dalam masa empat bulan ni 3 kali tukar template 2 template tu mrs pip beli ya premium template Sakit hati bila beli premium template tapi buat pageview...
Kj Sahkan Tiada Apa Yang Akan Jatuh Selepas Selesai Mesyuarat Jemaah Menteri

Kj Sahkan Tiada Apa Yang Akan Jatuh Selepas Selesai Mesyuarat Jemaah Menteri

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 158 hits
Fuhh Lain macam tu hangat politik tahun ni Berkenaan dengan apa yang diumumkan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin Abu Bakar menegaskan yang tidak akan ada apa apa yang akan tumbang atau jat...
Nonny Niezam Selesai Kursus Kahwin Tak Tolak Jika Jodoh

Nonny Niezam Selesai Kursus Kahwin Tak Tolak Jika Jodoh

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 193 hits
Menerusi satu entri yang dimuat naik di laman Instagram pelakon Nonny Nadirah mendedahkan dia dan Niezam Zaidi sudah selesai menjalani kursus kahwin baru baru ini source
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord