Skrip Tdm Tsmy Untuk Pelampong Mukhriz Ke Tpm



Otto von Bismarck menulis sebuah buku bertajuk Politics Is The Art Of Possible.

Secara ringkasnya, Otto von Bismarck menerangkan, seni politik itu berbagai-bagai dan segala kemungkinan luar jangkaan boleh berlaku hasil dari permainan ahli politik.

Dalam Malaysia, memang kita akui, Dr Mahathir ialah 'political goddess' yang tiada tandingannya.

Menjatuhkan 2 orang Perdana Menteri Malaysia yang masih berada di puncak kuasa dan 3 orang Timbalan Perdana Menteri adalag pencapaian Dr Mahathir dalam seni politik beliau yang masih belum boleh disaingi.

Dalam mencapai matlamat politik beliau, pasti ada jalan cerita ke arah itu dan untuk menzahirkan jalan cerita, mesti ada skrip yang menarik malah adakalanya mengelirukan.

Drama Politik Terkini Dr Mahathir


Drama terkini yang sedang diarahkan oleh Dr Mahathir akan mempunyai 'happy ending' untuk anak bongsu kesayangan beliau Mukhriz aka Boboi.

Matlamatnya ialah untuk menaikkan Boboi sebagai Timbalan Perdana Menteri sebelum pergi ke jawatan Perdana Menteri.

Tetapi Dr Mahathir tahu, selagi beliau berada dalam Pakatan Harapan, maka beliau akan terikat dengan janji peralihan kuasa dan beliau juga tahu masa semakin suntuk.

Kerajaan Pakatan Harapan yang terdahulu mempunyai majoriti mudah dalam Dewan Rakyat, ini bermakna sekiranya ada mana-mana parti komponen yang keluar dari Pakatan Harapan, maka Kerajaan Pakatan Harapan akan runtuh seperti yang berlaku sekarang dan Dr Mahathir nampak ruang itu.


Langkah pertama Dr Mahathir ialah cuba menarik seberapa ramai MP UMNO supaya melompat ke PPBM, supaya bila PPBM keluar dari Pakatan Harapan, Kerajaan Pakatan Harapan akan runtuh tanpa perlu bantuan dari mana-mana parti komponen yang lain.

Memandangkan sambutan dari MP UMNO kurang memberangsangkan, Dr Mahathir memulakan langkah kedua, iaitu memecah belahkan PKR.


Bila PKR sudah berpecah kepada 2 kumpulan dan dicampurkan dengan jumlah MP UMNO yang sudah lompat ke PPBM, kini Dr Mahathir mula berikan tekanan kepada Anwar dan Pakatan Harapan dengan berdolak dalih tentang isu peralihan kuasa dan mengadakan pertemuan dengan pemimpin PAS dan UMNO dan meminta mereka menyatakan sokongan terbuka kepada Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri.

Skrip Dr Mahathir Dan Muhyiddin Bermula


Bila Anwar dan Pakatan Harapan sudah menjadi ibarat cacing kepanasan, maka Dr Mahathir sudah bersedia untuk buka gelanggang yang sebenar, maka bermulalah skrip Dr Mahathir dan Muhyiddin Yassin untuk menaikkan Mukhriz sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Seperti yang dijangkakan Dr Mahathir, beliau akan ditekan hebat dalam Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan untuk menyatakan dengan pasti tarikh peralihan kuasa.

Konon-kononnyalah, sebab Dr Mahathir kecewa dengan sikap pemimpin Pakatan Harapan, maka beliau pun meletak jawatan sebagai Perdana Menteri untuk menunjukkan bahawa beliau bukan tamak kuasa.

Satu Malaysia terkejut dan Dr Mahathir buat lagi satu kejutan bila dalam mesyuarat MPT PPBM, Dr Mahathir meletakkan jawatan sebagai Pengerusi PPBM pula dengan alasan kononnya tidak sependapat dengan Muhyiddin yang mahu berkerjasama dengan UMNO.

Ini dilakukan supaya Muhyiddin akan tercalon sebagai Perdana Menteri dengan pengunduran Dr Mahathir.

Pendedahan Setiausaha Politik Dr Mahathir yang lawan nya sampai tepuk meja dalam mesyuarat tersebut hanyalah lakonan yang tersangat layak menerima anugerah Grammy Award.

Kononnya hendak bagi gambaran bahawa semua keputusan berkerjasama dengan UMNO bukan kehendak Dr Mahathir.

Ditimbulkan pula isu sama ada Dr Mahathir atau Muhyiddin yang mempunyai kuasa penentu dalam PPBM supaya Dr Mahathir tidak diserang terus-terusan oleh Pakatan Harapan.

Menambah perisan, Dr Mahathir pula mengakui, kononnya PPBM dah berpecah dua, satu team Dr Mahathir dan satu lagi team Muhyiddin.

Kita tahu PPBM akan mengadakan pemilihan parti.

Sebelum diadakan pemilihan, Dr Mahathir keluarkan pula kenyataan 'double meaning' bahawa kemungkinan besar undi tidak percaya ke atas Muhyiddin dalam Dewan Rakyat nanti tidak berjaya dengan alasan beliau sekarang Perdana Menteri dan boleh bagi 'gula-gula', ramai yang sebelum ini menyokong Dr Mahathir, kini sudah beralih menyokong Muhyiddin.

Ini dilakukan supaya tidak nampak ada konspirasi antara Dr Mahathir dan Muhyiddin.

Klu sudah diberi, bila tiba pemilihan parti PPBM nanti, Muhyiddin akan cabar Dr Mahathir untuk jawatan Pengerusi PPBM dan jawatan Presiden akan kekosongan, maka ia akan memberi laluan mudah untuk Mukhriz.

Dalam pertandingan yang konon-kononnya sengit itu nanti, Muhyiddin akan dapat mengalahkan Dr Mahathir dan Mukhriz pula akan selesa menjadi Presiden PPBM.

Maka ketika itulah, jawatan Timbalan Perdana Menteri yang sengaja Muhyiddin kosongkan itu (BACA DI SINI), akan diisi oleh Mukhriz dengan alasan sudah ada keperluan.

'Game' sudah tamat?

Belum lagi, bila tiba PRU 15 nanti, skrip berikutnya, atas alasan kesihatan maka Muhyiddin akan akan bersara dan berikan laluan kepada Mukhriz untuk menjadi Perdana Menteri.

Kalau Muhyiddin engkar, Dr Mahathir dah berikan amaran awal, walau pun beliau bukan lagi Perdana Menteri tetapi beliau tetap rasa bertanggungjawab untuk 'menegur' sekiranya Perdana Menteri melakukan kesalahan.

Dan 'teguran' Dr Mahathir sudah menjatuhkan 2 orang Perdana Menteri Malaysia!!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malayjaya.blogspot.com/2020/03/skrip-tdm-tsmy-untuk-pelampong-mukhriz.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Budin Mungkin Tpm Akan Diisi Mukhriz

Budin Mungkin Tpm Akan Diisi Mukhriz

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 211 hits
Berikutan jawatan TPM dikosongkan oleh Muhyiddin Yassin dalam susunan kabinet yang dibentuknya dan sebelum itu beliau telah mengutus surat untuk cuba berjumpa dengan Tun Mahathir Mohamad berlegar khabar bahawa kekosongan itu adalah disengaj...
Tpm Dikosongkan Untuk Mukhriz

Tpm Dikosongkan Untuk Mukhriz

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 285 hits
ELOK BENAR JIKA JAWATAN TPM DAPAT DIBERIKAN KEPADA MUKHRIZ Shahbudin Husin Berikutan jawatan TPM dikosongkan oleh Muhyiddin Yassin dalam susunan kabinet yang dibentuknya dan sebelum itu beliau telah mengutus surat untuk cuba berjumpa dengan...
Betul Ke Mahathir Memberikan Syarat Mukhriz Sebagai Tpm Untuk Dia Sokong Muhyiddin Dan Pn

Betul Ke Mahathir Memberikan Syarat Mukhriz Sebagai Tpm Untuk Dia Sokong Muhyiddin Dan Pn

papar berkaitan - pada 14/3/2020 - jumlah : 317 hits
Isu 1Mengikut maklumat awal apabila Dewan Rakyat bersidang pada 5 Mei 2020 nanti usul undi tidak percaya akan dilakukan oleh Pakatan Harapan yang diketuai Mahathir semasa itu terhadap kerajaan baharu PN dan sekiranya ini berlaku besar kemun...
Jawatan Tpm Diganti Dengan 4 Menteri Kanan

Jawatan Tpm Diganti Dengan 4 Menteri Kanan

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 417 hits
TIADA Ahli Parlimen yang dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri sebaliknya Kabinet kerajaan di bawah Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mempunyai empat menteri kanan Empat menteri kanan ini bertanggungjawab membantu Perdana Menteri...
Muhyiddin Buat Kejutan Lantik 4 Menteri Kanan Tiada Tpm

Muhyiddin Buat Kejutan Lantik 4 Menteri Kanan Tiada Tpm

papar berkaitan - pada 9/3/2020 - jumlah : 298 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengumumkan barisan kabinetnya untuk bersama sama dalam pentadbirannya Menerusi satu sidang media Muhyiddin melantik empat orang menteri kanan yang berfungsi membantu Perdana Menteri Menteri...
4 Menteri Kanan Ganti Tpm Ini Senarai Penuh Menteri Dan Timbalan Menteri Baharu

4 Menteri Kanan Ganti Tpm Ini Senarai Penuh Menteri Dan Timbalan Menteri Baharu

papar berkaitan - pada 9/3/2020 - jumlah : 254 hits
TIADA Ahli Parlimen yang dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri sebalik Kabinet kerajaan di bawah Tan Sri Muhyiddin Yassin mempunyai empat menteri kanan Empat menteri kanan ini bertanggungjawab membantu Perdana Menteri menyelaras hal ehw...
Hadi Awang Calon Tpm Paling Sesuai Tun M

Hadi Awang Calon Tpm Paling Sesuai Tun M

papar berkaitan - pada 9/3/2020 - jumlah : 324 hits
Kata Dr Mahathir Hadi Awang merupakan calong paling sesuai untuk mengisi jawatan Timbalan Perdana Menteri dalam Kabinet Perikatan Nasional LANGKAWI Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menamakan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi A...
Rundingan Umno Dengan Muhyiddin Gagal Zahid Tidak Akan Menjadi Tpm

Rundingan Umno Dengan Muhyiddin Gagal Zahid Tidak Akan Menjadi Tpm

papar berkaitan - pada 7/3/2020 - jumlah : 248 hits
Harapan UMNO untuk melihat Presiden parti itu Zahid Hamidi dilantik sebagai TPM mungkin tidak kesampaian Beberapa siri rundingan antara UMNO dengan Muhyiddin Yassin bagi pembahagian jawatan untuk parti itu dilaporkan masih lagi tiada keputu...
Mahathir Tolak Cadangan Anwar Nak Jadi Tpm

Mahathir Tolak Cadangan Anwar Nak Jadi Tpm

papar berkaitan - pada 9/3/2020 - jumlah : 384 hits
Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad hari ini mendedahkan Presiden PKR Anwar Ibrahim telah mencadangkan untuk menjadi timbalan perdana menteri jika Mahathir berjaya membentuk kerajaan baru The Sun melaporkan Dr Mahathir berkata perkara...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Fuel Your Competitive Spirit Wallet Bet On Esports Games

Saksi Dengar Dentuman Kemudian Pokok Hempap Kenderaan

Mayat Wanita Dalam Tangki Air Kuarters Universiti

Berita Prk Kkb Terkini Pengundi India Menjadi Penentu

Lelaki Diganggu Oleh Pemandu Selepas Mengekori Kenderaannya

Indonesia Kaji Semula Tadbir Urus Pekerja Asing