Senarai Aktiviti Permainan Outdoor Hari Guru


Bila tiba hari guru pastinya seronok kerana ada aktiviti permainan outdoor hari guru. Pada hari tersebut, guru dan murid akan berseronok melakukan aktivti-aktiviti yang menarik bersama. Sambutan hari guru juga dijangka akan lebih meriah apabila ia dilakukan bersama. Jom ikuti senarai aktiviti permainan outdoor hari guru.
Himpunan dan Senarai Aktiviti Permainan Outdoor Hari Guru Pada setiap Hari Guru, sememangnya penting untuk menghargai pengorbanan dan sumbangan guru-guru dalam pendidikan. Salah satu cara yang baik untuk merayakan Hari Guru adalah melalui pelbagai aktiviti permainan outdoor hari guru yang menyeronokkan. Berikut adalah senarai aktiviti permainan outdoor yang boleh diadakan untuk menyambut Hari Guru:
1. Acara Memanah Belon Acara ini melibatkan menembak belon menggunakan pemanah plastik yang dilengkapi dengan pencungkil gigi. Setiap kumpulan diberikan belon yang perlu mereka letakkan pada polisterin besar. Kumpulan yang meletupkan belon paling banyak akan menjadi pemenang.
Bahan-bahan yang diperlukan:
Belon sama banyak untuk setiap kumpulan Pemanah plastik (mainan) yang ada suction Cucukkan pencungkil gigi pada bahagian ‘suction’ Double-sided tape Polisterin besar Cara:
Tiup belon banyak-banyak. Lekatkan belon pada polisterin besar menggunakan double-sided tape. Peserta panah pada belon sehingga belon meletup. Kiraan markah:
Kumpulan yang paling banyak meletupkan belon akan menjadi pemenang. 2. Acara Memancing Itik/Ikan Setiap kumpulan diberi tugas untuk menangkap itik/ikan plastik yang dilekatkan magnet menggunakan besi panjang. Itik/Ikan plastik yang telah ditangkap akan diletakkan dalam bakul. Kumpulan yang paling cepat menyelesaikan tugas akan memenangi acara ini.
Bahan-bahan yang diperlukan:
Ikan/itik plastik yang dilekatkan magnet kecil pada badan itik Besi panjang untuk dijadikan alat menarik magnet pada itik Bakul untuk meletakkan itik yang sudah dipancing Besen besar dipenuhi dengan air Cara:
Peserta dibahagikan dalam kumpulan dengan bilangan yang sama. Peserta berlari bergilir-gilir untuk menangkap itik dari dalam besen. Letakkan itik dalam bakul yang disediakan. Peserta berlari semula ke barisan, dan aktiviti diulangi. Kiraan markah:
Kumpulan yang paling cepat menyelesaikan tugas akan menjadi pemenang. 3. Acara ‘Passing’ Gelang Getah Menggunakan Straw Peserta perlu berbaris dan berlari ke depan satu persatu dengan straw di mulut untuk mengambil gelang getah. Mereka kemudian akan meneruskan gelang getah tersebut kepada rakan mereka tanpa menggunakan tangan. Kumpulan yang paling cepat menyelesaikan tugas akan menjadi pemenang.
Bahan-bahan yang diperlukan:
Straw Gelang getah Cara:
Peserta beratur dan berlari ke depan satu persatu dengan straw di mulut. Ambil satu gelang getah dan sangkutkan pada straw. Pass gelang getah kepada peserta seterusnya tanpa menggunakan tangan. Kiraan markah:
Kumpulan yang paling cepat menyelesaikan tugas akan menjadi pemenang. 4. Acara Mencari Gula-gula Dalam Tepung Senarai Aktiviti Permainan Outdoor Hari Guru Acara Acara Mencari Gula-gula Dalam Tepung Peserta dibahagikan dalam kumpulan dan mereka perlu mencari gula-gula yang tersembunyi dalam tepung tanpa menggunakan tangan. Kumpulan yang mengumpulkan gula-gula paling banyak dalam masa yang ditetapkan akan menjadi pemenang.
Bahan-bahan yang diperlukan:
Tepung Gula-gula Pinggan/mangkuk untuk meletakkan gula-gula dan tepung Kain lap (untuk mengikat mata) Cara:
Peserta dibahagikan dalam kumpulan. Peserta berlari ke titik di mana tepung dan gula-gula diletakkan. Tanpa menggunakan tangan, peserta harus mencari gula-gula dalam tepung dengan mulut. Setelah mendapat gula-gula, peserta memindahkannya ke dalam mangkuk lain yang disediakan. Kiraan markah:
Kumpulan dengan gula-gula terbanyak dalam masa yang ditetapkan akan menjadi pemenang. 5. Acara Makan Buah Epal Senarai Aktiviti Permainan Outdoor Hari Guru Acara Acara Makan Buah Epal Peserta perlu makan epal yang diikatkan pada tali panjang tanpa menggunakan tangan. Individu yang makan epal dengan paling cepat akan menjadi pemenang.
Bahan-bahan yang diperlukan:
Epal (jumlah mengikut bilangan peserta) Tali panjang Cara:
Ikat epal pada tali panjang dan regangkan tali tersebut di tempat yang mudah dijangkau. Peserta makan epal tanpa menggunakan tangan dan tanpa menjatuhkan epal. Kiraan Markah:
Peserta yang cepat habis makan epal akan menjadi pemenang. 6. Acara Penuhkan Botol dengan Air Senarai Aktiviti Permainan Outdoor Hari Guru Acara Penuhkan Botol dengan Air Setiap kumpulan diberi botol dan mereka perlu mengisi botol dengan air menggunakan straw atau span dari baldi yang berisi air. Kumpulan yang mengumpulkan air paling banyak dalam masa yang ditetapkan akan menjadi pemenang.
Bahan-bahan yang diperlukan:
Straw atau span Botol Sebaldi air (mengikut bilangan kumpulan) Cara:
Peserta dibahagikan kepada beberapa kumpulan. Peserta berlari ke tempat di mana air disediakan. Peserta menggunakan straw/span untuk mengambil air dan memasukkannya ke dalam botol. Kiraan Markah:
Kumpulan dengan air terbanyak dalam botol akan menjadi pemenang. 7. Acara Menghias Makanan Senarai Aktiviti Permainan Outdoor Hari Guru Acara Menghias Makanan Peserta diberi masa untuk menghias makanan dengan menggunakan bahan-bahan seperti mi segera, kek, nasi goreng, sayur-sayuran, dan lain-lain. Kreativiti dalam menghias makanan akan menjadi faktor penilaian.
Bahan-bahan yang diperlukan:
Pencungkil gigi Makanan seperti mi segera, kek, nasi goreng, sayur-sayuran, sosej, keju, mayonis, dll. Pisau Papan pemotong Cara:
Peserta dibahagikan kepada kumpulan. Peserta diberi masa untuk menghias makanan dengan kreativiti. Kiraan Markah:
Kreativiti dalam menghias makanan akan dinilai untuk menentukan pemenang. 8. Permainan Kerusi Muzikal Senarai Aktiviti Permainan Outdoor Hari Guru Acara Permainan Kerusi Muzikal Permainan ini melibatkan keluarga yang duduk di sekitar kerusi yang diperlukan untuk bergerak apabila muzik bermain. Setiap kali muzik berhenti, peserta perlu berlumba untuk mendapatkan tempat duduk. Peserta yang terakhir berdiri akan dikeluarkan dari permainan sehingga hanya tinggal satu peserta yang menjadi pemenang.
Bahan-bahan yang diperlukan:
Kerusi (satu kurang daripada bilangan peserta) Lagu Cara:
Mainkan lagu dan peserta bergerak mengelilingi kerusi. Apabila muzik berhenti, peserta cuba mendapatkan tempat duduk. Peserta yang tidak mendapat kerusi akan dikeluarkan dari permainan. Kiraan Markah:
Peserta yang bertahan hingga akhir dengan mendapat kerusi akan menjadi pemenang. 9. Aktiviti Pancing Tin Minuman Senarai Aktiviti Permainan Outdoor Hari Guru Acara Aktiviti Pancing Tin Minuman Peserta akan bergilir-gilir dalam kumpulan untuk mencuba menangkap tin kosong menggunakan batang pancing yang dilengkapi dengan mata kail atau pencungkil gigi. Kumpulan yang paling banyak mengumpulkan tin akan menjadi pemenang.
Bahan-bahan yang diperlukan:
Ranting/kayu untuk menjadi batang pancing Tali yang diikatkan mata kail atau pencungkil gigi pada hujung tali Tin kosong Cara:
Peserta bergilir-gilir dalam kumpulan untuk mencari tin kosong. Peserta menangkap tin menggunakan batang pancing. Kiraan Markah:
Kumpulan dengan tin terbanyak akan menjadi pemenang. Dengan senarai aktiviti outdoor hari guru yang menyeronokkan ini, Hari Guru pasti akan menjadi hari yang berkesan dan seronok Selamat Hari Guru!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/05/aktiviti-permainan-outdoor-hari-guru.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senarai Cadangan Tema Pakaian Hari Guru Yang Meriah

Senarai Cadangan Tema Pakaian Hari Guru Yang Meriah

papar berkaitan - pada 24/4/2024 - jumlah : 129 hits
Sambutan hari guru akan tiba ada banyak tema pakaian hari guru yang boleh dipilih Pemilihan tema pakaian untuk sambutan hari guru sememangnya penting untuk menimbulkan mood dan rasa gembira semasa sambutan hari guru diadakan Berkenaan Cadan...
Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

papar berkaitan - pada 28/4/2024 - jumlah : 151 hits
Hari Guru biasanya disambut setiap tahun pada tarikh pada 16 Mei setiap tahun dan sempena sambutan ini anda mungkin mencari idea idea menarik untuk hadiah Hari Guru untuk diberikan kepada guru anda Hadiah Hari Guru sebenarnya tidaklah perlu...
Lirik Lagu Kami Guru Malaysia Dan Ikrar Guru Yang Boleh Digunakan Sambutan Hari Guru

Lirik Lagu Kami Guru Malaysia Dan Ikrar Guru Yang Boleh Digunakan Sambutan Hari Guru

papar berkaitan - pada 24/4/2024 - jumlah : 119 hits
Lirik Lagu Kami Guru Malaysia dan Ikrar Guru yang Boleh Digunakan Sambutan Hari Guru 9 Sambutan hari guru sememangnya meriah setiap kali 16 Mei setiap tahun Lagu kami guru Malaysia sememangnya tidak asing lagi dan sentiasa tersemat di hati ...
Koleksi Pantun Hari Guru Sempena Sambutan Hari Guru

Koleksi Pantun Hari Guru Sempena Sambutan Hari Guru

papar berkaitan - pada 2/5/2024 - jumlah : 95 hits
Kebiasaan hari guru tiba pastinya ramai yang mencari pantun hari guru untuk diberi ucapan kepada guru yang tercinta dan disayangi Jom ikuti senarai lengkap pantun hari guru yang anda boleh ucapkan Koleksi Pantun Hari Guru Sempena Sambutan H...
Peringati Hari Tari Sedunia Menteri Ppa Bintang Resmikan Event Naluri Menari Di Denpasar

Peringati Hari Tari Sedunia Menteri Ppa Bintang Resmikan Event Naluri Menari Di Denpasar

papar berkaitan - pada 30/4/2024 - jumlah : 69 hits
Tari Sekar Jempiring tahun ini yang dibawakan oleh sebanyak 1 100 siswa dari perwakilan sekolah di Kota Denpasar ini
Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

papar berkaitan - pada 24/4/2024 - jumlah : 144 hits
Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa Pada bulan Dzulhijjah terdapat dua puasa sunat yang memiliki keutamaan dan dianjurkan untuk dilakukan iaitu puasa Tarwiyah dan Arafah Pada artikel kali ini berikut dikongsikan info leb...
Bedah Siasat Mangsa Helikopter Terhempas Dijangka Selesai Tengah Hari Esok

Bedah Siasat Mangsa Helikopter Terhempas Dijangka Selesai Tengah Hari Esok

papar berkaitan - pada 24/4/2024 - jumlah : 74 hits
IPOH Bedah siasat terhadap 10 mangsa yang maut dalam kejadian helikopter terhempas di Lumut hari ini dijangka selesai tengah hari esok Hospital Raja Permaisuri Bainun Ipoh dalam satu kenyataan memberitahu jenazah semua mangsa tiba sekitar p...
Nahas Helikopter Sambutan Hari Ulang Tahun Tldm Ke 90 Dibatalkan

Nahas Helikopter Sambutan Hari Ulang Tahun Tldm Ke 90 Dibatalkan

papar berkaitan - pada 24/4/2024 - jumlah : 80 hits
nbsp Sambutan Ulang Tahun Perbarisan Hari Tentera Laut Diraja Malaysia Ke 90 yang dijadual berlangsung Sabtu ini dibatalkan dan digantikan dengan majlis tahlil serta doa selamat Menteri Pertahanan Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata pe...
Anak Terdedah Bahan Toksin Setiap Hari Mak Ayah Pantau Rutin Ni Untuk Detok Anak

Anak Terdedah Bahan Toksin Setiap Hari Mak Ayah Pantau Rutin Ni Untuk Detok Anak

papar berkaitan - pada 25/4/2024 - jumlah : 67 hits
Sebut sahaja perkataan detok seakan sebati dengan orang dewasa Namun kanak kanak juga terdedah dengan masalah ini Soalnya perlu kah anak anak kita menyahkan bahan tidak sihat ini dari tubuh Menurut perkongsian anak juga turut terdedah denga...
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Pet Expo Midvalley 2024

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

Lunch Date Di Torii Teppanyaki



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch

Breathe Easy Indoors Exploring Air Conditioner Installation

Aneh Lelaki Kahwini Ibu Mentua Selepas Kematian Isteri Dengan Restu Bapa Mentuanya