Segala Perancangan Azmin Setakat Ini Telah Gagal



*SEGALA PERANCANGAN AZMIN SETAKAT INI TELAH GAGAL*

Ramai terkejut dgn sikap Azmin Ali yg mengamuk dan menggunakan program kerajaan untuk menyerang Anwar Ibrahim. Dalam Kongress PKR, siap keluar dewan bersama-sama juaknya dan membuat Press Conference di Hotel berdekatan mengadu knonnya dia diserang.
Juak2 pemudanya mencuba utk merampas kuasa dengan mengadakan undi tidak percaya kepada Ikhmal tapi berjaya digagalkan. Akhirnya mereka cuma mampu menjerit dan berbuat kacaau di pintu masuk.
Jelas sekali percubaan utk memecahkan PKR. Adengan keluar dewan Azmin Ali itu cuma diikuti oleh beberapa orang perwakilan sahaja. Yg ramai mengikut Azmin hanyalah ahli2 MPT yg terhutang budi kepada Azmin kerana membiayai kempen mereka sewaktu pemilihan PKR tahun lepas sahaja.
Usaha Azmin Ali utk memecahkan PKR kepada dua bahagian ternyata gagal. Lebih 90% PKR masih kukuh dan utuh bersama2 dengan kepimpinan Anwar Ibrahim.
Usaha untuk menamppakan Anwar Ibrahim lemah dan sudah hilang penguasaan kepada parti juga gagal kerana sehingga habis Kongress, ahli2 dan perwakilan utuh bersama Anwar Ibrahim.
Tian Chua juga bersikap seperti kebudak-budakkan kerana waktu dia menggulung, dia memohon perwakilan2 mengenang jasa mantan2 pemimpin PKR yang ada rekod mengkhianati PKR atas dasar mendapat laba dan habuan dari musuh seperti Ezam Mat Nor, Hamdan Taha dsbnya. Sekaligus dia memberi signal bahawa akan berlaku pengkhianatan oleh kumpulan beliau dalam PKR.
Apa yg berlaku adalah sebaliknya. Azmin Ali pula mendedahkan kepada umum bahawa penguasaan beliau kepada parti adalah terbatas. Beliau cuma mampu membuat kacau sahaja di dalam Kongress tetapi tidak berjaya menghalang perjalanan Kongress sama sekali.
Perhimpunan di Renaissance juga mendedahkan kebodohan dan kedunguan beliau dan kumpulan beliau. Kononnya, beliau adalah salah seorang yang menubuhkan PKR di tempat yang sama sedangkan beliau tidak dibenarkan masuk ke dewan Renaissance sewaktu penubuhan PKR sama sekali.
Paling tinggi pun, beliau membuktikan beliau cumaa mampu membuat bising dan memalukan diri sendiri di dalam parti. Tidak lebih dari itu.
Namun, seluruh parti masih dalam gengaman Anwar Ibrahim. Ini bermaksud sekiranya Azmin Ali mahu membuat haluaan baru, maka hanya segelintir sahaja dari PKR akan mengikut beliau.
Kejadian-kejadian sewaktu Kongress ini adalah kegagalan Azmin Ali memecahkan PKR supaya dapat merampas separuh dari kekuatan PKR untuk mengikut beliau.
Malap sungguh masa depan beliau dalam politik Malaysia.
Benar sungguh perasaan hati Kak Wan Azizah Wan Ismail apabila Kak Wan menolak sama sekali penyertaan Azmin Ali di dalam penubuhan PKR 20 tahun dahulu. Kalaulah Anwar Ibrahim mengikut gerak hati Kak Wan, nescaya parti ini tidak menjadi kacau bilau seperti sekarang.
*TULANG BESI*


www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysiawaves.net/2019/12/segala-perancangan-azmin-setakat-ini.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+malaysiawaves%2FzpEb+%28Malaysia+Waves%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Azmin Sekutu Tak Mahu Berada Di Dewan Kerana Anwar Gagal Penuhi Janji

Azmin Sekutu Tak Mahu Berada Di Dewan Kerana Anwar Gagal Penuhi Janji

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 439 hits
Timbalan Presiden Mohamed Azmin Ali dan sekutu tidak mahu berada di dewan persidangan kongres nasional tahunan PKR kerana Presiden Anwar Ibrahim gagal memenuhi janji memastikan pembahas patuh kepada suatu perimeter ucapan Pada satu sidang m...
Azmin Dakwa Anwar Gagal Penuhi Janji Punca Keluar Dewan

Azmin Dakwa Anwar Gagal Penuhi Janji Punca Keluar Dewan

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 352 hits
Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim didakwa gagal memenuhi janji bagi memastikan perjalanan perbahasan pada Kongres Nasional Keadilan kali ke 14 hari ini berjalan tanpa sebarang unsur provokatif dan sindiran Loading Timb...
Kemelut Pkr Anwar Mungkin Hadapi Boikot Besar Besaran Kumpulan Azmin

Kemelut Pkr Anwar Mungkin Hadapi Boikot Besar Besaran Kumpulan Azmin

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 369 hits
Dua penganalisis mengingatkan bahawa peluang presiden PKR Anwar Ibrahim dilantik sebagai perdana menteri berdepan risiko berikutan perbalahan terbuka antara penyokong beliau dengan penyokong timbalan presiden parti itu Mohamed Azmin Ali Jam...
Penyokong Azmin Dicabar Tubuh Parti Baru

Penyokong Azmin Dicabar Tubuh Parti Baru

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 225 hits
Penyokong Mohammed Azmin Ali dicabar dengan sukarela keluar parti dan menubuhkan sebuah parti politik baharu jika mahu terus membuat penentangan terhadap keputusan parti itu Kenyataan itu dibuat Naib Ketua Angkatan Muda KEADILAN Syed Badli ...
Azmin And Aligned Pkr Leaders Reject Member S Sacking Demand Apology From Anwar

Azmin And Aligned Pkr Leaders Reject Member S Sacking Demand Apology From Anwar

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 353 hits
PKR deputy president Datuk Seri Azmin Ali led 20 of the party s central committee to object to the sacking of Bera division chief Zakaria Abdul Hamid who is seen to be from their faction The group that also included vice presidents Zuraida ...
Menjelang Kongres Pemimpin Pemuda Mahu Undi Tak Percaya Terhadap Anwar Selepas Surat Azmin Sekutu

Menjelang Kongres Pemimpin Pemuda Mahu Undi Tak Percaya Terhadap Anwar Selepas Surat Azmin Sekutu

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 276 hits
Sekumpulan pemimpin Pemuda PKR mahu usul undi tidak percaya terhadap presiden mereka Anwar Ibrahim selepas Timbalan Presiden Mohamed Azmin Ali dan sekutu menolak keputusan parti memecat beberapa ahli baru baru ini dan mahu Anwar memohon maa...
Azmin Group Plans Parallel Congress

Azmin Group Plans Parallel Congress

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 199 hits
By Joceline Tan MANY in PKR are still hoping against hope for a last minute reconciliation between their president and deputy president with only a week before the party s national congress in Melaka But the window of opportunity is closing...
Anwar Nafi Ada Rundingan Damai Dengan Wakil Kem Azmin

Anwar Nafi Ada Rundingan Damai Dengan Wakil Kem Azmin

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 302 hits
Yasmin Ramlan Berita Presiden PKR Anwar Ibrahim menafikan khabar mendakwa ada usaha membawa perdamaian di antara beliau dengan timbalannya Azmin Ali Bercakap kepada media di lobi parlimen hari ini Anwar berkata apa yang berlaku sebelum ini ...
Will Anwar Dare To Expel Azmin

Will Anwar Dare To Expel Azmin

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 472 hits
Beyond lovers quarrel Over tea yesterday news broke of PKR youth leader seek The basis was abuse of power by disciplinary board to take the extreme action of sacking senior MPP leader Zakaria Abdul Hamid aligned to Dato Seri Azmin Ali on on...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nostalgia Bedak Sejuk

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional