Penyokong Azmin Dicabar Tubuh Parti Baru



Penyokong Mohammed Azmin Ali dicabar dengan sukarela keluar parti dan menubuhkan sebuah parti politik baharu jika mahu terus membuat penentangan terhadap keputusan parti itu.
Kenyataan itu dibuat Naib Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Syed Badli Shah Syed Osman susulan pergeseran dalam isu perasmian kongres AMK di Melaka tidak lama lagi.
Sambil menyifatkan kumpulan penyokong Azmin sebagai cuba mengelirukan ahli akar umbi, beliau menegaskan bahawa hanya ada satu majlis Perasmian Kongres AMK dan ia akan dirasmikan oleh Penasihat PKR Wan Azizah Wan Ismail.
“Tiada istilah perasmian pembukaan dan perasmian penutup bagi Kongres Nasional AMK 2019 yang bakal berlangsung pada 6 Disember 2019 di MiTC Melaka.
“Yang ada hanyalah satu majlis perasmian sahaja iaitu Perasmian Kongres AMK yang akan disempurnakan oleh Pengerusi Majlis Penasihat PKR merangkap Timbalan Perdana Menteri Wan Azizah Wan Ismail,”
“Sekiranya pihak berkenaan berniat untuk berterusan melanggar saluran rasmi parti, saya mencadangkan agar mereka keluar dari parti dan menubuhkan parti baru,” katanya.
Terdahulu, penyokong pro Azmin membidas keputusan sayap pemuda itu yang tidak memilih pemimpin mereka bagi merasmikan kongres AMK.
Laluan diberikan kepada bekas Presiden KEADILAN, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai tanda penghargaan terhadap jasa beliau memimpin parti itu sejak 20 tahun lalu.
Di kalangan penyokong, Azmin sendiri dilihat sebagai seorang pemimpin yang telah hilang arah apabila kerap tidak menghadiri mesyuarat majlis tertinggi parti serta membuat banyak kenyataan yang menentang konsensus diputuskan Pakatan Harapan (HARAPAN).
Azmin yang dikaitkan dengan video hubungan sejenis bersama bekas pembantu seorang timbalan menteri turut didakwa merancang menubuhkan sebuah kerajaan ‘pintu belakang’
Ketidakyakinan pendokong parti serta HARAPAN terhadap Azmin semakin tercalar apabila bekas Menteri Besar Selangor itu mengadakan pertemuan rahsia dengan beberapa pemimpin Umno di kediaman mereka baru-baru ini.
Sementara itu, desas-desus kononnya ada rancangan berlaku pemulauan majlis oleh penyokong pro-Azmin pada perasmian oleh Dr Wan Azizah nanti benar, tindakan seorang lagi penyokong Azmin, Haniza Talha menjemput AMK untuk menyertai kongres bersama Wanita PKR pada hari sama seolah-olah mengiyakan rancangan itu.
Sebelum ini, seorang pemimpin AMK mendedahkan bahawa Azmin Ali akan terus menimbulkan masalah dalam parti bagi memastikan tindakan pecat dikenakan terhadapnya.
Ahmad Syukri Razab berkata, rancangan itu sengaja dibuat supaya Azmin dan penyokongnya boleh mendakwa Azmin teraniaya dan diangkat sebagai ‘hero’ sekiranya dia disingkir dari parti.
Difahamkan, undang-undang parti menetapkan mana-mana wakil rakyat parti itu yang melompat parti bakal dikenakan denda RM10 juta.
Seorang pemimpin parti itu, Datuk Johari Abdul berkata amalan itu yang bertujuan menghalang berlakunya pengkhianatan kepada rakyat telah memulakan amalan itu sejak 2013.
Ia susulan beberapa pemimpin mereka beralih arah selepas pilihan raya umum 2008. – RF8 Media


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/25657

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Azmin Nasihat Mp Umno Jangan Lompat Parti Adakah Ini Bermakna Beliau Mahu Tubuh Parti Baru

Azmin Nasihat Mp Umno Jangan Lompat Parti Adakah Ini Bermakna Beliau Mahu Tubuh Parti Baru

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 381 hits
Sebelum ini Tun Mahathir Mohamad memberitahu sebagaimana yang dimaklumkan oleh Azmin Ali kepadanya Ahli Ahli Parlimen BN yang berjumpa dengannya mengadu tentang UMNO yang sudah hilang arah tuju dan mereka tidak tahu sama ada mahu kekal atau...
Krisis Pkr Tubuh Parti Baru Jika Mahu Terus Langgar Saluran Rasmi

Krisis Pkr Tubuh Parti Baru Jika Mahu Terus Langgar Saluran Rasmi

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 256 hits
Naib Ketua Pemuda PKR Syed Badli Shah Syed Osman menegaskan bahawa hanya ada satu majlis Perasmian Kongres AMK dan ia akan dirasmikan oleh Penasihat PKR Wan Azizah Wan Ismail Dalam kenyataan medianya hari ini Syed Badli mencabar pihak yang ...
Lagi Ahli Parlimen Umno Lompat Parti Dan Azmin Ali Terperangkap

Lagi Ahli Parlimen Umno Lompat Parti Dan Azmin Ali Terperangkap

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 537 hits
Ramai juga ahli parlimen UMNO yang dipermainkan oleh atok Mahathir hingga mereka terpaksa buat kenyataan akhbar Mereka nafi dakwaan Mahathir yang kata parti mereka hilang arah dan sedang mempertimbangkan kemungkinan lompat ke parti lain Seb...
Tujuh Mp Nafi Hilang Parti Sebaliknya Ajak Azmin Masuk Umno

Tujuh Mp Nafi Hilang Parti Sebaliknya Ajak Azmin Masuk Umno

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 265 hits
BERITANews Diterbitkan Hari ini 10 41 malam Tujuh anggota parlimen Umno menafikan sekeras kerasnya kenyataan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berhubung kehadiran mereka pada majlis makan malam di kediaman Menteri Hal Ehwal Ekonomi Azmin ...
Dr M Dakwa Ahli Parlimen Bn Jumpa Azmin Mengadu Parti Hilang Arah

Dr M Dakwa Ahli Parlimen Bn Jumpa Azmin Mengadu Parti Hilang Arah

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 378 hits
November 22 2019 7 49 PMDr Mahathir Mohamad berucap pada Konvensyen Alumni Malaysia Future Leaders Schools di Universiti Kebangsaan Malaysia di Bangi hari ini BANGI Dr Mahathir Mohamad mendakwa ahli Parlimen Barisan Nasional mengadu bekas p...
Kami Ajak Azmin Masuk Umno Bukan Hilang Parti Kata 7 Mp Bn

Kami Ajak Azmin Masuk Umno Bukan Hilang Parti Kata 7 Mp Bn

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 303 hits
Perwakilan Wanita UMNO yang hadir pada Perhimpunan Agung UMNO 2018 di Pusat Dagangan Dunia Putra Kuala Lumpur foto IQBAL BASR Kuala LUMPUR Beberapa Ahli Parlimen UMNO menafikan dakwaan bahawa pemimpin UMNO sudah hilang parti dan tidak tahu ...
Pembohongan Azmin Memalukan Pm Apa Guna Jumpa Azmin Jika Mp Umno Mahu Keluar Parti

Pembohongan Azmin Memalukan Pm Apa Guna Jumpa Azmin Jika Mp Umno Mahu Keluar Parti

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 455 hits
Setelah semalam tujuh Ahli Parlimen BN tampil menafikan kenyataan Tun Mahathir Mohamad bahawa mereka pernah menyuarakan rasa hilang keyakinan kepada UMNO dan berhasrat keluar parti hari ini menyusul lagi lapan orang berbuat demikian Lapan A...
Azmin Kata Ada Pemimpin Umno Hilang Parti Tun M

Azmin Kata Ada Pemimpin Umno Hilang Parti Tun M

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 363 hits
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bercakap pada sidang media pada Majlis Perasmian Konvensyen Alumni Malaysia Future Leaders School di Universiti Kebangsaan Malaysia Bangi Selangor foto IQBAL BASRI BANGI Tun Dr Mahathir Mohamad telah ...
Perasmi Kongres Azmin Puji Penyokong Berani Tentang Pimpinan Pkr

Perasmi Kongres Azmin Puji Penyokong Berani Tentang Pimpinan Pkr

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 221 hits
Mohamed Azmin Ali PUTRAJAYA Mohamed Azmin Ali memuji para penyokongnya dalam Pemuda PKR kerana berani menentang keputusan pimpinan parti apabila mereka bertegas mahu beliau merasmikan kongres nasional sayap itu pada 6 Dis itu Timbalan presi...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11