Sediakan Pangkalan Web Percuma Bantu Peniaga Bazar Ramadan


Siti Rohana Idris MUHAMAD Amar Mirza menunjukkan sistem pangkalan web (web base) percuma Odajer.com. untuk membantu peniaga bazar Ramadan berniaga secara dalam talian. FOTO NIK ABDULLAH NIK OMAR Kota Bharu: Simpati dengan nasib peniaga berikutan bazar Ramadan dibatalkan di Kelantan, seorang usahawan menawarkan pangkalan web (web base) percuma dikenali sebagai Odajer.com.
Menyasarkan peniaga makanan seramai 10,000 di seluruh negeri, sistem Odajer.com yang diasaskan Muhamad Amar Mirza Ab Kadir Jailani, 27, boleh diakses bermula hari ini sehingga akhir Ramadan.
Beliau berkata, inisiatif untuk menyediakan platform jualan dalam talian secara percuma itu tercetus berikutan pengumuman dibuat mengenai pembatalan bazar Ramadan dua hari lalu yang menyebabkan sebahagian besar peniaga bazar terkesan.
"Pangkalan web Odajer.com ini saya hasilkan sejak setahun lalu dan mengenakan bayaran sebanyak RM2,497 untuk satu akaun dan kini sudah mempunyai 200 peniaga dalam talian yang mendaftar.
"Sempena Ramadan ini, saya mengambil inisiatif menawarkan platform ini secara percuma kepada peniaga bazar tanpa menerima sebarang komisen atau bayaran, sebaliknya saya sendiri menanggung kos server mencecah RM20 juta, tapi saya ikhlas membantu," katanya ketika ditemui di premisnya di Lundang di sini, hari ini.
Muhamad Amar Mirza berkata, pada mulanya dia berhasrat untuk membuka kepada 1,000 peniaga sahaja, namun memikirkan mungkin ramai lagi terkesan, bilangan itu ditambah 10 kali ganda.
Beliau berkata, tawaran itu bukan hanya kepada peniaga yang mempunyai premis, tapi mereka yang menyediakan juadah di rumah.
Menurutnya, dengan pendaftaran ringkas, peniaga terus boleh memaparkan menu dijual, malah harga makanan serta caj penghantaran terletak di tangan peniaga itu sendiri kerana pihaknya tidak menerima sebarang komisen seperti syarikat penghantar makanan lain.
"Peniaga akan menerima kod bar yang boleh dimuat turun untuk jualan menerusi aplikasi WhatsApp atau dicetak bagi dilekatkan di mana-mana lokasi untuk kemudahan pembeli membuat imbasan.
"Selain itu, saya bersedia untuk membuat tutorial video kepada peniaga mengenai cara menggunakan pangkalan web ini serta teknik pemasaran dalam bidang digital," katanya yang juga mengusahakan perniagaan perabot dan telefon bimbit.
Bapa kepada tiga cahaya mata itu berkata, keputusan untuk menawarkan platform itu secara percuma sepanjang Ramadan ini berikutan dapat merasai kepayahan peniaga terbabit dengan membayangkan situasi sama berlaku kepada bapanya yang pernah berniaga di pasar malam.
Beliau mengharapkan agar platform itu dapat meringankan sedikit beban peniaga bazar Ramadan yang terjejas terutama yang sudah mengeluarkan modal untuk persediaan berniaga di bazar Ramadan, sebelum ini.
"Saya hanya mengharapkan doa agar lebih dimurahkan rezeki dan dapat membantu lebih ramai peniaga lain khususnya yang terjejas dalam berdepan dengan pandemik Covid-19 ini," katanya yang juga lulusan Pengajian Syariah dari Yaman.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/04/sediakan-pangkalan-web-percuma-bantu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rata Rata Peniaga Bazar Ramadan Di Kelantan Luah Kekecewaan

Rata Rata Peniaga Bazar Ramadan Di Kelantan Luah Kekecewaan

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 180 hits
Seramai 100 peniaga bazar Ramadan di Stadium Sultan Muhammad V di sini kecewa apabila kerajaan negeri membatalkan kebenaran operasi bazar Ramadan secara drastik di seluruh negeri itu Peniaga mendakwa mereka sudah membuat segala persiapan de...
Tahun Lalu Tiada Rezeki Kini Peniaga Bazar Bersemangat Sambut Ramadan

Tahun Lalu Tiada Rezeki Kini Peniaga Bazar Bersemangat Sambut Ramadan

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 264 hits
Peniaga baru dan lama menantikan bulan yang dijangka beri mereka peluang tambah pendapatan Veteran bazar Ramadan Salwani Abdul Shukor akan menjual makanan ringan di bazar Ramadan tahun ini Tahun lalu peniaga bazar Ramadan tiada rezeki berni...
Rm1 5 Juta Sagu Hati Bantu 2 500 Peniaga Bazar Di Kelantan

Rm1 5 Juta Sagu Hati Bantu 2 500 Peniaga Bazar Di Kelantan

papar berkaitan - pada 14/4/2021 - jumlah : 199 hits
Oleh ROSALWANI CHE SOH DR IZANI HUSINKOTA BHARU Kerajaan negeri Kelantan bersetuju menyalurkan wang sagu hati sebanyak RM1 5 juta kepada 2 500 peniaga yang terjejas ekoran penutupan bazar Ramadan dan Aidilfitri Pengerusi Jawatankuasa Keraja...
Batal Bazar Ramadan Tergesa Gesa Peniaga Wajar Dibayar Ganti Rugi

Batal Bazar Ramadan Tergesa Gesa Peniaga Wajar Dibayar Ganti Rugi

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 157 hits
Oleh NASUHA RAHMAN April 13 2021Kerajaan Kelantan seharusnya membayar balik wang deposit kepada para peniaga ekoran bertindak membatalkan Bazar Ramadan di saat akhir Timbalan Pengerusi AMANAH Kelantan Che Ibrahim Mohamed berkata pembayaran ...
Peniaga Roti Canai Sesak Nafas Di Bazar Ramadan

Peniaga Roti Canai Sesak Nafas Di Bazar Ramadan

papar berkaitan - pada 14/4/2021 - jumlah : 335 hits
Oleh NOOR HAYATI MAMAT ROSLI Ismail berbaring atas rumput kira kira 30 minit kerana sesak nafas ketika memasak roti canai dan murtabak di bazar Ramada Kuala Berang di Hulu Terengganu hari ini HULU TERENGGANU Suasana di bazar Ramadan di Kual...
Orang Ramai Bersesak Datang Dari Segenap Penjuru Kata Peniaga Bazar Ramadan

Orang Ramai Bersesak Datang Dari Segenap Penjuru Kata Peniaga Bazar Ramadan

papar berkaitan - pada 17/4/2021 - jumlah : 221 hits
Lonjakan kes Covid 19 baru baru ini menimbulkan kebimbangan mengenai bazar Ramadan PETALING JAYA Kesesakan sehingga berlaga bahu di bazar Ramadan berpunca daripada pengunjung yang tidak mematuhi prosedur operasi standard dan masuk dari semu...
Yb Hulk Hilang Sabar Amuk Peniaga Bazar Ramadan Melaka

Yb Hulk Hilang Sabar Amuk Peniaga Bazar Ramadan Melaka

papar berkaitan - pada 16/4/2021 - jumlah : 167 hits
FMT ReportersNorhizam Hassan Baktee dilihat bertengkar dalam klip video yang tular semalam MELAKA Seorang anggota exco yang dilihat memarahi peniaga di bazar Ramadan dalam klip video yang tular berkata beliau hanya mahu memastikan prosedur ...
Peniaga Terkesan Dan Kesal Bazar Ramadan Di Kelantan Dibatal Mendadak

Peniaga Terkesan Dan Kesal Bazar Ramadan Di Kelantan Dibatal Mendadak

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 247 hits
Golongan peniaga yang sepatutnya memulakan perniagaan di bazar Ramadan di Kelantan mengakui terkesan dan kesal dengan pengumuman kerajaan negeri membatalkan operasi Bazar Ramadan Ini selepas kerajaan Kelantan semalam menjelaskan pembatalan ...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Effective Market Research On A Budget

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia