Sebelum Mahu Namakan Calon Pm Tonjolkanlah Dulu Siapa Nak Tanding Presiden Umno


 
Sana sini orang UMNO yang anti Ahmad Zahid Hamidi mula bersuara mahukan parti itu menyediakan satu nama sebagai calon Perdana Menteri bagi menghadapi PRU15 akan datang nanti.
Serentak dengan itu, bergentayangan juga suara-suara menggesa agar pemilihan UMNO yang sepatutnya diadakan tahun ini tidak ditangguhkan.
Kata mereka, dengan adanya pemilihan UMNO yang tidak ditangguhkan, maka calon Perdana Menteri akan segera dapat diketahui.
Dalam erti kata lain, semua suara itu memberi gambaran bahawa Presiden UMNO sekarang, Zahid Hamidi sama sekali tidak layak untuk dinamakan sebagai calon Perdana Menteri.
Pada anggapan mereka, kalau Zahid Hamidi calonnya, tiada peluang langsung untuk BN menang dan kembali berkuasa melalui PRU15.
Ia berikutan, tambah mereka, dengan 87 kes mahkamah yang sedang dihadapinya, tidak mungkin sokongan pengundi akan memihak kepada BN.
Dengan yang demikian, bagi mereka juga, pemilihan UMNO adalah satu-satu jawapannnya.


Begitu pun, sementara beberapa nama menjadi sebutan, tiada mana-mana pemimpin UMNO setakat ini yang berani tampil menonjolkan diri atau cuba hendak ditonjolkan untuk bertanding jawatan Presiden UMNO.
Dengan andaian Zahid Hamidi akan terus mempertahankan jawatannya, bermakna sesiapa juga yang berhajat untuk bertanding perlu berhadapan dengan beliau dalam pemilihan nanti.
Bekas Setiausaha Agung BN, Annuar Musa ada membayangkan tiga nama sebagai bakal calon Perdana Menteri UMNO iaitu Ismail Sabri Yaakob, Hishammuddin Hussein dan Khairy Jamaluddin yang membawa erti mereka terbabit perlu bertanding jawatan Presiden UMNO terlebih dahulu.
Sesiapa antara tiga nama itu yang menang sebagai Presiden UMNO, barulah mereka layak dinamakan sebagai calon Perdana Menteri.
Tetapi, ketiga-tiga pemimpin berkenaan masih lagi membisu berhubung jawatan yang bakal mereka tandingi dalam pemilihan UMNO akan datang ini, hanya Annuar saja yang tidak sabar mempromosi nama mereka lantaran kebenciannya yang mungkin tak terbendung lagi kepada Zahid Hamidi.
Khairy Jamaluddin yang paling awal bersuara agar pemilihan UMNO disegerakan tidak pula berani menyatakan sama ada beliau ingin bertanding sekali lagi atau tidak jawatan Presiden UMNO setelah tewas pada pemilihan 2018 lalu.
Sementara itu bekas menteri, Nazri Aziz menyarankan agar Zahid Hamidi berundur dan memberi laluan kepada Mohamad Hasan menerajui parti untuk menghadapi PRU15.
Namun, pendirian Mohamad Hasan juga tidak kedengaran sama ada mahu merebut jawatan Presiden UMNO atau mengekalkan kedudukan Timbalan Presiden yang disandangnya sekarang.
Bagaimanapun, melihat langkah-langkah Zahid Hamidi kini, selagi tidak dijatuhi hukuman bersalah oleh mahkamah, tidak ternampak kemungkinan beliau akan berundur atau mengalah begitu saja.
Malah, berpegang kepada prinsip seseorang itu tidak bersalah sehingga disabitkan bersalah, beliau juga dipercayai akan terus mempertahankan jawatannya sebagai Presiden UMNO.
Dalam hal ini, jika benar mereka yang anti Zahid Hamidi bersungguh mahu pemimpin lain sebagai calon Perdana Menteri UMNO, apa kata dinamakan segera siapa calon yang mahu ditonjolkan untuk berlawan dengannya itu.
Adakah ia Ismail Sabri, Hishammuddin, KJ atau Mohamad Hasan?
Malah, tidak menjadi kesalahan pun sebenarnya, jika benar salah seorang atau keempat-empat pemimpin di atas membuat pengumuman rasmi untuk bertanding merebut jawatan Presiden UMNO mulai sekarang sebagai tanda mereka benar-benar teringin hendak jadi Perdana Menteri.
Apa guna teringin jadi Perdana Menteri, tapi masih malu-malu nak umum bertanding jawatan Presiden UMNO? (Shahbudindotcom 07/04/2021)








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/04/sebelum-mahu-namakan-calon-pm.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sebelum Nak Kritik Bahasa Melayu Sila Cermin Diri Tu Dulu

Sebelum Nak Kritik Bahasa Melayu Sila Cermin Diri Tu Dulu

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 654 hits
Sebelum nak kritik Bahasa Melayu cermin diri tu dulu belajar dulu Bahasa Melayu dengan betul dan kaji dulu bahasa bahasa diseluruh dunia Hakikatnya Bahasa Inggeris yang engkau agungkan dan banggakan itu pun banyak meminjam perkataan daripad...
Jika Umno Tidak Segera Keluar Kerajaan Dibimbangi Zahid Hamidi Dan Najib Masuk Penjara Dulu Sebelum Tibanya Pru

Jika Umno Tidak Segera Keluar Kerajaan Dibimbangi Zahid Hamidi Dan Najib Masuk Penjara Dulu Sebelum Tibanya Pru

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 235 hits
Apa akan berlaku pada Perhimpunan Agung UMNO atau PAU esok Berdasarkan sentimen semasa PAU kali ini dijangka tidak berdepan banyak masalah untuk memuktamadkan usul putus hubungan dengan Bersatu yang telah diluluskan oleh sebahagian besar UM...
Kj Nak Jadi Presiden Umno Kah

Kj Nak Jadi Presiden Umno Kah

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 311 hits
Adakah ini bermakna KJ mahu menawarkan diri sekali lagi sebagai Presiden UMNO Atau mungkinkah kali ini beliau akan bergandingan dengan H2O untuk mengambil alih teraju kepimpinan UMNO daripada dan
Panas Presiden Mic Pula Bidas Pemimpin Umno Jawab Dulu Isu Surat Sokongan Pada Anwar

Panas Presiden Mic Pula Bidas Pemimpin Umno Jawab Dulu Isu Surat Sokongan Pada Anwar

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 219 hits
April 6 2021 Presiden MIC Tan Sri S A Vigneswaran mencabar Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Datuk Puad Zarkashi untuk menyoal Presiden UMNO berhubung isu surat sokongan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri Tegasny...
Mahathir Perlekeh Usaha Umno Nak Jadi Dominan Semula

Mahathir Perlekeh Usaha Umno Nak Jadi Dominan Semula

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 189 hits
Dr Mahathir berkata Bersatu juga tidak mampu menentang Umno dalam pilihan raya umum akan datang Lelaki yang memimpin Umno selama dua dekad dan menjadikan parti itu dominan sehingga berjaya memenangi lima pilihan raya umum dengan bergaya mem...
Dulu Terima Sekarang Tolak Pn Apa Sebenarnya Hala Tuju Umno

Dulu Terima Sekarang Tolak Pn Apa Sebenarnya Hala Tuju Umno

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 173 hits
Kamarul Yusoff Menarik sekali membaca kenyataan media Presiden PAS hari ini yang bertajuk Tawaran Kerajaan Selamatkan Rakyat Berintegriti dan Berkebajikan Di dalamnya ada terkandung petikan berikut Kemunculan Muafakat Nasional pada mulanya ...
Bertepik Sana Sini Akhirnya Umno Mengaku Tidak Segagah Dulu

Bertepik Sana Sini Akhirnya Umno Mengaku Tidak Segagah Dulu

papar berkaitan - pada 30/3/2021 - jumlah : 201 hits
Banyak semboyan isyarat dan teriakan perang terbit dari Persidangan Agung Umno 2020 yang berakhir semalam Acara kemuncak tahunan dua hari itu tertangguh akibat pandemik Covid 19 Antara keputusan yang dilaporkan oleh media massa ialah Umno a...
Umno Polls Okay But Not Ge15 It S About Zahid Say Analysts

Umno Polls Okay But Not Ge15 It S About Zahid Say Analysts

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 303 hits
With 200 000 taking part in the Umno elections it would be just as risky as a general election say analysts PETALING JAYA Political analysts have decried the selfish attitude reeking of a double standard of Umno politicians calling for earl...
Selepas Tun Faisal Kluster Menteri Yang Derhaka Presiden Umno Juga Wajib Diambil Tindakan

Selepas Tun Faisal Kluster Menteri Yang Derhaka Presiden Umno Juga Wajib Diambil Tindakan

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 241 hits
Mesyuarat MT UMNO malam tadi mengambil keputusan menggantung keahlian Tun Faisal Ismail Aziz selama enam tahun atau dua kali pemilihan atas kesalahan mengkritik Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi Tun Faisal adalah Timbalan Ketua UMNO Bahagian...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist