Saya Gesa Cerita Seperti Ini Diboikot Tak Sesuai Paparkan Perlakuan Gay Pada Umum Ustazah Asmak Husin


The Reporter



Tayangan drama Suamiku Lelaki Pendosa di slot Samarinda TV3 semakin menarik perhatian ramai yang menontonnya. Para pelakonnya sebelum ini ada yang menjelaskan drama tersebut bukan hanya sekadar hiburan semata-mata, tetapi akan memberi pengajaran kepada yang berkenaan. 


Baca: 'Ini adalah tuntutan kerja saya, harap penonton bersikap terbuka' - Gambit terima watak lelaki songsang dalam drama Suami Lelaki Pendosa kerana pasangannya Aaron Aziz


Bagaimanapun, pendakwah agama, Ustazah Asmak Husin berpandangan drama tersebut seperti menormalisasikan budaya LGBT dan perlu diboikot demi kebaikan semua golongan masyarakat. 


"Nampaknya drama yang ditayangkan sekarang menjadi buah mulut orang ramai. Kalau dulu watak lelaki lembut, sekarang watak gay yang bercinta ditayangkan. Apa yang kita nak hidang sebenarnya kepada penonton? 


"Saya menggesa cerita seperti ini diboikot kerana memaparkan perlakuan gay yang sangat tidak sesuai untuk tontonan umum. Tambahan pula, akan memberi pengaruh yang tidak baik kepada pemikiran anak-anak yang menonton," tulisnya. 


Walaupun faham akan tujuan pembikinan drama itu untuk menunjukkan realiti sebenar kehidupan, namun babak yang tidak sepatutnya itu telah tular di media sosial dan mendapat reaksi yang tidak diingini. 


"Saya faham sekiranya pengarah drama ini mengatakan tujuannya adalah untuk memaparkan realiti sebenar kehidupan masyarakat di sekeliling kita tau memberi kesedaran tentang isu ini, tetapi masalahnya sekarang scene bercinta antara gay yang menjadi tular dan mendapat banyak sambutan. 'Defeat the purpose'," jelasnya. 


View this post on InstagramA post shared by Aaron Aziz (@aarondwiaziz)


Ustazah Asma bersama kumpulannya terdahulu hadir pada sesi dialog bersama Timbalan Menteri Agama yang membincangkan peranan media dalam mengatasi masalah sosal yang semakin mengakar di negara ini. 


Antara isu yang dibangkitkan adalah isu liwat yang kebanyakannya bermula dari sekolah dan asrama, sekali gus menimbulkan kebimbangan di kalangan ibu bapa. Bertambah teruk lagi apabila ada stesen televisyen yang menayangkan drama berunsur songsang yang dikhuatiri akan mencetuskan lagi 'kebangkitan' golongan berkenaan. 




Menurut Ustazah Asmak, pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) menegaskan negara ini tidak akan sesekali mengiktirafkan LGBT walaupun menerima tekanan dari pelbagai pihak. INi kerana budaya LGBT adalah bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan, prinsip agama dan budaya. 


Justeru, adalah penting media dan pempengaruh (influencer) bersama-sama membantu memberi kesedaran mengenai normalisasi LGBT kepada pengikut masing-masing. 


Pandangan pendakwaah berkenaan turut disokong netizen.


"Saya pun tak suka cerita ini walaupun hanya sekadar lakonan. Tetapi anak-anak ada yang menonton dan pasti tertanya-tanya. Walaupun kita pasti di penghujung penceritaan, masing-masing akan insaf dengan perbuatan dan dosa yang telah mereka lakukan, akan tetapi adegan yang dipaparkan sekarang memang keterlaluan. Saya harap drama sampah seperti ini dapat diharamkan dari terus ditayangkan demi generasi akan datang," kata Zaiton Mohd Ali. 


"Pengarah nak kumpul rating ke buat cerita masukkan unsur-unsur yang sudah terang lagi bersuluh salah di sisi agama Islam? Please la, kalau dah tahu Islam jangan nak cuba-cuba buat atau selitkan juga. Sibuk juga nak mengikut budaya negara barat. Boikot cerita macam ni. Suarakan pada pihak yang ada kuasa untuk beritahu bahawa benda-benda seperti ini tidak patut dilakukan. Inilah jarum-jarm dia masukkan sikit-sikit," kata Azreen.


Sumber: Facebook Ustazah Asmak Husin


February 26, 2022 at 07:01AM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://atmknews.blogspot.com/2022/02/saya-gesa-cerita-seperti-ini-diboikot.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Bila Dedah Dianggap Jahat Ustazah Gesa Drama Suamiku Lelaki Pendosa Diboikot Ini Respon Shahrulezad

Hiburan Bila Dedah Dianggap Jahat Ustazah Gesa Drama Suamiku Lelaki Pendosa Diboikot Ini Respon Shahrulezad

papar berkaitan - pada 28/2/2022 - jumlah : 264 hits
Drama terbaru yang berjudul Suamiku Lelaki Pendosa nampaknya semakin hangat dibincangkan di media sosial berikutan jalan penceritaannya yang mengetengahkan isu percintaan kaum sejenis atau homoseksual Baru baru ini seorang ustazah yang dike...
Cerita Masalah Dialami Seperti Babak Dalam K Drama Respon Daripada Ejen Ini Amat Mengejutkan

Cerita Masalah Dialami Seperti Babak Dalam K Drama Respon Daripada Ejen Ini Amat Mengejutkan

papar berkaitan - pada 23/2/2022 - jumlah : 143 hits
Haa korang yang suka tengok K Drama ni mesti korang pernah lalui saat yang mana skrip dialog drama Korea terngiang ngiang dalam fikiran betul tak Lagi lagi bila situasi yang korang tengah hadapi tu memang sama dengan apa yang korang tengok ...
Selepas Drama Kisah Pasangan Gay Watak Mistress Bdsm Pula Disajikan Dalam Drama Melayu

Selepas Drama Kisah Pasangan Gay Watak Mistress Bdsm Pula Disajikan Dalam Drama Melayu

papar berkaitan - pada 2/3/2022 - jumlah : 425 hits
Selepas netizen kecoh dengan babak drama bersiri yang memaparkan pasangan gay kini drama bersiri yang memaparkan watak mistress dan juga aksi seksual BDSM pula akan mencetuskan kehangatan di media sosial Villa Kristal sebuah siri 12 episod ...
Soalan Ujian Lisan Spm Apa Perkahwinan Idaman Anda Tak Sesuai Untuk Tingkatan 5 Kata Bekas Timbalan Menteri

Soalan Ujian Lisan Spm Apa Perkahwinan Idaman Anda Tak Sesuai Untuk Tingkatan 5 Kata Bekas Timbalan Menteri

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 162 hits
Seorang bekas Timbalan Menteri Pendidikan berkata KPM pada masa depan perlu lebih teliti memberi soalan dan berusaha menyediakan soalan lebih memartabatkan pelajar PETALING JAYA Bekas Timbalan Menteri Pendidikan Teo Nie Ching berkata ujian ...
Cek Fakta Tidak Benar Gawang Stadion Ngurah Rai Terlalu Lebar Tak Sesuai Regulasi

Cek Fakta Tidak Benar Gawang Stadion Ngurah Rai Terlalu Lebar Tak Sesuai Regulasi

papar berkaitan - pada 14/2/2022 - jumlah : 120 hits
Klaim bahwa gawang di Stadion Ngurah Rai terlalu lebar dan tidak sesuai regulasi adalah tidak benar Faktanya ukuran gawang di stadion yang digunakan sebagai venue Liga 1 sudah sesuai regulasi FIFA
Batal Pengharaman Buku Gay Is Okay Canggah Nilai Moral Ketimuran

Batal Pengharaman Buku Gay Is Okay Canggah Nilai Moral Ketimuran

papar berkaitan - pada 27/2/2022 - jumlah : 142 hits
BANGI Pertubuhan Pertubuhan Pembela Islam menyifatkan keputusan mahkamah membatalkan pengharaman buku Gay is Okay A Christian Perspective sebagai bercanggah dengan nilai nilai moral dan ketimuran di Malaysia sebagaimana yang difahami melalu...
Kak Km Buat Majlis Aqiqah Tapi Netizan Tegur Pasal Baju Tak Sesuai Pakai La Elok2

Kak Km Buat Majlis Aqiqah Tapi Netizan Tegur Pasal Baju Tak Sesuai Pakai La Elok2

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 269 hits
Siapa yang tidak kenal dengan Kak KM atau Liana Rosli anak kepada pelakon veteran Normah Damanhuri
Court Quashes Govt Ban Of Book Gay Is Ok

Court Quashes Govt Ban Of Book Gay Is Ok

papar berkaitan - pada 22/2/2022 - jumlah : 230 hits
The book Gay is OK A Christian Perspective can now be sold and distributed in Malaysia This followed on the heels of the Kuala Lumpur High Court today allowing a legal challenge against the government s ban over the book Lawyer Michael Chea...
Ph Tidak Umum Calon Mb Tetapi Ramai Berpotensi Syed Ibrahim

Ph Tidak Umum Calon Mb Tetapi Ramai Berpotensi Syed Ibrahim

papar berkaitan - pada 5/3/2022 - jumlah : 116 hits
Pakatan Harapan mengambil pendekatan tidak mengumumkan calon Menteri Besar dalam Pilihan Raya Negeri Johor bagi meredakan rasa meluat rakyat terhadap ahli politik Menurut Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Johor Syed Ibrahim Syed Noh...
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Apa Itu Kwsp Akaun 3

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

Pet Expo Midvalley 2024

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


A First Date With Onew At Guess Onew Fanmeeting 2024

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch

Breathe Easy Indoors Exploring Air Conditioner Installation