Saya Dah Beritahu Tak Sengaja Akan Gantikan Tup Tup Dia Viralkan Kata Saya Sengaja Peniaga


The Reporter




Susulan tular dakwaan pengadu mengenai antena kenderaannya dipatahkan, peniaga nasi kukus berkenaan tampil memberi penjelasan mengenai apa yang berlaku. 

Menurut Izzul Islam, apa yang berlaku sebenarnya adalah tidak disengajakan. Malah, kes di mana dia meletakkan notis pada kereta dan menggelar bapa pengadu sebagai pengecut juga telah lama selesai. 


Baca: 'Kau patahkan antena kereta aku, pastu sedap cakap 'sape suruh park sini'? Otak kau lah!' - Peniaga nasi kukus dituduh khianat kenderaan penduduk flat


"Kes saya letak notis pada kereta dia dan cakap pengecut itu adalah kes lama dan telah selesai. Saya sendiri pergi memohon maaf kepada bapanya. 


"Mengenai kejadian baru-baru ini, saya tak marah pun dia meletakkan kenderannya di situ. Cuma berilah sedikit ruang untuk saya berniaga dan menurunkan barang niaga. 


"Tetapi dia masih meletakkan kenderaannya betul-betul depan tempat saya berniaga semalam. Sedangkan dia boleh saja letak kenderaan dan beri jarak satu meter dengan kedai saya. Tetapi dia masih berkeras. 


"Bila saya buka khemah semalam, secara tidak sengaja tersangkut pada antena keretanya menyebabkan antena itu bengkok, bukannya patah terus seperti yang didakwa. 


"Soal antena itu saya dah beritahu dia yang saya boleh gantikan dan tidak perlu sampai nak buat laporan polis serta viralkan di media sosial. Tup tup dia viralkan juga dan kata saya sengaja," katanya. 


Mengenai dakwaan berniaga tanpa lesen, Izzul tidak menafikan dan menjelaskan pihak Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) tidak memberi lesen untuk berniaga. 


"Ya, di situ memang tak ada lesen. MBSA takkan bagi lesen, just saman setiap bulan. Dulu Nasi Lemak Anak Dara dapat lesen, tetapi sekarang tak tahulah. Memang tak bagi dah lesen agaknya. 


"Berniaga di situ tak salah pun, tetapi bila jadi kes macam ni, jadi salahlah. Saya cari makan untuk anak bini, tiap-tiap bulan MBSA datang beri saman, kira bawa sewalah. Tetapi orang itu pun (pengadu) salah juga sebab itu bukan tempat untuk meletak kenderaan. 


"Polis pernah tegur kes sebelum ini dan katanya kalau ikutkan kedua-dua pihak salah. Namun atas budi bicara masing-masing. Polis sendiri faham orang nak meniaga susah cari rezeki," ujarnya.
 
Peniaga itu turut kesal dengan tindakan netizen yang membuat panggilan gangguan dan menghantar mesej melalui aplikasi WhatsApp semata-mata mahu memburuk-burukkannya.


Izzul berharap pertemuannya dengan pengadu hari ini akan dapat menemui jalan penyelesaian, sekali gus menjernihkan keadaan.


January 11, 2023 at 04:07AM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://atmknews.blogspot.com/2023/01/saya-dah-beritahu-tak-sengaja-akan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Elok La Pergi Melingkup Orang Uatara Kata Baik Pee Mampoih Sendiri Yang Buat Sendiri Yang Keluar

Elok La Pergi Melingkup Orang Uatara Kata Baik Pee Mampoih Sendiri Yang Buat Sendiri Yang Keluar

papar berkaitan - pada 17/1/2023 - jumlah : 243 hits
APABILA perjuangan tiada paksi atau Narratif yg jelas Dok macam tu la tidak istiqamah Dan sentiasa mencari peluang di tempat tertentu untuk tujuan yg tertentu Bungkus JER Bhai
Hak Bnm Tentukan Opr Kerajaan Tak Campur Tangan Kata Anwar

Hak Bnm Tentukan Opr Kerajaan Tak Campur Tangan Kata Anwar

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 159 hits
Anwar Ibrahim berkata hak dan kuasa yang memberi kesan kepada ekonomi telah diberi pengkhususan masing masing seperti termaktub dalam peraturan dan undang undang KUALA LUMPUR Bank Negara Malaysia mempunyai hak dan kuasa membuat keputusan be...
Memang Lasak Tapi Hati Anak Lelaki Ni Lembut Pandai Tackle Mudah Dengar Kata

Memang Lasak Tapi Hati Anak Lelaki Ni Lembut Pandai Tackle Mudah Dengar Kata

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 101 hits
Selalunya anak perempuan dikaitkan dengan emosi yang mudah tersentuh dan harus dijaga perasaannya berbanding anak lelaki Tetapi sebenarnya anak lelakilah yang memerlukan lebih perhatian dari ibu bapanya Melalui artikel yang dipetik dari lam...
Lupa Kata Laluan Mysejahtera Ini Cara Reset Semula Password Anda

Lupa Kata Laluan Mysejahtera Ini Cara Reset Semula Password Anda

papar berkaitan - pada 5/1/2023 - jumlah : 123 hits
MASALAH TAK BOLEH LOGIN MYSEJAHTERA INVALID ID LUPA KATA LALUAN PASSWORD Aplikasi MySejahtera kini adalah antara aplikasi yang paling penting bagi rakyat Malaysia Jenuh kalau tak boleh log in dah masuk password betul tapi jadi invalid Kadan...
Kestabilan Apa Kalau Kalah Teruk Masa Pru 15 Kata Ketua Umno

Kestabilan Apa Kalau Kalah Teruk Masa Pru 15 Kata Ketua Umno

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 94 hits
agendaily com05 01 2023Ketua UMNO Bahagian Alor Setar Datuk Mohd Yusof Ismail Alasan bagi mewujudkan kestabilan untuk menyokong supaya jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO tidak dipertandingkan pada pemilihan parti akan datang adalah...
Sesekali Berikan Hadiah Buat Isteri Secara Kejutan Tulis Kata Cinta Di Dalamnya

Sesekali Berikan Hadiah Buat Isteri Secara Kejutan Tulis Kata Cinta Di Dalamnya

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 88 hits
Jika memberi hadiah kepada kawan dan tetangga itu dianjurkan kerana dapat merapatkan ukhuwah dan kasih sayang Maka sangat berhak bagi seorang isteri untuk mendapat hadiah dari seorang suami Wahai para suami sesekali berikan hadiah buat iste...
Kembalikan Gst Pada 2024 Kata Fmm

Kembalikan Gst Pada 2024 Kata Fmm

papar berkaitan - pada 5/1/2023 - jumlah : 76 hits
Cukai barang dan perkhidmatan pada kadar 6 kali pertama diperkenalkan kerajaan BN pada 1 April 2015 sebelum dimansuhkan kerajaan PH pada 2018 PETALING JAYA Persekutuan Pekilang pekilang Malaysia menggesa kerajaan memperkenalkan semula siste...
Sukar Redakan Tsunami Pn Dalam Tempoh Singkat Kata Penganalisis

Sukar Redakan Tsunami Pn Dalam Tempoh Singkat Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 91 hits
malaysiakini comPenganalisis politik menyangkal keyakinan yang dilontarkan pimpinan PH Kedah bahawa tsunami Perikatan Nasional bersifat sementara dan mampu diatasi pada pilihan raya negeri tidak lama lagi Pensyarah Universiti Teknologi Mala...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Rahsia Katil Homestay Bonda Banda Hilir Melaka

Kembali Menulis

Lagu Popular Thailand Tahun 2024

Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke