Rindu Bercuti Tips Elak Kesesakan Melancong Ketika Musim Covid 19


Rindu bercuti ! Syukur sangat apabila kerajaan mengumumkan bagi rakyat yang sudah dua dos dan keputusan swab negatif boleh bercuti didalam negeri masing-masing. 
Sebenarnya dah lama betul julia dan keluarga tak semak di Traveloka tau, baru-baru ini saje julia survey di website Traveloka ada tak promosi hotel dan resort yang berdekatan dengan sekitar kawasan rumah julia. 


Rupanya ada ! Siapa cakap KL Staycation tak menarik? Serius, memang menarik. Tahu tak kami dah lama nak buat aktiviti sukan ATV iaitu salah satu aktiviti lasak semasa bercuti nanti.
Kebetulan suami dan anak dari tahun lepas nak naik ATV, ronda dalam hutan menyaksikan keindahan panorama tumbuhan flora dan fauna.
Sambil itu boleh cabar diri dengan sukan lasak serta menaikkan kelenjar adrenalin dengan percutian luar biasa. Jadi julia simpan wishlist percutian ini akan datang.
Kenapa perlu bersesak-sesak di negeri lain, bercuti di negeri sendiri pun nikmat !
Julia memang suka sebenarnya bercuti hotel bajet dengan interior design menarik sejak sebelum pandemik lagi. Kalau yang follow jejak blog julia pasti tahu, julia salah seorang yang hardcore bila berkongsi kisah percutian.
Cuma buat masa sekarang, tak perlulah kita tambah kesesakan di tempat lain contoh tempat seperti di Langkawi. Ramai berpusu-pusu ke sana, sudahnya bila terlalu ramai di sana risiko itu tetap ada. Betul tak?
Jadi apa kata kita rancang percutian di hotel-hotel yang menarik dalam bandaraya Kuala Lumpur. Memang banyak hotel dan resort best-best sekitar Kuala Lumpur. Serius dah tak sabar nak bercuti pula hihi.
Cadangan hotel best antaranya...
Hotel bajet sekitar Kuala Lumpur yang gempak !
👉Greystone Haus DMajestic 
Harga penginapan bermula semalaman RM93.75. Harga sangat murah dan boleh bawa keluarga mandi kolam sepuas-puasnya dengan layan permandangan kolam dia, wau mantap. Boleh tengok gambar dibawah. 

Layan sunset pergh!Rasa macam bercuti jauh je walhal dalam KL memang ada hotel bajet yang super murah tapi interior design sangat luar biasa.
Luas dan banyak ruang.
Tatarias hotel bajet macam hotel banyak bintang. 
👉WOLO Kuala Lumpur 
Lokasi percutian kedua cadangan julia di kawasan Bukit Bintang. Bukit Bintang adalah lokasi bermandi cahaya lampu jalanan yang sangat cantik. Bergemerlapan tau. 
Kalau anda seorang yang suka bergambar pasti kawasan ini paling dinanti oleh anda. Ini kerana disekitar kawasan hotel ini banyak restoran makanan Arab, makanan Barat serta banyak kedai jualan. 
Jadi kita tak adalah bosan bercuti duduk didalam hotel sahaja, kita boleh membeli belah dan makan didalam restoran di sekitarnya tanpa perlu memandu keluar. Hanya jalan beberapa minit dah sampai. Jimat masa, wang dan tenaga. 

Cantik luar dalam Hotel Wolo tau, harga semalaman dalam seratus lebih je. 
Dapat hilangkan tekanan seharian bekerja, lihat tatarias cantik hotel wolo terus bawa kita tenang dan rasa nak bercuti lebih dari 1 malam betul tak?
👉 Saba Suites at Platinum KLCC Bukit Bintang Kuala Lumpur
Konsep apartment dengan percutian gaya mewah. Siapa suka permandangan kota metropolitan Kuala Lumpur di kolam renang infiniti, Saba Suites at Platinum KLCC berlokasi di Bukit Bintang Kuala Lumpur adalah salah satu destinasi percutian lain dari yang lain. 
Selepas balik kerja pun boleh terus buka website Traveloka dan tempah, tarikh ngam dan ada kosong terus boleh check in. On the spot percutian pun seronok, julia sekeluarga selalu buat tau. Hari ini tempah, hari ini terus bercuti. Seronok ! Tak semestinya kena rancang, kadang buat kejutan pun best tau. 


Permandangan dia subhanaAllah, hebatnya!
Julia baru lengkap dua dos, jadi kena tunggu 14 hari baru boleh bercuti. Rasa nak pilih hotel ini akan datang. Sebab dekat dengan lokasi rumah dan dekat dengan kawasan tempat kerja. Buat kejutan untuk suami dan anak seronok juga kan !
Nampak selesa betul. Harga semalaman dalam dua ratus lebih. Sesekali rasa penginapan mewah bersama orang yang tersayang apa salahnya. Janji tak sesak. 
Hai warga Pahang !
Bagi yang bermastautin dan memang bekerja dalam negeri Pahang, pastinya salah satu percutian sejuk di Cameron Highlands Hotels paling dinanti betul tak.
Julia memang suka staycation yang sejuk dan suka dikelilingi dengan panorama hijau. Jadi Cameron Highlands adalah percutian setiap tahun kalau boleh merentas negeri.
Jadi julia nak cadangkan beberapa hotel di sekitar Cameron Highlands dengan harga mampu bayar dan sudah semestinya cantik. Antaranya ialah Century Pines Resort Cameron Highlands.
Dikelilingi dengan pokok pines, seakan-akan melancong ke salah sebuah hotel di luar negara. Percayalah, ia di Cameron Highlands Pahang. 
Mewah! Lepas balik penat pusing satu cameron dan membeli belah di sekitar pekan Cameron, balik nak rehat tenang betul. Hilang serabut dalam kepala. 
Ini cuma beberapa staycation yang julia survey, ada banyak pilihan lain di Traveloka. Bahkan resort dan konsep apartment penginapan pun ada banyak buat promosi sepanjang pandemik

Jom melancong dalam negeri masing-masing, tetap dapat sama manafaat dan kelebihan sama untuk istirehat bersama orang tersayang. 
Julia pun sedang merancang percutian singkat dalam Kuala Lumpur akan datang. Libur sakan kita ! 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.juliajohari.com/2021/09/rindu-bercuti-tips-elak-kesesakan.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+WithJulia+(With+Julia...)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Rindu Nak Kembali Ke Set Penggambaran Tapi Farah Nabilah Masih Bimbang Dengan Covid 19

Hiburan Rindu Nak Kembali Ke Set Penggambaran Tapi Farah Nabilah Masih Bimbang Dengan Covid 19

papar berkaitan - pada 22/9/2021 - jumlah : 232 hits
Diam tak diam sudah hampir dua tahun pelakon Farah Nabilah memperlahankan kariernya sebagai seorang pelakon kerana ingin memberi tumpuan kepada keluarga serta adanya pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementFar...
Orang Kaya Rindu Melancong Orang Biasa Rindu Balik Kampung

Orang Kaya Rindu Melancong Orang Biasa Rindu Balik Kampung

papar berkaitan - pada 19/9/2021 - jumlah : 147 hits
Gambar hiasan PETALING JAYA Sejak semalam media sosial dipenuhi perkongsian gambar dan video susana kemeriahan di Pulau Langkawi yang mula menerima kehadiran pelancong di bawah projek rintis gelembung pelancongan domestik Tinjauan Kosmo di ...
Vaksin Covid 19 Rindu Sekolah Dorong Remaja Orang Asli Terima Vaksin

Vaksin Covid 19 Rindu Sekolah Dorong Remaja Orang Asli Terima Vaksin

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 225 hits
Rindu untuk ke sekolah selepas sekian lama menjalani PdPR mendorong 75 pelajar remaja orang Asli suku kaum Semaq Beri dan Jakun memberanikan diri menerima vaksin COVID 19 jenis CanSino SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astro...
Menyingkap Rahsia Usahawan Yang Kekal Bertahan Dalam Bisnes Di Musim Covid Melanda

Menyingkap Rahsia Usahawan Yang Kekal Bertahan Dalam Bisnes Di Musim Covid Melanda

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 254 hits
Assalamualaikum Hai Sejak duk rebranding balik bisnes online CikSha sendiri ni memang rajin betul CikSha join macam macam seminar dan kelas bisnes Dari sifu glemer sampai la ke sifu yang underground Yang percuma yang kena bayar puluh puluh ...
Selangor Kekal Catat Kematian Tertinggi Akibat Covid 19 Semalam

Selangor Kekal Catat Kematian Tertinggi Akibat Covid 19 Semalam

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 180 hits
AGENDA DAILY Pecahan kes kematian mengikut negeri pada 20 September 2021 Sumber KKM Seramai 301 pesakit Covid 19 meninggal dunia dalam tempoh 24 jam semalam turun 75 kes berbanding 376 kematian yang direkodkan dalam tempoh sama pada Ahad me...
67 Kanak Kanak Meninggal Akibat Covid 19

67 Kanak Kanak Meninggal Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 157 hits
Oleh SITI A ISYAH SUKAIMI Gambar hiasan PUTRAJAYA Kementerian Kesihatan mendedahkan sebanyak 67 kematian Covid 19 dilaporkan dalam kalangan kanak kanak sepanjang tahun ini sehingga kelmarin berbanding enam kematian direkodkan pada tahun lal...
Hiburan Nenek Saya Ada Harapan Tak Nenek Aliff Syukri Kini Kritikal Disahkan Positif Covid 19

Hiburan Nenek Saya Ada Harapan Tak Nenek Aliff Syukri Kini Kritikal Disahkan Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 284 hits
Usahawan terkenal Rozita Ibrahim mengakui berasa sedih kerana sehingga kini dia bersama keluarganya masih belum dibenarkan untuk bertemu dengan ibunya yang kini sedang dirawat di Hospital Kuala Pilah Negeri Sembilan akibat jangkitan COVID 1...
Ibu Adik Ramlah Ram Positif Covid 19

Ibu Adik Ramlah Ram Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 202 hits
Oleh HARYATI KARIM Ramlah memohon orang ramai mendoakan keselamatan ibu dan juga adiknya PETALING JAYA Penyanyi Ramlah Ram memohon doa orang ramai selepas ibu dan adiknya disahkan positif virus Covid 19 semalam Berita tersebut dikongsikan R...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally