Punya Anak Seperti Dapat Lesen Jadi Seperti Kanak Kanak Kembali Manisnya Dirasa Ibu Ini Setelah 11 Tahun Menanti


Benar, bila ada anak kecil, ibu bapa juga seperti menjadi anak-anak kembali. Kemanisan menjadi ibu akhirnya menjadi milik wanita ini yang sudi berkongsi kisahnya dengan Pa&Ma.
11 tahun bukanlah tempoh yang singkat. Dan hanya setelah 11 tahun berumah tangga, wanita ini akhirnya dikurniakan cahaya mata. Justeru, dia dan suami cukup menghargai kehadiran cahaya mata mereka, Imani Kasimah. Penantian yang berbaloi dengan kelahiran si comel.

Farhah Simard yang kini menetap di Kanada amat bersyukur dengan kehadiran si kecil Imani Kasimah  2 tahun 9 bulan. “Anak ini hadir dalam hidup kami selepas 11 tahun bersama, jadi bila kami ada anak, habiskan masa bersama anak, bermain bersama adalah matlamat utama kami sebagai ibubapa.”

“HABISKAN MASA UNTUK BUAH HATI KECIL KAMI”
Bagi Farhah, tiada yang luar biasa baginya membesarkan anak, sama seperti ibu bapa lain, mahu menghabiskan masa sebanyak mungkin dengan anak.
“Matlamat ini adalah sangat biasa sebenarnya, semua ibu bapa mahukan yang terbaik untuk anak anak mereka, jadi tanpa buat perbandingan, ini hanyalah cerita bagaimana kami sebagai ibubapa , tidak kurang mahupun lebih dari anda, habiskan masa bersama buah hati kecil kami,” kata ibu ini.

WAKTU KERJA FLEKSIBEL
Waktu kerja fleksibel adalah satu perkara yang sangat didambakan kebanyakan ibu bapa kerana ia tidak menyebabkan terikat kepada jadual kerja yang tetap. Waktu kerja boleh dirancang supaya ada masa untuk anak yang sedang membesar.
“Di Kanada, masa berkerja adalah fleksibel. Papa Imani habis kerja jam 2 petang. Jadi bila habis bekerja, hari masih panjang untuk kami bersama-sama dengan anak sebelum anak masuk tidur jam 8 malam. Saya juga sudah kembali bekerja sejak 2 bulan lalu, tapi hanya 3 hari seminggu, seperti hari Imani ke playschool.

PLAYSCHOOL SEJAK USIA 18 BULAN
Kata Farhah, Imani sudah ke playschool sejak berusia 18 bulan. Ini memberikan peluang untuknya kembali bekerja. Playshcool tidak mempunyai jadual ketat buat si kecil.
“Jadual playschool Imani ialah bermain, tidur, makan, yoga, menyanyi, baca buku cerita. Bagi membaca buku, gurunya yang akan baca dan murid-murid hanya mendegar sahaja.  Ada juga aktiviti seperti rombongan ke muzium dan perpustakaan,” kata ibu ini
KUASAI 3 BAHASA 
Daripada video yang dikongsikan Farhah, anaknya dapat berbahasa Melayu dengan baik. Dia sendiri menekankan penggunaan bahasa Melayu kepada Imani. Manakala suaminya pula hanya bertutur bahasa Perancis dengan si anak. bahasa Inggeris pula dipelajari anak kecil itu dengan sendirinya (self taught).

SENTIASA LAKUKAN AKTIVITI DI LUAR RUMAH
Imani seorang anak yang aktif. Kata Farhah di didedahkan dengan pelbagai aktiviti. Terkini dia suka aktiviti berenang, bebas berlari dan melompat di trampoline.

JADI CAMPER MUDA, BIARKAN SIBUK DI LUAR RUMAH
“Imani juga mengikuti bapanya ke “camping ground” yang kami menetap sepanjang musim panas setiap tahun. Imani belajar kenal orang di sini. Memang tidak mudah menjadi “camper’” paling muda, kerana sentiasa ada sahaja yang datang mengagah.
“Paling penting, disini, Imani dapat menjalani kehidupan kanak kanak yang riang tanpa ada batasan. Jadi kami sentiasa di luar rumah sepanjang masa dan dia biarkan sibuk bermain.

LIBATKAN ANAK DENGAN SEMUA AKTIVITI

Bila kami kembali ke rumah musim sejuk, bila salji turun, hobi Imani ialah menolong papa bersihkan salji, boleh dikatakan kami sentiasa melibatkan imani dalam semua aktiviti harian kami.

LESEN KEMBALI MENJADI KANAK-KANAK 
Luahan ibu ini menggambarnya betapa enjoynya rasa menjadi seorang ibu. Malah baginya memiliki anak adalah seperti mendapat lesen menjadi kanak-kanak kembali.

“Pada saya, mempunyai anak seperti dapat “lesen” untuk kembali menjadi seperti kanak kanak juga, kami jenis ibubapa yang boleh main pasir bersama anak, kutip kayu dan batu bersama, bila musim sejuk, berkubang dalam salji buat “snow angel”, bermain gelungsur dengan gelak ketawa yang gembira sekali. Terima kasih untuk anak tersayang, kerana ada dia, kami, ibu bapa berpeluang kembali menikmati kembali zaman kanak kanak yang sudah berlalu pergi itu.,” kata Farhah.
The post “Punya Anak Seperti Dapat ‘’Lesen’’ Jadi Seperti Kanak-Kanak Kembali”. Manisnya Dirasa Ibu Ini Setelah 11 Tahun Menanti appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/punya-anak-seperti-dapat-lesen-jadi-seperti-kanak-kanak-kembali-manisnya-dirasa-ibu-ini-setelah-11-tahun-menanti/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiga Tahun Menanti Anzalna Nasir Hamil Anak Sulung

Tiga Tahun Menanti Anzalna Nasir Hamil Anak Sulung

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 296 hits
Tahniah diucapkan kepada Anzalna Nasir dan suami Hanif Zaki yang bakal menimang cahaya mata pertama mereka tidak lama lagi Berita baik itu The post appeared first on
Anak 3 Tahun Suka Mengamuk Ibu Bapa Dah Boleh Hukum Sebelum Hukum Lakukan Ini

Anak 3 Tahun Suka Mengamuk Ibu Bapa Dah Boleh Hukum Sebelum Hukum Lakukan Ini

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 404 hits
Macam mana nak atasi anak yang berumur 3 tahun ni Dia suka memberontak mengamuk baling barang jika tak dapat apa yang dia mahu Sebagai ibu bapa tentu sekali kita akan jadi stress dengan perangai dia yang makin hari makin teruk takde perubah...
Belum Pun 2 Tahun Armeen Dah Tinggalkan Mama Ibu Luah Rindu Perginya Anak Cerebral Palsy Quadplegia

Belum Pun 2 Tahun Armeen Dah Tinggalkan Mama Ibu Luah Rindu Perginya Anak Cerebral Palsy Quadplegia

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 359 hits
Sudah dikandung 9 bulan dan dan dijaga bagi menatang minyak yang penuh akhirnya si kecil pergi menghadap Ilahi Kerinduan ibu tak dapat dibendung lagi Kehilangan yang dihadapi ibu ini tidak dapat penulis selami tentunya tidak mudah melihat s...
Kewajipan Utama Anak Perempuan Terhadap Ibu Bapa Setelah Berkahwin Yang Selalu Diabaikan

Kewajipan Utama Anak Perempuan Terhadap Ibu Bapa Setelah Berkahwin Yang Selalu Diabaikan

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 846 hits
Sebagai anak perempuan yang telah menikah kewajiban yang harus dipenuhi tentu saja bukan lagi hanya kepada orang tua melainkan kepada suaminya Islam sendiri memberikan perintah kepada muslimah agar selalu mentaati suaminya dan mengikuti sua...
Anak Umur 3 Tahun Kebawah Suka Pukul Bayi Bila Nak Belai Ini Tip Untuk Didik Anak Supaya Tak Berkasar

Anak Umur 3 Tahun Kebawah Suka Pukul Bayi Bila Nak Belai Ini Tip Untuk Didik Anak Supaya Tak Berkasar

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 524 hits
Seorang ibu muda runsing kerana anak sulungnya yang baru 2 tahun suka memukul adiknya yang baru 6 bulan Ibu muda ini tidak terlarang anak sulungnya itu dan sering hilang sabar dan adakalanya terpaksa memukul anak sulungnya itu untuk tidak m...
Ibu Kongsi Tips Latih Anak Lelaki Berdikari Dalam Pa Ma Tv Mama Papa Pun Boleh Tiru

Ibu Kongsi Tips Latih Anak Lelaki Berdikari Dalam Pa Ma Tv Mama Papa Pun Boleh Tiru

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 269 hits
Anak boleh dididik untuk berdikari dari awal sekiranya mendapat latihan awal daripada ibu bapa Perkongsian ibu ini menerusi Pa Ma TV boleh memberikan anda panduan Puan telah muncul dalam rancangan TV Pa Ma episod 6 yang membawa tajuk Mendid...
Pekerja Bangladesh Mengaku 8 Tahun Pandu Lori Tanpa Lesen

Pekerja Bangladesh Mengaku 8 Tahun Pandu Lori Tanpa Lesen

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 440 hits
SEORANG pekerja berasal dari Bangladesh mengaku sudah 8 tahun pemandu lori tanpa lesen Pengakuan itu dirakam dalam sebuah video yang tular di media sosial SILA SCROLL KE BAWAH UNTUK MENONTON VIDEO Pekerja asing itu mengaku mempunyai lesen m...
Nak Anak Hafal Al Quran Dari Kecil Ibu Ayah Kena Usaha Buat 5 Tip Penting Ini

Nak Anak Hafal Al Quran Dari Kecil Ibu Ayah Kena Usaha Buat 5 Tip Penting Ini

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 388 hits
Kebanyakan ibu bapa ak anak hafal al quran dari kecil ibu ayah kena gigih Cuba fahami buat 5 tip penting yang dikongsikan ibu ini Puan Lina Karim dari Islamic Parenting Network yang mempunyai pengalaman mendidik dua orang anak yang sedang m...
Adakah Iphone Tahun 2019 Akan Kelihatan Seperti Ini

Adakah Iphone Tahun 2019 Akan Kelihatan Seperti Ini

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 218 hits
Apple sering memperkenalkan iPhone baru pada setiap tahun sekitar bulan September Untuk tahun ini perkara berkenaan dijangka akan diteruskan dan kini gambaran awal untuk telefon pintar berkenaan dikongsikan oleh OnLeaks Untuk makluman gamba...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad

Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah