Pn Persekongkolan Pemungkir Janji Tidak Akan Berjaya Perintah Negara


 



Kerajaan Perikatan Nasional (PN) yang tertegak atas persekongkolan para pemimpin Pakatan Harapan (PH) yang memungkiri janji diramal tidak akan berjaya memerintah Malaysia dengan baik.

Menurut Ahli Dewan Negeri (ADN) Taman Medan, Ustaz Syamsul Firdaus Mohamed Supri, persekongkolan para pemungkir janji itu sebenarnya lebih berminat untuk menghalang Pengerusi PH, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada menjadi Perdana Menteri (PM) dan tidak mempunyai agenda tertentu membela rakyat.
"Kita tahu PN satu gabungan yang tak jelas. Ia lebih berasaskan usaha menghalang Anwar jadi PM seperti mana yang telah dipersetujui di dalam manifesto PH dan telah ditandatangani oleh setiap pimpinan terbabit.
"Lima orang tandatangan dan yang ambil alih jawatan PM sekarang pun, dia tandatangan. Jadi dari situ pun kita dah lihat orang yang memungkiri janji.
"Kemudian beri alasan kita tidak boleh bekerja dengan DAP, mahu wujudkan kerajaan Melayu Islam dan lain-lain. Padahal lebih kepada usaha menghalang proses pelaksanaan janji. Sebab kalau Datuk Seri Anwar naik, maknanya negara kita ini akan mencapai satu tahap yang begitu cemerlang.
"Sebab keyakinan banyak pihak, terutama dari luar negara menantikan detik Anwar menjadi PM. Ini yang dibimbangi mereka, kerana ketegasan Anwar.
"Jadi kalangan mereka yang berkepentingan dalam PH ketika itu, termasuklah bekas timbalan presiden KEADLAN dan beberapa pengikut yang bersama dengannya, yang ada agenda peribadi dan bukan agenda untuk rakyat (memilih melompat)," katanya dalam forum anjuran Gabungan Reformis Malaysia, baru-baru ini.
Ustaz Syamsul turut mengingatkan bahawa PN dibentuk oleh majoriti pihak yang telah ditolak rakyat dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke 15 lalu.
Termasuk oleh pihak yang hanya berminat bersama BN sewaktu senang seperti Gabungan Politik Sarawak yang mahu bersekongkol dengan pihak yang punya kuasa. Juga Pas, katanya, yang hanya menang 18 daripada 158 kerusi yang dipertandingkan.
Pihak-pihak yang ditolak rakyat ini, menurut ustaz Syamsul, apabila bersekongkol dengan puak munafik untuk membentuk kerajaan pasti tidak diyakini para pelabur dalam negara dan pemodal asing.
"Mereka ini sanggup bersekongkol dengan orang yang memungkiri janji. Dengan orang yang diberi amanah (bekas PH), dia khianat. Kita tahu bagi seorang muslim, orang sengaja mungkiri janji ini ada satu ciri kemunafikan.
"Maknanya orang munafik ini cukup bahaya. Bersekongkol pula dengan orang yang kalah, ditolak oleh rakyat. Mereka bersekongkol kerana nak kuasa.
"Sebab itu setakat ini prestasi kerajaan PN cukup teruk, pelaburan tak ke mana, pelabur dalam negara pun cabut. Apa keyakinan mereka (terhadap kerajaan pada masa hadapan)?
"Sekarang beri alasan, kita dalam suasana perangi Covid 19 tetapi bagaimana menguruskan krisis? Menguruskan masalah itu sesuatu yang (kerajaan PN) tidak boleh fokus kerana sibuk nak menjaga kuasa dan kedudukan," katanya lagi.
Justeru, ustaz Syamsul mengingatkan bahawa PN tidak boleh diundi lagi dalam PRU akan datang kerana pemerintahan itu tidak memperjuangkan suara rakyat tetapi hanya untuk mencipta ruang memanfaatkan agenda peribadi sahaja.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/03/pn-persekongkolan-pemungkir-janji-tidak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Kru Drama Angkara Cinta Rosakkan Tapak Bersejarah Negara Michael Ang Janji Cari Siapa Pelaku

Hiburan Kru Drama Angkara Cinta Rosakkan Tapak Bersejarah Negara Michael Ang Janji Cari Siapa Pelaku

papar berkaitan - pada 27/3/2021 - jumlah : 438 hits
Semalam kecoh di media sosial apabila ada netizen telah mendakwa produksi serta kru drama popular Angkara Cinta telah melakukan kerosakan pada dinding sebuah gua semasa penggambaran drama itu berlangsung View this post on InstagramAdvertise...
Malaysia Rumah Keduaku Berisiko Jadikan Malaysia Negara Jenayah

Malaysia Rumah Keduaku Berisiko Jadikan Malaysia Negara Jenayah

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 343 hits
PETALING JAYA Kerajaan digesa mengkaji semula program Malaysia Rumah Keduaku yang dilihat gagal menapis pemohon sehingga Malaysia berisiko dijadikan negara jenayah Bercakap kepada Utusan Malaysia penganalisis jenayah Shahul Hamid Abdul Rahi...
5504 Mengapa Golongan Lgbt Ni Masih Meminta Hak Asasi Mereka Di Negara Kita Ppim Brolahtv 19 03 2021

5504 Mengapa Golongan Lgbt Ni Masih Meminta Hak Asasi Mereka Di Negara Kita Ppim Brolahtv 19 03 2021

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 302 hits
Apakah nasib masa depan golongan LGBT ini Mengapa mereka masih meminta hak asasi mereka di negara kita Mengapa mereka masih bebas melakukan aktiviti liar di platform media sosial ISU lesbian gay biseksual dan transgender kembali hangat keti...
Nasib Negara Bergantung Kepada Orang Melayu

Nasib Negara Bergantung Kepada Orang Melayu

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 402 hits
Kenapa kita gagal mengubah nasib negara Untuk mengubah negara ini kepada lebih baik ia bergantung kepada kesedaran orang Melayu Ini kerana undian org Melayu sahaja mampu memilih pemimpin yg bersih utk memulihkan reform negara 1 Anak2 muda M...
Kebanjiran Warga Asing Jadikan Malaysia Negara Imigran

Kebanjiran Warga Asing Jadikan Malaysia Negara Imigran

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 341 hits
PETALING JAYA Dasar kerajaan yang tidak jelas dan diburukkan lagi dengan kedudukan geografinya yang mudah dibolosi menjadikan Malaysia tarikan buat warga asing sama ada memasuki secara haram atau sah Kebanjiran migran dari pelbagai benua it...
Short Pentingnya Integriti Allah Akan Persoal Pemimpin Negara

Short Pentingnya Integriti Allah Akan Persoal Pemimpin Negara

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 197 hits
WACANA SINAR 242 25 MAC 2021 Berikut merupakan petikan Wacana Sinar Siri 242 bertajuk Integriti Anak Muda Penyelamat UMNO bersama penulis buku Rasuah Politik Prof Madya Dr Ishak Sulaiman UNTUK VIDEO PENUH SILA LAYARI https bit ly 3sqdmYg Mu...
Kartel Pdrm Perlu Didedahkan Ini Soal Keselamatan Maruah Negara

Kartel Pdrm Perlu Didedahkan Ini Soal Keselamatan Maruah Negara

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 334 hits
BANGI Pertubuhan Pertubuhan Pembela Islam menggesa Suruhanjaya Siasatan Diraja ditubuhkan untuk segera menyiasat isu kartel di dalam Polis Diraja Malaysia Ini susulan pendedahan Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador baru baru ini ber...
Bahaya Jenayah Atasi Undang Undang Kemungkinan Negara Diperintah Mafia

Bahaya Jenayah Atasi Undang Undang Kemungkinan Negara Diperintah Mafia

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 301 hits
BANGI Negara bakal berdepan dengan malapetaka sekiranya kedudukan kes kes jenayah yang berlaku ketika ini mengatasi undang undang Tidak mustahil jika perkara berkenaan berlaku hala tuju pemerintah mungkin perlu mengikut telunjuk golongan be...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional

Crepe Choc Coffee