Pm Tunai Impian Remaja Pesakit Kanser Tulang


Oleh Ahmad Farhan Ismail Sabri meluangkan masa berkunjung ke kediaman Nursyazrina di Pangsapuri Pangsapuri Megah Villa di Kota Warisan, Sepang, semalam. FOTO FACEBOOK ISMAIL SABRI YAAKOB IMPIAN seorang remaja perempuan yang menderita kanser tulang tahap empat untuk berjumpa dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob akhirnya menjadi kenyataan.
Ini setelah pemimpin nombor satu negara itu berkunjung ke kediaman remaja berkenaan, Nursyazrina Suryanto, 15, di Pangsapuri Pangsapuri Megah Villa di Kota Warisan, Sepang, semalam.
Menerusi catatan Facebook Perdana Menteri, beliau berkata, Nursyazrina merupakan seorang penghidap kanser dan dia pernah memberitahu bapanya mengenai hasratnya itu.
Menurutnya, bapa Nursyazrina kemudian menyampaikan hasrat itu kepada Setiausaha Politik beliau sehingga berlakunya lawatan mengejut berkenaan.
“Alhamdulillah, hari ini saya dapat merealisasikan impian adik Syazrina dengan membuat lawatan mengejut ke rumahnya. Terkejut dan teruja adik melihat kehadiran saya,” tulis Ismail Sabri.
Mengulas lanjut mengenai kunjungan itu Perdana Menteri memberitahu, sebelum pulang, Nursyazrina bersungguh-sungguh hendak bangkit dan berjalan bersama beliau.
“Saya sememangnya bimbang akan keadaannya namun dia tetap mahu menghantar saya ke kereta. Begitu kuat semangat adik (Nursyazrina).
“Semoga Allah SWT memberi kesembuhan kepada adik Nursyazrina agar dia bisa mencapai cita-citanya. Allah uji tanda Allah sayang,” tambahnya.
Syazrina, dahulunya seorang remaja yang aktif bersukan, sebelum menderita kanser tulang tahap 4 hingga mengakibatkan tubuhnya separa lumpuh.
Anak kelima daripada lima beradik itu baru sahaja didiagnosis kanser pada bulan Oktober tahun lepas dan kini menjalani rawatan setiap bulan.
Difahamkan pelajar Tingkatan Tiga Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seri Sepang, Bandar Baru Salak Tinggi itu sudah menjalani pembedahan di Pusat Perubatan Universiti Malaya (UMMC).
Bapanya, Suryanto Suraidi, 46, pula kini tidak bekerja untuk menjaga Syazrina selain membawanya mendapatkan rawatan di hospital yang ditanggung sepenuhnya oleh Lembaga Zakat Selangor.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2022/01/pm-tunai-impian-remaja-pesakit-kanser.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perdana Menteri Penuhi Impian Dan Luangkan Masa Lawat Pesakit Kanser Tulang Video

Perdana Menteri Penuhi Impian Dan Luangkan Masa Lawat Pesakit Kanser Tulang Video

papar berkaitan - pada 16/1/2022 - jumlah : 211 hits
Perdana Menteri Penuhi Impian Dan Luangkan Masa Lawat Pesakit Kanser Tulang VIDEO Seorang remaja perempuan yang menderita kanser tulang tahap empat terkejut apabila Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkunjung ke kediamannya di...
Tular Video Belasah Rakan Sampai Pengsan Polis Tahan 7 Remaja Lelaki

Tular Video Belasah Rakan Sampai Pengsan Polis Tahan 7 Remaja Lelaki

papar berkaitan - pada 9/1/2022 - jumlah : 136 hits
PETALING JAYA Polis menahan tujuh orang remaja lelaki yang dipercayai terlibat dalam satu kejadian merusuh di Tapak Pasar Tamu Pekan Kunak Tawau Sabah bagi membantu siasatan Makluman tersebut dibuat oleh Ibu Pejabat Polis Daerah Kunak dalam...
Bolot Hasil Jualan Punca Remaja Dibelasah 7 Ditahan

Bolot Hasil Jualan Punca Remaja Dibelasah 7 Ditahan

papar berkaitan - pada 9/1/2022 - jumlah : 101 hits
Oleh Tangkap layar insiden pergaduhan babitkan remaja yang tular dalam media sosial TINDAKAN seorang remaja makan seorang hasil jualan barangan bundle yang dijual telah menyebabkan dirinya dipukul rakan rakannya Insiden pergaduhan yang tula...
Bahasa Kurang Sopan Ubah Cara Komunikasi Remaja Masa Kini

Bahasa Kurang Sopan Ubah Cara Komunikasi Remaja Masa Kini

papar berkaitan - pada 7/1/2022 - jumlah : 303 hits
BILA sebut bahasa kurang sopan tergambar perkataan kotor mencarut dan ayat ayat maki hamun yang keluar daripada percakapan seseorang atau tulisan mereka di media sosial Bagi mereka yang diajar sejak kecil mengamalkan bahasa yang baik dan be...
Polisi Cari Remaja Yang Jatuh Dari Kapal Di Perairan Pulau Merak Besar

Polisi Cari Remaja Yang Jatuh Dari Kapal Di Perairan Pulau Merak Besar

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 177 hits
Ia menyebut untuk korban laka tersebut diketahui atas nama Muhammad Rama Remaja itu berasal dari Kabupaten Banyuasin Sumatera Selatan
Susu Alternatif Bagi Pesakit Ginjal

Susu Alternatif Bagi Pesakit Ginjal

papar berkaitan - pada 20/1/2022 - jumlah : 169 hits
SUSU ALTERNATIF BAGI PESAKIT GINJAL Susu yang terbaik sebagai pilihan alternatif bagi pesakit ginjal adalah susu berasaskan tumbuh tumbuhan Contohnya susu soya dan susu almond Ini kerana kebanyakan susu tumbuhan mengandungi bahan phosphorus...
Remaja Di Malaka Ntt Diterkam Buaya Saat Menimba Air Di Tepi Kali

Remaja Di Malaka Ntt Diterkam Buaya Saat Menimba Air Di Tepi Kali

papar berkaitan - pada 3/1/2022 - jumlah : 121 hits
Buaya tersebut langsung menyeret tubuh Maria masuk ke dalam sungai kemudian menghilang Setelah melakukan pencarian Maria akhirnya ditemukan dalam kondisi meninggal dunia sekitar pukul 10 00 Wita Pada tubuh Maria terdapat luka robek
Tular Pergaduhan 6 Remaja Di Kunak

Tular Pergaduhan 6 Remaja Di Kunak

papar berkaitan - pada 9/1/2022 - jumlah : 98 hits
Oleh Tangkap layar video tular kejadian pergaduhan sekumpulan remaja lelaki di Kunak Sabah Foto tular KUNAK Satu klip video kejadian pergaduhan sekumpulan remaja lelaki dikesan tular di media sosial hari ini Rakaman video 28 saat itu memapa...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu

Jangan Nanti Plot Twist Didakwa Ambil Barang Terlarang Sarah Yasmine Tak Takut Buat Ujian Air Kencing

Cina Pun Main Sihir David Teo Hampir Mat Disantau Keluarga Terdekat Jumpa Ustaz Untuk Berubat