Pkr Tolak Tun M Kerana Bermasalah Dengan Agong



Gino Marvela aka Gin Marvel
Terima kasih kpd pimpinan Keadilan kerna sudi mendengar nukilan di sini semalam. Hari ini rakyat dah dapat jawapan RASMI dari pihak parti Keadilan yg menolak Dr Mahathir sebagai calon PM dan kekal dengan konsensus Pakatan Harapan.
Tak…kami tak lihat sdra Anwar ego @ sombong @ keras kepala utk menolak Mahathir. Sebelum partinya tetapkan keputusan akhir, pandangan serta perincian maklumat dr pihak istana juga perlu di perolehi.
Penulisan kali ini GM tidak sentuh irama berbunga milik sdra Mahathir dgn lebih mendalam.
Untuk makluman kalian, pintu rundingan masih terus berjalan dan tidak tertutup sepenuhnya. Kita sedang meminimakan masalah yg terkait kpd kuasa sang kuning. Umum kalian tahu, keputusan memilih siapa PM berada di tangan YDP Agong. Telah beberapa kali kami beritahu dalam beberapa penulisan di sini, nama sdra Mahathir bermasalah utk di terima oleh pihak istana.
Jika beliau ikuti saranan YDPA utk tidak meletakkan jawatan sebelum ini tetapi tetap kalah di sebabkan hilang majoriti di sebabkan rampasan kuasa pintu belakang, nama sdra Mahathir itu tiada masalah untuk di calunkan sekali lg!
Hal peribadi sdra Mahathir yg sentiasa cari idea utk gagalkan sdra Anwar berulang kali tidak perlu GM bangkitkan di sini. Itu kita buleh debat pd posting yg lain.
Ada dua intipati, pertama terkait dgn situasi penerimaan pihak istana. Kedua utk memberi signal jelas kpd partinya… penyokong dan rakyat yg mengundi agar tidak nampak lemah dan flip flop!
Jadi, jawapan segar dan lebih kukuh dalam menyelesaikan kebuntuan dalam PH pd ketika ini ialah menolak nama sdra Mahathir sbg calun PM serta berdiri rapat dalam konsensus.
Sebagaimana yg di katakan tadi pintu rundingan tak di tutup. Hanya penegasan yg Keadilan lakukan. Nama sdra Mukhriz cuba di angkat, tapi ayahnya sendiri & parti Warisan itu sendiri pun menolak. Pilihan yg ada hanyalah sdra Anwar sbg PM dan timbalannya dari Warisan. Oleh itu terserah kpd sdra Mahathir nk buat macam mana… tapi utk namanya naik sekali lg, pihak istanya agak keberatan utk menerimanya berulang kali. Itulah semalam ada katakan pimpinan PH perlu mendengar dan usah buat kerja 2x.
Kami tidak mahu menyalah sana sini apatah lg setiakawan kpd DAP – Amanah – Keadilan. Kesepakatan dan kekuatan perlu di jaga dalam PH.
Jika sdra Mahathir masih lg berkeras dan dgn agenda tersirat 6-12 bln, kami amat berterima kasih kpd YDP Agong bagi mengelakkan sengketa lebih besar di masa hadapan. Jika sdra Mahathir itu benar2 utk bekerjasama mengendong kekuatan, beliau perlu ada cadangan lain.
Keutamaan adalah kpd sdra Anwar… jawatan timbalan, tak kira sapa pun…sdra Syafie Apdal ka, sdra Md Sabu ka, Mukhriz, Husam ka atau sesiapa pun gerangannya, buat dan fikirlah cara terbaik. Untuk nama sdra Mahathir bertemu lg di hadapan YDPA, perlu di elakkan. Mahu atau tidak, sdra Mahathir perlu beralah dan beri peluang pd hat lain.
Konsensus PH siapa nama PM itu dah kekal. Jika nak juga…sdra Mahathir tentukan siapakah timbalan tersebut. Hanya ini saja peluang yg ada!
Jika Muhyiddin buat PRU15 lebih awal, itu kita bincangkan pd posisi yg lain.
Pokoknya bukan siapa degil dan siapa keras kepala. Tapi keterbukaan dan kesudian utk YDPA menerima senarai tersebut. Cadangan menolak nama Mahathir sbg calun PM dan kekal dgn konsensus PH adalah tepat! Jika beliau tidak bertegas utk meletak jawatan yg di halang YDP Agong, mungkin penerimaan pihak di ataih sana tidak jadi masalah buat kali ke 3.
Akhir kata, kesepakatan DAP – Amanah – Keadilan perlu di perkuatkan. Usah saling bercakaran antara sesama. Semuanya ada pro dan kontra, kekuatan 3 parti ini perlu di jaga walau apa jua cara sekalipun.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/28356

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pkr Sebulat Suara Tolak Tun Mahathir Sebagai Calon Perdana Menteri Sekali Lagi

Pkr Sebulat Suara Tolak Tun Mahathir Sebagai Calon Perdana Menteri Sekali Lagi

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 369 hits
PKR tetap mahu Anwar menjadi calon PM Rasmi PKR tolak Mahathir sebagai calon PM Pemimpin pemimpin pusat dan anggota parlimen PKR menolak Dr Mahathir Mohamad sebagai calon perdana menteri sekali lagi Perkara itu disuarakan dalam kenyataan me...
Pemuda Pkr Tolak Hujah Maszlee Tetap Mahu Anwar Sebagai Pm

Pemuda Pkr Tolak Hujah Maszlee Tetap Mahu Anwar Sebagai Pm

papar berkaitan - pada 13/6/2020 - jumlah : 339 hits
PETALING JAYA Selepas Maszlee Malik melabel jawatan perdana menteri ke 9 bukan hak mutlak Anwar Ibrahim jika gabungan pembangkang kembali menerajui Putrajaya Pemuda PKR tampil menepis hujah tersebut Setiausaha sayap PKR itu Ahmad Syukri Che...
Tolak Mahathir Jadi Pm Pkr Balas Dendam

Tolak Mahathir Jadi Pm Pkr Balas Dendam

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 237 hits
Mahathir Mohamad bersama Presiden Amanah Mohamad Sabu dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng PARTI Keadilan Rakyat memutuskan untuk tidak menyokong Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri sebaliknya kekal dengan konsensus Pakatan Harapa...
Pkr Tidak Percaya Kepada Mahathir Amk Tidak Setuju Tun M Dilantik Pm Sekali Lagi

Pkr Tidak Percaya Kepada Mahathir Amk Tidak Setuju Tun M Dilantik Pm Sekali Lagi

papar berkaitan - pada 18/6/2020 - jumlah : 259 hits
Kenyataan Media Akmal percaya pendirian AMK itu mewakili suara akar umbi Parti Keadilan Rakyat dan pendokong PH Gambar failKUALA LUMPUR Angkatan Muda Keadilan tetap menganggap Tun Dr Mahathir sebagai penyebab runtuhnya kerajaan Pakatan Hara...
Rasmi Pkr Tolak Mahathir Sebagai Calon Pm

Rasmi Pkr Tolak Mahathir Sebagai Calon Pm

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 309 hits
Pemimpin pemimpin pusat dan anggota parlimen PKR menolak Dr Mahathir Mohamad sebagai calon perdana menteri sekali lagi Perkara itu disuarakan dalam kenyataan mereka sebentar tadi selepas mesyuarat khas Majlis Pimpinan Pusat dan anggota parl...
Pkr Dijangka Tolak Usul Undi Tak Percaya Terhadap Muhyiddin

Pkr Dijangka Tolak Usul Undi Tak Percaya Terhadap Muhyiddin

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 1118 hits
PKR dijangka akan memberi tumpuan untuk menghadapi pilihan raya dan bukannya menyokong undi tidak percaya di Parlimen menurut sumber ekoran kecelaruan antara Pakatan Harapan dan sekutu kerana isu calon perdana menteri Sumber sumber di dalam...
Tun Tolak Anwar Dan Anwar Tolak Tun

Tun Tolak Anwar Dan Anwar Tolak Tun

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 290 hits
ROSLAN SHAHIR MOHD SHAHIR HARAKAH SETELAH berhari hari terlibat dalam politik sorong papan tarik papan akhirnya hari ini PKR memutuskan untuk tidak menyokong cadangan mencalonkan Tun Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri dan kekal dengan kons...
Pkr Tetap Mahu Anwar Jadi Pm Tolak Dr Mahathir

Pkr Tetap Mahu Anwar Jadi Pm Tolak Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 296 hits
PKR tetap mahu Anwar jadi PM tolak Dr Mahathir Dikemas kini 34 minit yang lalu Diterbitkan pada 19 Jun 2020 2 30PM
Muktamad Keadilan Tolak Pencalonan Tun M Sebagai Pm Kali Ke3

Muktamad Keadilan Tolak Pencalonan Tun M Sebagai Pm Kali Ke3

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 333 hits
KENYATAAN MEDIA 19 Jun 2020KEMBALI KE LANDASAN REFORMASI GEMBLENG TENAGA UNTUK KEMBALIKAN MANDAT RAKYATMajlis Pimpinan Pusat KEADILAN telah mengadakan mesyuarat khas bersama Ahli Ahli Parlimen KEADILAN hari ni KEADILAN mengambil kira pandan...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya