Pengasas Jamumall Com Khairul Nizam Membuktikan Status Oku Bukan Halangan Berjaya


Assalamualaikum. Melihat kepada video luahan kesedihan oleh Founder JamuMall.com dengan menceritakan zaman silamnya membuat ramai netizen turut melelehkan air mata. Digelar insan OKU dengan tidak mampu untuk berbuat apa-apa selama beberapa tahun membuat beliau hampir berputus asa dengan kehidupannya.


Founder JamuMall.com, Khairul Nizam membuktikan status OKU bukan halangan berjaya | Tetapi Allah Maha Adil dan tidak membiarkan insan seperti Khairul Nizam yang hanya mempunyai kemampuan 3 jari untuk bangun bangkit dan berjaya. Berkat usaha, keiinginan yang kuat, kasih sayang yang hebat, keberanian yang tinggi, kemahuan untuk belajar dan sentiasa ingin memperbaiki diri serta mempunyai komitmen yang tinggi untuk berjaya membawa beliau mengecapi kejayaan yang kecapinya sekarang.

Mengimbas kembali zaman beliau dimana semuanya dalam tidak berkemampuan, makan disuap, mandi perlu diuruskan, duduk perlu diangkat, tidur perlu dijaga membuatkan beliau merasa seolah-olah terlalu sukar untuk meneruskan kehidupan.

Bebanan menanggung kehidupan yang serba kekurangan menjadi lebih berat dan terkesan apabila tiada sesiapa di sisi untuk membantu. Bila tiba ketikanya menjadi haus, lapar, penat pada siapa lagi dirinya hendak bergantung harap namun mengharapkan mati tidak sesekali. 

Allah maha pemurah lagi maha mengasihani. Dengan muhasabah diri, ada sebabnya Allah memberi beliau nyawa, nafas, sedikit kekuatan jari dan akal yang mesti dimanfaatkan oleh beliau. Terdetik juga dihati beliau sambil merenung dan mengimbas kehidupan orang ramai di luar sana, sekiranya beliau normal seperti orang lain, beliau hendak membuat sehabis kebaikan dan memberi manfaat kepada orang lain.


Diusia 30 tahun,  Khairul Nizam bangkit dengan membina satu syarikat yang diberi nama Jamumall Sdn Bhd dan membina platform jualan Jamumall.com. Alhamdulillah, beliau berjaya membina satu syarikat yang telah mencapai tahap yang sangat berjaya sehinggakan beliau mampu untuk mengecapi kemewahan dan kesenangan hidup seperti orang lain.

Kini, beliau mampu untuk makan mewah, mengambara ke luar negara seperti Dubai, Korea, Japan, Australia dan banyak lagi negara luar yang telah berjaya beliau lawati. Beliau juga telah berjaya mendapatkan sebuah rumah mewah buat keluarga, menanggung keluarga dan bersedekah setiap hari.

Bukan untuk menunjukkan riak, jauh sekali untuk membangga diri. Beliau ingin sampaikan bahawa semuanya tidak mustahil jika kita berusaha dan menanamkan azam yang tinggi dalam diri untuk berjaya. 


Beliau melihat banyak antara mereka yang malas untuk merubah hidup sendiri. Kerap memberi alasan apabila bekerja dan mudah putus asa apabila berdepan dengan cabaran. Ini semua hanya merugikan diri sendiri.

Ramai yang cuba untuk memilih kerja yang senang, tidak mahu susah dan memilih untuk hidup susah sedangkan mempunyai tubuh badan yang sihat dan sempurna. Dari situ, terdetik di hati beliau keinginan untuk membantu mereka yang susah dan seboleh-bolehnya tidak mahu jadi seperti mereka di luar sana yang malas berusaha.

Kejayaan yang dikecapinya sekarang adalah berkat kesungguhan untuk berjaya yang ada dalam diri beliau. Dan semua value yang ada dalam dirinya dibawa sekali ke dalam pasukan yang dia ada sekarang. Beliau juga menyeru masyarakat untuk bangkit, bersemangat dan berjaya seperti beliau.  



Saksikan Luahan hati beliau di FB yang sangat terkesan



Jadi aku bangkit!!! Aku cuba buktikan pada masyarakat the best kehidupan adalah atas dasar bersyukur. Bersyukur dengan nikmat yang Allah beri dan jangan sia-siakan. Aku bangkit untuk memberi manfaat pada orang lain.Aku nak satu dunia nampak hanya 3 jari dan satu akal dapat melihat kegembiraanm senyuman ramai orang-orang disekeliling aku.
Beliau sedar untuk berjaya dalam kehidupan, pekerjaan mahupun perniagaan bukanlah mudah. Tetapi atas keinginan yang kuat telah merubah kehidupan Khairul Nizam sebagai Pengasas JamuMall.com ke tahap kejayaan sekarang. Khairul Nizam juga telah membuktikan bahawa status OKU bukan halangan berjaya. 

Jom follow Khairul Nizam.
FB : https://www.facebook.com/khairulnizamofficial/PAGE : https://www.facebook.com/Jamumallcom/IG: https://www.instagram.com/hyekhairul/Website : https://jamumall.com/


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ourmemoria.blogspot.com/2019/04/pengasas-jamumallcom-khairul-nizam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Inspirasi Penguat Semangat Untuk Terus Bangkit Dalam Bisnes Pengasas Jamumall Com Seorang Oku Yang Berjaya

Inspirasi Penguat Semangat Untuk Terus Bangkit Dalam Bisnes Pengasas Jamumall Com Seorang Oku Yang Berjaya

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 448 hits
Assalamualaikum Hai Asyik cakap pasal bisnes je CikSha sekarang kan Ye la Itu je sumber rezeki untuk CikSha sekeluarga CikSha suami isteri kan bekerja sendiri je Suami dengan kerjanya sebagai peladang kelapa sawit dan penternak lembu kambin...
Kisah Disebalik Kejayaan Khairul Nizam Pengasas Jamumall Com

Kisah Disebalik Kejayaan Khairul Nizam Pengasas Jamumall Com

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 706 hits
Kisah Disebalik Kejayaan Khairul Nizam Pengasas Jamumall com Assalamualaikum dan selamat sejahtera kinah ucapkan kepada semua Hari ni kinah nak kongsikan dengan korang satu kisah seseorang yang mungkin dapat memberi inspirasi kepada kita se...
Kejayaan Khairul Nizam Pengasas Jamumall Beri Sumber Kekuatan Untuk Semua

Kejayaan Khairul Nizam Pengasas Jamumall Beri Sumber Kekuatan Untuk Semua

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 302 hits
Kejayaan Khairul Nizam Pengasas Jamumall Beri Sumber Kekuatan Untuk Semua Selamat Hari Pekerja semua Harini tertengok satu video ni tentang kejayaan seseorang yang merupakan Orang Kelainan Upaya rasa macam tersentuh hati sangat sangat bila ...
Kisah Inspirasi Oku Berjaya Dalam Bisnes Pengasas Jamumall

Kisah Inspirasi Oku Berjaya Dalam Bisnes Pengasas Jamumall

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 554 hits
Assalamualaikum dan salam sayang Bersempena Hari Perkerja 1 Mei 2019 ciktom nak kongsikan satu kisah inspirasi di blog ciktom sebagai
Jom Ambil Aura Lelaki 3 Jari Yang Bersemangat Kental Ini Status Oku Bukan Halangan Untuk Berjaya

Jom Ambil Aura Lelaki 3 Jari Yang Bersemangat Kental Ini Status Oku Bukan Halangan Untuk Berjaya

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 473 hits
Jom ambil aura lelaki 3 jari yang bersemangat kental ini Status OKU bukan halangan untuk berjaya Assalamualaikum wbt Rasanya ramai yang tahu mengenai kisah lelaki owsem bernama Nizam yang berjiwa kental dan mempunyai semangat juang yang tin...
Status Oku Bukan Penghalang Kisah Kejayaan Pengasas Jamumall

Status Oku Bukan Penghalang Kisah Kejayaan Pengasas Jamumall

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 349 hits
Nak jadi orang yang berjaya dalam hidup ni kan Bukan suatu yang mudah Perlu kan keazaman yang tinggi rajin berusaha tak mudah putus asa dan yang paling penting DOA yang tak putus untuk berjaya Kejayaan seseorang itu juga bukan di nilai pada...
Kekurangan Bukan Penghalang Untuk Berjaya Pengasas Jamumall Com

Kekurangan Bukan Penghalang Untuk Berjaya Pengasas Jamumall Com

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 408 hits
Assalammualaikum Dunia Entry sebelum ni MD ada berkongsi tentang yang merupakan promoter jamumall com Hari ini MD kongsikan pula kisah hidup pengasas jamumall com Siapakah beliau KEKURANGAN BUKAN PENGHALANG UNTUK BERJAYA PENGASAS JAMUMALL C...
Kisah Inspirasi Pengasas Jamumall Khairul Nizam Yang Sangat Luar Biasa

Kisah Inspirasi Pengasas Jamumall Khairul Nizam Yang Sangat Luar Biasa

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 423 hits
Kisah Inspirasi Pengasas JamuMall Khairul Nizam yang Sangat Luar BiasaAssalamualaikum OKU bukan bererti dia lemah Allah tahu dia kuat jadi Allah turunkan dugaan yang pasti akan menjadi dia lebih kuat Semangat yang ada dalam diri dia menjadi...
Usahawan Oku Berjaya Dalam Bisnes Jamumall

Usahawan Oku Berjaya Dalam Bisnes Jamumall

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 545 hits
OKU TAPI BERJAYA DALAM BISNES JAMUMALLAssalamualaikum semua Selamat Hari Pekerja buat semua Sempena Hari Pekerja semala kan hari ni aku nak kongsikan dengan hangpa pasal kisah seorang usahawan OKU yang berjaya Ya dia OKU hangpa Orang Kurang...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Terkahwin Adik Beradik Sendiri Tanpa Sengaja Apa Status Anak Sumbang Mahram

6 Ciri Harimau Jadian

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan