Inspirasi Penguat Semangat Untuk Terus Bangkit Dalam Bisnes Pengasas Jamumall Com Seorang Oku Yang Berjaya


Assalamualaikum. Hai!


Asyik cakap pasal bisnes je CikSha sekarang kan? Ye la. Itu je sumber rezeki untuk CikSha sekeluarga. CikSha suami isteri kan bekerja sendiri je. Suami dengan kerjanya sebagai peladang kelapa sawit dan penternak lembu kambing. CikSha pulak duk buat bisnes secara online. 2 jenis pulak tu. Satu berniaga barang, satu lagi buat servis design.


Kenapa sampai 2 jenis ni? Kenapa tak fokus satu-satu? Aduhaiii..jangan la tanya soalan ni lagi. Penat tau nak jawab. Dia macam ni la. Macam hangpa dah ada kerja hakiki kat pejabat yang dapat gaji bulanan, tapi masih usaha cari income sampingan buat niaga online. Haaa..gitu la situasi CikSha sekarang. Jelas kan?


InsyaAllah, nanti dah rasa stabil sikit mungkin CikSha akan fokus kat bisnes servis design CikSha yang dah 9 tahun usia dia tu. Asyik duk buat secara freelance je kan. InsyaAllah CikSha akan usahakan untuk upgrade dan buat fulltime. Maybe ada pejabat sendiri dan boleh hire staff pulak. Mudah-mudahan Allah permudahkan CikSha capai impian nan satu ni.


Last month CikSha terpaksa slow down hal bisnes. Tetambah yang meniaga barang orang tu. Kurang sangat promote. Sebab Allah uji dengan ujian kesihatan. CikSha jadi macam blur lepas tu ke laut dalam la mood nye. bisnes pun jadi hanyut dan tunggang langgang. Tapi kan, bila dapat job blogger buat task untuk cover satu kisah ni di semua platform sosial media kepunyaan CikSha, terus rasa terpukul bertubi-tubi amat. Malu pun ada. Huhu.


Nak tahu tak kisah apa? Kisah seorang OKU yang lumpuh seluruh badan, tapi rupanya pengasas sebuah perniagaan yang berjaya. Sangat memberi inspirasi buat yang normal macam CikSha ni tapi masih lagi 'terkebelakang'. Huhu.

Makan dan mandi pun beliau perlukan orang untuk bantu. Tapi itu semua tak jadi halangan untuk beliau 'bangkit' jadi seorang usahawan yang berjaya. Respect!

Ya Allah. Malunya dengan diri sendiri. Mudah sangat rasa nak mengalah bila Allah bagi ujian yang kecil. CikSha rasa ni petunjuk dari Allah jugak nak CikSha buka mata dan jangan cepat down. Terus kekal bersemangat dalam bisnes. Kalau orang yang tiada keupayaan dari segi fizikal pun mampu berjaya dan maju dalam bisnes, kenapa CikSha tak boleh?


Kagum dengan kecekalan encik Khairul Nizam, pengasas Jamumall.com yang merupakan seorang OKU ni. Seorang yang punyai hati yang besar. Kuat semangat. Berpandangan jauh. Kelainan upaya yang dihadapi dari sejak kecil tak jadi penghalang untuk beliau mengorak langkah untuk mengubah kehidupan. Walaupun tak boleh bergerak dan hanya mampu menggerakkan 3 jari nya saja, beliau berjaya membina empayar bisnes sendiri. Memang betul-betul HERO!


CikSha pun baru tahu di sebalik Jamumall.com tu ada seorang yang sangat istimewa yang jadi penerajunya. Selalu duk tengok video si Siti tu je promote barang kat facebook. Sebab suka tengok cara dia promote. CikSha sebenarnya cuba belajar dari cara Siti tu promote barang. Tapi tu la, belum ada kekuatan nak jadi macam Siti. Rupanya, Siti tu adik kepada pengasas Jamumall tu sendiri. Bagusnya. Adik yang jadi tulang belakang kepada abangnya yang kelainan upaya tu. Salute sangat!


Meh luangkan sikit masa dengar luahan hati Encik Nizam kat dalam video bawah ni. Kata-kata beliau memang banyak yang memberi kesan kat hati.





CikSha paling terkesan sangat dengan ayat beliau yang ni..

Kalau aku ada 3 jari dan akal mampu membina kehidupan sendiri dan kebahagiaan orang sekeliling.. anda ada berapa jari untuk ubah kehidupan?? Usia semakin meningkat, jangan tunggu lagi.. kita je mampu ubah diri kita!!


Alhamdulillah dan tahniah kepada encik Khairul Nizam di atas kejayaan beliau. Dapat mengubah ekonomi keluarga dan orang di sekeliling yang jadi pekerjanya. Semoga terus menjadi sumber inspirasi kepada lebih ramai orang. Dan semoga Allah sentiasa pelihara encik Nizam dalam rahmat kasih sayangNya. Satu hari nanti CikSha pun nak jadi seorang yang berjaya macam encik Nizam.






Jadi, jom kita bangkit! Jadikan kejayaan encik Nizam ni sebagai pencetus semangat dan cabaran untuk kita berusaha jadi seorang yang berjaya juga. Boleh menaiktaraf ekonomi keluarga. Jadi penyumbang zakat kepada mereka yang memerlukan. InsyaAllah.


Jom follow Encik Khairul Nizam ni. Semoga perkongsian beliau sentiasa menjadi pembakar semangat dan sumber inspirasi untuk kita.

FACEBOOK : https://www.facebook.com/khairulnizamofficial/ 
PAGE : https://www.facebook.com/Jamumallcom/ 
INSTAGRAM : https://www.instagram.com/hyekhairul/ 
WEBSITE : https://jamumall.com/



Bisik-bisik :: Nak berjaya jangan sesekali bagi alasan. Kejayaan tak datang bergolek. Bangkit dan buat sehabis baik!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.shahadafauzi.com/2019/05/inspirasi-penguat-semangat-untuk-terus-bangkit-dalam-bisnes.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kisah Inspirasi Oku Berjaya Dalam Bisnes Pengasas Jamumall

Kisah Inspirasi Oku Berjaya Dalam Bisnes Pengasas Jamumall

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 554 hits
Assalamualaikum dan salam sayang Bersempena Hari Perkerja 1 Mei 2019 ciktom nak kongsikan satu kisah inspirasi di blog ciktom sebagai
Pengasas Jamumall Com Khairul Nizam Membuktikan Status Oku Bukan Halangan Berjaya

Pengasas Jamumall Com Khairul Nizam Membuktikan Status Oku Bukan Halangan Berjaya

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 496 hits
Assalamualaikum Melihat kepada video luahan kesedihan oleh Founder JamuMall com dengan menceritakan zaman silamnya membuat ramai netizen turut melelehkan air mata Digelar insan OKU dengan tidak mampu untuk berbuat apa apa selama beberapa ta...
Seorang Insan Oku Dan Pengasas Kepada Jamumall Mampu Membina Empayar Bisnes Sendiri

Seorang Insan Oku Dan Pengasas Kepada Jamumall Mampu Membina Empayar Bisnes Sendiri

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 413 hits
Seorang Insan OKU Dan Pengasas Kepada Jamumall Mampu Membina Empayar Bisnes Sendiri Salam semua Kalau tanya kita pasal cerita yang boleh memberi insiprasi kepada orang lain ni banyak Sebelum ini pun di facebook kita banyak follow usahawan u...
Usahawan Oku Berjaya Dalam Bisnes Jamumall

Usahawan Oku Berjaya Dalam Bisnes Jamumall

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 545 hits
OKU TAPI BERJAYA DALAM BISNES JAMUMALLAssalamualaikum semua Selamat Hari Pekerja buat semua Sempena Hari Pekerja semala kan hari ni aku nak kongsikan dengan hangpa pasal kisah seorang usahawan OKU yang berjaya Ya dia OKU hangpa Orang Kurang...
Kekurangan Bukan Penghalang Untuk Berjaya Pengasas Jamumall Com

Kekurangan Bukan Penghalang Untuk Berjaya Pengasas Jamumall Com

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 408 hits
Assalammualaikum Dunia Entry sebelum ni MD ada berkongsi tentang yang merupakan promoter jamumall com Hari ini MD kongsikan pula kisah hidup pengasas jamumall com Siapakah beliau KEKURANGAN BUKAN PENGHALANG UNTUK BERJAYA PENGASAS JAMUMALL C...
Oku Tapi Berjaya Dalam Bisnes Jamumall

Oku Tapi Berjaya Dalam Bisnes Jamumall

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 496 hits
OKU TAPI BERJAYA DALAM BISNES JAMUMALL Hai Salam Sejahtera dan Assalamualaikum Selamat Hari Pekerja buat semua Happy Labour Day Happy holiday Eh cakap tentang hari pekerja ini kan Kita yang sihat walafiat pun kadang kala mengeluh bila kena ...
Oku 3 Jari Jadi Usahawan Berjaya Semangat Luar Biasa

Oku 3 Jari Jadi Usahawan Berjaya Semangat Luar Biasa

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 551 hits
Pengasas Jamumall com OKU Usahawan BerjayaSuka dengan pepatah Arab yang berbunyi Man jadda wa jada wa man zaro a hasoda Maksudnya sesiapa yang berusaha akan mendapat apa yang diusahakannya sesiapa yang bercucuk tanam akan menuai hasilnya Be...
Kisah Disebalik Kejayaan Khairul Nizam Pengasas Jamumall Com

Kisah Disebalik Kejayaan Khairul Nizam Pengasas Jamumall Com

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 706 hits
Kisah Disebalik Kejayaan Khairul Nizam Pengasas Jamumall com Assalamualaikum dan selamat sejahtera kinah ucapkan kepada semua Hari ni kinah nak kongsikan dengan korang satu kisah seseorang yang mungkin dapat memberi inspirasi kepada kita se...
Status Oku Bukan Penghalang Kisah Kejayaan Pengasas Jamumall

Status Oku Bukan Penghalang Kisah Kejayaan Pengasas Jamumall

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 349 hits
Nak jadi orang yang berjaya dalam hidup ni kan Bukan suatu yang mudah Perlu kan keazaman yang tinggi rajin berusaha tak mudah putus asa dan yang paling penting DOA yang tak putus untuk berjaya Kejayaan seseorang itu juga bukan di nilai pada...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau