Pengalaman Pertama Menjamu Selera Di Mcdonald S Pasir Pekan Kelantan Yang Baru Di Buka


04 Julai 2019 yang lalu daku dan famili buat keputusan untuk jamu selera di McDonald's. Yelah, ramai kot yang dok bercerita burger Portuguese tu sedap sedap sedap! Eh terliur dah daku ni pun tau! So dipendekkan cerita daku pun ajaklah suami pergi cuba rasa juga. Lagipun kami satu family ni memang antara pengemar menu McDonald's.



Kebetulan waktu tu juga ada cawangan baru McDonald's yang sedang di buka di Kelantan. Kali ini untuk cawangan Pasir Pekan. Haa apa lagi.. alang-alang nak makan McDonald's so elok sangat cuba di cawangan baru.

Bagi yang masih belum arif dengan kawasan Kelantan, area Pasir Pekan ni adalah berhampiran dengan Tumpat. Dan lokasi untuk McDonald's cawangan Pasir Pekan ni betul-betul di dalam kawasan Petronas Wakaf Bharu. Dulu bangunan ni digunakan untuk menjual Dunkin Donat tapi sekarang dah bertukar menjadi McDonald's.




McDonald's Pasir Pekan Turut Dilengkapi Dengan Mc'Cafe & Drive Thru

Akhirnya tibalah juga ke Mcdonalds Pasir Pekan, Kelantan yang ingin di tuju. Bila lihat logonya tersergam indah tu, perghhh boleh tahan ni! Nampak sangat menarik perhatian untuk di singgah. Lagi-lagi kedudukannya yang hanya di belakang Petronas. dah naik tu. Lawa molek McDonald's cawangan baru di Pasir Pekan ni. Lengkap dengan Mc'Cafe pulak tu!




Walau waktu daku pergi tu adalah hari pertama beroperasi namun orang ramai dah mula membanjiri tempat tu. Daku rasa ramai ke situ sebabnya ia hampir dengan stesyen minyak, ada perkhidmatan drive thru dan dalam masa yang sama ada juga tempat parking dan ruangan yang selesa untuk dine in. 

Yelah, bayangkan sendiri lepas isi minyak terus boleh drive thru tanpa susah payah. Kan ke sangat mudah tu? Balik kerja ke, lepas sudah ambil anak dari sekolah ke atau mungkin dalam perjalanan balik kampung sekalipun. Sangat senang bila ada servis tempat makan yang macam gini. 




McDonald's Pasir Pekan Beroperasi Dengan Kuasa Solar Sepenuhnya

Inilah rupa ruangan dalaman McDonald's untuk cawangan Pasir Pekan... hmmm lawa kan? Modern look gitu. Ohya, yang daku rasa makin kagum adalah bangunan ni beroperasi hanya dengan menggunakan kuasa solar sepenuhnya. Wah hebattt betul ni!! Teruja pula daku lihat semua peralatan eletrik dengan lampu yang terang benderang bercahaya penuh hanya dengan menggunakan kuasa solar. Awesome sangat-sangat!! 


Tak nak tunggu lama, daku terus order set burger Portuguese yang diidam idamkan tu. Mujurlah ada mesin order layan diri, so tak payah susah payah nak beratur lama-lama. Suami dan anak-anak cari tempat duduk manakala si isteri pula boleh order makanan apa yang nak di makan. 


Kebetulan masa tu adalah juga beberapa rakan kenalan dari team McDonald's yang pernah ku temui sebelum ni di event sekitar Pantai Timur so dah jadi macam misi bercinta berkasih sayang la pulak. Okaylah tu, at least dapatlah bergambar sama-sama sekeping dua buat kenangan sempena hari baru pembukaan McDonald's untuk cawangan Pasir Pekan ni. 

Kalau nk tahu, nak dapat gambar ni pun punyalah penat berposingggg... hahahaha... almaklumlah dah malam u... camera handphone je pulak tu. Adakah ini bermakna nak kena beli handphone lain? Ehhhh... 




Mereka ada kat sana sempena majlis doa selamat untuk cawangan tersebut. Ini antara gambar yang dikongsikan. Bagus juga ada majlis doa selamat begini sebagai usaha dan doa agar semuanya berjalan dengan lancar dan diberkati... Ameen.. 





Sesi Merasa Burger Portuguese Bersama Encik Suami & Famili

1st of all, rupa burger ni memang memikat hati. Saat mula-mula di buka dari bungkusan mata terus terpegun pada saiznya yang agak bagus. Pekena sebiji terus kenyang ni kiranya. Yang daku makin suka adalah gabungan air grape yang super sedap!!


Nampak tak ni? Mengancam kan? Yang daku makan ni burger Portuguese ayam. Sos melimpah ruah. Roti lembut dengan taburan bijan kat atas. Sayur juga fresh. Alhamdulillah semuanya cukup lengkap tak ada apa yang kurang. Cuma tunggu masa untuk di ngap saja!


Ohya, untuk anak-anak pada hari tu diaorang makan nugget, fun fries dan juga ayam goreng. Bukannya apa, burger Portuguese ni ada pedas pedas juga. Jadi kurang sesuai dengan selera anak-anak. Jadi jika kalian nak makan burger ni adalah lebih baik beli menu yang lain untuk diaorang. 

Bila lihat balik gambar sedang beri ayam goreng pada anak ni, hmmmm terliur balik rasanya. Terus teringat betapa rangup sedapnya ayam goreng di McDonald's. Eh sekarang ni pun tengah hot bercerita tentang ayam goreng 3 kali pedas tu kan? Hmmm rasanya daku tak boleh nak makan ayam sepedas tu. Ayam spicy biasa kat McDonald's tu pun daku dah rasa pedas inikan nak makan yang triple hot!? Ohhhh tidakkkk... memang berair hidung habis basah niqab la jawabnya... 

Bila dah gigit burger ni... hmmmm... unik rasanya! Susah nak explain. Ada rasa masin manis dan pedas. Malah ada rasa macam lemak santan juga. Eh ye ke letak santan ni? Daku betul-betul tak reti nak explain. Unik but still dalam kategori sedaplah juga. 

Bila tanya kat encik suami di depan, katanya macam rasa rendang. Yes! Kat situ baru daku boleh bayangkan balik. Betul betul betul.. ada rasa macam masakan rendang... macam masakan minang gitu. Yang pasti memang pedas jugalah. Cuma suami aku ni hantu pedas so dia tambah tambah punya tambah sos cili berkali-kali. Sabar je la... 


Pengemar Coffee Tetap Tidak Dilupakan

Yes!! Ini part paling best kalau gi McDonald's ni.. daku memang hantu coffee.. lagi-lagi kalau kopi kat McDonald's yang menggunakan 100% kopi arabica. Memang wangi.. memang sedap... memang puashati. Harga pun takde la tahap cekik darah. Pekena plak dengan muffin.. oh nikmat sangat!




Alhamdulillah... kenyang perut mata pun dah makin ngantuk. So balik rumah tidur le apa lagi. Yang pasti daku rasa happy kat McDonald's cawangan Pasir Pekan ni. Ruangannya selesa, staffnya ramah tamah, bersih, ada tempat nak parking, boleh isi minyak kereta dan drive thru.. hmmmm bagi aku semuanya okay sangatlah!! Takde apa yang kurang... Alhamdulillah.... 



So pada kalian yang sedang berada di negeri Kelantan dan tiba-tiba rasa nak makan McDonald's, apa kata singgah dan makan kat McDonald's Pasir Pekan Kelantan yang baru beroperasi ni. Memanglah menu kat semua McDonald's tu sama tapi tak salahkan kalau sekali sekala bertukar angin dengan duduk di dalam restoran dengan suasana persekitaran baru. 

MCDONALD'S PASIR PEKAN KELANTAN16210 Wakaf Bharu, KelantanOpen : 24 Hours 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sishawa.com/2019/07/menjamu-selera-di-mcdonalds-pasir-pekan-kelantan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cari Pengalaman Baru Join Geng Wtd Buka Kaunter

Cari Pengalaman Baru Join Geng Wtd Buka Kaunter

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 709 hits
Ahad baru baru ni aku ada join geng WTD buka kaunter dekat Festival Kesenian Balik Pulau Saja nak join dorang ni sebab rasa macam dah lama tak pergi Balik Pulau So bila bos unit aku tanya dalam group wasap kami siapa yang berminat cepat2 ak...
Pengalaman Pertama Buat Glossy Facial Di Mbh Medispa

Pengalaman Pertama Buat Glossy Facial Di Mbh Medispa

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 591 hits
Pengalaman Pertama Buat Glossy Facial Di MBH Medispa Dah masuk umur 30 an ini memang akan ada masalah kulit muka dan ditambah dengan stress di tempat kerja pemakanan dan kawasan persekitaran akan buat kulit muka sedikit banyak masalah Selal...
Pedas Sangat Ke Menu Baru Ayam Goreng Mcdonald S Extra Spicy 3x Ini

Pedas Sangat Ke Menu Baru Ayam Goreng Mcdonald S Extra Spicy 3x Ini

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 587 hits
McDonald s jika sebelum ini memperkenalkan menu baru bagi Burger Ayam Portugues yang mendapat sambutan baik dari rata rata rakyat Malaysia Kini McDonald s kembali lagi dengan rasminya memperkenalkan satu lagi menu baru iaitu Ayam Goreng Ext...
Wow Pengalaman Pertama 3 Round Dengan Mak Cik Hajjah

Wow Pengalaman Pertama 3 Round Dengan Mak Cik Hajjah

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 2076 hits
Aku nak kongsi satu pengalaman dengan seorang Mak Cik Hajjah yang sumpah tak boleh dilupakan seumur hidup Gambar hiasan Memang tak sangka langsung dapat main dengan seorang makcik bergelar Hajjah Mak Cik Hajjah ni sebenarnya isteri kepada s...
17 Kali Rawatan Baru Dapat Anakanda Pertama Raja Permaisuri Agong Imbas Kembali Usaha Untuk Hamil

17 Kali Rawatan Baru Dapat Anakanda Pertama Raja Permaisuri Agong Imbas Kembali Usaha Untuk Hamil

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 845 hits
Kecekalan dan ketabahan KDYMM Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah Almarhum Sultan Iskandar dalam usaha baginda mendapat zuriat wajar menjadi sumber inspirasi buat wanita di negara ini Bukan sek...
Baru Hari Pertama Penonton Jicomfest 2019 Sudah Membludak

Baru Hari Pertama Penonton Jicomfest 2019 Sudah Membludak

papar berkaitan - pada 4/8/2019 - jumlah : 254 hits
Meskipun baru hari pertama antrean penonton di gate JICOMFEST 2019 sudah mengular
Jodi Baru Pertama Kali Makan Daging Ayam Terungkap Saat Disuapi Ibu Guru Bu Guru Ini Apa Enak

Jodi Baru Pertama Kali Makan Daging Ayam Terungkap Saat Disuapi Ibu Guru Bu Guru Ini Apa Enak

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 323 hits
Jodi bocah 7 tahun kini telah masuk kelas 1 di SDN Margabakti Kecamatan Kadugede Kabupaten Kuningan Sebelumnya warga Dusun Pahing Desa Margabakti Kecamatan Kadugede Kabupaten Kuningan itu tidak sekolah karena berasal dari keluarga tidak mam...
Inovasi Dan Produk Baru Kerek Pendapatan Bfi Finance Jadi Rp 2 5 T Di Semester 1 2019

Inovasi Dan Produk Baru Kerek Pendapatan Bfi Finance Jadi Rp 2 5 T Di Semester 1 2019

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 170 hits
Perusahaan tetap mendorong pertumbuhan bisnis untuk menjawab beragam tantangan tersebut dengan membukukan piutang pembiayaan neto Rp 16 4 triliun serta mencatat total aset senilai Rp 18 3 triliun di semester pertama 2019
Viral Video Preman Makan Kucing Hidup Hidup Ternyata Ini Motivasi Gilanya Baru Ketahuan

Viral Video Preman Makan Kucing Hidup Hidup Ternyata Ini Motivasi Gilanya Baru Ketahuan

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 434 hits
Setelah beberapa hari baru terkuak alasan sebenarnya dia tega membunuh anak kucing dengan cara keji Sumpah kasihan
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir

Himpunan Resepi Ayam Masak Black Pepper Yang Simple Dan Sedap

Easter Egg Mayat Ant Man Di Paparkan Dalam Trailer Terbaru Deadpool Wolverine