Pengalaman Ngeri Kami Bercuti Cuti Kemerdekaan Ke 63


CUTI-CUTI KEMERDEKAAN KE-63 KONVOI HABIS |  Penangan sebab lama sangat tak pergi ke mana-mana berjalan jauh. Cuti kemerdekaan kali ini, kami seisi keluarga konvoi dari Kuantan-Melaka dan Kuala Lumpur. Konvoi bersama ipar dan beraktiviti bersama keluarga mentua.


Oleh sebab suami asyik sibuk bekerja.. cuti kemerdekaan kali ini, balas dendam betul. Kelakar pun ada dan ketakutan pun ada emosi kali ini dalam cuti-cuti kemerdekaan. Hahaa..


Bertolak dari Kuantan 9.30 pagi, kami berkonvoi 2 buah kereta. Adik ipar dan kami seisi keluarga sebuah kereta. Suami nak bawa kereta Toyota Unser pada mulanya. Tetapi anak-anak dan saya tetap inginkan kereta Toyota Caldina biru kami untuk bercuti kali ini. Iyalah, kereta baru sehari keluar dari bengkel. Nak lah test performance kereta. Iya tak? Suami hantar kereta di bengkel specialist untuk kereta continental. Boleh baca sini > Bengkel kereta Continental di Kuantan 



Kami sampai di Melaka pada jam 1.00 petang. Jalan raya boleh dikatakan agak sesak juga cuti-cuti kemerdekaan ini. Kami mengikut jalan biasa ( jalan kampung ) sahaja. Kiri kanan ada hutan, sambil-sambil menghayati keindahan alam. Bolehlah anak-anak saya merasai suasana begini, kata mereka macam nak balik kampung pula.


TIARA VILLA 11 MELAKA









Lagi beberapa hari nak bercuti, nasib baik ada kekosongan. Kami menginap di Tiara Villa 11 Melaka. Homestay ni strategik. Tak jauh sangat nak pergi tempat VIRAL di Melaka pun.

Kami mengambil pakej 3 hari 2 malam. Share seorang sikit adik beradik suami,hihi.. RM 1100 total 2 malam. Puashati sangat! Dalam rumah ni semuanya ada aircond. Mempunyai 4 bilik. Setiap bilik mempunyai akses ke tandas masing-masing. Kecuali bilik bawah sahaja, tandas asing.











 Keseluruhan mengenai homestay villa 11 Melaka ni okay. Yang tak best, pinggan tidak disediakan. Kami terpaksa beli polistrin untuk kami makan-makan. Itu jerlah.



TAYAR KERETA MELETUP 

Semasa perjalanan kami ingin ke Restoran Parameswara Ikan Bakar, Umbai Melaka. Saya terdengar seperti suami melanggar sesuatu. Jadi, saya biarkan sahaja. Suami pun terkejut juga agaknya. Berbunyi di tayar belakang sebelah kanan belakang.


Mungkin sejam macam tu, kami berhenti makan. Bertolak dari 5.30 petang untuk elak kesesakan semasa di Restoran viral di Melaka. Tempat makan viral, memang panjang lah beratur. Nasib baiklah kami sudah booking. Jadi, bagi yang booking diberi keistimewaan sedikit. Laluan special di bahagian tepi,jadi tak perlulah beratur panjang, mungkin lebih 50 orang yang sedang beratur untuk masuk ke restoran.



Berbalik kepada kisah tayar kami yang meletup tu. Selepas siap makan malam, suami perasan tayar belakang kanan. Kempis terus tayar tu.. Ipar duai yang tengok pun terkejut. Rosak lah maknanya tayar tu. Dan, paling sadis pula .. nut tayar tak boleh dibuka. Bayangkan macam mana kami pada malam tu tau.


Nasib baik kami pergi konvoi, jika berseorangan. Tidak tahu lah macam mana pula kami seisi keluarga ni. Dengan mempunyai anak-anak kecil lagi ni.


Ada yang berhenti menanyakan kereta. Ada hamba allah menawarkan pertolongan. Tetapi itulah, bila berada di tempat orang kan? Jadi, suami drive slowly kereta pulang ke homestay. Agak jauh restoran ini dengan homestay, sejam untuk sampai.


Jadinya, saya dan anak-anak tumpang kereta ipar. Alhamdulillah.. kelegaan disitu. Cuma risaukan keselamatan suami sahaja. Tayar dah meletup masih drive.

 Keesokan paginya, Suami terus ke kedai tayar bagi  menukar tayar yang pecah itu semalam. Selesai dan tayar spare hanya tambah angin sahaja. 

Dari Melaka, kami naik ke Kuala Lumpur pula. Hajat dihati ingin ke Nilai sebenarnya, oleh sebab pergi berkonvoi ni ikutkan sahaja.  Lagipun, bonet dah penuh nak beli karpet pun. Shopping di melaka banyak sangat, saya sempatlah capai 2 pasang kasut kickers pada harga promosi. Reward diri guna duit hasil menulis sebagai ghostwriter. Dan untuk anak-anak serta ole-ole dari Melaka suami bayarkan.Hihih..
 Begitulah kisah percutian sempena cuti kemerdekaan saya bersama ipar duai selama 3 hari 2 malam. Iaitu Melaka ke Kuala Lumpur. Ini lah pengalaman ngeri saya juga  buat kali pertama tayar kereta meletup.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2020/09/pengalaman-ngeri-kami-bercuti-cuti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kek Gebu Pumpkin Ogura Enak Rasa Labunya Boleh Cuba Cuti Kemerdekaan Ni

Kek Gebu Pumpkin Ogura Enak Rasa Labunya Boleh Cuba Cuti Kemerdekaan Ni

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 501 hits
Labu lemak manis dahlah sedap kaya dengan anti oksidan Bila dijadikan bahan ramuan dalam kek dan kuih muih memang terasa kelazatannya Bukan main sedapnya Farisha Sofea dalam laman FBnya turut berkongsi inspirasi sajian dengan ramuan labu Ha...
Hampir Menjadi Mangsa Ragut Seorang Wanita Kongsi Pengalaman Ngeri Berdepan Dengan Dua Peragut

Hampir Menjadi Mangsa Ragut Seorang Wanita Kongsi Pengalaman Ngeri Berdepan Dengan Dua Peragut

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 408 hits
Kata orang malang tidak berbau apa sahaja boleh berlaku tanpa kita ketahui Kadang kala kita sudah melakukan yang terbaik mengambil semua langkah berjaga jaga namun ada sahaja yang perkara yang tidak baik menimpa Pengalaman seperti itu pasti...
Pengalaman Bercuti Di Lexis Hibiscus Port Dickson

Pengalaman Bercuti Di Lexis Hibiscus Port Dickson

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 467 hits
Assalamualaikum Syukur alhamdulillah impian kami sekeluarga hendak bercuti di Lexis Hibiscus tercapai jua Bukan apa kalau ikutkan harga menginap di sini agak mahal kerana ia berkonsepkan villa di atas laut Tapi disebabkan PKP kami dapat men...
Unsung Hero Siti Rahmah Kassim Sanggup Gadaikan Gelang Emas Pernikahan Demi Kemerdekaan Negara

Unsung Hero Siti Rahmah Kassim Sanggup Gadaikan Gelang Emas Pernikahan Demi Kemerdekaan Negara

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 799 hits
Siapa yang pernah dengar nama Siti Rahmah Kassim Beliau ni merupakan seorang pejuang kemerdekaan dan jasa serta pengorbanan beliau sepatutnya dicontohi semua Sempena Hari Merdeka ni marilah kita imbau kembali perjuangan Allahy4rhamah Datuk ...
Pertahankan Maruah Negara Semangat Patriotik Kemerdekaan

Pertahankan Maruah Negara Semangat Patriotik Kemerdekaan

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 329 hits
Oleh Syed Ibrahim Syed NohKita baru sahaja menyambut Hari Kemerdekaan ke 63 dan akan menyambut Hari Malaysia pada 16 September nanti Kurang meriah berbanding tahun tahun sebelum ini tatkala umum faham bahawa bahaya pandemik Covid 19 belum r...
Prn Sabah Menangkan Calon Mengisi Makna Kemerdekaan Anwar

Prn Sabah Menangkan Calon Mengisi Makna Kemerdekaan Anwar

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 284 hits
Pilihan Raya Negeri Sabah dalam suasana sambutan kemerdekaan Malaysia merupakan peluang bagi rakyat untuk melantik calon yang benar benar mahu membebaskan negeri daripada penindasan dan korupsi mengisi pemerintahan Presiden KEADILAN Datuk S...
Sejauh Manakah Erti Kemerdekaan Kesaksamaan Kaum Dihayati

Sejauh Manakah Erti Kemerdekaan Kesaksamaan Kaum Dihayati

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 100 hits
Perayaan ulang tahun kemerdekaan yang setiap tahun disambut seakan akan tidak memberi banyak makna kepada rakyat Malaysia Isu perkauman dan agama sempit masih dimainkan setiap hari seolah olah negara baru sahaja ditubuhkan dan kaum kaum mas...
Hari Ulangtahun Kemerdekaan Merdekakan Rakyat Dari Pengkhianatan

Hari Ulangtahun Kemerdekaan Merdekakan Rakyat Dari Pengkhianatan

papar berkaitan - pada 1/9/2020 - jumlah : 303 hits
Beberapa hari lagi kita akan menyambut Hari Ulangtahun Kemerdekaan Negara tercinta ini Tanggal 31 Ogos 1957 tarikh keramat apabila Tanah Melayu mencapai kemerdekaan dari penjajah British Piihanraya Umum tunggal bagi negara ini telah diadaka...
Fariza Sambut Kemerdekaan Di Sekolah Tabika

Fariza Sambut Kemerdekaan Di Sekolah Tabika

papar berkaitan - pada 1/9/2020 - jumlah : 239 hits
hai assalammualaikumFariza Sambut Kemerdekaan Di Sekolah Tabika Minggu lepas cikgu whatsup bagitau hari Fariza sekolah perlu pakai baju uniform yang sepatutnya haritu dia pakai baju sukan Cikgu cakap untuk sambut Kemerdekaan di sekolah Kerj...
Poster Hari Ibu 2024 Contoh Poster Dengan Background Menarik

Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Kkb Result Shows More Malays Backing Govt Says Selangor Mb

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami

Viral Mengajak Youtuber Cantik Korea Selatan Ke Hotel Pegawai Kanan Kementerian Digantung Tugas

Japan Crowned Champions In Sultan Azlan Shah Cup For First Time

Jenazah Siti Hawa Mohamad Isa Selamat Dikebumikan Mangsa Lemas Kereta Terjunam Dalam Tali Air



Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka


Presiden Pbsnt Kongsi Perkembangan Terkini Akhyar Rashid

E Kyc Syarat Pengeluaran Kwsp Rm250 Ke Atas Bagi Akaun 3

Penerangan Akaun 3 Kwsp Syarat Dan Cara Keluar Duit Kwsp Akaun 3

Dah Jumpa Sebab Kalah Pn Kata Sebab Pengundi Luar

Jaringan Tunggal Hidalgo Bantu Sri Pahang Fc Kutip Tiga Mata Tewaskan Kelantan Darul Naim Fc

Ziarah Kubur Arwah Mak Pah