Pelan B Umno Untuk Selamatkan Najib Dengan Desak Pru Segera


agendaily.com21/08/2022
Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan rakan karibnya, Datuk Seri Najib Razak kini hanya mahu menyelamatkan diri daripada kes mahkamah dihadapi mereka.
Perjalanan perbicaraan kes di Mahkamah Persekutuan yang sedang dihadapi bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meresahkan UMNO dan tidak hairan pemimpin parti itu sangat berani dalam menyerang badan kehakiman negara secara terbuka.

Jika rakyat biasa yang mengeluarkan kenyataan memperlekehkan undang-undang dan keputusan mahkamah, sudah pasti dengan cepat dan pantas tindakan diambil atas tuduhan menghina mahkamah, tetapi tidak bagi kes melibatkan pemimpin utama UMNO yang dilihat bebas bercakap apa sahaja.

Satu persatu kritikan dan kecaman dilontarkan pemimpin UMNO, bermula daripada Ketua Pemudanya sehingga kenyataan daripada Presidennya sehingga kepada budak suruhan seperti Datuk Lokman Noor Adam, semua dilihat bebas dan boleh bercakap apa sahaja sehingga mencalarkan imej badan kehakiman negara.

Satu perkara disini yang jelas adalah sesiapa sahaja yang menjadi ahli UMNO, mereka kebal daripada undang-undang dan boleh melakukan apa sahaja tanpa perlu takut berdepan tindakan undang-undang.

Betul lah cakap Tun Dr Mahathir Mohamad, UMNO sudah rosak daripada atas sehingga ke bawah apabila pemimpin atasan mengajar ahli dibawah supaya tidak menghormati sistem perundangan negara, jadi tidak hairan lah jika pemimpin mereka boleh mengambil dan meminta rasuah tanpa segan silu ada rasa kemaluan.

Perbicaraan kes Najib yang sedang berjalan dijadikan alasan kononnya tidak diberikan keadilan, walhal faktanya bekas Presiden UMNO sepatutnya sudah diberikan peluang dan ruang yang banyak untuk menjawab setiap pertuduhan dihadapinya di mahkamah.

Bukannya Ketua Hakim Negara yang memecat peguam bela Najib, tapi Najib yang memecat peguamnya sendiri. Bukannya peguam bela Najib tidak diberikan peluang untuk berhujah bagi mempertahankan anak guamnya, tapi peguam Najib yang memilih untuk tidak berhujah.

Tapi di luar sana, permainan persepsi diwujudkan oleh pemimpin UMNO kononnya Najib tidak mendapat perbicaraan yang adil dan saksama. Pelbagai kecaman dan kritikan dibuat terhadap Ketua Hakim Negara sehingga isu peribadi pun dikorek oleh tentera siber upahan mereka.

Semua tersebut dilakukan semata-mata untuk mempertahankan Najib dalam kes dana RM42 juta melibatkan SRC International Sdn Bhd.

Sepatutnya Najib menjawab pertuduhan dan berhujah di mahkamah bagi mempertahankan dirinya bukan dengan menggunakan UMNO sebagai perisai untuk melindungi dirinya daripada diheret ke penjara.

Langkah menggunakan parti demi kepentingan diri sendiri satu perjudian yang tidak wajar sama sekali kerana UMNO bukan hak seorang individu tetapi ia adalah hak bersama-sama orang Melayu.

UMNO sepatutnya digunakan untuk memartabatkan maruah dan meningkat taraf hidup orang Melayu, bukan digunakan untuk mempertahankan pemimpin yang korup dan terpalit dengan pelbagai pertuduhan jenayah.

Terkini, Lokman yang sebelum ini dipecat UMNO dan diambil semula Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menjadi ahli, giat berceramah ke setiap pelosok cawangan dan bahagian bagi menyampaikan mesej agar pilihan raya umum ke-15 (PRU-15) disegerakan.

Lokman bercakap mengenai Pelan B untuk menyelamatkan Najib yang jika kalah perbicaraannya akan serta-merta dihantar ke penjara.

Pelan B yang dimaksudkan oleh Lokman adalah sama ada mengadakan PRU segera atau UMNO mengambil tindakan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dengan membuka kes ke Lembaga Disiplin parti.

Dalam satu video yang dikongsi di Facebook, Lokman secara terbuka menggesa UMNO supaya menimbang mengambil tindakan terhadap Ismail Sabri dengan menggunakan alasan perjanjian yang bocor sebelum ini sebagai asas tindakan boleh dikenakan terhadap Naib Presiden tersebut.

Terdapat beberapa perkara dalam perjanjian tersebut yang tidak didedahkan kepada umum dan Lokman mahu menggunakan alasan tersebut untuk mendesak UMNO memulakan Pelan B terhadap Ismail Sabri.

Jadi, Pelan B yang dimaksudkan tersebut adalah mendesak PRU segera dan sekiranya ia gagal, langkah seterusnya adalah dengan mengambil tindakan disiplin terhadap Ismail Sabri.

Lokman memandang mudah dengan tidak menjangka tiada tindak balas daripada Ismail Sabri, bagaimanapun Ismail Sabri dalam kenyataan terbaharu semalam dijangka tidak akan mudah tunduk dengan tekanan yang dihadapinya.

Pelan B sedang digerakkan untuk menyelamatkan Najib dan bukannya UMNO, disini UMNO sedang berjudi demi memastikan kelangsungan pemimpin utama Kluster Mahkamah terus kekal berkuasa dalam parti.

Ismail Sabri tidak akan mudah tunduk dan akan meneruskan kemaraannya sebagai Perdana Menteri, sekurang-kurangnya kekal sehingga tahun depan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/08/pelan-b-umno-untuk-selamatkan-najib.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pru 15 Umno Pahang Tidak Ada Bincang Soal Anak Najib Jadi Calon Kerusi Parlimen Pekan

Pru 15 Umno Pahang Tidak Ada Bincang Soal Anak Najib Jadi Calon Kerusi Parlimen Pekan

papar berkaitan - pada 12/8/2022 - jumlah : 864 hits
KUANTAN Badan Perhubungan UMNO Negeri Pahang sudah sedia menghadapi sebarang kemungkinan bagi menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang termasuk jika Datuk Sri Najib Razak hilang kelayakan untuk bertanding Ketua Penerangan UMNO Pahang Dato S...
Tanggungjawab Umno Untuk Selamatkan Najib Dan Zahid

Tanggungjawab Umno Untuk Selamatkan Najib Dan Zahid

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 203 hits
1 Langkah pertama ialah dengan cara menang pilihanraya sebelum memikirkan langkah langkah selanjutnya Halangannya ialah PM belum bubarkan parlimen dan paling awal boleh di adakan pada Oktober 2022 2 Menggunakan peluang membuat hujah terakhi...
Najib Mahu Umno Bn Menang Kerusi Parlimen Pekan Dengan Majoriti Lebih Besar Pru 15 Ini

Najib Mahu Umno Bn Menang Kerusi Parlimen Pekan Dengan Majoriti Lebih Besar Pru 15 Ini

papar berkaitan - pada 14/8/2022 - jumlah : 148 hits
PEKAN Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mahu UMNO dan BN memenangi Pekan dan keempat empat kerusi DUN dalam parlimen itu dengan majoriti undi yang jauh lebih besar pada pilihan raya umum akan datang Kedudukan kita hari ini kuat d...
Ismail Sabri Kini Tersepit Adakan Pru Segera Stay Kemungkinan Dipecat Dari Umno

Ismail Sabri Kini Tersepit Adakan Pru Segera Stay Kemungkinan Dipecat Dari Umno

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 118 hits
Majoriti ketua bahagian Umno desak PM segerakan PRUNora Mahpar dan Faiz Zainudin KUALA LUMPUR Seramai 158 ketua bahagian Umno yang hadir mesyuarat tergempar hari ini mendesak pilihan raya umum diadakan dengan kadar paling segera kata Ketua ...
Najib Is In Jail What Does This Mean For Umno Opposition Coalition

Najib Is In Jail What Does This Mean For Umno Opposition Coalition

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 136 hits
Umno has yet to appear with a clear commitment against corruption which could negatively affect its image Malaysia s former prime minister Datuk Seri Najib Razak has started serving his 12 year prison sentence after a Federal Court on Tuesd...
Umno Diam Ketika Najib Perjuangkan Perbicaraan Adil Kata Sumber Dalaman

Umno Diam Ketika Najib Perjuangkan Perbicaraan Adil Kata Sumber Dalaman

papar berkaitan - pada 17/8/2022 - jumlah : 144 hits
freemalaysiatoday com August 17 2022 8 28 AMNajib Razak dilihat bersendirian dalam perjuangannya untuk perbicaraan adil kata seorang pemimpin Umno PETALING JAYA Seorang pemimpin Umno mempersoalkan sikap pemimpin parti yang berdiam diri keti...
Najib Ruling Will Strengthen Umno

Najib Ruling Will Strengthen Umno

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 96 hits
Painting Najib as the victim would serve as a catalyst for party grassroots to close ranks and forge stronger unity For many of them Najib can do no wrong The morale of Umno members especially among Datuk Seri Najib Razak s staunch supporte...
Perhimpunan Akar Umbi Jadi Referendum Zahid Kepada Pm Supaya Pru 15 Segera

Perhimpunan Akar Umbi Jadi Referendum Zahid Kepada Pm Supaya Pru 15 Segera

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 152 hits
agendaily com27 08 2022Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi terus mendesak Naib Presidennya yang juga Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengadakan segera Pilihan Raya Umum Hari ini akan berlangsung satu perhimpunan khas ...
Pru 15 Ab Mutalib Calon Terbaik Umno Bn Lawan Rosli Jabar Di Dun Tanjung Lumpur

Pru 15 Ab Mutalib Calon Terbaik Umno Bn Lawan Rosli Jabar Di Dun Tanjung Lumpur

papar berkaitan - pada 12/8/2022 - jumlah : 196 hits
KUANTAN Dua penggal Yang Dipertua PAS Pahang Ustaz Rosli Abdul Jabar menang di kerusi Dewan Undangan Negeri Tanjung Lumpur sejak Pilihan Raya Umum Ke 13 lalu Pada PRU13 Rosli yang ditentang Datuk Seri Tengku Zulkifly Tengku Ahmad daripada B...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Reaching Out

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag

Gejala Cerebral Palsy Pada Kanak Kanak Berumur 5 Tahun Dan Cara Diagnosis Awal