Najib Mahu Umno Bn Menang Kerusi Parlimen Pekan Dengan Majoriti Lebih Besar Pru 15 Ini


 

PEKAN - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mahu UMNO dan BN memenangi Pekan dan keempat-empat kerusi DUN dalam parlimen itu dengan majoriti undi yang jauh lebih besar pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.
"Kedudukan kita hari ini kuat di Pekan. UMNO BN kuat di Pekan dan matlamat kita tidak semata-mata nak menang. Matlamat kita nak Pekan (dimenangi dengan) majoriti tertinggi di kalangan semua calon kita.
"Kita nak pulih semula walaupun dulu kita menang (pada 2018), majoriti 24,859. Kalau rakan-rakan saya lain dapat 24,000 majoriti, kira dah meloncat. Tapi kita di Pekan 24,000 majoriti itu dianggap menurun daripada PRU sebelum itu, bagi kita ia bukan merupakan pencapaian yang memerangsangkan.
"Tapi kali ini 24,000 itu kita nak tingkatkan jauh lebih tinggi bagi PRU15 ini, insya-Allah," kata ahli parlimen Pekan itu.
Najib, yang pertama kali bertanding dan menang dalam pilihan raya kecil Pekan pada 1978 berikutan kematian bapanya dan bekas Perdana Menteri Abdul Tun Razak Hussein, mengekalkan kerusi itu dalam lapan pilihan raya lalu.
Pada 2018 di tengah-tengah kemarahan orang ramai terhadap skandal 1MDB, undi majoriti Najib merosot kepada 24,859 berbanding dengan majoriti 35,613 undi pada 2014.
"Fokus mesti diberikan kepada pengundi berumur antara 18 dan 40 tahun, yang terdiri daripada 56.77 peratus daripada 118,835 pengundi.
"Kita juga harus memberi tumpuan kepada pengundi berumur antara 18 dan 20 tahun kerana mereka mempunyai kesedaran dan pengetahuan (politik) yang lebih rendah," kata Najib.
"Ada yang tidak kenal wakil rakyat mereka. Jadi, golongan pengundi ini mengundi personaliti dan kepimpinan. Kedua, mereka juga melihat isu yang timbul," katanya.
Najib berkata sayap Pemuda dan Wanita perlu menganjurkan acara untuk memenuhi keperluan mereka.
Khususnya, Najib mengarahkan sayap UMNO untuk menubuhkan pusat panggilan, yang akan berfungsi sepenuh masa sehingga PRU untuk mendekati pengundi muda berusia 18 hingga 29 tahun.
Najib juga menggesa sayap UMNO memainkan peranan aktif dalam pengambilan keahlian memandangkan ahli semasa hanya terdiri sehingga 26 peratus daripada jumlah pengundi.
Dalam ucapan selama 30 minit itu, Najib turut menggesa ahli parti mendoakannya atau menunjukkan solidariti dengannya dengan hadir di Mahkamah Persekutuan minggu depan.
Mahkamah Persekutuan akan mendengar rayuan terakhirnya untuk mengetepikan sabitan dan hukuman terhadap kes rasuah SRC International.
Anak sulung Najib, Mohd Nizar, 44, disebut-sebut sebagai calon yang bakal menggantikannya di kawasan Pekan jika Najib tidak lagi layak untuk diletakkan sebagai calon berikutan keputusan mahkamah.
Nizar telah berkhidmat dengan firma perakaunan antarabangsa Deloitte selama 18 tahun sebelum menyertai kerajaan negeri Pahang sebagai ketua biro ekonomi dan modal insan Majlis Tindakan Sosial Pahang. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2022/08/najib-mahu-umno-menang-kerusi-parlimen.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pru 15 Umno Pahang Tidak Ada Bincang Soal Anak Najib Jadi Calon Kerusi Parlimen Pekan

Pru 15 Umno Pahang Tidak Ada Bincang Soal Anak Najib Jadi Calon Kerusi Parlimen Pekan

papar berkaitan - pada 12/8/2022 - jumlah : 861 hits
KUANTAN Badan Perhubungan UMNO Negeri Pahang sudah sedia menghadapi sebarang kemungkinan bagi menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang termasuk jika Datuk Sri Najib Razak hilang kelayakan untuk bertanding Ketua Penerangan UMNO Pahang Dato S...
Umno Yakin Boleh Menang Besar Jika Pru15 Diadakan Waktu Terdekat

Umno Yakin Boleh Menang Besar Jika Pru15 Diadakan Waktu Terdekat

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 170 hits
UMNO boleh menang besar sekiranya Pilihan Raya Umum ke 15 diadakan dalam waktu terdekat Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa pendirian UMNO yang mahukan PRU15 diadakan lebih awal kerana yakin rakyat masih memandang tinggi ...
Pru 15 Parti Zuraida Intai Tujuh Kerusi Parlimen 7 Dun 7

Pru 15 Parti Zuraida Intai Tujuh Kerusi Parlimen 7 Dun 7

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 99 hits
agendaily com20 08 2022Bakal Presiden PBM Datuk Zuraida Kamaruddin sebelum mengesahkan masih menunggu keputusan permohonan daripada Barisan Nasional Parti Bangsa Malaysia merancang untuk bertanding di sejumlah tujuh kerusi Parlimen dan tuju...
Umno Harus Lupakan Najib Lebih Baik Kukuhkan Solidariti Dengan Poster Boy Bn

Umno Harus Lupakan Najib Lebih Baik Kukuhkan Solidariti Dengan Poster Boy Bn

papar berkaitan - pada 19/8/2022 - jumlah : 109 hits
Semalam sebaik Mahkamah Persekutuan memberikan tamparan berganda terhadap Najib Razak dengan menolak dua permohonannya dalam proses rayuan akhir kes rasuah SRC International Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi lantas mahu seluruh anggota parti...
Berakhir Mou Hari Ini Ketua Puteri Umno Gesa Disegerakan Pru 15

Berakhir Mou Hari Ini Ketua Puteri Umno Gesa Disegerakan Pru 15

papar berkaitan - pada 31/7/2022 - jumlah : 273 hits
agendaily com31 07 2022Ketua Puteri UMNO Datuk Zahida Zarik Khan Foto kredit UMNO OnlineBaharu sahaja berakhir memoramdum persefahaman antara kerajaan dengan Pakatan Harapan hari ini desakan supaya mengadakan pilihan raya umum ke 15 mula ke...
Umno Tolak Tiga Parti Besar Melayu Bergabung

Umno Tolak Tiga Parti Besar Melayu Bergabung

papar berkaitan - pada 31/7/2022 - jumlah : 124 hits
agendaily com31 07 2022 Pengerusi Majlis Pemulihan Negara Tan Sri Muhyiddin Yassin bermesra dengan kumpulan nelayan pada satu majlis di di Pelabuhan LKIM Chendering Terengganu Gabungan tiga parti Melayu terbesar Bersatu PAS dan UMNO mampu m...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte