Pru 15 Ab Mutalib Calon Terbaik Umno Bn Lawan Rosli Jabar Di Dun Tanjung Lumpur




KUANTAN - Dua penggal Yang Dipertua PAS  Pahang, Ustaz Rosli Abdul Jabar menang di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjung Lumpur sejak Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) lalu.
Pada PRU13, Rosli yang ditentang Datuk Seri Tengku Zulkifly Tengku Ahmad daripada Barisan Nasional (BN) menang dengan majoriti 796 undi apabila memperoleh 9,090 undi berbanding 8,294 undi lawannya.
Mempertahankan kerusi itu pada PRU14, Rosli yang sekali lagi ditentang calon sama dari BN menang dengan majoriti bertambah, 1,339 undi apabila memperoleh 8,198 undi berbanding 6,859 undi diterima Tengku Zulkifly.
Menjelang PRU15 akan datang yang desas desusnya semakin bertiup kencang, Rosli dijangka sekali lagi bakal mempertahankan kerusi yang dua penggal dimenanginya itu.
Cumanya, ia berbeza kali ini apabila UMNO dan BN dikhabarkan akan meletakkan calon baharu bukan lagi Tengku Zulkifly yang tewas PRU13 dan PRU14 bagi menentang Pesuruhjaya PAS Pahang tersebut.
Biarpun kerjasama Muafakat Nasional (MN) dilihat masih baik di negeri ini, namun situasi peringkat Pusat membabitkan PAS dan UMNO menyaksikan ia tidak mungkin direalisasikan di Pahang.
Sewaktu berucap pada Himpunan Hijau 3.0 (H20K) anjuran PAS Pahang di Pantai Sepat, Kuantan pada 31 Julai lalu, Timbalan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, kerjasama PAS dengan UMNO dan BN pada PRU15 akan datang perlu dibuat secara menyeluruh di seluruh negara.
Tuan Ibrahim berkata, kerjasama tersebut perlu dilihat dalam kerangka menyeluruh, bukan di negeri-negeri tertentu sahaja dan PAS kekal dengan teras parti itu bersama Perikatan Nasional (PN) pada PRU15.
Melihat situasi tersebut, maka boleh disimpulkan bahawa, pertembungan antara calon PAS dan BN akan berlaku di negeri ini pada pilihan raya umum (PRU) akan datang termasuk di kerusi DUN Tanjung Lumpur.
Di pihak UMNO sendiri, pastinya parti itu akan terus bertanding di Tanjung Lumpur yang merupakan kerusi tradisinya sejak dahulu lagi.
Difahamkan, UMNO telah pun mempunyai senarai nama yang akan mewakili parti itu menentang Rosli di Tanjung Lumpur. Antara disebut-sebut, Ahli Jawatankuasa (AJK) UMNO Bahagian Kuantan, Ab. Mutalib Shamsuddin.
Ab. Mutalib dilihat calon popular kerana dikenali dalam kalangan pengundi di DUN itu, beliau juga pernah bertanding jawatan Ketua UMNO Bahagian Kuantan pada pemilihan parti 2013 namun tewas kepada penyandang waktu itu, Datuk Seri Wan Adnan Wan Mamat.
Selain Ab Mutalib, dua lagi nama yang turut disenaraikan UMNO Bahagian Kuantan sebagai calon di DUN Tanjung Lumpur pada PRU15 adalah Naib Ketua UMNO Bahagian Kuantan, Nara Nikman Nordin dan AJK Bahagian, Fadilah Tahir. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2022/08/pru-15-ab-mutalib-calon-terbaik-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pru 15 Umno Pahang Tidak Ada Bincang Soal Anak Najib Jadi Calon Kerusi Parlimen Pekan

Pru 15 Umno Pahang Tidak Ada Bincang Soal Anak Najib Jadi Calon Kerusi Parlimen Pekan

papar berkaitan - pada 12/8/2022 - jumlah : 849 hits
KUANTAN Badan Perhubungan UMNO Negeri Pahang sudah sedia menghadapi sebarang kemungkinan bagi menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang termasuk jika Datuk Sri Najib Razak hilang kelayakan untuk bertanding Ketua Penerangan UMNO Pahang Dato S...
Skandal Lcs Mat Maslan Kata Tak Rasa Umno Akan Kalah Dalam Pru 15

Skandal Lcs Mat Maslan Kata Tak Rasa Umno Akan Kalah Dalam Pru 15

papar berkaitan - pada 11/8/2022 - jumlah : 252 hits
agendaily com11 08 2022Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan Walaupun nama beberapa pemimpin utama UMNO sekali lagi terpalit dalam skandal kapal tempur pesisir Datuk Seri Ahmad Maslan tidak merasakan ia akan dapat menumbangkan UMNO ...
Politically Frank Umno Linked To Corrupted Leaders What About Mahathir Dap Ask Umno Man

Politically Frank Umno Linked To Corrupted Leaders What About Mahathir Dap Ask Umno Man

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 249 hits
It is a serious accusation to say Umno is led by corrupt leaders said Umno supreme council member Razlan Rafii Taking the former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad as an example he claimed during Mahathir s administration cases linked t...
Isham Jalil Kalau Waras Bebas Ampu Bakal Pelapis Terbaik Umno

Isham Jalil Kalau Waras Bebas Ampu Bakal Pelapis Terbaik Umno

papar berkaitan - pada 13/8/2022 - jumlah : 125 hits
UMNO FOKUS MASALAH RAKYAT ATAU PUNCA BAPA SEGALA MASALAH RAKYATSetakat hari ini belum ada dari mana mana parti pembangkang atau kerajaan yang memiliki pemimpin muda yang selevel Rafizi
Gta Tolak Pemimpin Korup Dan Tidak Perlu Ampu Jilat Utk Jadi Calon Pru

Gta Tolak Pemimpin Korup Dan Tidak Perlu Ampu Jilat Utk Jadi Calon Pru

papar berkaitan - pada 7/8/2022 - jumlah : 170 hits
GTA tidak akan ujudkan pemujaan ke atas Presiden yang korup Untuk jadi calon yang disokong GTA tidak perlu pun jadi ahli parti Untuk jadi calon PRU tidak perlu AMPU tidak perlu jilat Pendekatan baru Tun ke arah kerajaan PERPADUAN menjadikan...
Skandal Lcs Siapa Kerbau Yang Bawa Lumpur Ke Dalam Umno Itu

Skandal Lcs Siapa Kerbau Yang Bawa Lumpur Ke Dalam Umno Itu

papar berkaitan - pada 12/8/2022 - jumlah : 126 hits
Seluruh kepimpinan UMNO dan BN akan menerima tempias meskipun skandal LCS dikatakan melibatkan hanya segelintir pemimpin UMNO dan kroni mereka sahaja ini umpama seekor kerbau membawa lumpur habis satu kandang terpalit Siapakah kerbau itu ag...
Najib Mahu Umno Bn Menang Kerusi Parlimen Pekan Dengan Majoriti Lebih Besar Pru 15 Ini

Najib Mahu Umno Bn Menang Kerusi Parlimen Pekan Dengan Majoriti Lebih Besar Pru 15 Ini

papar berkaitan - pada 14/8/2022 - jumlah : 147 hits
PEKAN Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mahu UMNO dan BN memenangi Pekan dan keempat empat kerusi DUN dalam parlimen itu dengan majoriti undi yang jauh lebih besar pada pilihan raya umum akan datang Kedudukan kita hari ini kuat d...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation

Lirik Lagu Hidupku Sebelum Mati Kunto Aji

Doa 12 Pintu Pembuka Pintu Rezeki Segala Kebaikan

Daun Kelor Mujarab Untuk Diebetes Fahami 15 Khasiatnya

Menikahi Ibu Kandung Humor Kampung By Dr Hm Rakib S H M Ag Pekanbaru