Pelaburan Emas Berapa Banyak Nak Melabur Emas


Mulakan pelaburan emas? Sudah tentu. Tetapi … Berapa banyak nak melabur emas?
Terdapat jawapan ringkas untuk soalan ini iaitu sekurang-kurangnya 10% daripada portfolio pelaburan anda.

Itulah yang dicadangkan oleh pakar kewangan dunia. Pemilikan emas pelaburan dan logam berharga lain dalam bentuk fizikal dan menyimpan secara peribadi di luar sistem perbankan, yang membentuk sekurang-kurangnya 10% daripada nilai kewangan anda.
Pelaburan emas ini akan sentiasa mempunyai kecairan segera sekalipun krisis ekonomi melanda negara yang menghalang anda daripada mengakses aset lain. Tidak ada cara pemeliharaan kekayaan yang lebih baik.
Terdapat, sudah tentu, pendapat dan pertimbangan lain untuk situasi tertentu anda.
Salah satu pendapat lain mengenai berapa banyak jumlah emas pelaburan adalah dengan menggunakan pendekatan empat bahagian iaitu emas, bon, ekuiti dan tunai pada tahap 25% setiap satu.
Walau bagaimanapun, apabila tinjauan peribadi pelabur emas di beberapa negara besar seperti Amerika menunjukkan bahawa 30% daripada mereka mengagihkan 80% portfolio pengurusan kekayaan mereka kepada emas.
Keputusan sedemikian tidak dibuat tanpa sebab. Apa yang berlaku di dunia di sekeliling anda boleh sama pentingnya dengan apa yang berlaku dalam hidup dan kewangan anda.
Sebagai contoh, pada tahun 2002, dunia berada dalam krisis defisit kredit-bank. Pada masa itu, terdapat pakar kewangan yang menasihatkan pelanggan pelaburannya untuk meletakkan sehingga 50% aset mereka menjadi emas fizikal. Ini adalah bukti betapa dahsyatnya keadaan kewangan pada masa itu.
Namun pada hari ini, ramai pakar pelaburan emas dunia, melihat situasi kewangan di seluruh dunia adalah lebih buruk berbanding pada tahun 2002. Perlindungan kekayaan lebih kritikal berbanding sebelum ini.
Ramai pelabur bertanya berapa peratus aset kewangan mereka perlu disimpan dalam bentuk emas fizikal? Sesetengah pelabur yang benar-benar prihatin dengan sistem kewangan mempunyai pegangan emas mulai 60 hingga 80%, termasuklah pelaburan  perak.
Namun, anda tak perlu tamak, memiliki sekurang-kurangnya 10% aset anda dalam emas akan memastikan keselamatan portfolio kewangan anda. Para pelabur emas harus menentukan sendiri peratusan yang mereka rasa selesa.
Pada pandangan pakar kewangan dunia, pelaburan emas atau logam berharga yang lain seperti perak sepatutnya mencukupi untuk ditunaikan sekiranya terdapat krisis dalam sistem kewangan yang menghalang akses kepada pelaburan lain atau menjadikannya tidak mungkin untuk mendapatkan tunai dari aset lain.
Yang penting untuk diingat ialah emas dan perak adalah wang dan mudah dicairkan menjadi tunai segera. Sepanjang sejarah, di setiap negara di mana terdapat krisis kewangan yang serius, emas dan perak selalu berfungsi sebagai wang atau barang tukaran.
Emas boleh memainkan empat peranan asas dalam portfolio kekayaan anda:
sumber pulangan jangka panjang, sumber kepelbagaian yang dapat mengurangkan kerugian semasa tekanan pasaran, aset mudah cair tanpa risiko hutang yang telah mengatasi mata wang fiat dan cara untuk meningkatkan prestasi keseluruhan portfolio kewangan anda. Oleh itu, kepada anda yang belum bermula… masih belum terlambat kerana masa masih sesuai untuk mulakan pelaburan emas.
Jika dilihat carta harga emas dunia berbanding USD masih berlegar sekitar USD1,300. Mengikut analisis teknikal pergerakan harga emas dunia dijangka akan mula melepasi paras USD1,350 selepas Oktober 2019.
Carta harga emas vs USD
 
Anda tak perlu susah payah mendapatkan emas pelaburan goldbar, dinar atau dirham fizikal daripada negara-negara Barat. Malah, anda juga tak perlu bersusah payah membawa masuk logam berharga daripada Thailand, Jepun atau China.
Pada masa ini terdapat kemudahan pemilikan emas dan perak secara fizikal di Malaysia, Singapura dan Indonesia. Saya telah menyediakan panduan mudah untuk anda memulakan pelaburan emas dengan memiliki emas fizikal secara mudah, murah, sah dan patuh syariah di Malaysia, Singapura dan Indonesia.
Jika anda masih belum mendapatkan panduan memulakan pelaburan emas fizikal tersebut, sila isi nama dan emel anda di sini.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelaburanemas.org/pelaburan-emas-berapa-banyak-nak-melabur-emas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pentingnya Pelaburan Emas Perak Dinar Dan Dirham

Pentingnya Pelaburan Emas Perak Dinar Dan Dirham

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 299 hits
Mengapa pentingnya pelaburan emas perak dinar dan dirham Sejak akhir akhir ini semua negara besar di dunia menambah simpanan emas masing masing Sebagai contoh China telah melipatgandakan pembelian stok emas mereka kepada 60 26 juta ounces a...
Pelaburan Emas Ar Rahnu

Pelaburan Emas Ar Rahnu

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 610 hits
Berminat buat pelaburan emas Ar Rahnu Ada sesiapa yang mengajak anda buat pelaburan emas Bank Rakyat Atau pelaburan emas di Bank Islam Sabarlah dulu bertenang dan jangan tergopoh gapah Anda perlu faham apa yang dimaksudkan dengan Ar Rahnu d...
Permata Kepada Genius Pula Berapa Lagi Nama Program Nak Ditukar

Permata Kepada Genius Pula Berapa Lagi Nama Program Nak Ditukar

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 428 hits
SELEPAS pertukaran nama Klinik 1Malaysia kepada Klinik Komuniti hebat disindir wargamaya tahun lalu ingatkan sudah tidak ada lagi hal seumpamanya Sebelum itu Bantuan Sara Hidup nama baru kepada Bantuan Rakyat 1Malaysia Pusat Komuniti Desa m...
Pisang Banyak Sangat Manfaat Untuk Kesihatan Tapi Cepat Masak Ini 5 Cara Nak Bagi Tahan Lama

Pisang Banyak Sangat Manfaat Untuk Kesihatan Tapi Cepat Masak Ini 5 Cara Nak Bagi Tahan Lama

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 654 hits
Ramai yang gemar makan pisang dan kebiasaannya buah ini akan sentiasa ada saja di rumah Tapi jadi masalahnya buah pisang ini tak tahan lama Cepat jadi lembik dan busuk Sebenarnya keadaan ini berlaku kerana kita tahu tahu cara menyimpan pisa...
Cara Buka Akaun Pelaburan Emas Patuh Syariah

Cara Buka Akaun Pelaburan Emas Patuh Syariah

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 574 hits
Anda nak buka akaun pelaburan emas patuh syariah tapi tak tahu di mana Adakah anda patut mulakan samada di bank atau syarikat pelaburan emas Bukan mudah nak cari dan buka akaun pelaburan emas patuh syariah sebab jika tersilap langkah boleh ...
Malaysia Alu Alukan Lebih Banyak Kerjasama Pelaburan Dari China Tun M

Malaysia Alu Alukan Lebih Banyak Kerjasama Pelaburan Dari China Tun M

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 277 hits
foto oleh BernamaBEIJING Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menegaskan bahawa Malaysia adalah rakan China dan mahu melihat lebih banyak pelaburan daripada negara itu Beliau berkata kerajaan mengalu alukan lebih banyak kerjasama dan pel...
Jual Beli Emas Pelaburan Patuh Syariah

Jual Beli Emas Pelaburan Patuh Syariah

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 531 hits
Anda mencari cara jual beli emas pelaburan patuh syariah Alhamdulillah anda dah jumpa cara simpanan emas yang murah mudah patuh syariah yang boleh didapati secara online atau offline Sehingga ke hari ini walaupun terdapat banyak jenis dan j...
Harga Emas Pelaburan Akaun Gap Terendah Sejak September 2017

Harga Emas Pelaburan Akaun Gap Terendah Sejak September 2017

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 668 hits
Harga emas pelaburan 24K LBMA GAP Public Gold telah turun kepada paras yang terendah sejak 2016 iaitu sehingga RM169 g pada 15 dan 16 Ogos 2018 Harga emas pelaburan 24K LBMA GAP Public Gold telah turun sehingga RM177 g pada 26 Jun 2018 dan ...
Pelaburan Emas Bank Muamalat Gold I

Pelaburan Emas Bank Muamalat Gold I

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 1564 hits
Pelaburan emas Bank Muamalat atau dikenali sebagai Muamalat Gold i merupakan salah satu jenis simpanan emas pelaburan berketulenan 99 99 dalam bentuk akaun simpanan dan juga emas pelaburan fizikal yang telah dilancarkan oleh Bank Muamalat s...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level