Pentingnya Pelaburan Emas Perak Dinar Dan Dirham


Mengapa pentingnya pelaburan emas, perak, dinar dan dirham? Sejak akhir-akhir ini, semua negara besar di dunia menambah simpanan emas masing-masing. Sebagai contoh, China telah melipatgandakan pembelian stok emas mereka kepada 60.26 juta ounces (oz) atau 1,708.34 tan metrik dalam bulan Mac 2019!

Jom kita tonton sedutan ceramah Ustaz Zulkifli M Ali LC mengapa pentingnya pelaburan emas berbanding apa yang selama ini semua manusia di dunia tersilap pandang…

Apabila nilai wang kertas Dolar Amerika (USD) menjadi semakin jatuh, tak mustahil nilai semua matawang di dunia akan terkesan dan turut jatuh juga.
Lihatlah sejarah dan nilai duit kertas yang pernah ada di Malaysia khususnya sebelum merdeka.
Menurut sejarah tanah air, pada tahun 1941, Jepun menjajah Tanah Melayu dan memperkenalkan duit kertas (atau lebih dikenali sebagai duit pokok pisang).
Namun, sejak 1943 British melancarkan perang melawan Jepun, nilai duit pokok pisang semakin susut hingga tiada nilai selepas Jepun menyerah kalah pada tahun 1945.
Akibatnya, semua yang menyimpan duit pokok pisang Jepun terpaksa buang sahaja duit-duit tersebut.
Ambil iktibar atau pengajaran daripada sejarah negara yang telah berlaku. Dalam keadaan suasana ekonomi dan politik yang sukar diduga, tak mustahil perkara yang sama akan berulang dan berlaku ke atas matawang kita.
Jangan bimbang dan kalut… Masa masih belum terlambat. Ramalan ramai pakar kewangan dunia mengatakan nilai semua matawang dunia akan mula menyusut secara cepat mulai tahun 2020! Wallahu ‘alam.
Jika anda masih belum baca e-book percuma saya mengenai nilai Ringgit Malaysia boleh dapatkannya di sini.
Saya enggan percaya kepada apa jua ramalan. Namun, sejarah dunia telah menunjukkan banyak kejadian matawang kertas milik beberapa negara menjadi tiada nilai! (Klik sini untuk Info lanjut mengenai kejadian pengharaman duit 500 rupee dan 1000 rupee di India).
Anda boleh juga tonton ilmuwan tersohor eskatologi seperti Syeikh Imran Hosein juga kerap memberi peringatan mengenai kelemahan duit kertas yang sedang digunakan di seluruh dunia di sini.
Sejarah akan berulang. Persediaan perlu dilakukan. Tukarkan sebahagian sahaja duit Ringgit yang dibayar kepada kita sebagai gaji kepada bentuk logam berharga yang paling selamat di dunia iaitu EMAS.
Namun, persoalannya adakah cara yang paling mudah untuk pelaburan emas dengan menukarkan pendapatan tunai bulanan kepada emas?
Jawapannya ada…
Alhamdulillah.. kini semua lapisan masyarakat di Malaysia, Singapura dan Indonesia boleh dapatkan emas pelaburan seperti goldbar, dinar dan dirham dengan murah dan mudah.
Hanya isikan nama dan emel anda untuk dapatkan Panduan Miliki Pelaburan Emas Fizikal Secara Terus, Patuh Syariah dan Sah di Malaysia, Singapura dan Indonesia.
Bagi rakyat Malaysia dan Singapura, pada masa ini terdapat kemudahan potongan bulanan serendah RM100 atau SGD100 melalui Standing Instruction menggunakan Internet Banking Maybank2u dengan buka akaun dewasa / kanak-kanak / bayi.
Anda juga boleh membuat potongan bulanan melalui Public Bank, Bank Islam, Bank CIMB atau mana-mana bank. Namun berkemungkinan terdapat caj tambahan. Saya cadangkan guna Maybank sebab tiada caj tambahan berbanding bank lain.
Sila dapatkan panduan tukarkan minima RM100 atau SGD100 kepada emas pelaburan 999.9 dengan cara yang sangat mudah di sini.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelaburanemas.org/pentingnya-pelaburan-emas-perak-dinar-dan-dirham/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pelaburan Emas Berapa Banyak Nak Melabur Emas

Pelaburan Emas Berapa Banyak Nak Melabur Emas

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 294 hits
Mulakan pelaburan emas Sudah tentu Tetapi Berapa banyak nak melabur emas Terdapat jawapan ringkas untuk soalan ini iaitu sekurang kurangnya 10 daripada portfolio pelaburan anda Itulah yang dicadangkan oleh pakar kewangan dunia Pemilikan ema...
Pelaburan Emas Ar Rahnu

Pelaburan Emas Ar Rahnu

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 616 hits
Berminat buat pelaburan emas Ar Rahnu Ada sesiapa yang mengajak anda buat pelaburan emas Bank Rakyat Atau pelaburan emas di Bank Islam Sabarlah dulu bertenang dan jangan tergopoh gapah Anda perlu faham apa yang dimaksudkan dengan Ar Rahnu d...
Israel Mula Bertindak Peluang Untuk Kita Mulakan Matawang Dinar Berasas Nilai Emas

Israel Mula Bertindak Peluang Untuk Kita Mulakan Matawang Dinar Berasas Nilai Emas

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 190 hits
Hari ini matawang Ringgit tiba tiba jatuh lima sen berbanding US Dollar Ringgit merosot secara mengejut hari ini kerana laporan yang dikeluarkan oleh FTSE Russel dari London hari ini telah memberi amaran bahawa mereka ingin menurunkan penar...
Harga Emas Pelaburan Akaun Gap Terendah Sejak September 2017

Harga Emas Pelaburan Akaun Gap Terendah Sejak September 2017

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 674 hits
Harga emas pelaburan 24K LBMA GAP Public Gold telah turun kepada paras yang terendah sejak 2016 iaitu sehingga RM169 g pada 15 dan 16 Ogos 2018 Harga emas pelaburan 24K LBMA GAP Public Gold telah turun sehingga RM177 g pada 26 Jun 2018 dan ...
Cara Buka Akaun Pelaburan Emas Patuh Syariah

Cara Buka Akaun Pelaburan Emas Patuh Syariah

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 584 hits
Anda nak buka akaun pelaburan emas patuh syariah tapi tak tahu di mana Adakah anda patut mulakan samada di bank atau syarikat pelaburan emas Bukan mudah nak cari dan buka akaun pelaburan emas patuh syariah sebab jika tersilap langkah boleh ...
Tips Pelaburan Emas

Tips Pelaburan Emas

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 365 hits
Nak buat pelaburan emas Memang terdapat banyak persaingan di antara bank bank dan syarikat syarikat malah kedai kedai menjual emas di Malaysia Sampai pening nak pilih yang mana Barang kemas Atau Gold bar atau Jongkong Emas Atau Syiling Dina...
Pelaburan Emas Bank Muamalat Gold I

Pelaburan Emas Bank Muamalat Gold I

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 1579 hits
Pelaburan emas Bank Muamalat atau dikenali sebagai Muamalat Gold i merupakan salah satu jenis simpanan emas pelaburan berketulenan 99 99 dalam bentuk akaun simpanan dan juga emas pelaburan fizikal yang telah dilancarkan oleh Bank Muamalat s...
Jual Beli Emas Pelaburan Patuh Syariah

Jual Beli Emas Pelaburan Patuh Syariah

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 538 hits
Anda mencari cara jual beli emas pelaburan patuh syariah Alhamdulillah anda dah jumpa cara simpanan emas yang murah mudah patuh syariah yang boleh didapati secara online atau offline Sehingga ke hari ini walaupun terdapat banyak jenis dan j...
Menyingkap Semula 10 Tahun Krisis Perak

Menyingkap Semula 10 Tahun Krisis Perak

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 368 hits
Menyingkap semula 10 tahun krisis PerakSepuluh tahun yang lalu pada bulan ini kerajaan Perak yang diketuai Pakatan Rakyat tumbang selepas tiga wakil rakyatnya berpaling tadah Tindakan dua Anggota Dewan Undangan Negeri dari PKR dan seorang l...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama