Jual Beli Emas Pelaburan Patuh Syariah


Anda mencari cara jual beli emas pelaburan patuh syariah? Alhamdulillah, anda dah jumpa cara simpanan emas yang murah, mudah, patuh syariah yang boleh didapati secara online atau offline.
Sehingga ke hari ini, walaupun terdapat banyak jenis dan jenama emas pelaburan yang terdapat di pasaran, namun sekiranya tiada perakuan atau pengesahan patuh syariah oleh panel syariah yang berwibawa, kita akan berasa was-was dan terus menjauhi dari aktiviti jual beli pelaburan emas tersebut.
Seperti anda, saya juga tidak mahu terlibat dengan unsur riba dalam aktiviti jual beli emas. Sejak tahun 2014 lagi, saya mencari cara jual beli emas yang patuh syariah.
Saya dah jumpa… Alhamdulillah. Anda dah tak perlu risau.
Pada hari ini, saya dapati syarikat Public Gold ada menawarkan produk emas pelaburan yang telah melepasi syarat ketat patuh syariah atas kedua-dua sistem jual beli emas fizikal secara online yang ditawarkan.
Pembelian dan penjualan balik secara runcit samada sekaligus atau ansuran (Easy Payment Plan / EPP) Pembelian dan penjualan balik melalui akaun Gold Accumulation Program (GAP) Berikut dipaparkan salinan sijil-sijil bagi kedua-dua produk jual beli emas pelaburan syarikat Public Gold yang telah dikeluarkan oleh Panel Penasihat Syariah Amanie Advisor yang ditandatangani oleh Y.Bhg. Datuk Dr. Mohd. Daud Bakar.
1. Pembelian dan penjualan balik secara runcit samada sekaligus atau ansuran (Easy Payment Plan / EPP)
Untuk mula beli emas pelaburan goldbar atau dinar LBMA 24K tanpa GST, ambil stok di cawangan Public Gold (3-5 hari) atau di Pejabat Pos Ar-Rahnu (14-18 hari) dan simpan sendiri, sila ikuti langkah berikut:-
Langkah #1: Daftar secara PERCUMA
Anda boleh mendaftar secara percuma.
Langkah #2: Log masuk
Selepas mendaftar, anda boleh terus Login menggunakan nombor IC dengan sengkang sebagai Nama Pengguna (Username) dan Kata Laluan (Password) yang anda isi di laman web Public Gold.
Pembelian boleh dibuat secara sekaligus (Full Payment) atau secara ansuran 4 X selama 4 bulan (Easy Payment Plan). Kedua-dua cara pembelian telah melepasi syarat patuh syariah.
Langkah #3: Ambil stok
Anda boleh pilih samada ingin mengambil stok emas di cawangan Public Gold berdekatan atau sekiranya anda berada di pedalaman, anda boleh pilih untuk ambil stok emas di mana-mana cawangan Pos Ar-Rahnu yang berdekatan anda.
Senarai cawangan Public Gold ada di sini. Senarai cawangan Pejabat Pos Ar-Rahnu ada di sini. Nota: Standard Operating Procedure (S.O.P) stok sampai di cawangan Public Gold yang dipilih ialah selama TIGA (3) hari bekerja. Manakala S.O.P stok sampai di cawangan Pos Ar-Rahnu yang dipilih ialah selama EMPAT BELAS (14) hari bekerja.
Terkini: Mulai Julai 2018, anda boleh gunakan perkhidmatan kurier untuk hantar jongkong atau dinar emas 999.9 yang anda beli terus ke rumah / pejabat anda.
Maksima berat emas ialah sebanyak 25 gram dalam setiap penghantaran.
Untuk gunakan perkhidmatan ini, anda perlu pilih cawangan PG yang terdekat di Langkah #3 di atas (BUKAN pilih Pos Arrahnu).
Setelah resit bayaran disahkan, anda boleh terus menghubungi staf Public Gold cawangan pilihan anda untuk dapatkan invois harga kurier penghantaran ke alamat anda.
Anda jangan bimbang kerana perkhimatan hantar emas 999.9 melalui kurier dilindungi insurans. PG akan mengganti dengan item emas yang sama sekiranya emas tidak sampai kepada anda.
Sila ikuti link ini untuk info lanjut mengenai jual beli emas pelaburan secara runcit.
2. Pembelian dan penjualan balik melalui akaun Gold Accumulation Program (GAP) Pada 29 September 2017, panel penasihat syariah Amanie Advisor telah mengeluarkan Sijil Patuh Syariah ke atas aktiviti jual beli emas akaun GAP Public Gold.

Mulai sekarang, anda dah tak perlu berasa was-was untuk berjual beli secara online emas pelaburan 24K LBMA yang tidak dikenakan cukai GST melalui akaun GAP. Anda boleh mulakan serendah RM100.
Ikuti hanya 3 langkah mudah dan murah untuk mulakan simpanan emas pelaburan seperti berikut:-
Langkah #1:
Rujuk harga emas GAP di web Public Gold. Transfer minima RM100 atau jumlah RM untuk 1 gram yang hendak dibeli ke no. akaun Public Gold Marketing Sdn Bhd di Maybank 557139238048 (Sila guna Instant Transfer jika guna bank lain). Jika nak keluarkan beli 2 gram kerana baki minima 1gram.
Langkah #2:
Simpan gambar resit belian (Maklumat SMS atau Transaction history TIDAK diterima).
Langkah #3:
Hantar maklumat berikut dengan gambar resit kepada emel [email protected] dan cc [email protected]
1. Nama penuh:
2. IC:
3. No. HP:
4. Emel:
5. Jumlah bayaran: RM
6. Tarikh bayaran: dd/mm/yyyy
7. Masa bayaran: xx:xx
8. No. Introducer: PG047646 Suhaimee Manaf
Anda boleh juga Whatsapp maklumat anda di atas di http://pelaburanemas.wasap.my/
Langkah #3 hanya dibuat SEKALI sahaja ketika buka akaun GAP. Tak perlu jika anda telah ada kod PG. Selepas dah dapat kod PG, boleh login akaun GAP di web. Untuk lebih detail, boleh layari https://www.pelaburanemas.org/gold-accumulation-program-gap/#akaunGAP.
Jika anda mahu buat potongan bulanan melalui akaun bank terus masuk ket akaun simpanan emas GAP, anda boleh dapatkan cara potongan bulanan di sini.
Kesimpulannya, mulai hari ini anda boleh mula buat potongan bulanan minima RM100 untuk pembelian emas fizikal ke dalam akaun emas simpanan GAP anda tanpa was-was.
Sila ikuti link ini untuk info lanjut mengenai simpanan emas pelaburan Gold Accumulation Program Public Gold.
Terkini: Mulai Julai 2018, anda boleh gunakan perkhidmatan kurier untuk hantar jongkong atau dinar emas 999.9 yang anda keluarkan dari akaun GAP terus ke rumah / pejabat anda.
Anda hanya perlu whatsapp bukti bayaran caj premium dan caj kurier selepas menerima invois daripada PG.
Maksima berat emas ialah sebanyak 25 gram dalam setiap penghantaran.
Untuk gunakan perkhidmatan ini, anda perlu ada sekurang-kurangnya 2 gram dalam akaun GAP.
Semoga bermanfaat.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelaburanemas.org/jual-beli-emas-pelaburan-patuh-syariah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Buka Akaun Pelaburan Emas Patuh Syariah

Cara Buka Akaun Pelaburan Emas Patuh Syariah

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 579 hits
Anda nak buka akaun pelaburan emas patuh syariah tapi tak tahu di mana Adakah anda patut mulakan samada di bank atau syarikat pelaburan emas Bukan mudah nak cari dan buka akaun pelaburan emas patuh syariah sebab jika tersilap langkah boleh ...
Jual Beli Emas

Jual Beli Emas

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 872 hits
Jika anda nak jual beli emas untuk tujuan melabur dan dapat keuntungan anda perlu tahu perbezaan susutnilai atau spread harga emas yang anda beli Anda perlu faham jenis emas yang paling rendah susutnilainya yang akan memberi keuntungan lebi...
Orang Islam Beli Jual Makanan Bulan Puasa Boleh Dipenjara Di Selangor

Orang Islam Beli Jual Makanan Bulan Puasa Boleh Dipenjara Di Selangor

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 391 hits
Gambar individu ditangkap penguatkuasa agama kerana tidak berpuasa dan dibawa menaiki van jenazah Foto Ismaweb SHAH ALAM 24 April Jabatan Agama Islam Selangor melalui Bahagian Pengurusan Penguatkuasaan dan Bahagian Pengurusan Halal komited ...
Jual Beli Jabatan Bupati Cirebon Sunjaya Dituntut Tujuh Tahun

Jual Beli Jabatan Bupati Cirebon Sunjaya Dituntut Tujuh Tahun

papar berkaitan - pada 24/4/2019 - jumlah : 237 hits
Jaksa penuntut umum dari KPK menuntut hukuman tujuh tahun penjara pada Bupati Cirebon nonaktif Sunjaya Purwadisastra Jaksa menyatakan Sunjaya terbukti menerima suap terkait jual beli jabatan di Kabupaten Cirebon
Harga Emas Pelaburan Akaun Gap Terendah Sejak September 2017

Harga Emas Pelaburan Akaun Gap Terendah Sejak September 2017

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 670 hits
Harga emas pelaburan 24K LBMA GAP Public Gold telah turun kepada paras yang terendah sejak 2016 iaitu sehingga RM169 g pada 15 dan 16 Ogos 2018 Harga emas pelaburan 24K LBMA GAP Public Gold telah turun sehingga RM177 g pada 26 Jun 2018 dan ...
Pelaburan Emas Bank Muamalat Gold I

Pelaburan Emas Bank Muamalat Gold I

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 1572 hits
Pelaburan emas Bank Muamalat atau dikenali sebagai Muamalat Gold i merupakan salah satu jenis simpanan emas pelaburan berketulenan 99 99 dalam bentuk akaun simpanan dan juga emas pelaburan fizikal yang telah dilancarkan oleh Bank Muamalat s...
Tips Pelaburan Emas

Tips Pelaburan Emas

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 358 hits
Nak buat pelaburan emas Memang terdapat banyak persaingan di antara bank bank dan syarikat syarikat malah kedai kedai menjual emas di Malaysia Sampai pening nak pilih yang mana Barang kemas Atau Gold bar atau Jongkong Emas Atau Syiling Dina...
Pelaburan Emas Ar Rahnu

Pelaburan Emas Ar Rahnu

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 613 hits
Berminat buat pelaburan emas Ar Rahnu Ada sesiapa yang mengajak anda buat pelaburan emas Bank Rakyat Atau pelaburan emas di Bank Islam Sabarlah dulu bertenang dan jangan tergopoh gapah Anda perlu faham apa yang dimaksudkan dengan Ar Rahnu d...
Pentingnya Pelaburan Emas Perak Dinar Dan Dirham

Pentingnya Pelaburan Emas Perak Dinar Dan Dirham

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 301 hits
Mengapa pentingnya pelaburan emas perak dinar dan dirham Sejak akhir akhir ini semua negara besar di dunia menambah simpanan emas masing masing Sebagai contoh China telah melipatgandakan pembelian stok emas mereka kepada 60 26 juta ounces a...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Hawthorn Hood House By Bent Architecture In Victoria Australia

Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told

De Fam S Popular Local Raya Tune Alamak Raya Lagi Finds Its Way To Nippon Via Social Media

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan