Pekerja Tukar Jadi Bos Pula


Abnor Hamizam Abd Manap OBJEK aneh ‘katak berkepala ikan’ yang kerap ditemui di hadapan rumahnya dipercayai ada kaitan dengan sihir. FOTO Abnor Hamizam Abd Manap Jelebu: Di era masyarakat hidup dalam era globalisasi dan digital, masih wujud segelintir individu bertuhankan jin dan syaitan selain masih percaya pada amalan khurafat sihir.
Golongan ini yang berdamping dengan syaitan mengamalkan 'ilmu hitam' itu bagi menyakiti, mempengaruhi hati atau akal individu disihir secara sembunyi untuk memperolehi apa dihajati.
Salah seorang mangsa yang hanya mahu dikenali Adi, 40-an berasal dari Jempol di sini, mendedahkan azab dialami selepas menjadi mangsa sihir 'katak berkepala ikan' yang ditujukan kepadanya.
Dia mendakwa menjadi mangsa sihir walaupun pada mulanya tidak percaya masih wujud individu bersekongkol dengan jin, iblis dan syaitan untuk merosakkan hidupnya.
"Semuanya bermula selepas saya berkenalan dengan seorang lelaki dari negara jiran yang diupah untuk membaiki kerosakan peralatan serta baik pulih kedai pada Oktober lalu.
"Lelaki berusia 30-an itu cukup peramah dan pandai mengambil hati. Malah, dia menawarkan diri untuk membaik pulih peralatan lain yang rosak tanpa mengenakan bayaran," katanya ketika ditemui wartawan Harian Metro.
Namun dia seolah-olah 'dipukau' apabila lelaki itu mula masuk campur dalam urusan perniagaan milik keluarganya itu.
"Mulanya dia hanya mencampuri urusan perniagaan di dapur restoran sebelum memberi arahan seolah-olah dia adalah pemilik premis. Malah, aspek pengurusan dan pentadbiran premis turut diganggu tanpa segan silu.
"Lelaki itu mendakwa kononnya mampu melariskan perniagaan dan menaikkan jualan perniagaan kami. Saya bagaikan 'lembu dicucuk hidung' apabila mengikut sahaja kehendaknya tanpa banyak soal," katanya.
Menurutnya, layan istimewa diberikan kepada lelaki asing itu sehingga dia bersusah payah mencari rumah sewa lengkap dengan perabot dan perkakas elektrik selain membayar sewa bulanan berjumlah RM800 khusus untuk kesenangan lelaki itu.
"Ada pekerja di restoran menyedari perubahan tingkah laku saya yang menjadi panas baran sebelum bertanyakan apa yang berlaku. Namun saya menafikan perkara itu.
"Paling ditakuti apabila anak saudara mula rapat dengan lelaki itu dan turut menjadi 'bodoh'. Sehingga satu tahap, mereka seolah-olah pasangan sedang bercinta.
"Anak saudara saya yang bekerja di restoran sama turut akur setiap arahan lelaki itu hinggakan sebarang keputusan perlu dirujuk kepada lelaki terbabit," katanya.
Menurutnya, perniagaan diusahakannya merudum hingga pernah ditutup seminggu, malah hubungan antara pekerja turut renggang.
"Mujur ahli keluarga lain menyedari sesuatu aneh berlaku sebelum membawa saya dan anak saudara untuk 'berubat' melalui kaedah rawatan Islam. Ia dilakukan selepas saya kerap rebah tanpa sebab ketika waktu Maghrib.
"Sebaik berjaya membuang 'gangguan' makhluk yang membelenggu saya, lelaki itu terus dihalau dan dihalang dari mencampuri urusan kami.
"Mungkin tidak berpuas hati dengan tindakan itu, kami diganggu pula dengan kemunculan objek 'katak berkepala ikan' yang diletak di halaman rumah sebanyak beberapa kali," katanya.
Adi berkata, apa yang berlalu kepadanya akan dijadikan pengajaran supaya dia lebih berhati-hati apatah lagi selepas dia menemui pelbagai objek aneh di premisnya seperti besi kuning, bunjut berisi serbuk mencurigakan dan azimat.
Sementara itu dalam kes berasingan, seorang kakitangan kerajaan mahu dikenali sebagai Shahril, 40, mendakwa menjadi mangsa sihir pemisah mengakibatkan isterinya bertukar sikap secara mendadak.
Menurutnya, semuanya bermula selepas dia mengambil seorang lelaki pekerja asing untuk melakukan kerja ubah suai kediamannya di Jempol di sini pada Oktober tahun lalu.
"Tidak lama kemudian isteri berubah sikap menjadi pemarah dan membenci saya tanpa sebab. Memandang muka saya sahaja cukup membuat dia 'naik angin'.
"Mujur ada ahli keluarga yang menasihati saya supaya mengubati isteri. Alhamdulillah, rawatan Islam dijalani dan kehendak Allah SWT berjaya memulihkan isteri saya," katanya.
Menurutnya, dia kemudian mengarahkan semua kerja baik pulih kediamannya dihentikan serta-merta dan tiada 'orang luar' dibenarkan memasuki kawasan rumahnya.
"Saya tidak percaya di zaman Tik Tok dan Facebook ini, sihir masih lagi diamalkan," katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2022/01/pekerja-tukar-jadi-bos-pula.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tunggu 30 Minit Tapi Makanan Tak Siap Siap Bila Tanya Pekerja Dibaling Gunting Pula

Tunggu 30 Minit Tapi Makanan Tak Siap Siap Bila Tanya Pekerja Dibaling Gunting Pula

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 127 hits
Sudah menjadi kebiasaan apabila kita membuat pesanan makanan di restoran secara walk in maka sudah pasti kita akan perlu mengunggu beberapa ketika untuk pesanan makanan kita disiapkan Namun kadangkala masa menunggu pesanan itu disiapkan men...
Datuk Seri Pula Ahli Sihir Yang Sekejap Uzur Ke Mahkamah

Datuk Seri Pula Ahli Sihir Yang Sekejap Uzur Ke Mahkamah

papar berkaitan - pada 6/2/2022 - jumlah : 196 hits
malaysiakini comDiterbitkan Feb 6 2022 10 59 AMPemuda PAS hari ini tampil mempertahankan presiden parti itu Abdul Hadi Awang daripada kritikan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi Ketuanya Ahmad Fadhli Shaari berkata pihaknya mengambil pendekat...
Operasi Menyelamat Bos Sprm

Operasi Menyelamat Bos Sprm

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 202 hits
Penganjur perhimpunan TangkapAzamBaki memaklumkan himpunan itu tetap diteruskan di lokasi baru selepas polis mengumumkan penutupan semua jalan utama dan sejumlah stesen tren menuju ke kompleks beli belah Sogo Dalam satu kenyataan jawatankua...
Aidil Memang Cakap Nak Baby Boy Pula Fasha Sandha Tak Tolak Rezeki Andai Hamil Lagi Tapi

Aidil Memang Cakap Nak Baby Boy Pula Fasha Sandha Tak Tolak Rezeki Andai Hamil Lagi Tapi

papar berkaitan - pada 6/2/2022 - jumlah : 219 hits
Aktres Fasha Sandha mengakui suaminya yang juga pelakon Aidil Aziz berhasrat untuk memiliki cahaya mata lelaki selepas anak mereka Aisha Amaira kini mencecah usia dua tahun Bagaimanapun Fasha atau nama sebenarnya Nur Fasha Sandha Hassan men...
Selepas Itik Kini Jerung Pula

Selepas Itik Kini Jerung Pula

papar berkaitan - pada 3/2/2022 - jumlah : 96 hits
Presiden PAS Abdul Hadi Awang memberi amaran terhadap anggota parti itu yang digoda dan melanggar sumpah taat setia mereka terhadap PAS Tegas Abdul Hadi PAS tidak akan bersama Umno melalui pendekatan BN yang telah bocor bahteranya kerana PA...
Selamatkah Suntik Booster Covid 19 Disaran Ambil Dos Penggalak Boleh Campur Vaksin Pula Tu

Selamatkah Suntik Booster Covid 19 Disaran Ambil Dos Penggalak Boleh Campur Vaksin Pula Tu

papar berkaitan - pada 1/2/2022 - jumlah : 135 hits
Selamatkah Suntik Booster Covid 19 Disaran Ambil Dos Penggalak Boleh Campur Vaksin Pula Tu SEJAK awal tahun 2021 rakyat Malaysia mula beratur di pusat pusat vaksinasi untuk mendapatkan suntikan vaksin bagi melindungi diri daripada wabak Cov...
4 Potret Jessica Tanoesoedibjo Dilamar Jonathan Putra Bos Emtek Pakai Cincin Berlian

4 Potret Jessica Tanoesoedibjo Dilamar Jonathan Putra Bos Emtek Pakai Cincin Berlian

papar berkaitan - pada 1/2/2022 - jumlah : 151 hits
Putri cantik Hary Tanoesoedibjo Jessica baru saja dilamar oleh sang kekasihnya yang ternyata bukan orang sembarangan Jonathan merupakan putra dari bos EMTEK Di momen lamaran itu Jonathan memberikan cincin berlian untuk Jessica Berikut beber...
Video Putri Pemilik Mnc Group Dilamar Anak Bos Emtek Group

Video Putri Pemilik Mnc Group Dilamar Anak Bos Emtek Group

papar berkaitan - pada 2/2/2022 - jumlah : 110 hits
Jonathan anak dari bos perusahaan EMTEK group melamar Jessica anak dari pemilik MNC group
Binnie Oh My Girl Akan Tukar Nama Pentas

Binnie Oh My Girl Akan Tukar Nama Pentas

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 163 hits
Binnie OH MY GIRL kini akan menukar nama pentasnya Pada 19 Januari WM Entertainment telah mengumumkan bahawa Binnie akan menggunakan nama sebenarnya sebagai nama pentasnya pada masa hadapan WM menyatakan Binnie OH MY GIRL akan menukar nama ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered