Pas Pn K Sama S Pura Tapi Dap Madani Beruk Atas Canggung


 

Potensi kerjasama Singapura dengan 4 negeri PN
KUALA LUMPUR: PAS membincangkan potensi kerjasama Singapura dengan negeri Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perlis yang berada di bawah pentadbiran PAS dan Perikatan Nasional.
Perkara itu dinyatakan oleh Timbalan Presiden PAS, Dato’ Sri Tuan Ibrahim Tuan Man yang menerima menerima kunjungan hormat daripada Menteri Pembangunan Negara, Singapura Desmond Lee, pada petang semalam.
“Alhamdulillah, saya telah menerima kunjungan hormat daripada YB Tuan Desmond Lee, Menteri Pembangunan Negara, Singapura pada petang ini,” katanya yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian dalam hantaran di Facebook beliau, semalam. Turut serta ialah Ahli Parlimen Jerantut, Ir Ts Khairul Nizam Khirudin, Datuk Ahmad Amzad Hashim (Kuala Terengganu) dan Ustaz Kamal Asaahri (Kuala Krau).
Menurutnya, mereka telah mengadakan perbincangan mengenai fokus pembangunan di Malaysia dan Singapura.
“Selain itu, pertemuan ini turut membincangkan potensi kerjasama Singapura dengan negeri Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perlis yang berada dibawah pentadbiran PAS dan Perikatan Nasional,” jelasnya.
Katanya, beliau juga mengambil kesempatan mengalu-alukan Singapura untuk melabur di Malaysia dalam industri yang berpotensi seperti industri nadir bumi.
“Kami juga bertukar pandangan berkenaan dengan pelaksanaan gaji progresif yang telah dilaksanakan di Singapura,” ujarnya lagi.
Seterusnya, kata beliau PAS turut menyatakan kebersamaan dengan Kerajaan Malaysia dalam mengecam kekejaman Israel terhadap umat Islam di Palestin.
“Terima kasih YB Tuan Desmond Lee dan delegasi atas kesudian mengadakan kunjungan hormat dan bertukar pandangan,” tambahnya. – HARAKAHDAILY 10/10/2023  
Komen Weblog Ibnu Hasyim: PAS/PN ke depan: K'sama dengan S'pura. DAP/madani, beruk atas canggung.
Sila lihat komen ini..
(i) Apa alasan k'jaan M'sia jual tenaga hijau kepada S'pura? Rugi RM80 bilion setahun, kenapa tak cerdik sangat?


KUALA LUMPUR: PERIKATAN NASIONAL (PN) meminta penjelasan kerajaan berhubung keputusan Kabinet membenarkan tenaga hijau dijual kepada negara jiran, Singapura.

Dato’ Seri Tuan Ibrahim Tuan Man (PN-Kubang Kerian) berkata, Malaysia masih memerlukan tenaga hijau untuk memastikan pelepasan sifar karbon pada 2050 dapat dicapai.
Menurutnya, kerajaan perlu menyimpan tenaga hijau yang besar bagi menarik lebih ramai pelabur dengan simpanan tenaga yang banyak dan tidak diusik di negara.
“Apabila dieksport sedangkan pada waktu sama kita sangat memerlukan tenaga hijau kerana penjualan ini menyebabkan kadar pelepasan karbon untuk offset karbon tidak cukup.
“Kalau benarkan penjualan tenaga ini berlaku, mereka nak lama sebab dia akan menarik pelabur luar ke tempat mereka kerana tenaga hijau merupakan syarat pelaburan mereka,” katanya.
Beliau berkata demikian pada sesi perbahasan Rang Undang-undang (RUU) AKta Kecekapan dan Konservasi Tenaga 2023 bagi bacaan kali kedua di Dewan Rakyat, hari ini.
(ii) Lagi kisah beruk atas canggung. Apa kerana beruk terhinggut-hinggut atas canggung jadi penyebab berlakunya PRK Parlimen Kemaman dan Mesyuarat khas SPR 17 Okt?
Maaf, gurau-gurau sikit.


Di KL, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mengadakan mesyuarat khas bagi urusan Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kemaman, Terengganu pada 17 Okt ini. 
Setiausaha SPR Datuk Ikmalrudin Ishak berkata pihaknya telah menerima Laporan Hakim Pilihan Raya susulan keputusan petisyen yang membatalkan keputusan bagi Parlimen P040 Kemaman pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) 19 Nov lepas. Beliau berkata sehingga tamat tempoh 14 hari rayuan, tiada notis rayuan difailkan terhadap keputusan itu.
Sehubungan itu, selaras dengan Seksyen 36C Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 dan peruntukan Perlembagaan Persekutuan, SPR akan mengeluarkan notis pilihan raya bagi mengisi kekosongan kerusi itu dalam tempoh 60 hari dari tarikh akhir ditetapkan untuk pemfailan rayuan' dalam kenyataan hari ini.

Maaf, gurau-gurau sikit.
Di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.


Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 

Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/10/paspn-ksama-spura-tapi-dapmadani-beruk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dap Madani Tiru Strategi Israel Hancurkan Palestin

Dap Madani Tiru Strategi Israel Hancurkan Palestin

papar berkaitan - pada 10/10/2023 - jumlah : 125 hits
Kenapa perisikan Israel gagal hidu serangan Hamas Kami tidak tahu bagaimana ini boleh berlaku Itulah reaksi yang diberikan pegawai Israel kepada BBC apabila ditanya kepada mereka bagaimana dengan segala sumber perisikannya yang dikatakan pi...
Israel Tembak Sekolah Palestin Dap Madani Lanyak Sekolah Agama S Gor

Israel Tembak Sekolah Palestin Dap Madani Lanyak Sekolah Agama S Gor

papar berkaitan - pada 8/10/2023 - jumlah : 180 hits
Tentera Israel mengiringi murid Palestin menuju ke kelas pada hari pertama tahun baru akademik di sekolah mereka di kampung al Tuwani pada 19 Ogos 2022 Tentera Israel lepaskan tembakan di sekolah PalestinNABLUS Kesemua kelas di sebuah sekol...
Palestin Bantuan Awal Rm100 000 Dap Madani Bagi Apa

Palestin Bantuan Awal Rm100 000 Dap Madani Bagi Apa

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 109 hits
Palestin PASRelief salur bantuan awal RM100 000KUALA LUMPUR Perang yang dinamakan Taufan Al Aqsa lebih dahsyat berbanding perang sebelum ini apabila penduduk dan pejuang Palestin bangkit menuntut hak mereka selepas 75 tahun peristiwa Nakbah...
Nak Sindir Rombakan Kabinet Tapi Akhirnya Mp Pas Pula Kena Kecam

Nak Sindir Rombakan Kabinet Tapi Akhirnya Mp Pas Pula Kena Kecam

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 90 hits
HarapanDaily comAKMAL MANAF Seorang Ahli Parlimen yang juga Ketua Pemuda Pas menjadi sasaran warga maya di laman sosial Facebook apabila hantaran yang dimuat naik mengundang kecaman Ahmad Fadhli Shaari wakil rakyat di kawasan Pasir Mas Kela...
Kenapa Pas Dendam Sangat Dengan Dap

Kenapa Pas Dendam Sangat Dengan Dap

papar berkaitan - pada 30/9/2023 - jumlah : 90 hits
Apa yang PAS dendam sangat dengan DAP ni aku pun tak pasti Nak kata DAP anti Islam tak nampak begitu pun Yang jelas serang hudud RUU355 tolak khat dan jawi lawan pembelajaran modul 40 hadits dan banyak lagi tu adalah Gerakan Tapi Gerakan ja...
Robot Hantar Makanan X Diperalat X Macam Dap Madani

Robot Hantar Makanan X Diperalat X Macam Dap Madani

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 119 hits
Ali Kashani di samping robot penghantaran makanan yng kini beroperasi di Los Angeles Amerika Syarikat Robot selamatkan diri diculik tangkap penculikLOS ANGELES Dua lelaki yang cuba menculik robot di bandar raya ini mendapati ia bukan sekada...
Hadiah Dap Madani Naik Cukai Turun Subsidi Padan Muka

Hadiah Dap Madani Naik Cukai Turun Subsidi Padan Muka

papar berkaitan - pada 16/10/2023 - jumlah : 255 hits
Belanjawan 2024 naikkan cukai turunkan subsidiKUALA LUMPUR Fokus Belanjawan 2024 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim pada petang ini seharusnya untuk menurunkan dan mengawal kos sara hidup yang kian meningkat Ket...
Extreme Ways Won T Win Over Non Muslims Dap Man Tells Pas

Extreme Ways Won T Win Over Non Muslims Dap Man Tells Pas

papar berkaitan - pada 20/10/2023 - jumlah : 147 hits
PAS members at the party s assembly today PETALING JAYA Non Muslims will not be won over by PAS as long as the Islamic party persists to hold extreme views says DAP central executive committee member Khoo Poay Tiong Khoo who is Kota Melaka ...
Pemimpin Dap Pas Di Bawah Pimpinan Hadi Awang Sekarang Menakutkan Orang Bukan Melayu

Pemimpin Dap Pas Di Bawah Pimpinan Hadi Awang Sekarang Menakutkan Orang Bukan Melayu

papar berkaitan - pada 21/10/2023 - jumlah : 97 hits
Nora MahparPETALING JAYA Seorang pemimpin DAP percaya PAS tidak akan dapat memulihkan kepercayaan orang bukan Islam selagi parti meneruskan pendekatan yang dianggap ekstrem oleh komuniti itu Timbalan Pengerusi DAP Melaka Khoo Poay Tiong men...
Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Semua Berfkir Tentang Rafah

Spring Harbor House By Johnsen Schmaling Architects In Madison Wisconsin

Pengukus Lubang Tepi

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik