Palestin Bantuan Awal Rm100 000 Dap Madani Bagi Apa





Palestin: PASRelief salur bantuan awal RM100,000


KUALA LUMPUR: Perang yang dinamakan ‘Taufan Al-Aqsa’ lebih dahsyat berbanding perang sebelum ini apabila penduduk dan pejuang Palestin bangkit menuntut hak mereka selepas 75 tahun peristiwa Nakbah.
Sehubungan itu, Pengarah PASRelief, Ustaz Mohd Yusni Mat Piah berkata, atas rasa tanggungjawab dan kemanusiaan, pihaknya telah menyalurkan bantuan awal kecemasan bernilai RM100,000 kepada penduduk Palestin selepas serangan bermula pada Sabtu baru-baru ini.
“Alhamdulillah, bantuan awal kecemasan yang disalurkan seperti keperluan makanan asas dan wang tunai telah pun sampai dan diagihkan sebahagiannya oleh wakil PASRelief di Palestin kepada mangsa-mangsa perang di sana.
“Kami difahamkan situasi di Gaza semakin tegang dengan tindak balas rejim zionis Israel yang semakin mengganas apabila menyasarkan kawasan pendidikan, masjid, kediaman penduduk dan hospital. Lebih dahsyat, bekalan air dan elektrik juga disekat,” ujarnya dalam satu kenyataan, hari ini.
Menurutnya, keadaan getir yang dilalui oleh penduduk Palestin saat ini, tidak boleh dibiarkan begitu sahaja.
Tambahnya, PASRelief akan menggerakkan pelbagai usaha untuk menyalurkan lebih banyak bantuan kepada mangsa perang di Palestin.
Oleh itu, ujarnya PASRelief memohon dan menyeru seluruh lapisan masyarakat di Malaysia yang mengikuti perkembangan perang Taufan Al-Aqsa untuk terus sama-sama bersolidariti dengan menyumbang ke Tabung Kecemasan Gaza ini.
Tambahnya, segala bentuk sumbangan boleh disalurkan melalui akaun Tabung Kemanusiaan PASRelief 5640 7061 4481.


Segala maklumat lanjut boleh hubungi hotline PASRelief di talian 017-500 1144. – HARAKAHDAILY 10/10/2023 
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Palestin, bantuan awal RM100,000. DAP/madani bagi apa? 
Lihat komen sebelum ini..
(i) Sokong tuntut nasib pekerja e-hailing perlu dbela.. 


 Di Dewan Rakyat KL, kerajaan perlu merangka langkah untuk memastikan pekerja e-hailing mendapat pembelaan di bawah Rang Undang-Undang (RUU) Kesatuan Sekerja (Pindaan) 2022.

Ustaz Ahmad Fadhli Shaari (PN-Pasir Mas) berkata, berbanding pekerja lain di Malaysia, golongan itu tidak mempunyai kesatuan sekerja kerana tidak dianggap sebagai bekerja.
Namun, katanya perkhidmatan itu semakin mendapat tumpuan dalam kalangan belia dan perlu diberikan hak sama rata secara komprehensif berdasar akta yang ada.
“Perkerja Grab Food dan Panda sebagai contoh tidak boleh menubuhkan kesatuan sekerja untuk berunding bagi mendapatkan hak gaji, keadaan kerja serta pelindungan yang lebih baik.
“Ini kerana kerja ekonomi gig dianggap sebagai kontraktor kerana mereka menyediakan perkhidmatan mengunakan bahan pihak lain dan bukan seperti pekerja lain yang berdaftar,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika sesi perbahasan Rang Undang-Undang (RUU) Kesatuan Sekerja (Pindaan) 2023 atau Akta Kesatuan Sekerja 1959 (Akta 262) di Dewan Rakyat, hari ini.
Oleh yang demikian, beliau menyarankan kesatuan sekerja perlu fokus kepada isu-isu seperti ini kerana melalui kesatuan pekerja, suara pekerja mendapat perhatian. Demikian sedikit dari suntingan ucapan beliau.
(ii) & ini juga.. ‘Petani bukan pemalas, selalu ditindas’

Sebahagian ahli peSAWAH yang hadir dalam Aksi Protes & Sidang Media Pesawah-pesawah Padi Berkenaan Harga Padi/Beras di Pusat Kegiatan Komuniti TTZ Lahar Budi, Mukim Derga, Alor Setar, Kedah pada 8 Okt 2023. (FOTO: Facebook: Aswad Bukit Besar/Pertubuhan Persaudaraan Pesawah Malaysia - Pesawah)
Di KL, menyertakan hashtag  #PETANI BUKAN PEMALAS TETAPI SELALU DITINDAS, Pertubuhan Persaudaraan Pesawah Malaysia (PeSAWAH) semalam telah mengadakan sidang media menggesa agar kerajaan campur tangan dalam kemelut yang tiada noktahnya apabila harga padi basah kembali kepada harga asal RM1,250 per tan.

Ia menimbulkan kemelut dan polemik, yang menurut PeSAWAH melalui hantaran Facebooknya, Pertubuhan Persaudaraan Pesawah Malaysia – Pesawah, susulan tindakan pengilang tindakan pengilang yang menurunkan harga pembelian padi secara drastik daripada RM1,700 per tan kepada antara RM1,200 hingga RM1,250 sejak semalam. 
Pertubuhan Persaudaraan Pesawah (PeSAWAH) menggesa agar kerajaan campur tangan dalam kemelut yang tiada noktahnya apabila harga padi basah kini kembali kepada harga asal RM1,250 per tan. (FOTO: Facebook Pertubuhan Persaudaraan Pesawah Malaysia – Pesawah)
(iii) Jom kempen kibarkan bendera Palestin 


RAKYAT Palestin di Semenanjung Gaza sedang berhadapan dengan serangan dan pengeboman yang amat ganas oleh tentera rejim zionis Israel.
Angka korban di kalangan rakyat Palestin telah meningkat kepada 510 orang termasuk 91 kanak-kanak dengan 2,750 orang lagi dilaporkan cedera termasuk 244 kanak-kanak. Manakala pelarian Palestin yang tinggal di tempat perlindungan di Semenanjung Gaza telah mencapai 137,000, atau 90 peratus kapasitinya.
Sejak semalam, tentera rejim Zionis Israel telah melancarkan serangan udara dan pengeboman yang amat ganas ke atas bandar di Semenanjung Gaza, mengakibatkan kemusnahan besar termasuk mengebom masjid-masjid, sekolah dan hospital.
Presiden Amerika Syarikat Joe Biden telah mengarahkan kapal pengangkut pesawat terbesar tentera laut Amerika Syarikat dan kapal-kapal perang pengiringnya supaya segera berlepas ke Asia Barat untuk bersiap sedia berhampiran negara haram Israel bagi menghadapi sebarang kemungkinan.
Kementerian Pertahanan negara haram Israel juga telah mengarahkan supaya diwujudkan kepungan menyeluruh ke atas Semenanjung Gaza, tiada elektrik, makanan dan petroleum.
Justeru itu, atas dasar keimanan dan kemanusiaan terhadap saudara kita di Palestin, saya menyeru kepada seluruh umat Islam supaya kibarkan bendera Palestin di rumah kediaman, premis kedai dan kenderaan bagi menunjukkan sokongan kita bersama rakyat Palestin yang sedang berdepan dengan rejim Israel yang kejam lagi zalim. -ABDUL HADI AWANG Presiden PAS 10/10/2023



(iv) Akhirnya, mai ke Masjid Negara KL,  Himpunan Aman Pertahankan Bumi Palestin & M/Al-Aqsa yang bakal diadakan pada Jumaat, 13 Okt 2023 ini.

Afnan Hamimi (depan, dua dari kanan) mengepalai penganjuran Himpunan Aman Solidariti Mempertahankan Bumi Palestin dan Masjid Al-Aqsa di Masjid Negara yang bakal diadakan pada Jumaat, 13 Okt 2023.
Di KL, Pemuda PAS dan PERIKATAN NASIONAL (PN) bakal menganjurkan Himpunan Aman Solidariti Mempertahankan Bumi Palestin dan Masjid Al-Aqsa di Masjid Negara Kuala Lumpur pada Jumaat, 13 Okt ini selepas solat Jumaat.

Timbalan Ketua Pemuda, Dewan Pemuda PAS Malaysia, Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata, Pemuda PAS mengikuti rapat pertempuran besar-besaran yang sedang berlaku ke atas saudara di tanah berdaulat Palestin pada ketika ini. 
Harap maklum.
Di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.


Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 

Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/10/palestin-bantuan-awal-rm100000-dap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dap Madani Tiru Strategi Israel Hancurkan Palestin

Dap Madani Tiru Strategi Israel Hancurkan Palestin

papar berkaitan - pada 10/10/2023 - jumlah : 126 hits
Kenapa perisikan Israel gagal hidu serangan Hamas Kami tidak tahu bagaimana ini boleh berlaku Itulah reaksi yang diberikan pegawai Israel kepada BBC apabila ditanya kepada mereka bagaimana dengan segala sumber perisikannya yang dikatakan pi...
Israel Tembak Sekolah Palestin Dap Madani Lanyak Sekolah Agama S Gor

Israel Tembak Sekolah Palestin Dap Madani Lanyak Sekolah Agama S Gor

papar berkaitan - pada 8/10/2023 - jumlah : 181 hits
Tentera Israel mengiringi murid Palestin menuju ke kelas pada hari pertama tahun baru akademik di sekolah mereka di kampung al Tuwani pada 19 Ogos 2022 Tentera Israel lepaskan tembakan di sekolah PalestinNABLUS Kesemua kelas di sebuah sekol...
Insentif Awal Rm2 000 Untuk Penjawat Awam Gred 56 Ke Bawah

Insentif Awal Rm2 000 Untuk Penjawat Awam Gred 56 Ke Bawah

papar berkaitan - pada 13/10/2023 - jumlah : 199 hits
Kerajaan ketika ini sedang menyiapkan Kajian Sistem Saraan Perkhidmatan Awam PETALING JAYA Penjawat awam akan menikmati bayaran insentif awal kajian sistem saraan perkhidmatan awam sebanyak RM2 000 kata Perdana Menteri Anwar Ibrahim Beliau ...
Bantuan Awal Persekolahan 2024 One Off Rm150 Disalurkan Bermula Januari Tahun Hadapan

Bantuan Awal Persekolahan 2024 One Off Rm150 Disalurkan Bermula Januari Tahun Hadapan

papar berkaitan - pada 17/10/2023 - jumlah : 287 hits
Dalam Belanjawan 2024 Kementerian Kewangan telah memperuntukkan bantuan awal persekolahan 2024 lebih daripada RM788 juta berbanding RM450 juta pada tahun sebelumnya Dalam anggaran Perbelanjaan Persekutuan 2024 yang dikeluarkan oleh Kementer...
Hotel Bawah Laut Rm100 000 Satu Malam

Hotel Bawah Laut Rm100 000 Satu Malam

papar berkaitan - pada 13/10/2023 - jumlah : 209 hits
Bayangkan hotel dan resort yang anda diami terletak di bawah laut dengan caj penginapan RM100 000 semalam Selain tidur anda berpeluang menatap sendiri kehidupan akuatik selama 24 jam tanpa sebarang bantuan alat pernafasan dan yang paling ut...
Pas Pn K Sama S Pura Tapi Dap Madani Beruk Atas Canggung

Pas Pn K Sama S Pura Tapi Dap Madani Beruk Atas Canggung

papar berkaitan - pada 14/10/2023 - jumlah : 135 hits
Potensi kerjasama Singapura dengan 4 negeri PNKUALA LUMPUR PAS membincangkan potensi kerjasama Singapura dengan negeri Kelantan Terengganu Kedah dan Perlis yang berada di bawah pentadbiran PAS dan Perikatan Nasional Perkara itu dinyatakan o...
Robot Hantar Makanan X Diperalat X Macam Dap Madani

Robot Hantar Makanan X Diperalat X Macam Dap Madani

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 119 hits
Ali Kashani di samping robot penghantaran makanan yng kini beroperasi di Los Angeles Amerika Syarikat Robot selamatkan diri diculik tangkap penculikLOS ANGELES Dua lelaki yang cuba menculik robot di bandar raya ini mendapati ia bukan sekada...
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Pet Expo Midvalley 2024

Apa Itu Kwsp Akaun 3

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Lunch Date Di Torii Teppanyaki



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Benefit Bekerja Di Pt Pegadaian Persero Bukan Cuman Gaji Besar

A First Date With Onew At Guess Onew Fanmeeting 2024

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch