Israel Tembak Sekolah Palestin Dap Madani Lanyak Sekolah Agama S Gor


 
Tentera Israel mengiringi murid Palestin menuju ke kelas pada hari pertama tahun baru akademik di sekolah mereka di kampung al-Tuwani pada 19 Ogos 2022. (FOTO: AFP)
Tentera Israel lepaskan tembakan di sekolah Palestin
NABLUS: Kesemua kelas di sebuah sekolah di perkampungan Burqa, barat laut bandar Nablus, Tebing Barat yang diduduki telah ditutup, pada Isnin (2 Okt), waktu tempatan, selepas tentera Israel melepaskan tembakan di sekolah itu sehari sebelumnya.

Dalam kejadian tersebut, tentera Israel yang menyerbu sekolah itu, melepaskan tembakan hidup dan gas pemedih mata, menyebabkan seorang kanak-kanak cedera dan berpuluh-puluh yang menderita akibat terhidu asap.
Pemangku gabenor Nablus, Ghassan Daghlas berkata, keputusan menutup sekolah itu adalah untuk menjaga keselamatan pelajar berikutan pencerobohan Israel, lapor Middle East Eye.
Menurut media tempatan, tentera Israel juga menghalang guru-guru daripada mengakses 27 sekolah di Masafer Yatta, yang terletak di selatan bandar Hebron, Tebing Barat.
Tentera Israel meletakkan sekatan untuk menyekat jalan raya serta kiub simen besar, menghalang akses ke sekolah dan juga menghalang orang ramai daripada keluar dari kawasan itu.
Pasukan bersenjata Israel dengan ganas menyerang wanita warga emas Palestin yang berjalan melalui Kota Lama Baitulmaqdis pada 1 Okt 2023. (FOTO: Saudi Gazette)

Laporan dalam media tempatan juga berkata, serbuan dan langkah menyekat akses ke sekolah-sekolah itu adalah sebahagian daripada pencarian tentera Israel terhadap pelaku serangan tembakan yang dilaporkan yang merosakkan rumah peneroka di Hebron.
Serbuan di Kota Lama
Serbuan ke atas sekolah dan penutupan jalan dibuat pada hari yang sama ketika tentera Israel menyerbu bahagian Kota Lama Baitulmaqdis.
Video yang dikongsi dalam talian menunjukkan pasukan bersenjata dengan ganas memukul dan menyerang wanita warga emas Palestin yang berjalan melalui Kota Lama.
Tentera Israel mengiringi penyembah Yahudi memasuki Kota Lama Baitulmaqdis pada 1 Okt 2023. (FOTO: Asharq Al-Awsat)
Serangan itu bertepatan dengan hari raya Yahudi Sukkot, yang menyaksikan keselamatan diperketatkan untuk membuka jalan kepada penyembah Yahudi melakukan ritual di Kota Lama.
Ratusan peneroka laknat Israel turut menyerbu pekarangan Masjid al-Aqsa pada hari Ahad (1 Okt) dan Isnin (2 Okt).
Tentera Israel menguatkuasakan sekatan ke atas kemasukan jemaah ke masjid berkenaan dan menyerang dengan ganas rakyat Palestin yang cuba memasuki tapak tersebut. – HARAKAHDAILY 3/10/2023 
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Israel tembak sekolah Palestin = DAP/madani lanyak sekolah agama S'gor.
Lihat juga komen ini..
(i) Isu sekolah agama S'gor, NGO tuntut Melayu-Islam waspada.

Kamarulzaman dan Nazilah dalam sidang media NGO Islam-Melayu Seru Tubuh Kerajaan Ummah Tanpa DAP di Negeri Sembilan dan Selangor di Hotel Tenera, Bangi, Selangor pada hari ini, 14 Ogos 2023. (FOTO: HARAKAHDAILY/Muhammad Zharif Zulkiflee)
Di Bangi, gabungan badan bukan kerajaan (NGO) Islam Selangor dan Negeri Sembilan menyuarakan rasa bimbang terhadap isu amaran penutupan sekolah agama di negeri Selangor yang dibuat oleh pimpinan bukan Islam.

Pengerusi Sekretariat NGO ISLAM Selangor, Datuk Nazilah Idris berkata, kira-kira 200 sekolah agama di Selangor didakwa mendapat surat amaran untuk keluar dari premis perniagaan.
“Ini kerana kita membenarkan menteri DAP dari Kementerian Pembangunan dan Kerajaan Tempatan (KPKT). Ini sangat membahayakan agama dan bangsa Islam jika kita tidak bertindak sekarang,” antara kata beliau.
Sementara itu, Dr. Kamarulzaman turut berkongsi pandangan yang sama, yang mana kuasa orang bukan Islam dan Melayu sedikit sebanyak memberi kesan terhadap isu ini.
“Kalau ikutkan akhir Disember ini, jika tidak mengikut syarat JAIS yang baru, PBT (Pihak Berkuasa Tempatan di Selangor) yang kita pun tahu dikuasai oleh siapa, cuba menyekat dan mengeluarkan satu Garis Panduan & Operasi Standard (SOP) yang baru sehingga diarahkan tutup kalau tidak memenuhi SOP tersebut. Ini menyebabkan warga sekolah agama dan 40,000 pelajar (terkesan),” antara saringan dari kata-kata beliau.
(ii) Kini terbaru, harga jualan sayur k'jaan DAP-madani yang bodoh tadbir negara, jatuh hingga separuh dari kos pengeluaran. Oktober 7, 2023 @ 9:01am.

Foto fail BERNAMA
Di KL, harga sayuran yang dijual di peringkat pekebun kepada pemborong atau orang tengah jatuh sehingga separuh daripada kos pengeluaran sayuran. 
Sebagai contoh, kos pengeluaran bagi sekilogram kubis adalah RM1 dan harga yang dijual kepada pemborong atau orang tengah hanya 50 sen sekilogram. Kebanyakan sayur kini dijual dengan harga yang rendah kerana penawaran sayur lebih tinggi berbanding permintaan.
Namun, petani terpaksa juga jual untuk tambah pendapatan. Macam kubis, kalau kita nak tanam kubis sekilogram kos pengeluaran dia adalah RM1. Ini termasuk benih, baja dan racun.
Mengapa begitu bodoh sangat tadbiran k'jaan DAP-madani yang takde hati perut ini? Tolak saja mereka, tunggu apa lagi!
Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 

Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/10/israel-tembak-sekolah-palestin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dap Madani Tiru Strategi Israel Hancurkan Palestin

Dap Madani Tiru Strategi Israel Hancurkan Palestin

papar berkaitan - pada 10/10/2023 - jumlah : 126 hits
Kenapa perisikan Israel gagal hidu serangan Hamas Kami tidak tahu bagaimana ini boleh berlaku Itulah reaksi yang diberikan pegawai Israel kepada BBC apabila ditanya kepada mereka bagaimana dengan segala sumber perisikannya yang dikatakan pi...
Palestin Bantuan Awal Rm100 000 Dap Madani Bagi Apa

Palestin Bantuan Awal Rm100 000 Dap Madani Bagi Apa

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 110 hits
Palestin PASRelief salur bantuan awal RM100 000KUALA LUMPUR Perang yang dinamakan Taufan Al Aqsa lebih dahsyat berbanding perang sebelum ini apabila penduduk dan pejuang Palestin bangkit menuntut hak mereka selepas 75 tahun peristiwa Nakbah...
Kronologi Konflik Palestin Israel Dan Peristiwa Nakbah Palestin

Kronologi Konflik Palestin Israel Dan Peristiwa Nakbah Palestin

papar berkaitan - pada 10/10/2023 - jumlah : 189 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraPada 7 Oktober 2023 sebahagian daripada konflik Israel Palestin sebuah operasi ketenteraan mengejut bermula dengan pelancaran roket berjumlah kira kira 5 000 buah telah dilepaskan ke atas Israel dari Semen...
Perang Palestin Israel Lebih 2 000 Kematian Setakat Hari Keempat

Perang Palestin Israel Lebih 2 000 Kematian Setakat Hari Keempat

papar berkaitan - pada 12/10/2023 - jumlah : 158 hits
Astro AwaniGAZA Kementerian Kesihatan Palestin hari ini memaklumkan angka kematian di Gaza meningkat hampir 1 000 dalam serangan yang memasuki hari keempat Memetik laporan CNN kementerian itu berkata kira kira 950 orang terbunuh manakala 5 ...
Israel Bakal Di Malukan Palestin

Israel Bakal Di Malukan Palestin

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 109 hits
Asbab keangkuhan Israel yang ingin melenyapkan bumi Gaza Al Qassam kini sedang dalam usaha melumpuhkan Ashkelon dan bakal merampas bumi Ashkelon Adakah Benjamin Netanyahu bakal dimalukan sekali lagi IsraelCuak
Palestin Israel Israelcuak Dapat Sambutan Solidariti Malaysia Terhadap Rakyat Palestin

Palestin Israel Israelcuak Dapat Sambutan Solidariti Malaysia Terhadap Rakyat Palestin

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 117 hits
AwaniFareez AzmanDalam tempoh 100 jam dilancarkan IsraelCuak telah mendapat sambutan dan sokongan daripada rakyat Malaysia di pelbagai platform sosial media sebagai tanda solidariti kepada rakyat Palestin Gambar AP Photo Adel HanaKUALA LUMP...
Jet Israel Bedil Ibu Pejabat Bulan Sabit Merah Palestin

Jet Israel Bedil Ibu Pejabat Bulan Sabit Merah Palestin

papar berkaitan - pada 12/10/2023 - jumlah : 149 hits
Jet Israel membedil ibu pejabat Bulan Sabit Merah Palestin di utara Semenanjung Gaza lapor Agensi Berita Jerman memetik kenyataan perkhidmatan penyelamat pada Rabu Tiada laporan mengenai kecederaan atau kematian setakat ini Kementerian Kesi...
Pas Pn K Sama S Pura Tapi Dap Madani Beruk Atas Canggung

Pas Pn K Sama S Pura Tapi Dap Madani Beruk Atas Canggung

papar berkaitan - pada 14/10/2023 - jumlah : 135 hits
Potensi kerjasama Singapura dengan 4 negeri PNKUALA LUMPUR PAS membincangkan potensi kerjasama Singapura dengan negeri Kelantan Terengganu Kedah dan Perlis yang berada di bawah pentadbiran PAS dan Perikatan Nasional Perkara itu dinyatakan o...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Man City Lakar Sejarah Raih Gelaran Epl Keempat Berturut Turut

Jalan Jalan Tengok Rumah Contoh Dekat Durian Tunggal 2024

Pet Expo Midvalley 2024

Drama Lara Kasih

Goh Sze Fei Naib Juara Kejohanan Asia 2024

Luvia Band Lelah Dan Kalah Chord