Dap Madani Tiru Strategi Israel Hancurkan Palestin


 

Kenapa perisikan Israel gagal hidu serangan Hamas?
“Kami tidak tahu bagaimana ini boleh berlaku.”

Itulah reaksi yang diberikan pegawai Israel kepada BBC apabila ditanya kepada mereka bagaimana, dengan segala sumber perisikannya yang dikatakan pintar dan meluas, gagal untuk mengesan serangan gabungan Hamas dan Jihad Islami pada Sabtu (7 Okt) itu.
Dalam kejadian itu, berpuluh-puluh pejuang bersenjata Hamas berjaya  menyeberangi sempadan yang berkubu kuat antara Israel dan Semenanjung Gaza, manakala beribu-ribu roket ditembak dari Gaza ke Israel.
Dengan usaha gabungan Shin Bet, perisikan domestik Israel, Mossad, agensi perisik luarnya dan kesemua aset Angkatan Pertahanan Israel, laporan BBC berkata adalah sangat mengejutkan bahawa tiada siapa yang melihat atau mencium tanda-tanda sebelum serangan itu bermula.
“Atau jika mereka (perisikan Israel) melakukannya (berjaya menghidu serangan itu), mereka gagal untuk bertindak ke atasnya,” tambah laporan BBC itu.
Israel boleh dikatakan mempunyai perkhidmatan perisikan yang paling luas dan dibiayai dengan baik di Timur Tengah, terutama oleh Amerika Syarikat.
“Ia mempunyai pemberi maklumat dan ejen, malah di dalam kumpulan pejuang Palestin, serta di Lubnan, Syria dan tempat lain.
“Ia telah, pada masa lalu, melakukan pembunuhan tepat pada masanya terhadap pemimpin pejuang Palestin, dan mengetahui semua pergerakan mereka secara dekat.
“Kadang-kadang ini telah dilakukan dengan serangan dron, selepas ejen meletakkan penjejak GPS pada kereta individu; kadang-kadang dulu pun dah guna telefon pintar yang meletup,” lapor BBC.
Tambah laporan itu, di atas tanah, di sepanjang pagar sempadan yang tegang antara Gaza dan Israel terdapat kamera, sensor pergerakan tanah dan rondaan tentera tetap.
“Pagar atas dawai berduri sepatutnya menjadi ‘penghalang pintar’ untuk menghalang betul-betul jenis penyusupan yang telah berlaku dalam serangan ini.
Namun, kini pejuang  Hamas hanya merempuh jalan mereka melaluinya, memotong lubang pada wayar atau memasuki Israel dari laut dan dengan paraglider.
Justeru, untuk mempersiapkan dan melaksanakan serangan yang terkoordinasi dan kompleks yang melibatkan penimbunan dan penembakan beribu-ribu roket, betul-betul di bawah hidung penduduk Israel, semestinya telah mengambil tahap keselamatan operasi yang luar biasa oleh Hamas.
Tidak hairanlah media-media Israel kini bertalu-talu telah menanyakan soalan mendesak kepada pemimpin tentera dan politik mereka tentang bagaimana semua ini boleh berlaku, lebih pahit (manis buat Palestin) adalah pada ulang tahun ke-50 serangan mengejut oleh musuh Israel pada masa itu – Syria dan Mesir dalam  perang Yom Kippur pada Oktober 1973.
“Pegawai Israel memberitahu  penyiasatan besar telah bermula. Namun sekarang, Israel mempunyai keutamaan yang lebih mendesak. 
“Ia perlu membendung dan menyekat penyusupan sempadan selatannya, menyingkirkan puak Hamas yang telah menguasai beberapa komuniti di sebelah Israel di pagar sempadan.
“Israel  perlu menangani isu warganya sendiri yang telah ditawan, sama ada melalui misi menyelamat bersenjata atau melalui rundingan.
“Ia akan cuba untuk menghapuskan tapak pelancaran untuk semua roket yang ditembakkan ke Israel, satu tugas yang hampir mustahil untuk menyerang kerana ia boleh dilancarkan dari hampir mana-mana sahaja dengan sedikit notis,” lapor BBC.
“Dan mungkin kebimbangan terbesar bagi Israel ialah… bagaimana ia menghalang orang lain menyahut seruan Hamas untuk menjulang senjata dan mengelakkan serangan ini merebak ke Tebing Barat dan mungkin juga menarik pejuang bersenjata lengkap Hizbullah merentasi sempadan utaranya dengan Lubnan?,” soal laporan itu. – HARAKAHDAILY 9/10/2023 
Komen Weblog Ibnu Hasyim:DAP madani tiru strategi Israel hancurkan Palestin..
Lihat juga komen ini..
(i) Ini, Koridor Harapan, DAP & Anwar Ibrahim


Pengerusi DAP Negeri Perak, Nga Kor Ming sendiri menyatakan secara terbuka sasaran (Koridor Harapan, DAP & Anwar Ibrahim) yang akan melibatkan Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Negeri Sembilan itu. Di mana Perak tegas beliau menjadi negeri mesti dimenangi pada PRU15 ini sebagai menjayakan ‘harapan’ tersebut.
“Jika kita menang, kita akan membina ‘Corridor of Hope’ dari Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Negeri Sembilan. Kita dah menang Pulau Pinang, Selangor dan Negeri Sembilan. Tetapi kurang satu lagi iaitu Perak.
“Sekiranya, kita menang Perak pada PRU kali ini, dari utara ke selatan semua negeri menjadi Koridor PH. Dan dari situ kita memperluaskan ke Johor dan Pahang,” ujarnya menampakkan ‘roadmap’ yang sudah dirangka itu.
Nafsu besar itu telah menerima sokongan Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) yang terdiri daripada Presiden PKR, Dato’ Seri Anwar Ibrahim dan Setiausaha Agung DAP, Anthony Loke Siew Fook. Juga Presiden PAN, Mohamad Sabu dan Presiden UPKO, Datuk Seri Panglima Wilfred Madius Tangau.
“Majlis Presiden PH telah pun menetapkan Perak sebagai ‘frontline state’ pada PRU akan datang. Ini (Perak) adalah negeri perjuangan utama supaya kita boleh menubuhkan Koridor PH di sebelah Pantai Barat negara kita,” tegasnya menyatakan Perak sebagai ‘benteng hadapan’ dan ‘perjuangan utama’ pakatan itu.
Kor Ming turut menyatakan pentingnya Perak dimenangi pakatan itu hinggakan Perdana Menteri juga akan calon daripada negeri tersebut. Terdahulu, DAP telah mempelawa Anwar bertanding di Perak dan menyatakan bahawa ketokohan Presiden PKR itu amat diperlukan untuk membantu PH merampas semula negeri itu. 
(rujuk seterusnya IZWAN ABDUL HALIM  [email protected] HARAKAHDAILY 9/11/2022)
(ii) Ini pula tunjuk perasaan penyokong Palestin-Israel di seluruh AS. 

Penyokong pro-Palestin mengadakan tunjuk perasaan di New York City, Amerika Syarikat pada 8 Okt 2023. (FOTO: Sky News)
Di New York, penyokong Israel dan penyokong perjuangan Palestin bersaing mengadakan tunjuk perasaan pada Ahad (8 Okt) di beberapa bandar raya Amerika Syarikat susulan konflik yang telah membunuh ratusan nyawa dan mencederakan ribuan yang lain. 
Di New York City, pertempuran tercetus antara penunjuk perasaan pro Palestin dan Israel berhampiran pekarangan pejabat Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) selepas sekumpulan besar penyokong Palestin berhimpun di Times Square.
Rakyat Amerika-Palestin berkumpul membantah di luar konsulat Israel di Atlanta dan Chicago. Bekas Speaker Dewan Rakyat AS, Nancy Pelosi pula mengetuai perhimpunan komuniti Yahudi untuk menyokong Israel di sebuah rumah ibadat di San Francisco.
Demonstrasi dan penglibatan pemimpin politik Amerika menunjukkan kesan yang meluas daripada konflik yang telah mendorong AS mengarahkan tentera laut dikerahkan ke Mediterranean Timur, bersedia untuk membantu Israel. Berikut ialah reaksi di seluruh negara itu.

Penyokong pro-Israel turut mengadakan tunjuk perasaan di New York City pada 8 Okt 2023. (FOTO: Sky News) 

Penunjuk perasaan pro-Palestin mengadakan demonstrasi di Atlanta, Amerika Syarikat pada 8 Okt 2023. (FOTO: San Francisco Chronicle)  Kumpulan penunjuk perasaan pro-Palestin berarak dengan bersemangat di Chicago, Amerika Syarikat pada 8 Okt 2023. (FOTO: CBS News)  
Di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan.

Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 

Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/10/dap-madani-tiru-strategi-israel.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Israel Tembak Sekolah Palestin Dap Madani Lanyak Sekolah Agama S Gor

Israel Tembak Sekolah Palestin Dap Madani Lanyak Sekolah Agama S Gor

papar berkaitan - pada 8/10/2023 - jumlah : 186 hits
Tentera Israel mengiringi murid Palestin menuju ke kelas pada hari pertama tahun baru akademik di sekolah mereka di kampung al Tuwani pada 19 Ogos 2022 Tentera Israel lepaskan tembakan di sekolah PalestinNABLUS Kesemua kelas di sebuah sekol...
Palestin Bantuan Awal Rm100 000 Dap Madani Bagi Apa

Palestin Bantuan Awal Rm100 000 Dap Madani Bagi Apa

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 117 hits
Palestin PASRelief salur bantuan awal RM100 000KUALA LUMPUR Perang yang dinamakan Taufan Al Aqsa lebih dahsyat berbanding perang sebelum ini apabila penduduk dan pejuang Palestin bangkit menuntut hak mereka selepas 75 tahun peristiwa Nakbah...
Palestin Israel Israelcuak Dapat Sambutan Solidariti Malaysia Terhadap Rakyat Palestin

Palestin Israel Israelcuak Dapat Sambutan Solidariti Malaysia Terhadap Rakyat Palestin

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 123 hits
AwaniFareez AzmanDalam tempoh 100 jam dilancarkan IsraelCuak telah mendapat sambutan dan sokongan daripada rakyat Malaysia di pelbagai platform sosial media sebagai tanda solidariti kepada rakyat Palestin Gambar AP Photo Adel HanaKUALA LUMP...
Robot Hantar Makanan X Diperalat X Macam Dap Madani

Robot Hantar Makanan X Diperalat X Macam Dap Madani

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 129 hits
Ali Kashani di samping robot penghantaran makanan yng kini beroperasi di Los Angeles Amerika Syarikat Robot selamatkan diri diculik tangkap penculikLOS ANGELES Dua lelaki yang cuba menculik robot di bandar raya ini mendapati ia bukan sekada...
Perang Palestin Israel Lebih 2 000 Kematian Setakat Hari Keempat

Perang Palestin Israel Lebih 2 000 Kematian Setakat Hari Keempat

papar berkaitan - pada 12/10/2023 - jumlah : 166 hits
Astro AwaniGAZA Kementerian Kesihatan Palestin hari ini memaklumkan angka kematian di Gaza meningkat hampir 1 000 dalam serangan yang memasuki hari keempat Memetik laporan CNN kementerian itu berkata kira kira 950 orang terbunuh manakala 5 ...
Petempuran Israel Palestin Sekurang Kurangnya Seorang Rakyat Thailand Maut Lapan Cedera 11 Dijadikan Tebusan

Petempuran Israel Palestin Sekurang Kurangnya Seorang Rakyat Thailand Maut Lapan Cedera 11 Dijadikan Tebusan

papar berkaitan - pada 9/10/2023 - jumlah : 205 hits
BernamaParnpree menggesa media untuk bekerjasama untuk tidak menyiarkan nama rakyat Thailand yang terjejas Gambar fail ReutersBANGKOK Seorang rakyat Thailand maut manakaka lapan cedera dengan 11 lagi antara yang dijadikan tebusan oleh milit...
Sukarelawan Palestin Di Hospital Indonesia Di Gaza Terbunuh Serangan Udara Israel

Sukarelawan Palestin Di Hospital Indonesia Di Gaza Terbunuh Serangan Udara Israel

papar berkaitan - pada 9/10/2023 - jumlah : 156 hits
SATU serangan udara Israel ke atas Hospital Indonesia di Bayt Lahiya Gaza Utara semalam mengakibatkan kematian seorang sukarelawan Palestin bernama Abu Romzi yang berkhidmat di kemudahan itu sejak 2011 Jet tempur Israel menyerang ambulans J...
Kronologi Konflik Palestin Israel Dan Peristiwa Nakbah Palestin

Kronologi Konflik Palestin Israel Dan Peristiwa Nakbah Palestin

papar berkaitan - pada 10/10/2023 - jumlah : 192 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraPada 7 Oktober 2023 sebahagian daripada konflik Israel Palestin sebuah operasi ketenteraan mengejut bermula dengan pelancaran roket berjumlah kira kira 5 000 buah telah dilepaskan ke atas Israel dari Semen...
Perang Israel Palestin Pm Bincang Dengan Negara Islam Cari Penyelesaian

Perang Israel Palestin Pm Bincang Dengan Negara Islam Cari Penyelesaian

papar berkaitan - pada 16/10/2023 - jumlah : 231 hits
Oleh Abdullah Zaid Serangan tanpa henti tentera Israel ke atas rakyat Palestin di Semenanjung Gaza akan dibincangkan segera oleh negara negara Islam termasuk Malaysia Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim memberintahu Dewan Rakyat pagi t...
10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Jangan Bersangka Sudah Beriman

Aku Menyesal Kahwin Dengan Warga Asing Enggan Tunaikan Nafkah Sebab Tak Tahu

For Winning Games Slot Gacor123 Apply Strategies

Laporan Dosm Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024

Alliance Bank Rakan Mytaman Untuk Meluaskan Kebolehcapaian Kad Kredit Maya Kepada 150 000 Pengguna

Plan Nak Pergi Holiday



10 Fakta Biodata Harissa Adlynn Halim Pelakon Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Astro Ria Gandingan Redza Rosli

6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu


Kembali Kepada Pencipta

Meet The Perfect Multi Vita Lea

Drama Dedaun Hijau Di Angin Lalu Lakonan Harissa Adlynn Redza Rosli

Panduan Praktis Mengetahui Umur Burung Cendet

Aidil Adha

Leadership 5 0 Navigating The Future Of Leadership In A Rapidly Changing World