Pas Mungkin Dipinggirkan Lebih Teruk Pada Pru 15 Azan


 






Ketetapan demi ketetapan yang diambil dalam Muktamar Pas ke 66 di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini tidak mungkin menutup kegelisahan ahli biasa parti itu yang melihat ada sesuatu yang tidak kena dalam langkah politik Pas menyertai Perikatan Nasional (PN).
 
Tidak sebagaimana layanan baik yang diberi DAP kepada parti itu ketika mereka berkerjasama, pemimpin PN dan BN lebih senang meminggirkan terus Pas daripada memberi parti itu peluang bertanding dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah.
 
Pas yang masuk ke Sabah sejak 1986 dan tidak pernah tidak bertanding, dinafikan walau satu kerusi pun dalam PRN 2020.
 
Bagi Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Terengganu, Azan Ismail, tragedi di Sabah sewajarnya memberi pengajaran kepada pemimpin Pas agar bersedia menghadapi situasi yang lebih buruk.
 
Jika pemimpin Pas masih leka dengan habuan politik, katanya, maka Pas akan menerima padah. Malah kerusi di Kelantan, Terengganu dan Kedah pun akan dicerobohi oleh PN dan BN.
 
"Apa yang berlaku di Sabah membuktikan Pas ini tak berubah dalam 50 tahun. Pas mudah terpengaruh sejak zaman Tun Razak (masuk kerajaan BN-Pas, 1971 -1978) sehinggalah zaman pemerintahan anaknya, Najib (Razak), Pas tak sedar mereka mudah terikut.
 
"Nak gunakan Pas bukan mudah. Tetapi kalau kena cara dengan taburan wang, jawatan dalam GLC sehingga mereka terasa terhutang budi sampailah membawa kepada sekarang, makin teruk Pas dicucuk hidung.
 
"Selama pilihan raya kecil sebelum ini Pas tidak diberi tempat sampailah dalam PRN Sabah. Mereka hanya digunakan untuk menunjukkan berlaku penyatuan Melayu, agama Islam.
 
"Kita tengok parti sekecil Amanah dan parti kecil lain pun diberi tempat tetapi bukan pada Pas," katanya ketika dihubungi Suara Keadilan.
 
Oleh itu, kepada penyokong Pas, Azan menasihatkan agar tidak lagi terpedaya dengan laungan perjuangan Islam
 
Perjuangan Pas yang mahu menegakkan Islam di Sabah dan mengekang pengaruh Kristian yang dibawa oleh Parti Bersatu Sabah (PBS) suatu ketika dahulu telah kendur dan tidak lagi berbekas kepada pemimpin utamanya sehingga sanggup menyerahkan kerusi tradisi mereka kepada MCA dan PBS.
 
"Sabah ini suatu testimoni menilai sikap pemimpin Pas yang dilihat kendur atau "menyerah diri" dan tak boleh berbuat apa-apa lagi di Sabah walaupun ramai orang Melayu di sana.
 
"Kita nampak kedudukan Melayu yang dibawa Pas dipersendakan, RUU 355 pun tidak ke mana. Semua yang datang dari Pas mereka sanggup ketepikan isu itu walaupun berpuluh tahun dibawa dan diperjuangkan," katanya.
 
Menurut Azan lagi, rakyat Malaysia seharusnya berhenti mempercayai Pas sebagai pembela Islam sebagai mana pada era Tok Guru Nik Aziz Nik Mat dan Ustaz Fadzil Noor yang tegas menegakkan kebenaran dan menolak kebatilan.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/09/pas-mungkin-dipinggirkan-lebih-teruk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiada Kerusi Di Sabah Pru 15 Pas Kena Lebih Teruk

Tiada Kerusi Di Sabah Pru 15 Pas Kena Lebih Teruk

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 282 hits
Ketetapan demi ketetapan yang diambil dalam Muktamar Pas ke 66 di Pengkalan Chepa Kelantan baru baru ini tidak mungkin menutup kegelisahan ahli biasa parti itu yang melihat ada sesuatu yang tidak kena dalam langkah politik Pas menyertai Per...
Prn Sabah Bn Dan Pn Tiada Bezanya Malah Mungkin Lebih Teruk

Prn Sabah Bn Dan Pn Tiada Bezanya Malah Mungkin Lebih Teruk

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 311 hits
Seminggu dua ini menteri dan timbalan menteri kerajaan tebuk atap PN berulang alik ke Sabah untuk berkempen atas nama program rasmi kerajaan Berapa banyak wang rakyat hangus begitu sahaja digunakan untuk berkempen di Sabah Setiap hari akan ...
Pas Lebih Baik Bersendirian Pru 15

Pas Lebih Baik Bersendirian Pru 15

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 224 hits
Pengkhianatan yang dilakukan oleh Perikatan Nasional dan Muafakat Nasional menyebabkan Pas tidak bertanding di Sabah buat pertama kali sejak 1986 membuat banyak penyokong parti itu berpendapat tiada gunanya bekerjasama dalam mana mana gabun...
Pas Boleh Jadi Mangsa Pengagihan Kerusi Pru 15

Pas Boleh Jadi Mangsa Pengagihan Kerusi Pru 15

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 173 hits
Menyuarakan hasrat untuk bertanding di sepuluh kerusi DUN ketiadaan calon PAS dalam PRN Sabah kali ini mengundang perhatian Lebih mengundang cakap cakap apabila parti itu tidak diundang dalam majlis pengumuman calon gabungan Perikatan Nasio...
Amin Idris Teruk Kena Label Kerana Kritik Pas

Amin Idris Teruk Kena Label Kerana Kritik Pas

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 181 hits
Bila kritik orang semua okBila dikritik walaupun menyuarakan suara rakyat maka DILABEL 1 Pro PH2 Tidak ikut saluran3 Tak tabayyun4 Tak faham isu5 Tercicir dari jemaah Bila kita buat inisiatif untuk diskusi jawab soalan rakyat serta FAHAMKAN...
Saya Lebih Selesa Bersama Umno Dan Pas Daripada Anwar Kata Azmin

Saya Lebih Selesa Bersama Umno Dan Pas Daripada Anwar Kata Azmin

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 340 hits
Selepas berdekad bersama sama Presiden PKR Anwar Ibrahim bekas timbalan presiden parti itu Azmin Ali berkata dia kini lebih selesa bekerjasama dengan Umno dan PAS Dia yang merupakan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata sepe...
Lembik Usah Mimpi Umno Pas Menang Mudah Pru 15

Lembik Usah Mimpi Umno Pas Menang Mudah Pru 15

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 199 hits
BANGI 13 Muharram 1442H Selasa UMNO dan PAS berkemungkinan tidak akan menang mudah pada Pilihan Raya Umum ke 15 setelah melihat sikap lembik parti berkenaan dalam menangani beberapa isu negara kebelakangan ini Pemerhati politik Mohd Lutt
Umno Pas Lembik Jangan Mimpi Menang Mudah Pada Pru 15 Kata Pemerhati

Umno Pas Lembik Jangan Mimpi Menang Mudah Pada Pru 15 Kata Pemerhati

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 644 hits
UMNO dan PAS berkemungkinan tidak akan menang mudah pada Pilihan Raya Umum ke 15 setelah melihat sikap lembik parti berkenaan dalam menangani beberapa isu negara kebelakangan ini Pemerhati politik Mohd Luttfi Abd Khalid tidak yakin kerajaan...
Makin Teruk Merapu Menteri Pas

Makin Teruk Merapu Menteri Pas

papar berkaitan - pada 7/9/2020 - jumlah : 230 hits
Ipohmali Makin Teruk Gila Takiri Bayangkan masa baca tajuk laporan Berita Harian tadi dia Langgar SOP Tapi salahkan DAP dan PH Sabotaj Sabotaj atau tidak Jawb kat Mahkamah lah Jangan sembang di Facebook Aku pun tak faham apa keperluan soal ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis