Pas Kedah Arah Ahli Sertai Himpunan Sabtu Ini



(Harakah) – PAS Kedah mengarahkan semua ahli PAS setiap peringkat untuk bersama-sama menghadiri Himpunan Rakyat Pertahan Kedaulatan Islam dan Perlembagan Negara yang akan diadakan pada 4 Mei ini di Masjid Jamek dan Sogo, Kuala Lumpur.
Pesuruhjayanya, Dr Ahmad Fakhruddin Fakhrurazi berkata himpunan berkenaan merupakan manifestasi keresahan rakyat mengenai isu-isu penting yang menyentuh secara langsung tentang peruntukan Islam adalah agama rasmi.
“Agama dan hak Islam tidak sesekali dapat disetarakan dengan agama lain meskipun penganut agama lain bebas beramal dengan anutan kepercayaan mereka,” ujar beliau.
Menurutnya lagi tindakan itu ekoran keresahan umat Islam yang merasakan kedudukan Islam tidak selamat di tangan pemerintah hari ini, apatah lagi dengan pelbagai isu Islam dan masyarakatnya yang dikesampingkan.
Antaranya, kata beliau budaya bertentangan dengan ajaran Islam seperti LGBT dipromosikan dengan jelas dan bebas. Isu pengurusan serta momokan masalah kewangan yang melibatkan institusi umat Islam seperti Tabung Haji selain mempamerkan sikap memperkecil amalan Islam di kalangannya.
“Dalam masa yang sama promosi pemahaman Islam Liberal semakin mendapat tempat dan semua di antaranya menggusarkan umat Islam.
“Rakyat juga merasa kegelisahan mengenai kedudukan kedaulatan negara apabila ada tangan-tangan ghaib yang cuba meratifikasi perjanjian-perjanjian antarabangsa tanpa pengetahuan rakyat.
“Hal ini umpama menggadai negara ke tangan orang luar, sedang negara kita, sewajarnya kitalah yang uruskan. Contoh nyata adalah percubaan meratifikasi Statute Rome yang jelas memberi tiket kepada kuasa luar mencampuri urusan dalam negara,” katanya ketika dihubungi Harakahdaily.
Justeru itu sambung beliau, kehadiran untuk bersama-sama himpunan itu adalah satu keperluan dan tuntutan dan semoga kesatuan serta kejituan semangat umat Islam memberi signal kepada pemimpin Kerajaan Pakatan Harapan jangan sesekali mudah menyentuh atau mengkucar-kacirkan hak umat Islam yang jelas serta terang termaktub di dalam Perlembagaan Malaysia sejak sekian lama.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2019/05/02/pas-kedah-arah-ahli-sertai-himpunan-sabtu-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Arah Sokong Penuh Ke Himpunan Rakyat Ummah S Usaha Pas

Arah Sokong Penuh Ke Himpunan Rakyat Ummah S Usaha Pas

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 317 hits
DIMAKKLUMKAN PAS Pusat membuat ketetapan menyokong penuh Program Himpunan Rakyat Pertahan Kedaulatan Islam Dan Perlembagaan Negara yang dianjurkan oleh Gerakan Pembela Ummah Sehubungan dengan ini PAS Pusat mengarah dan mengerah seluruh ahli...
Pas Puas Begitu Ramai Peserta Himpunan Ummah

Pas Puas Begitu Ramai Peserta Himpunan Ummah

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 290 hits
Diterbitkan 2019 05 05 10 53 00 08 00 PAS memberi isyarat berpuas hati dengan kehadiran himpunan anjuran Gerakan Pembela Ummah yang berlangsung di ibu negara semalam yang disifatkan parti itu sebagai begitu ramai peserta Timbalan Presiden P...
Himpunan Perpaduan Ummah Umno Pas Wajar Dibuat Di Bandaraya Kuala Lumpur

Himpunan Perpaduan Ummah Umno Pas Wajar Dibuat Di Bandaraya Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 511 hits
Ukhuwah merupakan satu konsep Islam yang menyatakan bahawa setiap Muslim dengan Muslim yang lain adalah bersaudara Banyak ayat ayat al Quran mahupun hadis hadis Rasulullah s a w yang memperkatakan dan mempertegaskan landasan konsep ini Bahk...
Ahli Mesti Patuh Arahan Pemimpin Pas Duduk Atas Pokok

Ahli Mesti Patuh Arahan Pemimpin Pas Duduk Atas Pokok

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 344 hits
Ahli ahli Pas digesa patuh arahan pemimpin tanpa banyak soal khususnya dari presiden mereka Hadi Awang Foto MalaysiaDateline Kedudukan pimpinan dan penyokong jauh berbeza terutama dalam aspek pemikiran ibarat seorang duduk di atas tanah ber...
Umno Selangor Kerah 25 000 Ahli Turun Sabtu Ini

Umno Selangor Kerah 25 000 Ahli Turun Sabtu Ini

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 538 hits
SHAH ALAM Badan Perhubungan UMNO Selangor akan mengerahkan 25 000 ahlinya bagi menyertai Himpunan Pertahan Kedaulatan Islam di ibu negara pada Sabtu ini Timbalan pengerusinya Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan berkata keputusan itu dicapai sele...
Himpunan 405 Pemuda Umno Kerah 2 000 Ahli Simbolik Keresahan Rakyat

Himpunan 405 Pemuda Umno Kerah 2 000 Ahli Simbolik Keresahan Rakyat

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 489 hits
Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki bercakap pada sidang media selepas Mesyuarat Exco Pergerakan UMNO di Bilik Mesyuarat Tingkat 38 Menara Datuk ONN Pusat Dagangan Dunia Putra Kuala Lumpur foto NOOREEZA HASHIM KUALA LUMPUR Perger...
Ucapan Penuh Mb Di Himpunan Huffaz Bersama Warga Pondok Kedah

Ucapan Penuh Mb Di Himpunan Huffaz Bersama Warga Pondok Kedah

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 326 hits
Teks Ucapan penuh Dato Seri Hj Mukhriz Tun Mahathir di Himpunan Huffaz bersama warga Pondok semalam HADIRIN DAN HADIRAT YANG DIRAHMATI ALLAHS W T SEKALIAN 2 Syukur ke hadrat Allah S W T kerana dengan rahmat dan inayah dari Nya dapat kita be...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City