Nasi Lemak Ayam Goreng Berempah Menu Berbuka Puasa


Nasi Lemak Ayam Goreng Berempah Menu Berbuka Puasa. Mesti ada yang pelik kan? Hai takkan dalam bulan ramadan pun masih mengidam nasi lemak?? Tak pelik pun, ada je orang jual di bazar ramadan tu nasi lemak kukus, ayam berempah, nasi lemak pandan dan macam-macam lagi. So jangan pelik sangat, okay! 😎😎


Nasi lemak ayam goreng berempah tu hanya satu menu. Belum lagi air katira johor yang popular tu. Ia memang antara minuman kegemaran sekeluarga. Pencuci mulut atau dessert saya potongkan mangga yang dibeli dari Value Mart. Memang manis mangganya, tapi kalau membeli belah pun kita kena pandai memilih. Takut terkena buah yang dah busuk. Masa tu nak menyesal pun dah tak guna.. 
Nasi Lemak Ayam Goreng Berempah Menu Berbuka Puasa
Juadah berbuka petang ini. Menu utamanya adalah nasi lemak ayam berempah. Harganya RM5.00 sebungkus.


Nasi lemak yang kami beli bukanlah nasi lemak sebarangan. Ia adalah nasi lemak yang dikukus dengan segala halba untuk menjadikannya sentiasa sedap, lemak dan lembut walau dah sejuk. Cuba tengok segala herba yang dimasukkan. Memang sedap dan wangi nasi lemak ni. Bau santan dia satu rumah boleh hidu jika kita buka nasi lemak tu..


Sambal dia pun kaw!! Merah menyala tapi pedasnya sedang-sedang je dan manis sikit. So, rasa sambal yang legend la, macam mak-mak kita masak dulu-dulu..


Ala, tak ada timun dan kacang serta ikan bilis?? Ada.. ia tertimbus dibawah segala nasi dan ayam tu..😍😍😍

Walau dalam bulan ramadan, tak semestinya kita tak boleh berbuka dengan nasi lemak. Nasi lemak kukus ini memang tak memuakkan, sedap dan lembut serta harum halba dan herbanya memikat selera kami sekeluarga.

Selamat berbuka semua.
Selamat membaca, Sebarkan bahagia


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aynorablogs.com/2019/06/nasi-lemak-ayam-goreng-berempah-menu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Percubaan Memasak Menu Mee Bandung Simple Pecahkan Kebuntuan Menyediakan Juadah Berbuka Puasa

Percubaan Memasak Menu Mee Bandung Simple Pecahkan Kebuntuan Menyediakan Juadah Berbuka Puasa

papar berkaitan - pada 29/5/2019 - jumlah : 246 hits
Resepi Mee Bandung Cepat Dan Ringkas Percubaan Memasak Menu Mee Bandung Simple Pecahkan Kebuntuan Menyediakan Juadah Berbuka Puasa Sebulan berpuasa pastinya pelbagai resepi dicuba kerana ada satu masa kita akan bosan makan makanan ruji sepe...
Menu 10 Hari Berbuka Puasa Dengan Maggi

Menu 10 Hari Berbuka Puasa Dengan Maggi

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 217 hits
1 Maggi Goreng Telur Mata Kerbau2 Maggi Kari Cheese3 Murtabak Maggi4 Maggi Kicap Bertimun5 Maggi Goreng Meatball6 Kerabu Maggi7 Maggi Goreng Mamak8 Maggi Goreng Bodoh9 Satay Maggi10 Pizza Maggi
Sate Campur Dengan Puyuh Percik Menu Berbuka Puasa Sekeluarga

Sate Campur Dengan Puyuh Percik Menu Berbuka Puasa Sekeluarga

papar berkaitan - pada 27/5/2019 - jumlah : 185 hits
Sate Campur Dengan Puyuh Percik Menu Berbuka Puasa Sekeluarga Dalam bulan ramadan al mubarak ni kami sekeluarga kerap pulak beli sate dan ayam percik Tetapi semalam ada menu baru iaitu puyuh percik Benda benda yang jarang dapat memang kita ...
Mana Lebih Afdhal Bila Berbuka Puasa Makan Nasi Ke Solat Maghrib Dulu

Mana Lebih Afdhal Bila Berbuka Puasa Makan Nasi Ke Solat Maghrib Dulu

papar berkaitan - pada 25/5/2019 - jumlah : 320 hits
Mana lebih afdhal bila berbuka puasa Makan Nasi ke Solat Maghrib DuluAda orang kata makan sikit dulu berbuka dengan makanan manis atau buah ke atau air kemudian solat Lepas tu baru makan nasi atau makan makanan yang berat lain Kenapa Kalau ...
Berbuka Puasa Di Kampung

Berbuka Puasa Di Kampung

papar berkaitan - pada 4/6/2019 - jumlah : 138 hits
Hi korang Ramadhan ke 28 SA balik kampung Abah nak siapkan tempat bakar lemang SA ikut la sebab plan nak berbuka kat kampung nak plak abah asyik menyebut nak makan kuih talam ubi la lepat ubi la ikutkan aje la nasib ada makcik SA yg buatkan...
Tak Sempat Bukak Helmet Terus Berbuka Puasa Antara Cabaran Kerja Delivery Food

Tak Sempat Bukak Helmet Terus Berbuka Puasa Antara Cabaran Kerja Delivery Food

papar berkaitan - pada 1/6/2019 - jumlah : 156 hits
Sedang berlegar di kalangan netizens Cina Malaysia seorang Muslim Melayu sedang mencuri masa waktu kerja untuk berbuka puasa makan tak sampai 10 minit helmet tak sempat bukak beliau bergegas terus hantar makanan pelanggan Dalam ruangan kome...
Kelakarlah Berbuka Puasa Di Gurdwara Sahib Ridhuan Tee

Kelakarlah Berbuka Puasa Di Gurdwara Sahib Ridhuan Tee

papar berkaitan - pada 30/5/2019 - jumlah : 158 hits
Oleh Athirah Huda Zalhe Pelik bila orang bukan Islam jadi tuan rumah majlis iftar muslimBANGI Pendakwah bebas Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah menyelar tindakan Ahli Parlimen Johor Bahru mengadakan majlis berbuka puasa di Gurdwara Sahib di band...
Kapung Mung Ade Orang Terengganu Teruja Berbuka Puasa Berlatarbelakangkan Drawbridge

Kapung Mung Ade Orang Terengganu Teruja Berbuka Puasa Berlatarbelakangkan Drawbridge

papar berkaitan - pada 29/5/2019 - jumlah : 143 hits
Amboi cantiknya Berbuka puasa sambil bermandi cahaya senja dan berlatarbelakangkan jambatan ikonik Terangganu kampung anda ada Terletak di Kuala Terengganu jambatan yang dikenali sebagai jambatan angkat ini menghubungkan Muara Selatan Pusat...
Doktor Dedah Kelebihan Nanas Makan Setiap Hari

Kerajaan Ph Sepatutnya Disaman

Pak Lebai Kaki Putaq

Ppbm Dibubar Sementara Kp Ros

Aip Sinki Tercabut Cuba Pelekat Kuat Flex Tape Waterproof

Corona Mampu Membuat Bumi Jadi Sunyi Dan Berkurangnya Getaran 10110

Cara Meneruskan Pembayaran Loan Kereta Musim Covic 19

Coronavirus Pandemic



Kenali Pangkat Pangkat Dalam Polis DiRaja Malaysia PDRM

Kenali 14 Rakyat Malaysia Yang Diiktiraf Forbes 30 Under 30 Asia 2020

3 Jenis Wabak Bakteria Yang Mampu Menyerang Seluruh Tamadun Manusia

Biodata Usahawan Vivy Yusof Isteri Fadza Anuar

Mengapa Doktor Zaman Dahulu Pakai Topeng Berparuh Burung


Perbuatan2 Kurang Cerdik Yg Dilakukan Oleh Kerajaan Dolu

Rupanya Kertas Hitam Itu Adalah Tulisan Arab Abdul Hadi

Covid 19 Pencapaian Jumlah Pesakit Sembuh Lepasi Angka Milestone 1 000

Masjid Tutup Kilang Arak Buka

Perbezaan Kaedah Bayaran Auto Debit Dan Direct Debit

Kenali Dan Ikuti 25 Mom Blogger Malaysia Biters