Nak Beriadah Buat Cara Beriadah Ni Mengalahkan Le Tour De Langkawi Netizen




Jika dulu, aktiviti ini hanya melibatkan sekumpulan kecil sahaja, tetapi semenjak akiviti ini mula tular, pelbagai lapisan usia mula meminati aktiviti berbasikal ini. Berbasikal tidak salah, tetapi dalam masa yang sama perlu fikirkan keselamatan diri dan pengguna jalan raya yang lain.


Suara-suara masyarakat mula kedengaran apabila  penunggang basikal ini sudah mula menunjukkan sikapnya sehinggakan penunggang berbasikal yang patuh dengan keselamatan turut terpalit dicemuh masyarakat.


Susulan dengan penularan itu, media Buletin TV3 berkongsikan tinjauan ke beberapa lokasi yang diperkatakan. Diharapkan dengan perkongsian tersebut, individu atau kumpulan berbasikal yang dinyatakan sedar dan ambil cakna dengan isu yang berlaku.


AKTIVITI berbasikal antara riadah popular dalam kalangan rakyat Malaysia sepanjang tahun ini. Ia dapat dilihat dengan peningkatan jumlah dan kekerapan penunggang basikal di atas jalan raya. Namun sejak kebelakangan ini timbul kemarahan orang ramai dengan sikap sesetengah penunggang sehingga tular di media sosial.


Sikap yang dianggap menyakitkan hati termasuk menunggang tanpa menoleh belakang ketika mengubah laluan seperti kejadian yang dirakam melalui dashcam oleh seorang pemandu di Putrajaya. 


Video perilaku serupa sekumpulan penunggang berbasikal turut mendapat maklum balas pelbagai pihak antaranya Badan Bertindak Pemerhati Jenayah (MyWatch) menerusi ciapan di Twitter. Ada pula yang menghalang laluan dan tidak mengikut undang-undang jalan raya sehingga mengancam keselamatan pemandu lain.


Lebih mendatangkan kemarahan dan ketidakselesaan apabila berkereta membawa basikal bersama mengambil jalan mudah meletakkan kenderaan di bahu jalan iaitu di dalam kawasan kediaman tanpa kebenaran pemilik. Dan ada yang bawa basikal masuk ke sebuah Cafe di Kajang.


Tinjauan krew TV3 ke Lebuhraya Guthrie menyaksikan kelibat beberapa penunggang sahaja. Di Taman Tasik Elmina kebanyakan penunggang datang dalam kumpulan kecil dan sekitar bulatan tiada lagi aksi luar jangkaan. 


Situasi sama dirakam di laluan Batu 18, Hulu Langat. Di sana, hanya ada beberapa kumpulan penunggang sahaja. Laluan di sini sedikit sempit dan berbukit serta boleh mengundang bahaya. Kebanyakan penunggang berasa kesal dengan sikap yang dimaksudkan dan boleh menimbulkan cemuhan.


Penduduk pula berharap individu terlibat perlu ada rasa hormat. Ada juga tuan rumah yang mengenakan bayaran untuk meletakkan kenderaan.


“So, terutama hujung minggu, tanpa kawalan malah isu ini begitu lama turut dibincangkan dalam kalangan penduduk, Jawatankuasa Penduduk. Ada juga tindakan yang dibuat, tetapi nampaknya masih berterusan. Komplen demi komplen diterima, kita utarakan tetapi tidak nampak tindakan yang boleh dibuat.” Kata Mohd Azman Suradi.


Individu yang ingin melakukan aktiviti berbasikal dinasihatkan supaya melakukan aktiviti ini di masa dan tempat yang sesuai iaitu di lokasi yang kurang kenderaan dan bukan di waktu puncak bagi mengurangkan risiko kemalangan.


Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Bukit Aman Datuk Azisman Alias berkata 56 kes kematian membabitkan penunggang basikal sejak Januari hingga Oktober lalu.




Sumber: Buletin TV3


Sumber : thereporter.my

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/12/video-nak-beriadah-buat-cara-beriadah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nia Ramadhani Dedah Tak Tahu Cara Nak Potong Buah Hanya Temankan Saja Di Dapur

Nia Ramadhani Dedah Tak Tahu Cara Nak Potong Buah Hanya Temankan Saja Di Dapur

papar berkaitan - pada 1/12/2020 - jumlah : 286 hits
Aktor terkenal Indonesia Nia Ramadhani sering kali mencuit hati warganet dengan pelbagai kenyataan tentang kehidupan peribadinya Jika masih ingat lagi sebelum ini pelakon watak Bawang Merah dalam sinetron Bawang Putih Bawang Merah ini perna...
Dah Viral Pengguna Eksiden Baru Nak Repair Jalan Netizen

Dah Viral Pengguna Eksiden Baru Nak Repair Jalan Netizen

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 226 hits
Viral di media sosial semalam video dashcam yang menunjukkan seorang penunggang motosikal terbabit dalam kemalangan di Jalan Perindustrian Kapar Meru Selangor Kira kira jam 12 21 tengah hari Jumaat 11 Disember 2020 mangsa terlanggar lubang ...
Hiburan Solat Sunat Dan Menangis Ini Cara Ebit Lew Tenangkan Hati Jika Dikecam Netizen Saya Sentiasa Maafkan Mereka

Hiburan Solat Sunat Dan Menangis Ini Cara Ebit Lew Tenangkan Hati Jika Dikecam Netizen Saya Sentiasa Maafkan Mereka

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 247 hits
Kesungguhan dan keprihatinan ustaz selebriti iaitu Ebit Lew dalam kerja kerja amal serta aktiviti menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan memang sangat dikagumi oleh segenap lapisan masyarakat Meskipun begitu pastinya ada mulut m...
Hiburan Kena Tuduh Nak Jadi Duta Produk Sebab Rajin Bersenam Rita Rudaini Tampil Sekolahkan Netizen

Hiburan Kena Tuduh Nak Jadi Duta Produk Sebab Rajin Bersenam Rita Rudaini Tampil Sekolahkan Netizen

papar berkaitan - pada 17/12/2020 - jumlah : 265 hits
Ada saja yang tak kena pelakon Rita Rudaini tampil membidas kenyataan seorang individu yang mendakwa dia kini rajin bersenam kerana mendapat tawaran untuk menjadi duta produk atau sekadar berlakon drama biasa biasa Tambah individu itu lagi ...
Ambilkan Mama Kasut Jangan Tunjuk Pandang Biar Anak Cari Cara Nak Tahu Anak Faham Arahan

Ambilkan Mama Kasut Jangan Tunjuk Pandang Biar Anak Cari Cara Nak Tahu Anak Faham Arahan

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 432 hits
Anak saya faham je arahan tapi tak bercakap lagi Ayat yang biasa disebut oleh parents bila ditanya mengenai anak faham atau tak Ya memang ada kanak kanak yang mmpunyai kefahaman yang sepatutnya dengan usia mereka tapi masih belum bercakap t...
Cara Tanam Pudina Dengan Keratan Mudah Dan Banyak Khasiat

Cara Tanam Pudina Dengan Keratan Mudah Dan Banyak Khasiat

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 478 hits
Bukan semua orang suka daun pudina sebab baunya yang kuat tapi saya cukup suka daun pudina dimakan bersama laksa selain dari itu daun pudina digunakan sebagai ulam pewangi untuk nasi briyani juga ulam dengan sambal Paling saya suka bila mem...
Bagaimana Cara Mendapatkan Pendapatan Pasif Secara Konsisten Dengan B4u Trades Investment

Bagaimana Cara Mendapatkan Pendapatan Pasif Secara Konsisten Dengan B4u Trades Investment

papar berkaitan - pada 6/12/2020 - jumlah : 254 hits
Bagaimana Cara Mendapatkan Pendapatan Pasif Secara Konsisten Dengan B4U Trades Investment B4U Trades Investment memberi peluang kepada semua bagaimana cara The post appeared first on
Cara Dapatkan Bank Statement Rhb Bank Secara Online

Cara Dapatkan Bank Statement Rhb Bank Secara Online

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 3157 hits
AssalamualaikumBismillahSebelum korang login pastikan korang menggunakan Internet Explorer atau Mozila Firefox untuk login RHB secara online Google tak support untuk view penyata Penyata bank RHB hanya boleh download dalam bentuk PDF sahaja...
Cara Buat Side Income Untuk Suri Rumah

Cara Buat Side Income Untuk Suri Rumah

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 405 hits
Bagaimana Untuk Kita Boleh Menjana Income RM12000 Sebulan Atau Lebih Dengan Jadi Penjual Ebook Je Wah sangat menarik Di kala mana seluruh dunia terkesan akibat pandemic Covid 19 ini termasuk kita di Malaysia ini Tak dapat dinafikan ramai di...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Cops Tracking Down Duo Involved In Pasir Mas Shooting

Issue Warning Not Rm250 000 Fine For First Time No Palm Oil Label Offences Urges Mydin Boss

There Are Many Types Of Indians

Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung