Mcdonald S Dan Kementerian Pendidikan Hargai Golongan Pendidik Menerusi Anugerah Guru Inspirasi 2019




بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

McDonald’s dan Kementerian Pendidikan Hargai Golongan Pendidik Menerusi Anugerah Guru Inspirasi 2019Kementerian Pendidikan puji inisiatif awam-swasta yang memacu transformasi sistem pendidikan Malaysia

PULAU PINANG, 13 Mei 2019 – McDonald’s Malaysia dengan Kerjasama Kementerian Pendidikan menghargai 25 penerima Anugerah Guru Inspirasi McDonald’s 2019 sempena sambutan Hari Guru Kebangsaan hari ini.
Anugerah Guru Inspirasi McDonald’s 2019Anugerah yang memasuki tahun ketiga pelaksanaannya ini menerima lebih 7,500 pencalonan daripada orang ramai antara 1 hingga 31 Mac 2019. Dari jumlah pencalonan yang diterima ini, 25 orang guru telah dipilih sebagaI penerima Anugerah Guru Inspirasi McDonald’s yang telah menjalankan tanggungjawab melebihi tugas-tugas hakiki dalam mendidik pelajar-pelajar mereka.
Naib Presiden dan Ketua Pegawai Pemasaran McDonald’s Malaysia Melati Abdul Hai berkata, pertambahan jumlah pencalonan dari 1,000 pada tahun pertama anugerah ini diperkenalkan pada tahun 2017 kepada lebih 7,500 tahun ini membuktikan bahawa Malaysia mempunyai ramai guru luar biasa yang sanggup berkorban tanpa mengharapkan balasan atau ‘go the extra mile’ dan lebih ramai rakyat Malaysia kini merasakan pentingnya penghargaan kepada golongan pendidik seperti ini di negara kita.


“Kami amat gembira melihat sambutan yang cukup menggalakkan terhadap pelaksanaan Anugerah Guru Inspirasi McDonald’s pada tahun ini. Ia jelas menunjukkan bahawa rakyat Malaysia amat menghargai golongan bergelar guru. Kami di McDonald’s merasakan pengiktirafan sebegini adalah wajar kepada golongan pendidik atas komitmen mereka yang amat memberi inspirasi,” kata Melati.
Melati juga mengajak rakyat Malaysia untuk membaca kisah pencalonan 25 penerima anugerah ini di bit.ly/mcd-agi2019winners kerana kisah-kisah guru ini mampu menyuntik semangat kepada guru-guru lain, malah pada masa sama mampu membantu meningkatkan lagi sistem pendidikan negara.
“Apabila kami membaca kisah-kisah inspirasi yang dihantar oleh rakyat Malaysia, ia membuatkan kami ingin melakukan lebih banyak lagi untuk para guru. McDonald’s Malaysia komited untuk mendekati masyarakat dan anugerah ini termasuklah inisiatif-inisiatif lain memainkan peranan dalam memberi sokongan dan penghargaan kepada ‘wira tidak didendang’ ini,” tambah Melati. 


Datuk Dr Amin bin Senin, Ketua Pengarah Pendidikan Malaysia yang merupakan tetamu kehormat pada majlis tersebut telah menyampaikan Anugerah Guru Inspirasi McDonald’s 2019 kepada 25 pemenang. Setiap 25 pemenang ini menerima wang tunai berjumlah RM5,000 dan sebuah trofi.
Dalam ucapannya, Datuk Dr Amin mengatakan bahawa guru merupakan tulang belakang negara dan pengiktirafan sebegini perlu diberikan kepada mereka yang berada dalam profesion mulia ini.
“Guru-guru mendidik generasi muda negara dengan penuh dedikasi agar pada masa hadapan, negara kita mempunyai golongan pemimpin yang berkaliber dan dihormati. Apabila golongan pemimpin masa hadapan ini mengharumkan nama Malaysia, janganlah kita lupa jasa guru yang gigih mendidik mereka,” kata Datuk Amin.
Datuk Amin juga mengakui bahawa Anugerah Guru Inspirasi McDonald’s merupakan satu inisiatif kerjasama awam-swasta yang strategik, seiring dengan matlamat Kementerian Pendidikan untuk membolehkan pelbagai pihak turut serta secara aktif dalam membangunkan sistem pendidikan yang kukuh dan menyeluruh.
“Sektor swasta memainkan peranan penting dalam membantu kami mencapai aspirasi pendidikan negara memandangkan ia merupakan salah satu bidang tumpuan dalam Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (2013-2025). Sektor swasta berfungsi sebagai rakan kerjasama penting untuk menambah baik inisiatif-inisiatif pendidikan awam,” tambah Datuk Amin.
“Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih kepada McDonald’s Malaysia atas pelaksanaan Anugerah Guru Inspirasi, dan mereka merupakan beberapa syarikat tempatan yang menganjurkan anugerah istimewa ini khusus untuk meraikan guru-guru inspirasi yang sanggup berkorban tanpa mengharapkan balasan. Saya berharap lebih banyak kerjasama awam-swasta seperti ini dapat terus diwujudkan.”


Sambutan Hari Guru Terbesar oleh McDonald’s Malaysia “Bagi pihak McDonald’s Malaysia, saya amat berbesar hati dapat bekerjasama dengan Kementerian Pendidikan untuk mengiktiraf insan-insan hebat ini pada hari ini. Sistem pendidikan merupakan sesuatu yang kompleks dan di tengah-tengah sistem tersebut, terletaknya guru-guru berdedikasi ini yang menghadapai pelbagai cabaran tanpa meminta sebarang balasan,” kata Melati. “Kerana itulah Anugerah Guru Inspirasi McDonald’s dan inisiatif-inisiatif lain Hari Guru dilaksanakan bagi menyokong dan memastikan kemampanan sistem pendidikan negara kita. Kami cukup berbangga dapat menjadi sebahagian daripada usaha ini,” tambah Melati. Sejak tahun 2015, McDonald’s telah meraikan lebih 85,000 guru menerusi pelbagai program Hari Guru yang dilaksanakan.
Sempena sambutan Hari Guru Kebangsaan, McDonald’s Malaysia akan memberikan baucar hidangan percuma kepada lebih 420,000 guru di Malaysia. Guru-guru boleh menggunakan baucar ini untuk menebus sama ada hidangan McChicken atau Filet-O-Fish di mana-mana restoran McDonald’s di seluruh negara mulai 16 hingga 20 Mei. Secara keseluruhan, hidangan percuma yang diberikan kepada para guru dianggarkan bernilai RM4.5 juta.
Selain mengajak rakyat Malaysia mencalonkan guru-guru kesayangan mereka menerusi Anugerah Guru Inspirasi dan meraikan para guru dengan hidangan percuma di seluruh negara, McDonald’s juga menganjurkan seminar motivasi di sembilan (9) lokasi di seluruh negara melibatkan lebih 4,500 guru. Seminar-seminar ini yang telahpun memasuki tahun keempat pelaksanaannya pada tahun ini telah disampaikan oleh pakar motivasi terkenal, Dato’ Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah.
Selain itu, semua 278 restoran McDonald’s di seluruh negara telah mengadakan sambutan Hari Guru sepanjang bulan April lalu. Sambutan yang dibuat di restoran McDonald’s ini meraikan para guru dengan pelbagai aktiviti termasuklah permainan, sesi bergambar dan lain-lain lagi.
###
Latarbelakang McDonald’s
McDonald’s adalah rangkaian global perkhidmatan makanan melibatkan kira-kira 36,000 cawangan restoran di seluruh dunia dengan pelanggan lebih 70 juta sehari di lebih 100 buah negara. Sepanjang 37 tahun McDonald’s di Malaysia, McDonald’s memberi perkhidmatan kepada lebih 13.5 juta pelanggan sebulan di lebih 270 restoran di seluruh negara. McDonald’s mempunyai lebih 14,000 kakitangan di semua rangkaian restorannya di seluruh negara dengan mewujudkan pelbagai peluang termasuklah perkembangan karier, latihan dan pembangunan. Untuk maklumat lanjut, sila layari www.mcdonalds.com.my.




Untuk pertanyaan lanjut, sila hubungi: -

Wan Shariena Bahrom, McDonald’[email protected]
Jacalyn Kow, LUMOS PRKirtana Dharmananda, LUMOS PR+6012.961.8271+6011.2320.7847jacalyn.kow@[email protected] 

Penerima-penerima Anugerah Guru Inspirasi McDonald’s 2019No.Teacher’s NameSchool1Dr Haji Joohari Bin AriffinInstitut Aminuddin Baki (Cawangan Utara), Jitra, Kedah2Lim Cheng ImmSMJK Sin Min, Sungai Petani, Kedah3Soonufat A/L SupramaniamSMK Lubok Buntar, Serdang, Kedah4Lee Chiong TeeSM St Peter, Telipok, Sabah5Arman Bin Ab SaniSMK Badin, Tuaran, Sabah 6Nam Wai LingSJK (C) Han Ming, Puchong, Selangor7Mohd Fadli Bin SallehSK Gombak (1), Selangor8Shaiful Redwan Bin Abdul KarimSMK Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, Selangor9Mohd Izranuddin Bin JelaniSMK Tun Fatimah Hashim, Johor Bahru, Johor10Saifulnizan Bin Che IsmailSK Raja Bahar, Kota Bharu, Kelantan11Hilyanti Bt NordinSMK Bertam Indah, Kepala Batas, Pulau Pinang12Faridah Binti HosainiSMK Seri Teja, Ipoh, Perak13Kamal Khairi Bin Ghuslan @ RuslanSMK Methodist (ACS) Ipoh, Perak14Narizan Bin Hj BaserahSK Jernang, Sungkai, Perak15Koh Bee ChingSJK (C) Khoon Aik, Kangar, Perlis16Chung Sze MeangSMK Lake, Bau, Sarawak17Muhammad Nazmi Bin RosliSK Long Sukang, Lawas, Sarawak18Mohd Farez Bin AtanSMK Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur19Wong Sok PengSMK La Salle Sentul, Kuala Lumpur20Mohd Eirwan Bin HalimSK Gangsa, Durian Tunggal, Melaka21Padmavathy VelayadhanSJK (T) Ladang Senawang, Senawang, Negeri Sembilan22Ahmad Mustaqim Bin KhairuddinSK Bandar Temerloh, Pahang23YM Tg Rahimah Tg MahamodSK Tunku Azizah, Kuantan, Pahang24Zanariah Bt Mohd ZudinSMK Tengku Abdullah, Pekan, Pahang25Nor Azimah Bt IsmailSMA Setiu, Bandar Permaisuri, Terengganu 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sheilainspire.com/2019/05/mcdonalds-dan-kementerian-pendidikan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anugerah Guru Inspirasi Mcdonald S 2019

Anugerah Guru Inspirasi Mcdonald S 2019

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 411 hits
Anugerah yang memasuki tahun ketiga pelaksanaannya ini menerima lebih 7 500 pencalonan daripada orang ramai antara 1 hingga 31 Mac 2019 Dari jumlah pencalonan yang diterima ini 25 orang guru telah dipilih sebagai penerima Anugerah Guru Insp...
Cikgu Nawi Dinobat Tokoh Guru Dato Asariah Tokoh Kepimpinan Pendidikan 2019

Cikgu Nawi Dinobat Tokoh Guru Dato Asariah Tokoh Kepimpinan Pendidikan 2019

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 332 hits
Cikgu Nawi diumum Tokoh Guru Kebangsaan Dato Asariah Tokoh Kepimpinan Pendidikan KebangsaanYAB Tun Dr Mahathir Mohamad Perdana Menteri Malaysia menyampaikan anugerah Tokoh Guru Kebangsaan 2019 kepada Cikgu Nawi Ismail dari Terengganu yang p...
Teks Perutusan Hari Guru 2019 Menteri Pendidikan

Teks Perutusan Hari Guru 2019 Menteri Pendidikan

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 1531 hits
Teks Perutusan Hari Guru 2019 Menteri Pendidikan Assalamualaikum dan selamat sejahtera Teks perutusan Hari Guru 2019 telah tersedia Sehubungan dengan itu anda boleh memuat trun dokumen ini pada pautan muat turun yang disediakan di bawah TEK...
Cuti Perayaan 2019 Kementerian Pendidikan Malaysia

Cuti Perayaan 2019 Kementerian Pendidikan Malaysia

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 482 hits
Assalamu alaikum Penjelasan tentang cuti sekolah dan cuti Hari Raya Aidilfitri buat ibu ayah yang masih keliru Bagi negeri Johor Kedah Kelantan dan Terengganu cuti sekolah
Kementerian Pendidikan Galak Semua Guru Duduki Muet Timb Menteri

Kementerian Pendidikan Galak Semua Guru Duduki Muet Timb Menteri

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 414 hits
TAIPING Guru bukan opsyen bahasa Inggeris berpeluang mengajar bahasa itu sekiranya mencapai tahap penguasaan minimum C1 dalam kelayakan Common European Framework of Reference for Languages melalui peperiksaan Ujian Bahasa Inggeris Universit...
Anugerah Guru Negeri Johor 2019

Anugerah Guru Negeri Johor 2019

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 495 hits
Anugerah Guru Negeri Johor 2019 Suatu kelainan yang dibawa kali ini dengan sokongan penuh daripada team KPIBK Negeri Johor Memang terbaeekkk Dengan tema glamourus bertempat di Hotel M Suite Johor Bahru Kami dah sampai sebelum jam 8 malam la...
Mesin Kopi Terbaik Untuk Anugerah Dapur With Love 2019

Mesin Kopi Terbaik Untuk Anugerah Dapur With Love 2019

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 468 hits
PEMENANG Nespresso Lattissima One KATEGORI Mesin Kopi Terbaik Segarkan Diri Dengan Kopi Hebat Mulakan hari anda dengan kopi kualiti terbaik sebelum melangkah melakukan tugasan lain Mesin kopi Nespresso Lattissima One mampu menghasilkan kopi...
Perhimpunan Keluarga Besar Kementerian Pendidikan Malaysia

Perhimpunan Keluarga Besar Kementerian Pendidikan Malaysia

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 306 hits
Perhimpunan Keluarga Besar Kementerian Pendidikan Malaysia Kami tengok live FB aje di Bilik Mesyuarat Selasih Pakai data digi sambung ke LCD dan speaker terus on Cuma banyak penambahbaikan perlu dibuat terutama dari segi kualiti audio dan v...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Mengopi Buttercream Latte Di Simpol Cafe Alor Setar

Happy Birthday

The Power Of Ai In Cybersecurity Cyrebro S Mdr With A Brain

Tahanan Rumah Adakah Peruntukan Seumpama Itu

Kkb By Election Boycott By Mca Mic A Walk In A Slippery Park For Ph Dap

Titah Adendum Tengku Zafrul Enggan Dedah Kesilapan Afidavit Difailkan Zahid