Mak Ayah Jangan Salah Beli Lampin Pakai Buang Elak Risikokan Anak Pilih Bebas Klorin


Satu hal yang membuatkan kita teramat bimbang bila mana anak mudah terkesan dengan pemilihan lampin pakai buang yang tidak sesuai.
Malah alahan pada lampin pakai buang, melecet, ruam dan sebagainya merupakan masalah kulit biasa yang dihidapi anak-anak kecil kita.

Biarpun biasa, namun masalah remeh sebegini tidak boleh dipandang ringan kerana ia akan mengakibatkan kulit bayi menjadi tidak selesa malah mendorong masalah kulit lain berpanjangan.
Masalah ruam misalnya akan segera timbul sebaik bayi memakai lampin tidak serasi dengan kulit. Inilah yang ibu bapa patut elakkan dan pastikan pemilihan lampin buat anak benar-benar sesuai malah serasi dengan kulit bayi. Paling penting lampin yang dipakai anak tidak langsung meninggalkan kesan pada kulit bayi.

Salah satu lampin pakai buang terbaik yang boleh dijadikan pilihan oleh ibu bapa adalah lampin yang bebas daripada klorin. Ia diketahui amat baik bagi bayi yang berkulit sensitif begitu juga dengan ekzema.
Hal ini disebabkan oleh kehadiran bahan klorin dalam lampin pakai buang yang boleh menyebabkan kerengsaan pada kulit dan akhirnya menyebabkan berlakunya alahan pada kulit bayi.

Kenapa lampin bebas klorin jadi pilihan?
Pada umumnya lampin pakai buang dihasilkan daripada serat kayu yang melalui proses pelunturan menggunakan bahan kimia iaitu Klorin.
Ketika proses pelunturan ini berlaku, sejenis toksik yang dikenali sebagai Dioksin akan terhasil. Toksik Dioksin telah dikenalpasti sebagai ejen kanser yang sangat berisiko jika terdedah pada kulit dalam jangkamasa yang lama. Dan sudah tentu bayi menggunakan lampin selama 24 jam sehari selama 3 atau 4 tahun.
Selain dari risiko kanser, pendedahan yang lama kepada dioksin juga diketahui boleh merencatkan sistem pembiakan yang menyebabkan kemandulan dan seumpamanya.
Disebabkan itulah mengapa ibu bapa perlu memilih lampin bebas klorin buat anak. Paling penting jangan risikokan anak kita!

Pilih Lampin Bebas Klorin
Jenama lampin pakai buang sememangnya berlambakan di pasaran namun lampin pakai buang yang satu ini, Bebimora begitu unik dan tersendiri malah amat disyorkan untuk anda.
Paling utama, Lampin Pakai Buang Bebimora adalah lampin bebas klorin yang pastinya selamat untuk anak malah terhindar dari risiko berbahaya seperti kanser dan sebagainya.
Produk yang ditubuhkan oleh Caliphs Global Sdn Bhd dan pengasasnya, Intan Maziah Ismail ini semenangnya lain dari yang lain.
 

 
Uniknya lampin pakai buang bebas klorin dari Bebimora ini bukan hanya dihasilkan bebas klorin dan kurang risiko berbahaya kerana tiada bahan toksik yang dikenali sebagai Dioksin bahkan juga membuatkan bayi lebih selesa.
Tidak hanya lampin pakai buang yang sihat dan terjaga bahkan Bebimora juga turut mempunyai set penjagaan bayi berasaskan bahan semulajadi yang baik untuk anak,
Ia paling sesuai untuk bayi yang mempunyai kulit yang sensitif juga bersifat hypoallergenic. Paling menarik produk berkualiti ini juga turut diakui dan diuji oleh ahli dermatologi berpengalaman.

Dengan rangkaian kebaikan yang disenaraikan tidak hairanlah bila mana Bebimora mampu menyelamatkan satu nyawa. Pilihlah yang terbaik buat bayi kita.

Untuk maklumat lanjut, layari www.bebimora.com untuk mendapatkan pelbagai pilihan terkini dan paling sesuai untuk anak anda. Atau boleh juga mengikut Bebimora di Facebook, bebimora juga di Instagram, @bebimora.co.
Mahu lebih pantas atau ingin membuat tempahan, boleh terus menghubungi di talian, 010 669 2079 segera.
 
The post Mak Ayah Jangan Salah Beli Lampin Pakai Buang, Elak Risikokan Anak, Pilih Bebas Klorin! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/mak-ayah-jangan-salah-beli-lampin-pakai-buang-elak-risikokan-anak-pilih-bebas-klorin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Saya Ni Pemalu Sikit Mak Ayah Jangan Buat Silap Macam Ni Biar Kita Puji Anak Melambung

Anak Saya Ni Pemalu Sikit Mak Ayah Jangan Buat Silap Macam Ni Biar Kita Puji Anak Melambung

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 229 hits
Masyarakat kita selalu tersilap Kita lebih senang terlalu humble merendah rendahkan anak Walhal hakikatnya anak terkesan dengan cakap cakap sebegini yang kita rasakan remeh Elakkan sama sekali mengeluarkan ayat yang boleh merendahkan anak M...
Hiburan Anak Anak Dan Mak Pun Suka Dia Shuib Minta Netizen Jangan Pertikai Keputusan Pilih Watie Sebagai Calon Isteri

Hiburan Anak Anak Dan Mak Pun Suka Dia Shuib Minta Netizen Jangan Pertikai Keputusan Pilih Watie Sebagai Calon Isteri

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 167 hits
Pelawak dan juga usahawan sejak kebelakangan ini menjadi tumpuan warga maya setelah dia dikatakan menjalinkan hubungan mesra bersama seorang usahawan wanita bernama Watie Ini berikutan tularnya video video Shuib dan anak anak keluar bersama...
Anak Main Tunjuk Jangan Terus Beli Ini Cara Pilih Mainan Bantu Rangsang Otak Anak

Anak Main Tunjuk Jangan Terus Beli Ini Cara Pilih Mainan Bantu Rangsang Otak Anak

papar berkaitan - pada 26/11/2022 - jumlah : 135 hits
Mainan sememangnya baik untuk perkembangan anak anak kita Jangan lokek untuk mengeluarkan sejumlah wang untuk belikan mainan anak Namun jangan terus beli bila anak mahu sebaliknya kenal pasti dahulu mainan jenis mana yang terbaik untuk anak...
Molfix Malaysia Jenama Lampin Pakai Buang Sambut Ulang Tahun Pertama Bersama Duta Scha Al Yahya Dan Awal Ashaari

Molfix Malaysia Jenama Lampin Pakai Buang Sambut Ulang Tahun Pertama Bersama Duta Scha Al Yahya Dan Awal Ashaari

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 282 hits
Penulis bersama Duta Molfix Scha Al Yahya dan Awal Ashaari tika mengunjungi booth Molfix di Baby Expo Mid Vally 24 hingga 27 Nov 2022 Tahniah Molfix Malaysia selamat ulang tahun pertama Molfix jenama ini buat pertama kalinya julia tahu dipe...
Anak Selalu Tengok Mak Ayah Gaduh Emosi Jadi Kacau Rasa Tak Bahagia

Anak Selalu Tengok Mak Ayah Gaduh Emosi Jadi Kacau Rasa Tak Bahagia

papar berkaitan - pada 15/11/2022 - jumlah : 106 hits
Tidak dinafikan setiap pasangan pasti pernah berselisihan faham Perkahwinan mana yang tidak pernah diuji Apabila sesebuah pasangan berkahwin itu mempunyai anak setiap keputusan yang diambil tidak bersifat peribadi dan melibatkan diri mereka...
Biar Susah Mak Ayah Tak Tunjuk Kita Cuma Nak Yang Terbaik Untuk Anak

Biar Susah Mak Ayah Tak Tunjuk Kita Cuma Nak Yang Terbaik Untuk Anak

papar berkaitan - pada 16/11/2022 - jumlah : 139 hits
Sebagai ibu ayah kita sanggup buat apa saja asalkan semuanya cukup untuk anak anak Kalau dahulu kita hidup susah kita dah pasang niat untuk anak anak tak melalui pengalaman itu Kita hanya mahukan yang terbaik untuk anak biarpun kita sendiri...
Cukup Enam Bulan Dah Boleh Makan Biar Anak Cuba Semua Makanan Jangan Pilih Pilih

Cukup Enam Bulan Dah Boleh Makan Biar Anak Cuba Semua Makanan Jangan Pilih Pilih

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 225 hits
Menanti anak berusia enam bulan sememangnya mendebarkan Mana tidaknya rasa teruja untuk menyuapkan makanan pejal bayi buat pertama kalinya membuatkan ibu rasa cemas bercampur teruja Ditambah rasa berdebar dengan penerimaan bayi menjadikan i...
Saiz Comel Tapi Bahaya Dikhuatiri Ada Pemanis Tiruan Elak Beli Baby Nenas Untuk Anak

Saiz Comel Tapi Bahaya Dikhuatiri Ada Pemanis Tiruan Elak Beli Baby Nenas Untuk Anak

papar berkaitan - pada 15/11/2022 - jumlah : 128 hits
Melihat saiznya yang comel pasti anak anak teruja Namun perlu berhati hati dengan saiz comel baby nenas yang berlambakan di pasaran Pemanis tiruan yang terkandung di dalamnya sememangnya kurang sesuai untuk kita Jadi berhati hati Malah menu...
Kejap Okay Kejap Sakit Perut Anak Mungkin Sembelit Mak Ayah Take Note

Kejap Okay Kejap Sakit Perut Anak Mungkin Sembelit Mak Ayah Take Note

papar berkaitan - pada 30/11/2022 - jumlah : 168 hits
Soalan saya bayi saya kerap sembelit Dia asyik menangis dan meneran kalau nak membuang Ada tak cara nak rawat sembelit Kesian tengok dia sampai kepala kebawah nak teran Hidekan nama saya Sembelit adalah keadaan di mana seorang kanak kanak a...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools