Korea Trip Day 3 Train From Busan To Seoul Itaewon Myeongdong

Hi... Hari ni tak berapa pergi mana-mana sangat sebab kami akan menaiki  keretapi Mugunghwa untuk ke Seoul dari Busan. Boleh baca cara-cara untuk book tiket di post saya yang ini :
Cara Book Tiket keretapi Mugunghwa
Harga tiket ialah 28600 won. Bagi sesiapa yang nak minta tolong saya belikan tiket pun boleh, harga tiket 28600 won dan RM 20 charge fees untuk saya book kan yeee.
Boleh email saya di [email protected] untuk minta tolong saya belikan tiket Mugunghwa ini.
Sambung cerita, jadi kami pun check out dari Kimchee Downtown Guest house dan menuju ke Baemnaegol station.
Baemnaegol station --> Busan station
Kita akan ke Busan station untuk menaiki keretapi ini untuk ke Seoul.

Ikut sahaja sign board Busan station tu.

Tadaaa, ini lah Busan station. Besarrrr, dan inilah tempatnya cerita.... Train to Busan! haha

Tiket yang dah beli tu print out jeeee. Then kemudian tengok kat board kita kena pergi ke platform berapa.

Haa nampak tak tu Seoul Mugunghwa platform 3.

Jadi turun lah di platform 3

Itulah keretapi Mugunghwa.. Keretapi ini agak slow, jadi akan ambil masa dalam 6 jam juga untuk tiba di Seoul.

Interior di dalam keretapi ini. This time dapat keretapi yang lama la pulak. Dulu masa i pergi keretapi  cantikkkk..

Yeay dah bertolak! Seriously kalau bertolak pagi, sangat-sangatlah cantik pemandangannyaaaa. I cryyyyy

Jauh lagi perjalanan, so boleh la tidur duluuu. Nasib ada Roamingman, boleh la scroll instagram / facebook/ twitter. haha

Tepat jam 1508, kami pun tiba di Seoul station.

Yeayyy dah sampai Seoul
Sekarang nak ke hostel kita di Seoul pulak which is Itaewon Inn. Jadi korang boleh la rujuk apps Seoul Metro pulak yang dah download siap-siap di Malaysia.
Hostel kami di Seoul ialah : Itaewon Inn
Seoul station --> Itaewon station
Keluar di exit 4, dan terus belok ke kanan, jalan je straight sampai nampak Itaewon Inn!

Okay juga itaewon inn ni, murah, ada tandas, dekat dengan station dan lastly tak berbukit2 macam hostel lain yang terdapat di Itaewon!

Lepas dah letak bag, of course dah tak sabar nak berjalan kann. Tapi penat, tapi nak jalan tapi tapi tapii ahhh jalan jelaa hahaha.
Memandangkan hostel kami terletak di Itaewon, maka dekat lah dengan famous landmark di sini which is
Masjid Itaewon

Boleh jalan kaki je dari hostel.

Dah solat semua di masjid, boleh lah makan pulak! Yang bestnya di Itaewon ni, macam-macam makanan halalan toyyiban ada!!!
Tapi masalahnyaaa.. Haritu semua restoran yang best2 tutup pulakkkk. Nak taknak terpaksalahhh kitorang makan di restoran Zafran Itaewon.

Okay to be honest guys, tak sedap so I tak recommend makan sini
That night, kitorang pun ke Myeongdong. Boleh naik train je.
Itaewon station --> Myeongdong station

aaaaa bestnya Myeongdongggggg macam-macam adaaaa

Lepas dah jalan tawaf Myeongdong, mata dah mengantuk, so it's time to go back to the hostel and..... sleepppppp!
Esok nak kena bangun awal pagi sebab nak pergi Nami Island. Yahoooooo!
*****************
Boleh baca travel log saya yang lain sepanjang di Korea :
1. Itinerari dan Bajet di Korea RM 1500 8 hari cover Busan, Seoul, Gap Yeong (Nami Island)
2. Itinerari PDF Korea RM 1500 8 hari cover Busan, Seoul, Gap Yeong (Nami Island)
3.  Korea Trip Day 1 : Busan; Taejongdae, Nampo, Jagalchi market, Gukje market
4. Korea Trip Day 2 : Busan; Gamcheon Cultural Village, Masjid Al Fatah, Haeundae Beach
5. Korea Trip Day 3 : Train from Busan to Seoul, Itaewon, Myeongdong

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

Korea Trip Day 2 Busan Gamcheon Cultural Village Masjid Al Fatah Haeundae Beach

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 394 hits
Boleh baca post sebelumnya di sini Harini kami akan explore Busan dengan menggunakan One Day Metro Pass Busan Tiket ni boleh dibeli di mana mana mesin yang terdapat di metro station Route hari ni berubah sikit dari itinerary sebab hujan Jad...
Korea Trip Day 1 Busan Taejongdae Nampo Jagalchi Market Gukje Market

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 304 hits
Backpack Korea 8 hari dengan bajet RM 1500 cover Busan Seoul dan Gapyeong RM 1500 dah termasuk Tiket penerbangan pergi balik Hotel di Busan dan Seoul pengangkutan keretapi dari Busan ke Seoul pergi balik segala entrance fees dan pengangkuta...
Korea Trip Day 4 Nami Island Elysian Ski Resort

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 301 hits
Nami Island Elysian Ski day tripBertolak awal pagi untuk ke Itaewon station Itaewon station Sangbong station Gapyeong station Dari Gapyeong station ambil Gapyeong shuttle bus 5000 won yang pusing seluruh Gapyeong including tempat menarik di...
Day Trip And Guide To Pocheon Art Valley

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 390 hits
Minggu lepas aku dan kawan rapat aku berpeluang ke Pocheon Art Valley Plan awal sebenarnya nak ke Nami Island Tapi tukar plan memandangkan kawan aku teringin betul nak photoshoot disana Nak selfie katanya Hiks Pocheon Art Valley ini salah s...
16 Things That I Do In Seoul Korea I M So Sad This Has Come To An End

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 326 hits
My final take on Korea post is coming to an end and it was fun to discover and Seoul for a whole week I m pretty sure I will go back and dig dipper Just let me know which are that I should dig up next in the comment down below Check out thi...
Makan Indian Food Di Potala Restaurant Seoul Korea

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 501 hits
Assalamualaikum Dan Selamat Malam Lepas berjalan jalan dan berjimba jimba dekat Everland Resort kami keluar ke lawatan seterunya dan MAKAN INDIAN FOOD DI POTALA RESTAURANT SEOUL KOREAMakan Indian food di sini Kami dan ahli rombongan yang la...
Hatyai Trip Day 1

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 597 hits
Entry berkaitan Hatyai Misi hari ni nak habiskan entry Hari Pertama kat Hatyai Sampai je dekat Train Station Hatyai kami ke toilet dulu buang apa yang patut Jalan jalan jap sekitar tu Masa jalan jalan tu ada la sorang driver Tuk Tuk ni tegu...
Hatyai Trip Cara Ke Hatyai Menaiki Ets Dan Special Train Thailand

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 669 hits
Assalammualaikum n Selamat Tahun Baru Cina Mesti semua tengah mood bercuti lagi kan Minggu lepas aku dengan member member ofis buat Trip ke Hatyai Kami dah plan ni lama dah Dari aku mula mula tukar masuk kat Ofis tu lagi Alhamdulillah Akhir...
Travelling To And From Singapore By Train And Bus

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 326 hits
Inside the trainThe kids are teens now and they have not traveled by train before So this year instead of travelling to Penang by car we decided to travel to Singapore by train for Chinese New Year The strange thing about travelling from Ku...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli