Hatyai Trip Day 1

Entry berkaitan Hatyai:Cara ke Hatyai Naik ETS dan Special Train Thailand
Makanan Halal di Hatyai
Misi hari ni nak habiskan entry Hari Pertama kat Hatyai. Sampai je dekat Train Station Hatyai, kami ke toilet dulu buang apa yang patut. Jalan-jalan jap sekitar tu

Masa jalan-jalan tu, ada la sorang driver Tuk Tuk ni tegur aku. Aku minta dia hantar ke Restoran Kai Tod Decha dulu sebab kami semua kelaparan. Dekat Hatyai ni tambang tuk tuk rata-rata 20 Baht sorg. Tapi, aku nak ingatkan korang supaya tanya dulu takut kena tipu

Macam kami, sepanjang kat sini kami naik tuk tuk je sebab malas nak install grab Thailand. Tapi ok la. Harga standard. Ada juga tuk tuk yang kami dapat murah lepas nego harga

Ok, driver tuk tuk tu bawa kami ke Kai Tod Decha untuk makan. Dia kata nak tunggu sampai kami habis n dari situ ke hotel kena tambah lagi 20 Baht. So, total 40 Baht sorang. Tapi aku nego dapat 30 Baht sorang. So, kita boleh enjoy makan tanpa fikir nak tunggu tuk tuk lain

Lagi satu kat sini, driver tuk tuk ni macam paksa sikit suruh ambik pakej ke Floating Market dengan Samila Beach dengan diaorang. Tapi terpulang la pada masing-masing. Aku berkeras jugak tak mau sebab kami dah plan nak sewa fortuner je untuk jalan-jalan. Lagi selesa dan aku rasa lagi jimat kut dari naik tuk tuk. Kalau naik tuk tuk, dia nak cas 1000 Baht untuk ke Samila Beach dan Floating Market je. Aku sewa Fortuner untuk 8 jam, kita bgtau je nak pegi mana just 2000 Baht. Lagi berbaloi dan selesa. Next entry aku cerita ye tentang kereta sewa ni

Selesai je makan, kami naik tuk tuk tadi ke Lee Garden Hotel. Kami ambik hotel biasa-biasa je sebab just nak balik rehat dan tidur

Bagi aku, hotel ni bersih dan selesa la. Cuma maybe sebab lantai kayu, katil tu asyik bergerak je bila kita duduk. Tapi quite ok la sebab harga pun murah kan. Takkan nak expect lebih-lebih pulak

Lepas Check in, kami rehat kejap dalam 3 jam macam tu. Dah fresh sikit, kami teruskan explore Bandar Hatyai. Destinasi pertama kami ke Central Festival City.
Kami datang sini naik tuk tuk je pun. Harga still 20 Baht seorang

Bagusnya shopping mall kat sini sebab ala ala airport. Sebelum masuk ko kena lalu pemeriksaan keselamatan dulu. Kalau bunyi kena bukak handbag untuk diaorang tengok. Bukan Mall ni je tau, Mall dekat Lee Garden Plaza pun macam tu jugak

Dekat luar Mall ni ada orang jual makanan dam macam-macam barang. Membe-membe aku singgah shopping barang-barang k-pop. Aku pulak berkenan dengan satu casing phone ni. Tapi harga bila dah convert cam mahal plak. Tak jadi beli. Maybe kalau hr last tu ada balance lagi, boleh la singgah beli.  Tapi sampai last, duit xde lebih. Terkubur la hasrat tu.

Dalam Festival Mall ni sama je dengan Mall kat KL. Tapi kan, banyak jugak barang berjenama yang kalau kita convert ke RM berbaloi beli kat sini. Mujur la aku tak tukar banyak sangat Baht. Kalau tak, ntah hapa-hapa la aku shopping agaknya

Yang bagusnya kat sini, ada disediakan tempat untuk cas handphone. Siap sediakan kerusi lagi.Just bawak charger je

Dalam Mall ni, kami sempat la beli Thai Tea Caramel dengan Berry Juice. Sedap. Tapi yang ni aku tak keluarkan duit pun sebab Fahmi belanja

Keluar je dari Central Festival Mall, kami terus gerak ke Asean Night Market. Dari Mall ke Night Market, kami cuma jalan kaki berpandukan Google Maps. Lebih kurang dalam 8-10 minit je jalan kaki

Dekat sini, misi kami ialah nak shopping dan makan. Mula-mula kami shopping dulu. Beli souvenir dengan T- shirt nak pakai esoknya

Penat shopping kami pun naik tgkt 2 untuk makan. Kat sini, ramai giler orang. Nasib baik la aku dapat tempat duduk. Kami beli serba sikit dan share makan sama-sama

Dah penat shopping + makan. Jom la kita balik. Dari sini agak susah sikit nak dapat tuk tuk sbb masa kami keluar tu Asean Night Market ni dah nak tutup. Nasib baik la ada jugak rezeki tuk tuk lalu. Rasanya dia nak balik rumah dah sebab bini dia ada sekali. Nasib baik la dia nak bawak kitaorang balik hotel. Kena sorang 20 Baht

Bajet (seorang) :
Tuk tuk (train station ke Kai Tod Decha ke hotel) - 30 Baht (RM 3.90)
Hotel - RM 93.80 (include tax) 2 malam
Tuk tuk (Central Festival mall) - 20 Baht (RM 2.60)
T-Shirt Hubby + 5 Anak Buah - 870 Baht ( RM 113.10)
Seluar Pendek Hubby - 100 Baht (RM 13.00)
T Shirt sedondon - 180 Baht (RM 23.40)
Pancake - 60 Baht (RM 7.80)
Tuk tuk balik hotel - 20 Baht (RM 2.60)
Total : RM 260.20
*kadar tukaran 100 Baht = RM 13.00*untuk shopping tu bajet masing-masing

Hatyai Trip Day 3

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 537 hits
Finally Last day kat Hatyai ni Sedih tau nak tinggalkan bandar Hatyai Rasa tak puas pulak 3 hari kat sini Next time nak repeat lagi Last day ni kami ada plan nak ke Kim Yong Market Dalam pukul 7 pagi macam tu kami ambik tuk tuk ke Pasar tu ...
Hatyai Trip Day 2

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 464 hits
Entry berkaitan Hatyai Hai korang Gigih tau aku nak habiskan jugak entry Hatyai ni sebab ramai yang pm dm wasap tanya itenari dan bajet Sabar ye Nak karang satu satu ni Dah la gambar banyak Susah tau nak pilih Ikutkan hati semua gambar aku ...
Korea Trip Day 4 Nami Island Elysian Ski Resort

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 304 hits
Nami Island Elysian Ski day tripBertolak awal pagi untuk ke Itaewon station Itaewon station Sangbong station Gapyeong station Dari Gapyeong station ambil Gapyeong shuttle bus 5000 won yang pusing seluruh Gapyeong including tempat menarik di...
Korea Trip Day 2 Busan Gamcheon Cultural Village Masjid Al Fatah Haeundae Beach

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 399 hits
Boleh baca post sebelumnya di sini Harini kami akan explore Busan dengan menggunakan One Day Metro Pass Busan Tiket ni boleh dibeli di mana mana mesin yang terdapat di metro station Route hari ni berubah sikit dari itinerary sebab hujan Jad...
Day Trip And Guide To Pocheon Art Valley

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 392 hits
Minggu lepas aku dan kawan rapat aku berpeluang ke Pocheon Art Valley Plan awal sebenarnya nak ke Nami Island Tapi tukar plan memandangkan kawan aku teringin betul nak photoshoot disana Nak selfie katanya Hiks Pocheon Art Valley ini salah s...
2 Day Trip To Singapore With Older Kids Day 1 Chinatown And Sentosa Island

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 421 hits
What do you do with two teens for a very short 2 day trip to Singapore Actually it s 4 days 3 nights but considering the fact that we checked in at 10 pm and checked out at 10 am the extra days nights don t really count plus we wasted half ...
Korea Trip Day 3 Train From Busan To Seoul Itaewon Myeongdong

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 410 hits
Hi Hari ni tak berapa pergi mana mana sangat sebab kami akan menaiki keretapi Mugunghwa untuk ke Seoul dari Busan Boleh baca cara cara untuk book tiket di post saya yang ini Harga tiket ialah 28600 won Bagi sesiapa yang nak minta tolong say...
Korea Trip Day 1 Busan Taejongdae Nampo Jagalchi Market Gukje Market

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 309 hits
Backpack Korea 8 hari dengan bajet RM 1500 cover Busan Seoul dan Gapyeong RM 1500 dah termasuk Tiket penerbangan pergi balik Hotel di Busan dan Seoul pengangkutan keretapi dari Busan ke Seoul pergi balik segala entrance fees dan pengangkuta...
Hatyai Trip Cara Ke Hatyai Menaiki Ets Dan Special Train Thailand

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 675 hits
Assalammualaikum n Selamat Tahun Baru Cina Mesti semua tengah mood bercuti lagi kan Minggu lepas aku dengan member member ofis buat Trip ke Hatyai Kami dah plan ni lama dah Dari aku mula mula tukar masuk kat Ofis tu lagi Alhamdulillah Akhir...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm