Khairy Pulang Kepada Umno Jika Pemimpin Bertukar Bukan Lagi Zahid


agendaily.com06/02/2023
Bekas Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin hanya akan pulang kepada UMNO sekiranya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bukan lagi presiden parti.
Bekas Ahli Parlimen Rembau yang dipecat oleh Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Khairy Jamaluddin hanya akan pulang ke pangkuan parti itu apabila Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi tidak lagi menjadi presiden.

“Saya masih mencari jalan pulang (kepada UMNO),” katanya sambil menjelaskan kepulangan beliau ke pangkuan UMNO mestilah di bawah kepemimpinan baharu.

Dalam satu perjumpaan bersama media di Concorde Club, di Kuala Lumpur, hari ini (6 Februari 2023), Khairy yang juga bekas Ketua Pemuda UMNO berkata sebelum pemilihan parti 2018 beliau ditawarkan jawatan Timbalan Presiden oleh Zahid.

“Sebelum pemilihan UMNO pada 2018, saya pernah berjumpa dengan Zahid, ketika itu beliau menawarkan jawatan Timbalan Presiden kepada saya, namun saya menolaknya,” katanya.

Khairy berkata, sejak 2018 beberapa siri perjumpaan diadakan untuk menawarkan beliau jawatan di dalam UMNO namun beliau menolaknya.

“Sejak 2018, saya secara konsisten menyuarakan UMNO perlu perubahan dalam kepimpinan, semua pemimpin UMNO yang berada dalam jawatan sejak 2018 tidak boleh memegang jawatan itu lagi,” katanya menurut BH.

Sehubungan itu Khairy berkata, beliau mungkin perlu menunggu lama untuk peluang kembali kepada UMNO.

Sementara itu, beliau berkata, selain tawaran beberapa jawatan korporat dan penyelidikan, beliau tidak menolak kemungkinan untuk kembali ke arena politik negara.

“Saya ada pengalaman selama tiga penggal sebagai ahli Parlimen, memegang jawatan menteri di tiga kementerian, menambah pengalaman di peringkat negeri adalah langkah paling sesuai,” katanya.

Beliau berkata, beliau berminat dengan perkembangan politik di Selangor dan tidak menolak bertanding dalam pilihan raya negeri (PRN) akan datang.

Khairy yang juga bekas Menteri Kesihatan, berkata jika beliau membuat keputusan untuk kembali ke arena politik, beliau akan mulakan di Selangor.

Beliau menyifatkan, kempennya di Sungai Buloh pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) sangat baik walaupun tidak memenangi kerusi Parlimen itu.

“Jika saya mahu sertai politik semula, saya akan bertanding dalam PRN di Selangor, namun saya belum memilih platform atau parti yang sesuai untuk disertai,” katanya

Khairy mengakui telah mengadakan perjumpaan dengan pemimpin pelbagai parti politik dan antara yang dibincangkan adalah posisi beliau di sana.

Bagaimanapun, Khairy menjangkakan PRN Selangor amat sengit kerana negeri itu kubu kuat Pakatan Harapan (PH), namun pada PRU-15 lalu, Perikatan Nasional (PN) sudah mula bertapak.

“Walau apa pun pilihan saya, persaingan di sana (Selangor) amat sengit,” katanya.

Ditanya sama ada beliau mungkin menubuhkan parti politik baharu, Khairy menyifatkan arena politik negara sudah terlalu padat.

“Walaupun ada cadangan, …mungkin tidak kerana arena politik negara kita sudah terlalu padat untuk saya menubuhkan sebuah parti baharu,” katanya


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/02/khairy-pulang-kepada-umno-jika-pemimpin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Enggan Ulas Kenyataan Ismail Sabri Isu Umno Dalam Kerajaan Ph

Zahid Enggan Ulas Kenyataan Ismail Sabri Isu Umno Dalam Kerajaan Ph

papar berkaitan - pada 10/2/2023 - jumlah : 215 hits
Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi enggan mengulas kenyataan Naib Presiden Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob 89SharesDatuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini enggan mengulas kenyataan Naib Presiden UMNO Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob ya...
Saya Perlu Menyelamat Umno Daripada Musuh Dalam Parti Kata Zahid

Saya Perlu Menyelamat Umno Daripada Musuh Dalam Parti Kata Zahid

papar berkaitan - pada 1/2/2023 - jumlah : 194 hits
freemalaysiatoday com February 1 2023 12 28 AMAhmad Zahid Hamidi berkata pihaknya boleh meraikan perbezaan pendapat namun tidak berkompromi mana mana pihak menyentuh soal integriti parti PETALING JAYA Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkat...
Zahid Dedah Mengapa Umno Buat Pembersihan Besar Besaran

Zahid Dedah Mengapa Umno Buat Pembersihan Besar Besaran

papar berkaitan - pada 27/1/2023 - jumlah : 150 hits
MALAYSIADATELINEUMNO akan melakukan pembersihan parti secara besar besaran dengan memberi tumpuan kepada mereka yang didapati mensabotaj parti serta calon pada Pilihan Raya Umum Ke 15 kata Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Beliau ...
Zahid Fate Of Five Sabah Umno Reps To Be Decided By Disciplinary Board

Zahid Fate Of Five Sabah Umno Reps To Be Decided By Disciplinary Board

papar berkaitan - pada 31/1/2023 - jumlah : 88 hits
The status of the five Umno assemblypersons who supported the Gabungan Rakyat Sabah government will be determined by the Umno disciplinary board According to Umno president Ahmad Zahid Hamidi he has listened to the feedback of all the parti...
Umno Undang Malapetaka Dengan Memecat Pemimpin Berpengaruh

Umno Undang Malapetaka Dengan Memecat Pemimpin Berpengaruh

papar berkaitan - pada 31/1/2023 - jumlah : 153 hits
PUTRAJAYA Keputusan UMNO memecat dan menggantung beberapa pemimpin berpengaruh dalam parti boleh memakan diri dan mengundang malapetaka politik menjelang Pilihan Raya Negeri Langkah itu yang disifatkan tidak tepat diambil kepimpinan terting...
Kj To Anwar Does Umno Under Zahid Add Value To Unity Government

Kj To Anwar Does Umno Under Zahid Add Value To Unity Government

papar berkaitan - pada 31/1/2023 - jumlah : 123 hits
Prime Minister Datuk Seri Anwar Ibrahim should ponder if Umno under Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi s leadership will add value to the unity government That was the question posted by sacked Umno leader Khairy Jamaluddin to the prime minis...
Umno Akan Lakukan Pembersihan Besar Besaran Esok Ahmad Zahid

Umno Akan Lakukan Pembersihan Besar Besaran Esok Ahmad Zahid

papar berkaitan - pada 27/1/2023 - jumlah : 151 hits
hmetro com myAHMAD Zahid FOTO arkib BernamaPutrajaya Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi memaklumkan akan ada pembersihan besar besaran terhadap mereka yang mensabotaj parti dan calon pada pilihan raya umum lalu Beliau berkata me...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus