Kerajaan Ph Terus Berbohong Hadi Awang Ingatkan Sifat Orang Munafik


agendaily.com22/12/2022
Timbalan Pengerusi Perikatan Nasional yang juga Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang.
Tan Sri Abdul Hadi Awang mengingatkan rakyat mengenai pembohongan berulang dilakukan kepemimpinan Pakatan Harapan (PH) yang kini turut melibatkan Barisan Nasional (BN), setelah membentuk kerajaan bersama selepas Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) lalu.

Presiden PAS itu mengimbas kembali kemenangan PH pada PRU-14 lalu adalah disebabkan janji-janji manis dimainkan ketika kempen, tetapi kemudiannya tidak ditunaikan setelah membentuk Kerajaan Pusat.

“Kita pernah menyaksikan pesta PRU-14 dahulu, selepas itu terbentuk sebuah kerajaan campuran bersama Pakatan Harapan (PH) yang menjadi tonggak kemenangan, hasil gabungan daripada beberapa parti yang bersaudara.

“DAP menjadi abang besar, selepasnya PKR dan diciptakan parti bernama Amanah, diikuti pula oleh kumpulan-kumpulan kecil NGO Islam dan bukan Islam yang mendukungnya.

“Ketika muqaddimah kempennya lagi sudah menunjukkan dengan penuh bersemangat akan menurunkan harga petroleum dalam tempoh masa 24 jam, tol akan dihapuskan, hutang PTPTN akan diselesaikan secepat kilat.

“Maka, menanglah PH dengan gelombang tsunami PRU-14 kerana janji-janji tersebut. Apabila ternyata cakapnya tidak serupa bikin, jatuhlah kerajaan PH yang tersungkur ke hadapan, bukannya kerana pintu belakang atau Langkah Sheraton seperti yang dinyatakan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Abdul Hadi yang juga Timbalan Pengerusi Perikatan Nasional itu berkata pada PRU-15 lalu pula dimainkan dan diapi-apikan isu menentang rasuah, salah laku, perompak, penyamun, penyeleweng, penyangak, salah urus dan segala nama kesalahan yang meresahkan masyarakat umum yang membocorkan hasil negara.

Menurutnya, semua itu dijadikan modal kempen mereka bagi menarik sokongan rakyat, disertakan pula dengan janji yang luar biasa di luar kemampuan untuk dilaksanakan, semata-mata untuk memancing undi rakyat.

“Kini, mereka mula menunjukkan tembelangnya yang sebenar dengan politik yang menghalalkan segala cara bagi mendapatkan kuasa. Malangnya, mereka ditolak oleh anak muda yang mewujudkan gelombang di seluruh kawasan majoriti Melayu.

“Kejayaan PH yang bergabung bagi membentuk kerajaan, dicukupkan jumlah dengan gabungan segala puak dan individu yang melakukan kemungkaran yang menjadi sasaran mereka dalam masa kempen pilihan raya. Puak yang mereka senaraikan dalam kalangan yang tidak bermoral, dikatakan perasuah, perompak, lanun dan sebagainya.

“Golongan itu terdiri daripada kalangan yang telah disabitkan kesalahannya dan dihukum tidak bermoral, atau yang masih dibicarakan menjadi kluster mahkamah. Begitu juga, kalangan yang telah diberhentikan perbicaraan mahkamah atau yang boleh diragukan sifat peribadinya dan telah dikesan DNA-nya,” katanya lagi.

Menurutnya sifat buruk ini dilakukan kerana mereka terlalu bersemangat penuh rakus dan gila akan jawatan yang menghantui para pemimpinnya. Justeru, terserlah kebenaran sifat yang dilarang oleh Rasulullah SAW melalui sabdanya:

“Wahai ‘Abdul Rahman bin Samurah, janganlah kamu meminta-minta untuk menjadi pemimpin. Maka, jika kamu diberikan jawatan dengan rakus meminta-minta, nescaya dibebankan kepada kamu (tanpa pertolongan dan petunjuk Allah). Jika jawatan itu diberikan bukan dengan cara meminta-mintanya, nescaya kamu akan diberikan pertolongan (oleh Allah dan mendapat petunjuknya).” (Riwayat al-Bukhari, no. 7146 dan Muslim, no. 1652)

Amaran Rasulullah SAW itu telah menjadi pilihan dalam kalangan PH yang menghalalkan segala cara, katanya.

“Kumpulan ini juga akhirnya berjaya mengambil alih kerajaan dengan cara di luar tabii daripada demokrasi yang biasa diamalkan di seluruh dunia.
Percayalah hasil tanaman politik daripada benih-benih tersebut akan membuahkan akibatnya secara berturut-turut, sehinggakan ia akan meruntuhkan kerajaannya sendiri dan menimpa para penumpangnya sekali,” katanya.

Ahli Parlimen Marang itu turut memetik ayat 2 dan 3 surah Al-Saff yang bermaksud:

“Wahai orang-orang yang beriman! Kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? (2); Amat besar kebencian di sisi Allah bahawa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan. (3)” (Surah al-Saff: 2-3)

Menjelaskan mengenai ayat itu, Abdul Hadi berkata sebab wahyu ini diturunkan kerana ada dalam kalangan mereka yang bercakap berdegar-degar bagi menunjukkan semangat perjuangannya, tetapi, apa yang diucapkan itu tidak diamalkan apabila mereka diberikan peluang untuk berjuang, sehingga mereka mendapat kemurkaan yang besar daripada Allah SWT.

Selain itu, ayat ini juga ditujukan kepada semua perkara yang berkait dengan hukum haram seseorang itu berbohong, mungkir janji dan menipu. Bahkan, dikira memiliki sifat orang-orang munafiq, katanya yang memetik sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:

“Tanda-tanda munafiq itu ada tiga: Apabila bercakap dia berbohong, dan apabila berjanji tidak ditunaikan dan apabila diberikan amanah pula dikhianatinya.” (Riwayat al-Bukhari, no. 33 dan Muslim, no. 59)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/12/kerajaan-ph-terus-berbohong-hadi-awang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hadi Awang Ingatkan Para Jemaah Haji Umrah Tentang Dosa Besar Tak Turun Mengundi

Hadi Awang Ingatkan Para Jemaah Haji Umrah Tentang Dosa Besar Tak Turun Mengundi

papar berkaitan - pada 21/12/2022 - jumlah : 163 hits
Presiden Pas Abdul Hadi Awang hari ini memberi peringatan kepada bakal jemaah haji dan umrah tentang kewajipan mengundi dalam pilihan raya Kegagalan berbuat demikian dianggap sebagai melakukan dosa besar Dalam surat terbuka yang disiarkan d...
Hadi Stoops To New Low Attacks Dap With Mccarthyism

Hadi Stoops To New Low Attacks Dap With Mccarthyism

papar berkaitan - pada 10/12/2022 - jumlah : 269 hits
PAS chief Abdul Hadi Awang is stooping to McCarthyism in his attacks on the DAP According to the Marang MP DAP is intrinsically evil Anything it does is wrong and whatever it doesn t do is also suspect Simply by existing DAP is a problem in...
Dap Disanjung Ramai Sebab Berdiam Diri Tetapi Tak Pernah Ubah Dasar Ideologi Yang Dipegangnya Hadi Awang

Dap Disanjung Ramai Sebab Berdiam Diri Tetapi Tak Pernah Ubah Dasar Ideologi Yang Dipegangnya Hadi Awang

papar berkaitan - pada 10/12/2022 - jumlah : 278 hits
Umum tahu Parti Islam Se Malaysia melakukan serangan agresif terhadap DAP sejak gagal menubuhkan kerajaan selepas Pilihan Raya Umum Ke 15 Presidennya Abdul Hadi Awang dan beberapa lagi pemimpin Pas yang lain mengeluarkan kenyataan sedemikia...
Dap Hanya Pura Pura Lawan Rasuah Penyamun Kata Hadi Awang

Dap Hanya Pura Pura Lawan Rasuah Penyamun Kata Hadi Awang

papar berkaitan - pada 13/12/2022 - jumlah : 153 hits
agendaily com13 12 2022Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang DAP akhirnya membuka topeng sendiri sekali gus mendedahkan wajah sebenar terhadap Islam apabila tokoh pujaan mereka Lim Kit Siang membuat kenyataan menyatakan kemarahan parti itu ...
Muhyiddin Hadi Punca Pn Tak Masuk Kerajaan Perpaduan

Muhyiddin Hadi Punca Pn Tak Masuk Kerajaan Perpaduan

papar berkaitan - pada 22/12/2022 - jumlah : 109 hits
Muhyiddin Hadi punca PN tak masuk kerajaan perpaduanPosted By Redzuan WRLR Mediaon December 22 2022 Perbahasan di pihak pembangkang pada sesi petang Dewan Rakyat membahas usul Undi Percaya diwarnai saling tuduh menuduh antara kedua belah pi...
Meroyan Akibat Tiada Lagi Jawatan Dan Elauns Kot Rentasan 1278 Gempar Kini Hadi Awang Akui Kecewa Pn Gagal Bentuk Ker

Meroyan Akibat Tiada Lagi Jawatan Dan Elauns Kot Rentasan 1278 Gempar Kini Hadi Awang Akui Kecewa Pn Gagal Bentuk Ker

papar berkaitan - pada 28/12/2022 - jumlah : 102 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 12781 MEMPERTIKAI YDPA ITULAH POLITIK DI LUAR TABII 2 DUNIA IKTIRAF ANWAR MAHATHIR NAK APA LAGI 3 DIALAH KAKI KHIANAT KAKI CARAS KAKI SAILANG
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta